Krt selle magasin ma maha. Ehk otsin seda endiselt.Arvo kirjutas: 20 Mär 2020 20:08 Propeller ka ebays olemas, juhuslikult jäi silma:
https://www.ebay.de/itm/BMW-02-E10-1502 ... SwVsJeadsY
hind just odav ei ole sellise plekitüki eest aga kui mujalt ei leia siis vast käib ka.
BMW e10 1502, '75 krad
Re: BMW e10 1502, '75 krad
BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Nüüd jälle tagasi auto juures ja saab edasi ehitada.
Vahepeal lasin kardaani ära taastada. Ning leidsin pool kogemata endale ka uued karpad.
Dellorto DHLA40 "H"
Kolle piltidel ei on vale. Kuid leidsin inglismaalt juba koha kust saab seda tellida ja hind ei ole ka ulmeline.
https://classiccarbs.co.uk/
Kuna eelnev kokkupuude karpadega puudub siis saab see mulle parajalt huvitav väljakutse olema.



Vahepeal lasin kardaani ära taastada. Ning leidsin pool kogemata endale ka uued karpad.
Dellorto DHLA40 "H"
Kolle piltidel ei on vale. Kuid leidsin inglismaalt juba koha kust saab seda tellida ja hind ei ole ka ulmeline.
https://classiccarbs.co.uk/
Kuna eelnev kokkupuude karpadega puudub siis saab see mulle parajalt huvitav väljakutse olema.




BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Mul sama tee ees. KArpade puhul on algatuseks oluline teada, mis mootori (kubatuur, kas sportnukk vms) pealt need tulid, siis saad veidi juba ette planeerida millises koguses düüse, kõrisid, trompeteid jne kokku pead ostma. Õigesse seadesse saamiseks vajalike juppide hind võib vabalt kasutatud karpade hinna ületada, nii palju olen jõudnud endale selgeks teha
Mis nende uute kollede hind on, M10 kasutatud kollesid ebays ikka liigub, hinnad enamasti vahemikus 100-200 euri.
Paar linki ka BMW 02 karpade seadistamisest:
https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... -40-or-45/
https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... /#comments

Mis nende uute kollede hind on, M10 kasutatud kollesid ebays ikka liigub, hinnad enamasti vahemikus 100-200 euri.
Paar linki ka BMW 02 karpade seadistamisest:
https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... -40-or-45/
https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... /#comments
E10 2002
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Kui ükskord karpade juurde jõuan siis saan seal ilmselt kurja vaeva näha, sest pole nendega varem üldse tegelenud
Aga, mootori panin peale ilusti ära kuid ajastamise peale ei mõelnud üldse. Nüüd tegelesin sellega, kuid kas keegi saaks kinnitada, et panin õiged märgid õigesse asendisse?



Aga, mootori panin peale ilusti ära kuid ajastamise peale ei mõelnud üldse. Nüüd tegelesin sellega, kuid kas keegi saaks kinnitada, et panin õiged märgid õigesse asendisse?


BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Jah, nii peaks kirjanduse järgi olema.
Kontrolli üle et kaanealune õlituspolt ka õige tugevusega kinni on!
Kontrolli üle et kaanealune õlituspolt ka õige tugevusega kinni on!
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Õlituspolt?Priit kirjutas: 08 Juul 2020 08:04 Jah, nii peaks kirjanduse järgi olema.
Kontrolli üle et kaanealune õlituspolt ka õige tugevusega kinni on!
BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Õõnes nukkvõlli õlitustoru kinnituspolt, nn banjo polt. Kui seda liiga tugevasti kinni keerata jääb nukaõlitus kehvaks ja edasi on juba metallitükid õlis, nuka vahetus ja võibolla midagi veel boonuseks. Kontrolli, ega keegi varasematest omanikest õlitustorule juba kurja teinud ei ole.
Võta ikka mõni remondimanual kõrvale kui mootorit kokku laod (nt E30 Bentley või Haynese manualis M10 mootor sees), siis sa ei saa eksida. Ma pole kindel, kuidas sinu mootoril on aga näiteks mõnel kõrgemate kolbidega M10 mootoril ei tohi sedasi suvaliselt vänt- või nukvõlli ilma ketita ringi keerutada, võib mõne klapi kõveraks või halvemal juhul lausa pooleks teha. Klapisüvendeid nendel mootoritel kolbides ei ole.
Võta ikka mõni remondimanual kõrvale kui mootorit kokku laod (nt E30 Bentley või Haynese manualis M10 mootor sees), siis sa ei saa eksida. Ma pole kindel, kuidas sinu mootoril on aga näiteks mõnel kõrgemate kolbidega M10 mootoril ei tohi sedasi suvaliselt vänt- või nukvõlli ilma ketita ringi keerutada, võib mõne klapi kõveraks või halvemal juhul lausa pooleks teha. Klapisüvendeid nendel mootoritel kolbides ei ole.
E10 2002
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Märkide paika sättimisel tuleb meeles pidada, et väntvõll teeb 2 pööret nukkvõlli ühe kohta. Pahatihti rakenduvad sellistel juhtudel Murphy seadused.
Priit pidas vist silmas, et polt tuleb pigem kõvasti kinni keerata.
Priit pidas vist silmas, et polt tuleb pigem kõvasti kinni keerata.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Kuna vahepeal ei saanud pilte galeriisse lisada siis ei olnud tahtmist ka teemat täiendada. Nagu öeldakse, üks pilt ülteb rohkem kui tuhat sõna.
Mootori ajastuse sain loodetavasti nüüd õigesti paika. Eks seda tulevikus näha kui ükskord käima saab.
Kardaan on alla pandud. Peale seda hakkasin sumpat külge panema, kuid tuli välja, et keskmine osa ikkagi minu masina alla ei istu. Võibolla on siis see E30 oma aga kindlasti mitte E10. Ehk pean ka keskmise osa uue tellima.
Uue (õige) veepumba panin külge tänu millele sain ka enamus jahutusüsteemist ära lõpetada. Hetkeseisuga peaks olema puudu ainult metallist toru mis jookseb sisselaske all ja peaks ühenduma salongiradikaga.
Paar klambrit on veel puudu siis saan salongivetika kompoti ka kokku panna ja omale kohale ära tõsta. See üks paras peavalu minu jaoks.


Mootori ajastuse sain loodetavasti nüüd õigesti paika. Eks seda tulevikus näha kui ükskord käima saab.
Kardaan on alla pandud. Peale seda hakkasin sumpat külge panema, kuid tuli välja, et keskmine osa ikkagi minu masina alla ei istu. Võibolla on siis see E30 oma aga kindlasti mitte E10. Ehk pean ka keskmise osa uue tellima.
Uue (õige) veepumba panin külge tänu millele sain ka enamus jahutusüsteemist ära lõpetada. Hetkeseisuga peaks olema puudu ainult metallist toru mis jookseb sisselaske all ja peaks ühenduma salongiradikaga.
Paar klambrit on veel puudu siis saan salongivetika kompoti ka kokku panna ja omale kohale ära tõsta. See üks paras peavalu minu jaoks.


BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
See metallist jahutustoru sisselaske all on keeruline leida normaalses seisus. Esindusest uut tellides on tegu tehasetellimusega ning kas ja millal seda saab pole kindel.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Kusjuures W&N-is täitsa olemas. Aga hind millega seal müüakse on minu arust liiga palju selle eest (€155.70).raunz kirjutas: 29 Dets 2020 16:31 See metallist jahutustoru sisselaske all on keeruline leida normaalses seisus. Esindusest uut tellides on tegu tehasetellimusega ning kas ja millal seda saab pole kindel.
BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Sain lõpuks salongiventika kompotiga ka ühele poole ja autole külge ära panna. Tegelikult midagi hullu selle taastamise juures pole, kõike vajalikke asju on saadaval.
Mis minu jaoks selle töö vastikuks tegi oli vananenud plastikust korpus. Päris korduvalt läks see katki ja pidi uuesti parandama hakkama. Suhteliselt habras. Kui kuskilt oleks saanud uue korpuse osta, oleksin seda kindlasti teinud.
Tagumised pidurid said ka peaaegu valmis. Tuli välja et üks vedru jäi puudu, ehk lõpetamata töö jälle


Mis minu jaoks selle töö vastikuks tegi oli vananenud plastikust korpus. Päris korduvalt läks see katki ja pidi uuesti parandama hakkama. Suhteliselt habras. Kui kuskilt oleks saanud uue korpuse osta, oleksin seda kindlasti teinud.
Tagumised pidurid said ka peaaegu valmis. Tuli välja et üks vedru jäi puudu, ehk lõpetamata töö jälle



BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Mul E24 ehitamisel oli ka probleem selle toru saamisega (tehasetellimus jäi venima) siis kombineerisin ajutiselt selle toru san-tehnilisest vasktorudest, peenemate voolikute jaoks väljavõtted sai lahendatud joodetavate kolmikutega. Aga kuna see toru on sisselaskekollektori all peidus, ei ole isegi meeles olnud enam originaali taga ajada. Ja enam ei viitsiks kakrad kirjutas: 29 Dets 2020 22:33Kusjuures W&N-is täitsa olemas. Aga hind millega seal müüakse on minu arust liiga palju selle eest (€155.70).raunz kirjutas: 29 Dets 2020 16:31 See metallist jahutustoru sisselaske all on keeruline leida normaalses seisus. Esindusest uut tellides on tegu tehasetellimusega ning kas ja millal seda saab pole kindel.

Kas salongiradika kraani ostsid uue või on vana lihtsalt läikima löödud?
E10 2002
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Ma veel üritan originaali leida
.
Siiani õnneks enamus asju ikka õiged külge saanud, ehk oma leiutamist pole olnud.
Salongiradika kraan oli täiesti taastamis kõlbulik. Isegi tihend oli ok seisus, kuid nüüd mõtlen et vb oleks pidanud ka selle ära vahetama.

Siiani õnneks enamus asju ikka õiged külge saanud, ehk oma leiutamist pole olnud.
Salongiradika kraan oli täiesti taastamis kõlbulik. Isegi tihend oli ok seisus, kuid nüüd mõtlen et vb oleks pidanud ka selle ära vahetama.
BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
E10 salongiradika kraan on õnneks nii lihtsa koha peal (võrreldes E12/E24) ja salongist väljaspool, et erilist muret lekkiva kraani remont või vahetus ei põhjusta. Kui auto valmis ja igav hakkab, hea ajaviiteks nokitseda 

E10 2002
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Ikka suheliselt kergesti kätte saadavas kohas.Arvo kirjutas: 03 Jaan 2021 20:35 E10 salongiradika kraan on õnneks nii lihtsa koha peal (võrreldes E12/E24) ja salongist väljaspool, et erilist muret lekkiva kraani remont või vahetus ei põhjusta. Kui auto valmis ja igav hakkab, hea ajaviiteks nokitseda![]()

BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Vahepeal sain armatuuri tagasi ja ka külge pandud. Hetkel olen väga kahtleval seisukohal kas panna need kaks kruvi ka tagasi mis otse esiklaasi alla lähevad või mitte. Et tulevikus kui peaks tekkima vajadus armatuur maha võtta siis pean ka esiklaasi eest kakkuma mis on suhteliselt mõtetu lisa töö minu arust.
Kelladeplokk sai ka üle käidud ning selle käigus ka läbisõit sõbra abiga nulli keritud
Üldiselt sai ka päris piisavalt elektriga tegeltud. Küsimusi tekkis ikka kuhjaga. Mitmed pistikud vasteta jne. Ehk tuleb nüüd aku ära osta ja saab hakata kontrollima kas ühendused õiged ja mida mingid juhtmed teevad. Eelmine omanik on esituledele ja suunatuledele eraldi juhtmed vedanud ja need kõik eranditult valget värvi.
Mootori osas kui elekter välja jätta siis ongi vaja veel genekat ja sisselaske süsteemi. Kui nende asjadega ka ühele poole saab siis saaks justkui juba sõitmagi minna.

Kelladeplokk sai ka üle käidud ning selle käigus ka läbisõit sõbra abiga nulli keritud

Üldiselt sai ka päris piisavalt elektriga tegeltud. Küsimusi tekkis ikka kuhjaga. Mitmed pistikud vasteta jne. Ehk tuleb nüüd aku ära osta ja saab hakata kontrollima kas ühendused õiged ja mida mingid juhtmed teevad. Eelmine omanik on esituledele ja suunatuledele eraldi juhtmed vedanud ja need kõik eranditult valget värvi.
Mootori osas kui elekter välja jätta siis ongi vaja veel genekat ja sisselaske süsteemi. Kui nende asjadega ka ühele poole saab siis saaks justkui juba sõitmagi minna.


Viimati muutis krad, 30 Jaan 2021 17:22, muudetud 1 kord kokku.
BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Mul on kusjuures umbes sama seisukord praegu oma auto juures 
Need 2 kruvi, mis esiklaasi taga peidus, asendasin ma lihtsalt nipukatega. Kui kunagi vaja lahti võtta, lõikad lihtsalt sealt kojamehe hoovastiku juurest koopast lõiketangidega läbi ja sama meetodiga saab uuesti kokku ka.
Kaabeldus on sellel autol õnneks suhteliselt lihtne ja skeemid on netis saadaval. Esitulede kaablid on minu autol ka suht mädad, eks sul sellepärast see vahetus seal tehtud ongi. Kui tekib küsimusi, siis olen just värkselt enda kaabelduse üle käinud, küsi ainult.
Kelladeploki näppimine on tegelikult ebaseaduslik, üv punktis meestel lööb selline läbisõit kohe silmad punni. Siis tuleb lihtsalt öelda, et vana spidokas läks rikki vms.

Need 2 kruvi, mis esiklaasi taga peidus, asendasin ma lihtsalt nipukatega. Kui kunagi vaja lahti võtta, lõikad lihtsalt sealt kojamehe hoovastiku juurest koopast lõiketangidega läbi ja sama meetodiga saab uuesti kokku ka.
Kaabeldus on sellel autol õnneks suhteliselt lihtne ja skeemid on netis saadaval. Esitulede kaablid on minu autol ka suht mädad, eks sul sellepärast see vahetus seal tehtud ongi. Kui tekib küsimusi, siis olen just värkselt enda kaabelduse üle käinud, küsi ainult.
Kelladeploki näppimine on tegelikult ebaseaduslik, üv punktis meestel lööb selline läbisõit kohe silmad punni. Siis tuleb lihtsalt öelda, et vana spidokas läks rikki vms.
E10 2002