2. leht 5-st

Postitatud: 07 Jaan 2007 00:22
Postitas YZK
aga mul tekkis küsimus..et mis selle auto näitajad nüüdseks on?
Kw ?
Max speed?
0-100?

Postitatud: 07 Jaan 2007 16:23
Postitas ErR
Küllap said juba vastuse aga kirjutan siia ka:

Võimsus ehk 160 kw tuleb ikka ära, pole ju muud suurt tehtud kui e34 mootori ülemise poole ja motronicuga tuunitud.

Kiirendus mõõdetud siiani 7,5 - 7,8 s 0-100 km/h. Peaks olema vähemalt 7,2 s (asja uuritakse :wink: )

Tippkiirust ei ole mõõtnud eks ta ühte auku teiste e28 535-tega ole, 528-ga sain kunagi Haapsalu lennukal 225 km/h kellale, siis sai rada otsa.

Postitatud: 07 Jaan 2007 18:23
Postitas Impsionu
Millegi pärast mulle tundub, et ma olen seda autot näinud ja ka omaniku 8) Nimelt me siis vist käisime koos sõjaväes kui ma nüüd julmalt puusse ei pane :wink:
Auto igati aus ja tore et pole temast loobunud. Kui viitsid otsida leiad ka minu liikuri siit kuskilt üles :roll:

Imre alias kapral Randmäe :D

Postitatud: 07 Jaan 2007 18:55
Postitas ErR
Impsionu kirjutas:...
Kõik õige, nüüd tundsin mina sindki ära :).

Postitatud: 07 Jaan 2007 22:21
Postitas eclipse
tavalist jagajat kasutades, ühenda ikke külge vaakumvollad, mis süütenurka juhivad. Asi ikke muutub konkreetselt.
Sa ei saa läbi vana jagaja, muud moodi süütenurka juhtida!

Postitatud: 07 Jaan 2007 22:51
Postitas ErR
Neid voolikuid ei ole ma paigaldanud selle pärast, et seni reguleeris süüdet Motronic otse poolilt ja mehaanilist nurga keeramist ei ole vaja. Kui nüüd vana jagaja eraldi süütesüsteemiga sihtotstarbeliselt tööle panna, siis küll jah läheb jälle vaakumregulaatorit vaja.

Postitatud: 10 Jaan 2007 22:31
Postitas eclipse
kui see vaakumsüsteem sul ilusti liigub, siis väga hea süsteem iseenesest :!: Kas sul strobo olemas? saad kindlalt teada, palju ja mis asendist pöördeid varasemaks keerab.

Postitatud: 11 Jaan 2007 19:27
Postitas k6veric
Nu see vaakum süsteem on küll kõige surma kindlam ja kõige lihtsamini remonditav. Aga siiski kui Eerol on Motronic 1.3 peal, siis mina jääks selle peale kuna see on väga täpne oma vanuse kohta, ning ökonoomsem ja chipitav. Aga nuh kummalgi omad plussid ja miinused.

Postitatud: 03 Mai 2007 22:56
Postitas ErR
Kirjutan siis pärast pikka vaikust, mis arengud vahepeal toimunud on. Kevadepoole jõudsin üht-teist ära teha. Kõige pealt uuendasin kütusesüsteemi, alla läksid uued jämedamad kütuse torud (odav aga raske painutada) ja uued voolikud. Lõpuks sai ka bensiinifilter vahetud, seal oli küll vist tehase originaal varem. Et oleks mureta sõita, siis vahetasin piduritorud ka ära, vanad nägid juba liiga jubedad välja.

Pilt

Vana kütusepaak oli auklik nagu sõelapõhi, selle asemele sain märksa korralikuma paagi, mis pärast puhastamist uue värvi sai, eks näis kuidas roostele vastu peab.

Pilt

Paigaldasin ajutiselt vana summuti külge ka lambda anduri (LADA oma, 4 juhtmega).

Et asi oleks ikka õige ja ametlik, siis viisin auto ümberehituse vormistamiseks ARK-i. Seal läks tehniline kontroll täiesti probleemivabalt, kontrolliti mootori jt. numbrid üle. Auto passis nüüd kirjas BMW 528, 3430 ccm, 160 kw :).

Erinevalt eelmistest kordadest, ei läinud ülevaatusel seekord üldsegi nii hästi. Tehti kindlaks, et esisillas üks šarniir kulunud, tagasillas ka mõni puks, pidurite võimendusel esines probleeme. Kõige lõpuks oli veel segu liiga rikas, heitgaasid kõvasti üle normi.

Seejärel sai ligi kuu aega vigu otsitud ja parandatud. Tagasillas vahetasin sillakanduri suured puksid ära (jube töö, kui spetsiaalset abivahendit ei ole) ja õõtshargi 8-kujulised liigendid, stabilisaatori liigendid said ka igaks juhuks uued. Esisillas ühe ülemise õõtshargi šarniir loksus natuke. Mul oli üks korralik E34 ülemine õõts, millega sai kõvasti jamatud, kuna mitmed varuosamüüjad olid kindlad, et E28-le peab see sobima, kui tagumine puks ära vahetada. Kuid minu autole see küll õieti külge ei hakanud, kuigi paigaldamine oli võimalik. Lõpuks tuli ikkagi poest õige õõtshark osta.

Lambda panin mootorile veel lähemale ja kõik liitekohad tihendasin uuesti, et ei saaks lisaõhku. Tundus, et kütusesurve on liiga suur. Tagasivoolul oli üks kahtlane koht, kus ta võis olla kinni pigistatud, kütusesurveregulaator sai ka uus igaks juhuks. Pidurivõimendi hüdroakumulaatori vahetasin uue vastu, nüüd pidurdab palju äkilisemalt ja pedaal ei vaju enam läbi.

Kordusülevaatus oli nüüd edukas, välja arvatud heitgaasid olid ikka üle normi, kuid kohapeal õhulugeja hammasratta keeramisega said need korda (oli näha, et õhulugeja eelmine omanik oli kaane maha võtnud ja rikkamaks keeranud).

Praegu näeb auto selline välja:
Pilt

Kuigi auto sõidab nüüd igapäevaselt ringi, on mul mitmed olulised asjad veel pooleli.

Postitatud: 27 Juul 2007 12:38
Postitas ErR
Siia hakkab nüüd rohkem juttu tulema. Esmalt mõtlesin välja oma variandi esimesest amorditoest, mis idee poolest on parem kaubanduslikest analoogidest :).

Toru on 50 x 25 nelikanttoru, rõngad on plasmalõikusest, liitekoht peaks nüüd olema piisavalt tugev ja läbipaindumine minimaalne. Sõites küll ei täheldanud mingit effekti, kuid mul on vedrustus väga pehme ka.

Pilt

Pilt

Pilt

Tagumise toe jupid on ka olemas, üritan kunagi kokku panna.

Postitatud: 27 Juul 2007 14:34
Postitas pisike528
Palju rõngaste tegemine maksis? :roll:

Postitatud: 27 Juul 2007 15:08
Postitas ErR
Ainult lõikamine ilma poldiavadetta oli u. 40 eek/tk, sest sobivas formaadis joonised tegin ise.

Postitatud: 27 Juul 2007 21:17
Postitas Sander
kollektrori ja tala vahe paistab kyll v2ga v2ike.

Postitatud: 28 Juul 2007 08:51
Postitas karu
see vahe on küll väike :? kas vastus ei käi?

Postitatud: 28 Juul 2007 22:22
Postitas ErR
Vahe on 1 cm, vastu ei ole veel läinud, kuid kuskil suurtes aukudes võib vist minna küll. Äkiliselt kohalt minnes peaks kollektor muidu eemale liikuma. Mõned variandid, mis ma näinud olen, on kaarega üle viidud aga siis kannatab jäikus.

Postitatud: 14 Aug 2007 20:44
Postitas ErR
Tegelikult on see tugi kõige väiksem asi, mis autole viimasel ajal ehitanud olen. Nimelt praegu on mootori suurimaks kitsaskohaks vana lapitud 2.8 väljalaskesüsteem, mis tuntavalt mootorit lämmatas. Kuna ma ei taha raisata aega poolkõvade lahenduste aretamisele, siis plaanisin algusest lõpuni ise teha võimalikult hea sportväljalaske.

Õige väljalase algab korralikust torukollektorist, kuid M30 mootorile pole piisavalt ägedaid kollektoreid saada (Stahli tänavakolle ongi vist ainuke variant). Kes on vaadanud, siis BMW-l on kolledele väga vähe ruumi ja ma arvan, et 6 täpselt ühepikkust toru sinna katsetamise meetodil ära mahutada on võimatu. Põhimõtteliselt peaks aga asi võimalik olema.

Pilt

2 x 3 valemiga torukollektori antava maksimumi koha võtsin 6000 pöördele. Kuna väljalase töötab üle suhteliselt suure pööretepiirkonna, siis on see minu meelest väga hea kompromiss. Primaartoru läbimõõt on 2“.

Enne praktikat on teooria – proffessionaalsed mehaanikainsenerid mõõdistavad esmalt mootoriruumi ja teevad 3D CAD-i mudeli :wink: .

Pilt

Mudelit sain ma veel kümneid kordi ümber teha, et torud etteantud ruumi ära mahuksid, mis vahepeal tundus juba mission impossible. Kui rahuldav mudel valmis, siis kokkupanek on ainult vormistamise küsimus :roll: .

Plasmalõigatud flantsid väljalaske jaoks:

Pilt

Merge-tüüpi torude ühenduskohad (šablooni genereerimine oli paras peavalu):

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Materjal on kõik must teras, tükkidest kokkukeevitamisel on painutamise ees see eelis, et need on ideaalselt nn. mandrel bent ja keskjoone järgi saab kõik harud täpselt ühepikkused teha.

Kollektorite aeganõudev kokkuaretamine valmis, kõige parem on seda teha vana mootori küljes. Harusid saab ilusamini ka põimida, aga see oli ainuke variant mis ära mahtus ja küünlajuhtmetele ruumi jättis, esimese katsetuse kohta polegi kõige halvem:

Pilt

Viimane toru on natuke halva kujuga, sest seal 5-6 toru juures on amordipüstak ees. Kui oma kohale mahtumine oli rahuldav, siis sai kõik kokku keevitatud, torude ühenduskohad on võimaluste piires seest üle käiatud:

Pilt

Pilt

Auto peale proovimine. Kolle on natuke raskem, kui tehase malmkärakad, kuid ülejäänud süsteem peaks palju kergem tulema. Alumiste poltide kinni keeramine nõuab nüüd erilist osavust ja spetsiaalseid vahendeid :).

Pilt

Edasi tulevad 2 x 2,5“ ühepikkust toru ja overkill summuti-süsteem, mis on praegu pooleli alles.

Postitatud: 15 Aug 2007 20:46
Postitas raunz
Päris jõhker töö, pildilt tundub ikkagi veits uskumatu kuidas küünlajuhtmed ja poldid ära mahuvad sealt torude vahelt :D

Tubli töö!

Postitatud: 15 Aug 2007 21:19
Postitas lamp
Hull töö rsk, peale hakkamine nn pool vöitu juba, endal plaan ka sellist asja aretama hakata ainult et 4cyl motole. Aga pole midagi öelda jöhker töö ja veel hullem mees kes selle valmis tegi. Respect 8)

Postitatud: 15 Aug 2007 22:22
Postitas Silwer
Mind täitsa huvitaks mis tuleks dünos selle sumpsi ja originaali vahe. Et kas siis tõesti tasub sellega nii palju vaeva näha? Muidu on küll väga äge ussipesa. Müts maha - kõva töö oled ära teinud...

Postitatud: 16 Aug 2007 08:40
Postitas Arvo
Töö on kõva, samas mina oleks pigem hartge või alpina kollektori järgi teinud või lausa originaali ostnud (ebayst saab umbes 300-400 euri eest kasutatud kollektori), seal on ussipesa tunduvalt lihtsamalt lahendatud, ega liigselt keevitusõmbluseid ja kõverikke seda voolavust paremaks ei tee.