BMW E21 315 1984, sillufromIV
-
- Postitusi: 48
- Liitunud: 13 Jaan 2010 12:34
Kasti käikude arv ei tohiks rolli mängida, üldreegel käigukastide puhul (kui japsid ja jänkid oma overdrivedega välja jätta) on viimane käik (olgu siis 3., 4. või 5.) otseülekandega. Seega maanteepöördeid mõjutab ainult peaülekanne. Isegi automaatkastidel oli 20. sajandil pea alati viimane käik otse.
-
- Postitusi: 48
- Liitunud: 13 Jaan 2010 12:34
just eelmine nädal uurisin garaazi nurgas olevaid kaste, et millega saaksin oma e30 pöörded natuke rohkem alla maanteel.
m50, m52, m60 ZF kastidel oli 5 käik 1:1, ehk siis sama mis auto all hetkel. Samas getrag240 ja 260 olid overdrive.
Kõiki kaste proovisin viienda käiguga ja märkisin siseneva ja väljuva võlli ära ning keerasin 10-20 tiiru, asendid võllidel jäid samaks(väljaarvatud siis getrag240 ja 260)
Ma ei taha uskuda et minu kastid kõik niiöelda sportkastid
m50, m52, m60 ZF kastidel oli 5 käik 1:1, ehk siis sama mis auto all hetkel. Samas getrag240 ja 260 olid overdrive.
Kõiki kaste proovisin viienda käiguga ja märkisin siseneva ja väljuva võlli ära ning keerasin 10-20 tiiru, asendid võllidel jäid samaks(väljaarvatud siis getrag240 ja 260)
Ma ei taha uskuda et minu kastid kõik niiöelda sportkastid

-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Kust need andmed muidu pärinevad? Mul siin üks M50 kast garaazis millel 5 käik täitsa otsemart154 kirjutas:Mis jutt see nyyd on. Enamustel normaalsetel BMW 5-k2igulistel on ikka viies k2ik overdrive.

E36 ja uuemate kastide gear ratiod (küll US specs aga eur peaks olema sama): http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm
Alates E36-st ongi BMW manuaalkastidel 5-s käik nö. otse. Aga samas on ka esimene käik ka tunduvalt aeglasem (E30 1 käik - 3.8; E36 1 käik 4.2), ülekanded aetakse paika kiirema peaülekandega.redline kirjutas:Ma ei taha uskuda et minu kastid kõik niiöelda sportkastid
nn. sport käigukasti ei tuvastata mitte mingi konkreetse käigu ülekandearvu järgi, üldjuhul on sportkastis käikude ülekannete vahemik rohkem kokku surutud, st käiku tuleb vahetada tihemini aga mootori pöörded on kogu aeg magusas vahemikus. On ka erandeid kus üks käik on on küllaltki "pikk" (1 või 5) ning siis ülejäänud käikude ülekannete vahemikud on ühtlaselt lühikesed.
Sai pisut segane jutt aga ehk on arusaadav

Seega sellise M50 pealt pärineva kasti kasutamine sportlikus mõttes mingit eelist kindlasti ei anna.
E10 2002
Kui me nüüd selle foorumi kontekstis räägime, siis e36 väljub juba normaalse BMW definitsiooni altArvo kirjutas:Kust need andmed muidu pärinevad? Mul siin üks M50 kast garaazis millel 5 käik täitsa otsemart154 kirjutas:Mis jutt see nyyd on. Enamustel normaalsetel BMW 5-k2igulistel on ikka viies k2ik overdrive.
E36 ja uuemate kastide gear ratiod

CSi, ti, i, RT, TC1, D
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Peale hooaja lõpetamist pole suurt midagi teinud haipoisiga.
Võtsin jahutusradika maha, et suuremat külge panna proovida. Praegu on garaažinurka tekkinud e34 525 (125kW) radikas, e30 2,7 eta radikas. 315-st jäi järgi mosse 412 radikas ja hooaja sõitsin ära e30 2,0 radikaga, mis ka alles. Mõttes on proovida paigaldada koguni kaks radikat. Kuna praegu oli radikas nii väike, et mahtus esipaneelis olevasse süvendisse ja suur radikas sinna niikuinii ei mahu, siis proovingi sinna süvendisse pisikese ja esipaneeli taha suure panna ja need omavahel ühendada. Selleks pean ilmselt tuttaval treialil lõdvikute vahele Y-kujulised kolmikud teha laskma. Suurem jahutusvedeliku kogus peaks laskma veidi rohkem maad korraga sõita ...
Soetasin ka 15" kärjed, ET12. Velgede küljes on ka üks e30 kupee, millega talve mööda saadan.
Võtsin jahutusradika maha, et suuremat külge panna proovida. Praegu on garaažinurka tekkinud e34 525 (125kW) radikas, e30 2,7 eta radikas. 315-st jäi järgi mosse 412 radikas ja hooaja sõitsin ära e30 2,0 radikaga, mis ka alles. Mõttes on proovida paigaldada koguni kaks radikat. Kuna praegu oli radikas nii väike, et mahtus esipaneelis olevasse süvendisse ja suur radikas sinna niikuinii ei mahu, siis proovingi sinna süvendisse pisikese ja esipaneeli taha suure panna ja need omavahel ühendada. Selleks pean ilmselt tuttaval treialil lõdvikute vahele Y-kujulised kolmikud teha laskma. Suurem jahutusvedeliku kogus peaks laskma veidi rohkem maad korraga sõita ...
Soetasin ka 15" kärjed, ET12. Velgede küljes on ka üks e30 kupee, millega talve mööda saadan.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Siis töötab el.vent pidevalt ... Peaks ikka olema radikast väljuval lõdvikul. Et kui väljudes ikka üle 95 (vms.) kraadi juures on, siis aidatakse ventilaatoriga jahutada.Ruut kirjutas:Su andur peab olema ikka ülemise lõdviku peal.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Täpselt nii. Ventikas peaks nii vinge olema et mõne minutiga saab ta oma töö tehtud ja jääb vakka jälle ja ei unda koguaeg.sillufromIV kirjutas:Siis töötab el.vent pidevalt ... Peaks ikka olema radikast väljuval lõdvikul. Et kui väljudes ikka üle 95 (vms.) kraadi juures on, siis aidatakse ventilaatoriga jahutada.Ruut kirjutas:Su andur peab olema ikka ülemise lõdviku peal.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Temperatuuri andurid on üldjuhul mootoril ees otsas, kõrgemas punktis. Ma pole näinud, et radikast tagasi tuleva vee temp mõõdetaks. 635 radikal on iirc temp andurite/lülitite kohad radika ülemise veerandi peal. Õue pealt veel üks näide: Saab 99, millel on el. vent tehasest asub ventika lüliti otse radikasse siseneva lõdviku all ja on ka 95 kraadine.
Kui sul 95 kraadi vesi tuleb radikast tagasi mootorisse, siis peaks juba plokikaanes keema. Loomulikult võid ka alumise lõdviku peale panna lüliti aga sel juhul madalama temperatuuriga, kui 95. Ega sa ei oska arvata, miks termostaat juba 80 (85, 90) juures avaneb?
Edit: Vaata Renksi pilti tema uuest radikast
http://img12.imageshack.us/img12/7348/07122011618.jpg
Lüliti koht on seal üleval parema külje peal!
Kui sul 95 kraadi vesi tuleb radikast tagasi mootorisse, siis peaks juba plokikaanes keema. Loomulikult võid ka alumise lõdviku peale panna lüliti aga sel juhul madalama temperatuuriga, kui 95. Ega sa ei oska arvata, miks termostaat juba 80 (85, 90) juures avaneb?
Edit: Vaata Renksi pilti tema uuest radikast
http://img12.imageshack.us/img12/7348/07122011618.jpg
Lüliti koht on seal üleval parema külje peal!
CSi, ti, i, RT, TC1, D
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Täna sai suurem kaubaring tehtud.
Tõin Võrust m20b27 komplektse mootori, vist e21 recarod ja Pärnu alt laia randiga 15" kärjed.
Plaanis on see "kompottmoto" projekt ette võtta. B25 pea on riiulis, nukkvõll vaja leida ainult. Juhtmete osas kokkulepe sõlmitud. M20 mootoripea komplekteerimine on juba käpas
Nüüd paras aeg ennast ka alumise otsaga kurssi viia. Talvel on aega näppida seda. Ei taha veel m20 motost loobuda. Peale kompotti proovib siis vist järgmisel talvel turboprojektiga ka.
Stroker´i (või kuidas seda nimetati) ehitamise käigus kiusan kindlasti siinset rahvast lollide ja ehk ka mõne asjalikuma küsimusega. Koostisosade nimekiri on enamvähem paigas. Mitmed asjad on aga lahtised, üks allikas soovitab üht, teine teist juppi.
Mootor on praegu survepesuriga puhtamaks lastud. Kisun varsti juppideks.
Istmetel on raamidega midagi tehtud. Ei süvenenud väga aga mingi isetegevus tundub seal olevat. Istmed on päris väsinud olekuga. Külje-"nahad" aga terved. Pean neid mõnele tegijale näitama, et otsustada kas tasub neisse investeerida üldse või müün edasi.
Paar päeva tagasi sai ka sedaani esiistmed kupee omade vastu vahetatud. Kupee istmed pole niigi esinduslikud, kui mind suve teeninud puna-mustad sportistmed. Kundepoolne tehase polstriga, hallikas ruuduline muster ja juhiiste küljed musta nahaga üle tõmmatud. Keskel mingi tumehall riie. Vähemalt saaks nüüd ka tagaistmele kedagi lubada.
Autol vahepeal sätitud kapotiavamise ja lahtihoidmise hoobasid-vedrusid. Nüüd käib kapott ilusti lahti ja ükski varras ei uurista tiiba. Keegi kommenteeris kapoti raskust, et "vist on kõvasti pahtlit värvi all". Asi oligi hoobades, mis ei aidanud kapotti tõsta vaid pigem takistasid seda esimesel kolmandikul.
Tõin Võrust m20b27 komplektse mootori, vist e21 recarod ja Pärnu alt laia randiga 15" kärjed.
Plaanis on see "kompottmoto" projekt ette võtta. B25 pea on riiulis, nukkvõll vaja leida ainult. Juhtmete osas kokkulepe sõlmitud. M20 mootoripea komplekteerimine on juba käpas

Stroker´i (või kuidas seda nimetati) ehitamise käigus kiusan kindlasti siinset rahvast lollide ja ehk ka mõne asjalikuma küsimusega. Koostisosade nimekiri on enamvähem paigas. Mitmed asjad on aga lahtised, üks allikas soovitab üht, teine teist juppi.
Mootor on praegu survepesuriga puhtamaks lastud. Kisun varsti juppideks.
Istmetel on raamidega midagi tehtud. Ei süvenenud väga aga mingi isetegevus tundub seal olevat. Istmed on päris väsinud olekuga. Külje-"nahad" aga terved. Pean neid mõnele tegijale näitama, et otsustada kas tasub neisse investeerida üldse või müün edasi.
Paar päeva tagasi sai ka sedaani esiistmed kupee omade vastu vahetatud. Kupee istmed pole niigi esinduslikud, kui mind suve teeninud puna-mustad sportistmed. Kundepoolne tehase polstriga, hallikas ruuduline muster ja juhiiste küljed musta nahaga üle tõmmatud. Keskel mingi tumehall riie. Vähemalt saaks nüüd ka tagaistmele kedagi lubada.
Autol vahepeal sätitud kapotiavamise ja lahtihoidmise hoobasid-vedrusid. Nüüd käib kapott ilusti lahti ja ükski varras ei uurista tiiba. Keegi kommenteeris kapoti raskust, et "vist on kõvasti pahtlit värvi all". Asi oligi hoobades, mis ei aidanud kapotti tõsta vaid pigem takistasid seda esimesel kolmandikul.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06