8. leht 18-st
Postitatud: 02 Dets 2007 21:51
Postitas Impsionu
Sain siis kätte UM-i silla remondi pakkumise:
3333091 T. sillatala pukside vahetus 18 48,00 14 743,04
3221151 V. välim. rooliotsa vahetus 11 48,00 14 454,08
3299000 Silla reguleerimine 24 48,00 35 748,80
3221091 Pendelhoova puksi vahetus 7 48,00 14 288,96
3112135 E. al. õõtshoova pukside vahetus 9 48,00 14 371,52
3112138 E. ül. õõtshoova pukside vahetus 8 48,00 14 330,24
3332151 T.-te kuulliigendite vahetus 5 48,00 14 206,40
3 143,04
________________________________________
33311130488 Tagas.puks 2 382,10 7 710,71
32211114843 Rooliots 1 405,60 7 377,21
07119923436 Mutter 1 20,50 7 19,06
32211123464 Pendelhoova puks 1 2 234,70 7 218,27
07129964672 Mutter 1 26 44 25 33 14,40 7 13,39
31121127385 Puks 2 368,00 7 684,48
31129058820 Puksi kompl. 1 557,60 7 518,57
33321126476 T.8 Sarniir 2 16 3 2 2 1 017,50 7 1 892,55
4 434,24
________________________________________
Tööde summa 3 143,04
Kauba summa 4 434,24
________________________________________
Kokku 7 577,28
Käibemaks
1 363,91
Kokku KM-ga
8 941,19
Sain ka KG Knutssoni hinnapakkumise juppidele: 1972.- kuhu ei ole arvestatud 31121127385 Puks-seda juppi. Ilmselt kui kunagi asi nii kaugel, siis lähen proovin Valdeku juurde aja saada. Mõtlesin pikalt, mida teha, aga otsustasin, et UM-i siiski ei lähe ja ei hakka seal siiski ilmselt ka edaspidi käima, ilus oleks, aga ei ole nii rikas veel...
Postitatud: 02 Dets 2007 22:31
Postitas Ravic
Pole seal UM`is midagi ilusat peale tunnihinde, veermiku kallale võib mõne pädeva mehhaaniku lubada küll, suhteliselt lihtsad ja loogilised sillad. Eks see UM rohkem selline enesetunde küsimus, samas võid sealt tulles pahatihti sülitada, et kalli raha eest käkki keeratud... haininad nende jaoks mingid veidrad ja vanad liikurid.
Postitatud: 02 Dets 2007 22:33
Postitas Silwer
See töö hind ei tundu karm. Kas Valdeku juures tuleb siis märgatavalt odavam?
Postitatud: 02 Dets 2007 22:50
Postitas Impsionu
Nii palju kui mulle tuttav ütles, siis Valdek on väga mõistlik hindade suhtes ja teeb järele andmisi, juhul kui vaja ühes sillas rohkem detaile vahetada jne. Ma lihtsalt vaatan ka sinnapoole, halba see ei tee.
Võin ka seda väita, et väga palju olen ka ise võimeline ära tegema, aga laseks selle auto kallale vähe pädevamad isikud. Olemas ju endali firmas mehed kes on mehaanikud ja igapäev tegelevad sellega, aga neid ei tahaks ka koguaeg tülitada.
Um-ga selline jama asi jah, et ikkagi võid jama otsa sattuda, töö poolepealt siis. Kuigi oleks tore teha täis hooldus seal, aga kui autol tuleb mingi suurem juubel(nt. 30 aastat saab vanaks), eks siis võib sellise asja peale mõelda

.
Kõige rohkem pani mõtlema see, et mul on võimalus sillastendile koguaeg ja maksta nüüd selle eest pea 800.- pole suurt mõtet. Valdeku juures saaksin ju lasta kõik ära teha, sõita mingi paar kilomeetrit linnas ja hopsti otse sillastendi.
Postitatud: 02 Dets 2007 23:40
Postitas Ruut
AFAIK on UM-s töödele normeeritud ajad - st. praktiliselt tükihind. Kui aeg läheb üle, siis on see nende oma kaotus. (Mõned tavalised remonditöökojad on hakanud teatud töödel sama praktikat rakendama.) Kui lähed suvalisse remonditöökotta, siis hakkab hala, et ei saanud seda polti lahti ja teine asi oli kinni roostetanud jne. Lõpuks väänatakse sulle töömehe kohvi/lõuna/suitsutunnid ka arvele otsa.
Sellega jutuga ma ei pidanud silmas Valdeku töökoda, vaid seda, et UM ei pruugi olla alati tööhinnalt kõige kallim koht. Ooteajad seal on vist aga omaette teema.
On kellelgi kogemust, kui omade juppidega marssida UM kohale ja lasta ära vahetada, kas hakkavad vinguma? LR esinduses ei olnud küll mingit mokakobinat
Postitatud: 02 Dets 2007 23:46
Postitas 10
Ruut kirjutas:
On kellelgi kogemust, kui omade juppidega marssida UM kohale ja lasta ära vahetada, kas hakkavad vinguma? LR esinduses ei olnud küll mingit mokakobinat
Tuttaval remonditi isegi Fordi UM'is. Kes jupid tõi, ei tea kommenteerida.
Postitatud: 03 Dets 2007 00:16
Postitas Impsionu
Ma ei pidanudki silmas, et otsin taga hirmus odavat töökoda/tegijat. Eeldan kvaliteedi ja hinna mõistlikumat suhet ja arvan, et um ei ole sellessuhtes kõige mõistlikum. Seda enam kui mul endal on väga palju kohti kus lasta teha ja saan ka paljude asjadega ise hakkama. Samuti saan varuosad praktiliselt sama kvaliteediga, mida pakub um ja väga hea soodustusega. Ei näe mingit põhjust miks ma peaksin sinna minema, samas nagu ka kirjutasin, mõtlesin ma väga pikalt selle üle järele, kiusatus oli suur, aga siiski loobusin(ei hakka siinkohal üleslugema põhjuseid, keda see ikka huvitab). Ühesõnaga ma lähen heameelega um-i ja ostan sealt varuosi mida ma mujalt ei saa, aga seekord otsustasin veel asjad nii lahendada...
Seda ka veel, et ma ei pidanud ülemõistuse kalliks UM-i hinda, muidu poleks üldse selle peale mõtlemisele aega raisanud. Suht isegi mõistlik, toodetelt ka kuni 7% alet ja töödelt kuni 35%(sillastend siis), ülejäänud 14%. Päris viisakas pakkumine. Sinna on nagunii aega enne kui ma need jupid vahetatud saan, auto on vaja enne ära komplekteerida ja sõitma saada, kogu veermiku võtan ette ilmselt 2008/2009 talvisel hooajal. 2009/2010 on plaanis mootor ja kõik kapoti alla kuuluv üle käia. Pidurid on siiski väga kohe plaanis ära teha... Ja ilmselt peale neid plaane hakkab ring uuesti otsast pihta

Postitatud: 18 Dets 2007 20:47
Postitas Impsionu
Tegelesin terve pühapäeva sisuga ja sain kokku nii palju, vaip paigas, keskkonsool paigas(käigukangi ja käsika ümbris koos tuulutus kanalitega), turvavööd paigas, armatuur puhastatud, üks uks ka valmis(kile pandud ja polstrid peal).
Samas oleksin saanud sisu peaaegu kokku kuid tekkis väike tõrge, nimelt ei saa raadiot tööle. See vana võimendaja, mis muudab mono stereoks ja võimendab heli, millegi pärast enam häält välja ei anna, kuigi ma muud ei teinud kui panin otsad külge tagasi, seal eksida polnud võimalik. Nüüd pean hoopis sellele keskenduma hakkama. Lisaks tuleb armatuuris, kliima nuppudes ja akna ning katuse luugi nuppudes hakata pirne vahetama, enne veel tuleb need muretseda. Võtsin ka armatuuri välja pesast, et kontrollida akusi(hoolduse tulukesed vilkusid kuidas jumal juhatas), oma suureks üllatuseks ei leidnud ma sealt ühtegi akut ega ka kohta kus nad olema peaks, siit ka küsimus millest maru ei saanud

??? Peaks ju olema seal taga kuskil need akud või ei? Mis muu siis võib põhjustada nende tulukeste vilkumist?
Sisuga veel selline lugu, et päris kokku ma seda siiski veel ei saa, vaja oleks neljast esiistmest kokku panna kaks korraliku, siis võiks ka istmed sisse panna. Veel on ära kadunud turvavöö poltidele käivad plastik seibid, kas kellegil on pakkuda selliseid väikseid asju?
Postitatud: 18 Dets 2007 23:42
Postitas trevi
kontrollida akusi(hoolduse tulukesed vilkusid kuidas jumal juhatas), oma suureks üllatuseks ei leidnud ma sealt ühtegi akut ega ka kohta kus nad olema peaks, siit ka küsimus millest maru ei saanud ??? Peaks ju olema seal taga kuskil need akud või ei? Mis muu siis võib põhjustada nende tulukeste vilkumist?
Spidoplokk tuleb lahti harutada, ega väljast neid akusid ei näegi. Vanematel sõidukitel on kaks AA patarei suurust akut, uuematel (alates 86 aasta mingist kuust) 2 poole väiksemat ja hirmkallist.
Kui on originaalakud, siis soovitan suht ettevaatlikult seda vahetust teha, klemmid on akude külge "keevitatud" ja ei taha hästi lahti tulla, oht klemmid ära rikkuda - tulemuseks jääb aretis.
Postitatud: 18 Dets 2007 23:50
Postitas Impsionu
Tänud, eks kisun lahti. Saan aru, et võib kasutada kaubanduses saada olevaid AA suurusega akusi?
Postitatud: 19 Dets 2007 00:15
Postitas Ruut
trevi kirjutas:Kui on originaalakud, siis soovitan suht ettevaatlikult seda vahetust teha, klemmid on akude külge "keevitatud" ja ei taha hästi lahti tulla, oht klemmid ära rikkuda - tulemuseks jääb aretis.
Need akud tuleb koos jalgadega trükiplaadi küljest lahti joota ja uued jalgadega akud sinna tagasi. Ligi kümme aastat tagasi oma e30 sai neid vahetatud ja Vartal olid sellised jalgadega akud tootevalikus olemas. Koht kust praegu läheks selliseid akusid otsima oleks Renovaar, Tondi tänava alguses
Postitatud: 19 Dets 2007 00:28
Postitas trevi
Akudele keevitatakse "jalad" renovaaris kohapeal külge, kuid juulis, kui mina vahetasin akusid, siis õiget (bmw-le sobivat) jalgade varianti polnud, oli natuke suurema või väiksema vahega.
Lintkaablite isolatsioon võib olla ka aja jooksul lahti tulnud, siis mõistlik oleks ka sellega tegeleda, et tulevikus vähem probleeme oleks.
Postitatud: 19 Dets 2007 01:19
Postitas Ihv
praegu on veel e28 kellade plokke niipalju saada, et linkaabli ja trükiplaadi probleemide korral on mõistlikum asendus hankida. e28 ja e23 plaat on sama (sihverplaat küll erinev - 100L kütusepaak), ainult klaas ja korpus erineva kujuga.
akud on muidugi ka neil asendustel reeglina läbi ja need on mõistlik uuete vastu vahetada...
Postitatud: 19 Dets 2007 21:50
Postitas Impsionu
Tahaks ikka originaal armatuuri juurde jääda. Eks vaatan kui hull on sealt seest kui olen lahti kiskunud.
Postitatud: 20 Dets 2007 03:20
Postitas Ihv
mismõttes originaal-armatuuri? ma vihjasin lihtsalt, et e28 plokke liigub rohkem ja sealt saad lihtsamini korras elektroonika kui parandades (vahetasin alguses endal linkaabli aga ikka jäi jukerdama - pealegi ei ole pornofänn). kui sa vahetad sihverplaadi ja korpuse siis on see ju identne e23 omaga

Postitatud: 20 Dets 2007 20:34
Postitas Impsionu
Ok, eks ma vaatan mis sees toimub ja siis mõtlen edasi, praegu ei hakka spekuleerima, nagunii mul ei töödanud ei ökonomaiser kui ka spidomeeter. Saaks needki tööle, siis oleksin ka selle vana armatuuriga rahul(õlivälba tulukesed ei oma mingit rolli minu silmis, nagunii pean märkmiku ja kirjutan kõik üles). Samas see spidoka mitte töötamine pidi olema vist tingitud difri andurist.
Postitatud: 21 Dets 2007 22:44
Postitas Impsionu
Võtsin lahti, akud olid punased Varta-d ja välimuselt tundusid originaalid, kuid samas mingeid lekkeid ei täheldanud ja ümbert ja igaltpoolt oli kõik ilus ja puhas. Panin samamoodi kokku tagasi, ei hakanud rohkem näppima.
Postitatud: 21 Dets 2007 23:19
Postitas Cardo
akud kaotavad mahutavuse, ole nüüd arukas ja osta uued sisse
Postitatud: 25 Dets 2007 21:46
Postitas Impsionu
Olen üsnagi arukas

ja ei vaheta neid hetkel ära. Põhjus lihtne: kuna nende vahetamine ja otsimine ei ole niisama lihtne tegevus. Mulle oli esmajärgus oluline, et nad ei lekiks seal sees ja mingit muud jama korda ei saadaks.
Postitatud: 06 Jaan 2008 21:46
Postitas Impsionu