Kõige täpsem ja ajakohasem info tunnustamise protseduuri ja juba tunnustatud sõidukite osas on saadaval https://register.evkl.ee
Teen siia väikese omakäelise kokkuvõtte, kuidas asi autoomaniku jaoks käib.
Eeldused:
• Sõiduki vanus vähemalt 35a
• Nõutav originaaliga samaväärne värvkate ning korrosiooni ja värvikahjustusi nähtaval välispinnal ei aktsepteerita. Originaalina säilinud värvkatte puhul on vähesed kahjustused lubatud
• Mustus ja määrdumine pole kunagi tehaseoriginaal ja peab olema maksimaalselt eemaldatud
• Nõutav originaalsusprotsent sõltub sõiduki vanusest – vt evkl lehelt
Kui eeldused on täidetud ja on huvi asjaga edasi minna, siis:
1. Valikuline - eelhinnang piltide põhjal - pildid saada meilile nuga@bmwclassic.ee, messengeri või whatsuppi. Võib ka helistada – kontakti leiab Transpordiameti lehelt
2. Valikuline - eksperdi/ekspertide visiit kohapeale, suuremate takistuste väljaselgitammine ja soovitused edasiliikumiseks
3. Kui auto on valmistatud peale 01.01.1973 ja kehvitav tehnoülevaatust on alla 6 kuu, siis tee TÜV punktis kontroll ja võta vastavasisuline tõend
4. Vanasõidukiks tunnistamise ülevaatus kahe eksperdi poolt
5. Omanik saab info tuvastatud puuduste kohta ja võib soovi korral neid kõrvaldada enne lõpliku akti vormistamist
6. Vanasõidukiks tunnistamise akti väljastamine ja allkirjastamine osapoolte poolt
7. Toimingud Transpordiameti büroos koos uute numbrimärkide väljastamisega
Musta numbri eelised:
• Tehnoülevaatus iga 4 aasta järel
• Sundkindlustust ei rakendata
• Liiklusõnnetuse või muu vaidluse korral lihtsam tõendada oma sõiduki väärtust
• Kõrgem turuhind

Lähtuvalt teema pealkirjast jään nüüd küsimusi ootama.