2. leht 3-st

Postitatud: 21 Mai 2007 20:40
Postitas Cardo
Klapivahed külmalt 0,25 ja soojalt 0,30
Võib jätta ka sisselaskele väiksema 0,25 ja väljalaskele suurema vahe 0,30 külmalt. 3 andurit oli 2,5-sel 1 otsaga on näidiku andur, ja 2tk aju andurid, üks oli odav u 125.- ja teine oli UM 800.-. :(

Postitatud: 21 Mai 2007 23:12
Postitas omega
Kui nukkvõll veidi kulunud, siis võid klapi pasumispilud ka külmalt (+20c) 0,20mm panna (järele proovitud ja kõik töötab kenasti!). Muidu ta jääb sul ikka liialt klõbisema. Aga kui nukk väga hea veel, siis pane 0,25mm.

Postitatud: 24 Mai 2007 12:24
Postitas Aare
See käsiraamatust pärinev info "külmalt 0,25 ja soojalt 0,30" (Haynesi raamatus on ka sedasi), on üks asi, mis mind pead vangutama paneb.

Klapivahe on selleks, et kompenseerida detailide soojuspaisumist, Nukkvõll paisub jämedamaks, klapp paisub pikemaks. Mismoodi klapivahe soojalt on suurem kui külmalt, jääb mulle arusaamatuks :shock:

Igatahes sellesama 0,30 arusaamatuse tõttu olen endal pannud klappe alati külmalt ja 0,25 töötavad ilusti.

Postitatud: 24 Mai 2007 12:26
Postitas Aare
Ravic kirjutas:Truumu juures midagi koledat ei leitud, keeras küttesegu paika ja soovitas klappe reguleerida. Sellest küsimus, kas m30 b34 klappe reguleeritakse sarnaselt m30 b25-ga ja mis on õige klapivahe? Külmalt käivitades kipub välja surema nüüd :? pidi aitama temp anduri vahetus, asukoht ebaselge :oops:
külmkäivituspihusti

Postitatud: 24 Mai 2007 21:22
Postitas Ravic
Tänud abilistele! Eks reguleerib ära ja uurib täpsemalt mis peetis on segusiiber, külmkäivituspihusti või temp andur :roll:

Postitatud: 25 Mai 2007 08:14
Postitas Cardo
Aare kirjutas:See käsiraamatust pärinev info "külmalt 0,25 ja soojalt 0,30" (Haynesi raamatus on ka sedasi), on üks asi, mis mind pead vangutama paneb.
paned külmalt 0,25 ja mõõda soojalt üle, 0,30 läheb ilusti vahele :wink:

Postitatud: 25 Mai 2007 08:52
Postitas Aare
sellisel juhul võiks nagu panna klapivahed väiksemaks, sest vahe mõte on selles, et klapid end lahti ei paisuks.

Postitatud: 25 Mai 2007 09:37
Postitas mask
Cardo kirjutas:
Aare kirjutas:See käsiraamatust pärinev info "külmalt 0,25 ja soojalt 0,30" (Haynesi raamatus on ka sedasi), on üks asi, mis mind pead vangutama paneb.
paned külmalt 0,25 ja mõõda soojalt üle, 0,30 läheb ilusti vahele :wink:
See ei saa ju võimalik olla. Jagan Aarega hämmingut. Esimene asi mis plokikaane juures selgeks sai, oli klapivahede tähendus. Ja vahe suurenemine oleks küll risti vastupidi selle vahe olemuse põhimõttega.

Küsiks, et mis temperatuuril käib see "soojalt" mõõtmine? Tundub, et päris töösoojalt pole võimalik ju klappideni jõuda, sest mootor paratamatult jahtub pisut selleks ajaks, kui klapikambri kaan maha saadakse.


-= mask =-

Postitatud: 25 Mai 2007 11:47
Postitas Cardo
Nagu ka plokikaane tihendi viimane pingutamine tehakse sooja mootoriga 75-80c, mina olen nii teinud, et lasen motori tembi näidiku üles tõusta ja siis hakkan tasapisi lahti võtma, ettevaatlikult ja aegamisi .

Kuid käisin hiljuti truumu juures diagnostis ja tema ütles, et külmalt võiks 0,25 asemel 0,3 olla , võta nüüd kinni, aga eks mingi aeg teen vahe külmalt 0,3 peale ja siis uuesti dianostikasse.

Postitatud: 24 Juun 2007 17:53
Postitas Ravic
Nii külmkäivituspihustis viga pole :? sai vahetatud. Segusiibri pesin läbi, polnud eriti äkane. Külmalt käivitades uputab üle jube ving taga ja kipub välja surema, kui lapatsit anda ja mootor end nö. tühjaks köhib pole enam probleemi. Viiekal oli sama probleem, mis jäigi välja ravimata, kui keegi samast probleemist jagu saanud siis palun abi. Kütuse surveregulaator??? Mõistus otsas :oops:

Postitatud: 25 Juun 2007 10:35
Postitas mask
Ravic kirjutas:Nii külmkäivituspihustis viga pole :? sai vahetatud.
Aga ühenda see pihusti elektriühendus üldse lahti katseks. Ehk pole viga pihustis vaid relees/anduris mis seda sobiva aja pärast käivitamist lahti hoiab?


-= mask =-

Postitatud: 30 Juun 2007 21:52
Postitas Ravic
No korjasin pihustil pistiku tagant, enam ei uputa, kuid lahendus väga ajutine :( Temp andur miskit pidi töötab sest sooja mootorit liigne kütus ei vaeva, aga mis asi see täpselt selle külmkäivituse tööd juhib??? UM ei oska kah midagi mõistlikku kosta, kui sinna diagnostikasse viid kuuled 600 krooni eest 5-6 asja mida võibolla peaks välja vahetama :evil:

Postitatud: 01 Juul 2007 07:22
Postitas Ravic
Käisin hommikul käivitamas, midagi väga head ei olnud tundub et kütust ikka üle :roll: Keegi vigase kütuse surveregulaatori sümptomeid teab? Kurja küll kahel autol suht samad probleemid aga viga ei leia, lambist kah kõiki jubinaid vahetada ei tahaks, suht kallid ja kui tolku pole siis :?

Postitatud: 01 Juul 2007 10:44
Postitas Iff
Mine kas Tarmo juurde või kobadesse, küll need vea üles leiavad

Postitatud: 01 Juul 2007 16:31
Postitas Ravic
Iff ole kena täpsusta pisut

Postitatud: 01 Juul 2007 18:49
Postitas Iff
Tarmo number on 5015162, tegutseb ta siriuse putka lähedal.
DIA asub tehase 21a, võid helistada priidule 56 210 234 aga parem on kohale minna.

Postitatud: 02 Juul 2007 17:18
Postitas Ravic
Tänud, eks ma uuri aga DIA saatis mind paar kolm aastat tagasi kuu peale, et liiga vana auto olevat, tegu tookord e28 ga.

Postitatud: 24 Juul 2007 12:35
Postitas Ravic
Pisut aega jälle möödas ja tehtud kah pisut auto juures. Vahetasin kõik vaakumvoolikud ja segusiibrisse ning tühikäigu kruvisse minevad voolikud, paigaldatud uus kütusesurve regulaator ja veepump. Klapivahed said kah kontrollitud, jagaja kaane, rootori ja küünlajuhtmed vaatasin üle, et raud on korras ning saab rahulikult elektroonikaga tegelda. Aga kussa sellega, nii vana autot ju diagnostikasse ei lasta. St. keegi ei viitsi käsitsi mõõta, kui ikka ühe kaabliga diagnostikat ära ei tee siis ei võta ette ja kõik. Päris nõutuks/nukraks tegi. Lõpuks sain läbi ussi asja kellegi hr. Aini numbri, kes tegutseb Riia 24, lubas homme vaadata eks siis näis.
Lähen teen topelt suhkruga tee endale nüüd.

Postitatud: 03 Nov 2007 08:33
Postitas Ravic
Niisiis kuna kolmapäeva hommikul sõitis üks pisut uimane härrasmees mu autol juhipoolse peegli jubeda laksakaga vastu küljeklaasi, sain ülaltpoolt tulevast vihjest aru, et oleks aeg oma hai liiklusest eemaldada. Seega täna siis pessu ja tuttu. Peegliklaasi tellisin uue samal hommikul, pidi mingi kleebitav variant olema. Kui keeruline võiks vahetus olla? Pole el. peegli hingeeluga tuttav ja esimese tutvusega ei soovi midagi tuksi keerata :roll: Põhimõtteliselt küsisin onu käest lisaks peegli hinnale ka tunni UM`i talli raha aga hakka siis sellepärast Tartu sõitma ja jube kiusatus on asi ise ära teha ning raha Saku õlletehase aktsiatesse investeerida :twisted:

Postitatud: 18 Dets 2007 21:59
Postitas Ravic
Nii, kerge mootoriremont tarvis teha talvisel jõudeajal, seega soovitage tihendeid plokikaane vahele ja klapisäärte ümber :) Kõike pole vist mõtet UM letist osta :roll: Jagage aga kogemusi!
Ja katkise klaasiga peegli peaks kah lahti urgitsema.