1982 BMW 518, A494

Foorumiliikmete autod.
Vasta
12776
Postitusi: 11
Liitunud: 22 Veebr 2017 13:10
Asukoht: Tartu

1982 BMW 518, A494

Postitus Postitas 12776 »

Tervitused!

Olen pikaajaline jälgija, aga postitanud väga ei ole. Kuigi justkui oleks põhjust, kuna pean muu hulgas ka üht E28.
Auto on toodud Soomest 2016 aasta talvel. Oli küllaltki heas säilivuses, kuid ma ütleks, et pikalt hooldamata - sisuliselt kõik sõlmed on tulnud aastate jooksul üle käia ning võib öelda, et praeguseks on ka see tehtud.
Tegu on siis Soome-eri, ehk siis täiesti blank 518 karburaatoriga M10 mudeliga. Alpivalge, sinise sisuga. Ainus lisa on vist 5 käigule kast - minu teada tulid 518d neljasega? Midagi rääkis ka sellest käigukasti teemast ka Soome ajakiri "Klassikot", kus antud auto figureeris. Algne number oli HPK-518, mis on graveeritud ka klaasidele. Lisatud on omal ajal Biltema kõlarid ja Blaupunkt makk, mis on ajastukohased. See eest aga läbisõitu oli ostuhetkel vaid 140 000km, kõik dokumendid on säilinud ning kere on BMW kohta väga heas korras. Tehasest veeres välja veel plekkvelgedel ja kroom ilukilpidel, mis praeguseks on küll vahetatud E34 velgede vastu, kuid ilmselt järgmiseks hooajaks läheb taas orginaaljooks alla.

2017:
Pilt

Millalgi kohe 2017 ütles üles orginaal Pierburg karburaator, mis sai asendatud Weberiga. Soovitan seda kõigil karburaatoriga M10 meestel teha, kuna teeb auto palju paremini kasutatavaks.

2020:
Pilt

WN kaudu on vahetatud summuti jooks, pidurijooks ja palju muid väiksemaid pudinaid, ülekande tihendid jpm. Üllatavalt palju osi oli võimalik endiselt ka esindusest tellida.

2022 sai koostöös kaasfoorumlasega auto ka vanasõidukiks tunnistatud, mis on igati mõistlik tegu - auto on suuremas osas säilinud puutumata ning must number sobib alpivalge värviga nagu valatult.

2022:

Pilt


Pilt

2023:

On osaletud ka mõnel vanatehnikaüritusel. 2022 oli mälu järgi Hansaretro BMW-eri, ja 2023 olin samuti kohal:

Pilt

Kasutan autot suvisel ajal üsna palju, kuna autod on mõeldud sõitma. Hetkel läbisõit ca 146 000. Tulevikus võiks vahetada amordid Bilsteinide vastu, kuna hetkel on all veel tehaseorginaalid ning auto on pisut õõtsuva iseloomuga.

Kel huvi, võib vaadata vanasõiduki akti ka siit:
https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:3 ... UK_ID:5462
Mitmed puudused tänapäevaks kõrvaldatud, ning mõned ilmselt pole ka päris korrektsed, aga protsendi järgi ma ei läinudki.
BuXTYP
Postitusi: 76
Liitunud: 27 Nov 2012 16:36
Asukoht: Rakvere

Re: 1982 BMW 518, A494

Postitus Postitas BuXTYP »

12776 kirjutas: 17 Juul 2024 14:44 Ainus lisa on vist 5 käigule kast - minu teada tulid 518d neljasega?
Kas tulede kojamehed ei olnud siis tehase lisa, vaid enda käega külge keeratud? Üliharuldane asi ju.
Muidu väga ilus auto! Plekkveljed kroom ilukilpidega näevad ka lahedad välja, ägedamad, kui uuemat tüüpi suured plastikust ilukilbid.
12776
Postitusi: 11
Liitunud: 22 Veebr 2017 13:10
Asukoht: Tartu

Re: 1982 BMW 518, A494

Postitus Postitas 12776 »

Ahjaa, tulepesurid on tõesti tehasest. Nende haruldust on ka varem mainitud, kuid ise ei oska kaasa rääkida - enamustel vist tõesti pole neid näinud. Hetkel on need küll lahti ühendatud, kuna toimisid väga aeglaselt ja katkendikult, ilmselt peaks mootorid lahti võtma ning puhastama-määrima, pole selleni veel jõudnud, kuna praktiline vajadus nendeks puudub. Välispeeglid on elektriliselt reguleeritavad, see oli ka ilmselt lisana. Näiteks mu 1982 Opel Senatoril polnud parempoolselt välispeeglit üldse, kuigi oli näiteks kliima ja automaatkast, mis olid ulmehinnaga omal ajal. Meenub ka, et onu kunagisel Audi 100 "sigaril" polnud parempoolset peeglit üldse.
Arvo
Postitusi: 1411
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: 1982 BMW 518, A494

Postitus Postitas Arvo »

Ma küll 100% kindel pole aga minuarust käsitsi reguleeritavat peeglit 80ndate BMW-dele naljalt küll enam ei saanud (mõne e21 küljes vast veel võis leida?) elektriline oli arvatavasti ka E28-l standardvarustuses.
Mis mudel Weberi karpa originaali asemele läks?
E10 2002
12776
Postitusi: 11
Liitunud: 22 Veebr 2017 13:10
Asukoht: Tartu

Re: 1982 BMW 518, A494

Postitus Postitas 12776 »

Võib nii olla küll.
Weber on 32/34 mudel, mida komplektina osta sai. Miinuseks trossiga tooreklapp - Pierburgi orginaalil on see "elektrooniline". Ise sõites pole probleem, aga kui keegi teine sõidab, siis kiputakse tooreklappi peale unustama ning see ei tee head. Plussiks aga Weberile omane hääletämber ning madalatel pööretel oluliselt jõulisem mootor.

Mõni lisapilt ka, kuna eelmised nähtavasti said sama nurga alt kõik.

Pilt

Pilt

Pilt

Tehnilise poole pealt, lähiaastatel võiks ära vahetada veepumba, kuna see paistab veel orginaal olevat. Siin-seal on väiksemaid mõlke ja täkkeid, neid võiks ilmselt näidata PDR meestele. Muud nagu polegi olnud. Paar aastat tagasi võtsin alt kütusepaagi, puhastasin korrosioonist ja konserveerisin väljast nii hästi kui oskasin, vahetasin kõik kütuse kummivoolikud ning pärast seda pole mingeid probleeme esinenud. Piduritega sama teema, alguses kippus üks tagapidur peale jääma. WNist olid saada uued tagatrumlid, mis nüüd all on, ning kogu voolikute-silindrite komplekt. Esipidurikettas olid sisuliselt kulumisjälgedeta ning need jäid algseks, ainult pidurisadulad said uue sisu ning mõistagi ka uued voolikud jmt. Enam pole ka piduritele ühtegi etteheidet.
12776
Postitusi: 11
Liitunud: 22 Veebr 2017 13:10
Asukoht: Tartu

Re: 1982 BMW 518, A494

Postitus Postitas 12776 »

Huvitava märkusena veel, et minu jaoks oli pikalt auto aastast 1983. Seda seetõttu, et esmaregistreemine MNT oli vana numbrimärgiga nii, Soome müügikuulutus oli 1983, ning ka Soome ajakirjas oli seda tutvustatud kui 1983 mudelit.

Pilt

Pilt

Alles vanasõidukiks tunnistamise ajal VINi järgi öeldi mulle, et tegu on ju 1982 sõidukiga. Kuna nimetatud tegevus toimus aastal 2022, siis tähendas see ka "leebemat" protsendipunkti lävendit hindamisel, kuna auto muutus järsku 40 aastaseks. Tagaistme alt tuli ka välja tootja silt, mis on 1982 aasta novembrist.

Pilt
12776
Postitusi: 11
Liitunud: 22 Veebr 2017 13:10
Asukoht: Tartu

Re: 1982 BMW 518, A494

Postitus Postitas 12776 »

Foorumisse postitamisel on vahepeal ka motiveeriv mõju projektikale. Näiteks, võtsingi siis lõpuks kätte ning panin tulekojamehed toimima. Olid kõvasti kinni korrodeerunud ning vajasid üksjagu leotamist ja määrimist. Metallist liikuvad osad said Tef-Geliga määritud, plastikust osad Gleitmo 805Kga.
Selline vaatepilt siis oli juhipoolses mootoris seda avades.
Pilt

Kuid õnneks polnud midagi siiski katki ega läbi põlenud, seega mõlemad mootorid sai toimima.
Kojamehe luuad on muidugi päevinäinud ning kumm on oma omadused suures osas minetanud. Ebays liigub neid new old stockina vahepeal, aga kõik tulekojameestega seonduv paistab hingehinna eest seal olevat.
Pesurifunktsioon hetkel ei toimi ilmselt ummistunud düüside või tagasivooluklappide tõttu, kuna pump on uus. Samas, ega ei tahagi, et iga kord esiklaasi pestes vett tuledele satuks, hetkel oli eesmärgiks tulekojameeste mootorid toimima saada.

Nii nad toimetavad. Ma usun, et mittesünkroonselt paremal ja vasakul pool on õige, kuna siis ei pimesta luuad tulesid samaaegselt.
https://youtu.be/SQxnShaTq90
Tartlane
Postitusi: 166
Liitunud: 16 Nov 2011 14:46

Re: 1982 BMW 518, A494

Postitus Postitas Tartlane »

12776 kirjutas: 17 Juul 2024 19:01 Ahjaa, tulepesurid on tõesti tehasest. Nende haruldust on ka varem mainitud, kuid ise ei oska kaasa rääkida - enamustel vist tõesti pole neid näinud. Hetkel on need küll lahti ühendatud, kuna toimisid väga aeglaselt ja katkendikult, ilmselt peaks mootorid lahti võtma ning puhastama-määrima, pole selleni veel jõudnud, kuna praktiline vajadus nendeks puudub. Välispeeglid on elektriliselt reguleeritavad, see oli ka ilmselt lisana. Näiteks mu 1982 Opel Senatoril polnud parempoolselt välispeeglit üldse, kuigi oli näiteks kliima ja automaatkast, mis olid ulmehinnaga omal ajal. Meenub ka, et onu kunagisel Audi 100 "sigaril" polnud parempoolset peeglit üldse.
Tulede kojamehed peaks soomes suht standard olema (ei oska öelda, et kohe päris kohustuslikud oleks või kas seal müües kohe külge poogiti), aga kui nt praegu nettiautot vaadata, siis juba esimesel lehel on päris arvestataval hulgal vanadel hainina bemmidel need küljes. Mu e21 315l on samuti need küljes (uuena soomest ostetud auto).

Küsiks huvi pärast veel, kas sul see Weber ka nende päris soojadega (a.la eesti 30 kraadi ilm) tooret tahtis? Ise viskasin ka orig karpa mõnda aega tagasi vahelt minema ning nende meh toorete karpaga väga kokkupuutunud pole. Samas kõik nagu toimib, seega näppima ei taha hakata.

Väga kena auto muidu, soovin õnne, jõudu ning palju muretuid kilomeetreid.
12776
Postitusi: 11
Liitunud: 22 Veebr 2017 13:10
Asukoht: Tartu

Re: 1982 BMW 518, A494

Postitus Postitas 12776 »

Mul on hetkel tühikäik vist nii madalaks sätitud, et ka palavate ilmadega tahab peale külmkäivitust sujuvalt käimiseks umbes 1/4 tooreklappi. Aga kohe peale liikuma hakkamist saab ilma probleemideta klapi avada, ei tõmba hinge kinni.
Vasta