Kindlasti siinsele seltskonnale huvitav projekt mida jälgida.
Mitmes keskkonnas seda progressi põhjalikult kajastada liialt ajamahukas, kuid viskan siia lingi peamisele "lõimele" E9COUPE keskkonnas - https://e9coupe.com/forum/threads/my-19 ... ect.24012/ ja aegajalt suurematest edusammudest siis panen siia ka märkeid. Lõppeesmärk on taastada kere "parem kui uus" seisukorda, tehnika vahetada S38B35 vastu ja natuke ilmselt moderniseerida ka vedrustust. Sisu E9 CSL-laadne ja värvikombo originaal - inka oranzh + must. Alpina 16" veljed ka juba ootel.
Algus, poolik kere ja kaks suurt kastitäit juppe:
Projekti põhjalikkusest annab ehk esmase pildi kätte see, et käiku läksid nii 3D skänneerimine, laserlõikus kui 3D printer - et saaks keretöödeks võimalikult hea raam tehtud ja palju toetuspunkte paika. Kui keegi tahab tulevikus veel põhjalikult E9-t taastada (1 on järjekorras tegelt juba), siis Tõnise juurde jääb mu auto jaoks valminud üüber-high-tech raam. Kui vaja, saame kaubale.
Hetkeseisuga kere ja juurdekuuluvad detailid enamuses taastatud. Järgmisena sobitame tehnikat - S38B35 ja dogleg kast ja teeme vajalikke auke/kinnitusi jne veel enne kui kere maalri hoole alla läheb. Natuke üle aasta on Tõnise juures keretööd kestnud ja ilmselt mõni aasta läheb veel enne kui valmis.
BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan
BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan
Lugesin E9 foorumist teema läbi.
Raske on hoomata... Põhimõtteliselt on 4 amordikannu punkti õhku (kere-raamina) ära määratud ja siis sinna auto kere ümber ehitatud.
Ja seda kõike umbes tuhande tunniga.
Samal ajal on ilmselt kõik muu vajaminev valmis varutud ja ära tehtud.
Saab äge pill olema ja valmib, enne, kui arugi jõuab saada.
Raske on hoomata... Põhimõtteliselt on 4 amordikannu punkti õhku (kere-raamina) ära määratud ja siis sinna auto kere ümber ehitatud.
Ja seda kõike umbes tuhande tunniga.

Samal ajal on ilmselt kõik muu vajaminev valmis varutud ja ära tehtud.
Saab äge pill olema ja valmib, enne, kui arugi jõuab saada.

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan
No see on üks korralik ette võtmine.
Teise pildi pealt tundub justkui e9 luukpära.
Teise pildi pealt tundub justkui e9 luukpära.
Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan
Vägev värk.
Kunagi oli võimalus ka ühele E9 rondile küüned taha saada aga kuna palju pisiasju oli puudu, lõin käega. Vaadates selle masina tänaseid hindu siis võibolla oleks pidanud ikka kätt proovima sellise hardcore projektiga
See S38 nii stiilipuhta ja suhteliselt haruldase masina peale panna on minuarust vale lähenemine. Praegu ei viitsi üle kontrollida aga S38 on minu mälu järgi originaalmootorist ligi paarkümmend kg raskem. Kaalujaotus on sellel autol juba tehasest metsapoole, ehk siis saad väga tail-happy masina.
Kui jõudu juurde vaja, pane lihtsalt 3.5l M30 ja jääb välimus originaal. Kui ikka veel jõudu vähe - tõsta surveastet, kangem nukkvõll, portimistööd ja 3 Weberi karpat ning me näeme juba ka 270-280Hj tulemust ning on ka kapotialune puristide jaoks igati ilus.
Aga see selleks, eks sul otsus tehtud ja teravaid elamusi saad selle masinaga kindlasti!
Edu!
Kunagi oli võimalus ka ühele E9 rondile küüned taha saada aga kuna palju pisiasju oli puudu, lõin käega. Vaadates selle masina tänaseid hindu siis võibolla oleks pidanud ikka kätt proovima sellise hardcore projektiga

See S38 nii stiilipuhta ja suhteliselt haruldase masina peale panna on minuarust vale lähenemine. Praegu ei viitsi üle kontrollida aga S38 on minu mälu järgi originaalmootorist ligi paarkümmend kg raskem. Kaalujaotus on sellel autol juba tehasest metsapoole, ehk siis saad väga tail-happy masina.
Kui jõudu juurde vaja, pane lihtsalt 3.5l M30 ja jääb välimus originaal. Kui ikka veel jõudu vähe - tõsta surveastet, kangem nukkvõll, portimistööd ja 3 Weberi karpat ning me näeme juba ka 270-280Hj tulemust ning on ka kapotialune puristide jaoks igati ilus.
Aga see selleks, eks sul otsus tehtud ja teravaid elamusi saad selle masinaga kindlasti!

Edu!
E10 2002
Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan
See mõnikümmend kilo nüüd küll ei heiduta, aku liigub kapoti alt ära ja mõned asjad veel ninast sabapoole. Ringrajale ei lähe ka
.

E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan
Vaatasin E9 foorumist et korralik töö selle projekti juures vahepeal toimunud, rõõm näha
Ei viitsi sinna kasutajat teha, kirjutan parem siia - mul on 2 samasugust tagasillatala (üks praeguse 635 all) ja mõlemal oli diffrikinnituse juures pragusid, mis vajasid keevitust. Häda selles, et see lahendus on projekteeritud 60ndate lõpus, kui nende autode tippmudelid arendasid nii 180 Hj kanti maksimaalselt. Eks vähehaaval võimsused kasvasid ja on näha, et minu 635 jaoks (218Hj) on see sillatala juba nõrgavõitu.
Nüüd kui sul tuleb sinna 300+ hobujõuline monster aisade vahele, on oht et ühel hetkel kui täisgaasiga kiirendad, annab sealt midagi järgi.
Kui masin veel koos ei ole, soovitaks diffrikandurile lisatugevdused külge keevitada, see on kogu selle projekti juures praegu väga odav upgrade.
Edu!

Ei viitsi sinna kasutajat teha, kirjutan parem siia - mul on 2 samasugust tagasillatala (üks praeguse 635 all) ja mõlemal oli diffrikinnituse juures pragusid, mis vajasid keevitust. Häda selles, et see lahendus on projekteeritud 60ndate lõpus, kui nende autode tippmudelid arendasid nii 180 Hj kanti maksimaalselt. Eks vähehaaval võimsused kasvasid ja on näha, et minu 635 jaoks (218Hj) on see sillatala juba nõrgavõitu.
Nüüd kui sul tuleb sinna 300+ hobujõuline monster aisade vahele, on oht et ühel hetkel kui täisgaasiga kiirendad, annab sealt midagi järgi.
Kui masin veel koos ei ole, soovitaks diffrikandurile lisatugevdused külge keevitada, see on kogu selle projekti juures praegu väga odav upgrade.
Edu!
E10 2002
Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan
Nõustun Arvoga. Enda e28 535i sai tagasilda sellised lisaplaadid. Pilt netist aga tulemus sama.
Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan
differ ja tagasild tervikuna tugevdatud
viimane seis on ca. selline
viimane seis on ca. selline
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...