8 kuud sujuvalt jälle möödas, teeks ühe sissekande vahelduseks, vahepeal tehtu kipub juba ununema. Mõned pildid tehtud töödest katsuks ka lähipäevadel telefonist alla laadida.
Kui esialgne plaan nägi ette kaalusäästu põhjusel salogni ahjust üldse loobumist (ahju kaal koos ventilaatoriga on ca 4,3 kg.), siis arvestades Eesti kliimat otsustasin ahju ikka alles jätta. Mingi ventilaatori peaks sinna ikka ju nagunii panema ja reaalne kaalusääst jääks siis ilmselt ainult 2-3kg kanti.
Ahi oli küllalt räbalas seisus, korpus pragusid täis ja kõigi liigendite puksid tolmuks pudenenud. Ventilaatoril oli ühe puksi lõtk külgsuunas ligi 5mm

.
Remontimisel valisin siin kiire ja odava tee.
Ventilaatori pukside asenduseks kasutasin 6mm pronksmutreid, keerme osa puurisin seest võlli mõõdu järgi välja, veidike tuli nurkadest kante viiliga maha lükata ja valmis. Kui vanade puksidega oli ventilaatori voolutarve täiskiirusel üle 3 ampri, siis isetehtud pronkspukside peal langes see sinna 1 A kanti. Kokku umbes pool tundi huvitavat tööd ja katsetamist, ise jäin tulemusega rahule, aeg näitab kuidas kestma jääb.

Kuna uue E10 ahju radiaatori hinnad on küllalt kosmilised (ebays jäid silma hinnad üle 400 eur) siis otsustasin teha lihtsa survetesti. Vesi sisse ja komrpressoriga 1,5 bar rõhu alla seisma mõneks ajaks. No ei tilkunud kuskilt, ehk kestab veel mõnda aega. BMW kiituseks tuleb öelda, et tol ajal tehti veel vasest radiaatoreid, alumiiniumist radikas oleks ilmselt juba nende aastatega läbi ussitanud.
Salongiradika kraan oli sellel autol üldse vahelt välja võetud, ma ei saanud nendest ahju klappidest päris hästi aru, kas seal saab õhuvoo radikast kuidagi mööda lasta või võisteldigi selle autoga aknad pärani lahti (selle autoga tundub, et sõideti Soomes dragi).
Mõnes mõttes täiesti mõistan sellist lüket, originaal pronksist kraani hinnad küündivad ebays samuti sinna 400 dollari piirimaile.

Võtsin omale pool tunnikest aega ja tuhinisin sama ajastu autode varuosakataloogides. Sõelale jäi golf 1 salongikraan, B-osana saadaval, eestis kohapeal olemas ja hind tervelt 4 eurot

See ei ole küll päris bolt-on lahendus kuna kraani hoob on veidi teise asetusega ja vajab pisut ringi ehitamist. Hetkel on mul see kraan sinna lihtsalt vahele visatud, kui tahaks salongi sooja õhku saada, tuleks autost välja ronida, kapott avada ja kraan sobilikku positsiooni keerata
Kuna ahju õhuklappide hoovastiku puksid olid enamus puudu või pudenesid ahju avamisel laiali siis nende asenduseks avastasin, et sobivad hästi 6mm PUR voolikust lõigatud jupid. Küllaltki kulumiskindel materjal ja mingit määrimist ei vaja. Klappidel on originaalis katteks vist mingi poroloonitaoline kiht, selle asenduseks kasutasin juba oma E24 projektil seda halli umbes 2mm paksust kleebitavat lehte, mida autoaudio mehed näiteks uste vooderdamiseks kasutavad. Sama meetod läks käiku ka siin. Pragunenud korpuse liimisin kinni ja ladusin kõik jälle kokku ning paigaldasin ka kohe kogu kupatuse auto külge.
Sellega edukalt lõppenud arengud auto juures lõppevad, räägime sellest ka, mis nii hästi ei õnnestunud.
Originaal pedaalimajanduse asemele sai millalgi ostetud Jamar racingu põrandale kinnituv pedalbox. Tundub et ei olnud kõige õigem valik.
Et pedaalid jääksid tehases ette nähtud kohale, tuleks veidike põrandat siledamaks teha ja tulemüüri ka ava lõikuda (silindrid ja piduri-sidurivedeliku anumad ei mahu ära). Juhi istumise alt jookseb aga ette poolraami "tala", selle lõikumine ei ole vist kõige õigem mõte. Variant oleks ka tuua pedalbox tahapoole - see aga eeldaks ka istme ja rooli tahapoole toomist, mis omakorda eeldab custom pikemat kardaaniga roolivarrast ehk siis kisub jälle keeruliseks kätte ära. Võibolla kunagi hiljem.
Ehk siis oleks siin õige parafraseerida vana Eesti vanasõna - 9 korda mõõda, 1 kord osta (ja ehita).
Tagantjärgi googeldades leidsin ilusad pildid Eestis ehitatud E10 driftimasinast, nemad on kasutanud ülemise asetusega Tiltoni pedalboxi:
Lõin siis käega ja läksin siis lihtsama vastupanu teed ning ehitasin originaal pedaalinduse ringi - E32 pealt pärinev piduri peasilinder ilma võimuta otse pedaali taha, tagasilda viivale torule seadistamiseks kraan vahele. Sarnast lahendust olen näinud paari lääne 02 race auto juures. Siin üks netist laenatud pilt, mul sarnane lahendus, liigendiks kasutasin sellise hargi asemel uniballi.

Loomulikult on olemas ka backup plaan - juhuks kui see kooslus normaalselt tööle ei hakka, läheb tagasi originaal peasilindri- võimendi lahendus.
Kui kellegil huvi siis Jamar racingu pedalbox saadaval, hinnaks 90 euri.
Järgmine kergem möödalask oli nende istmetega. Neid sai küll enne nahatamisse viimist autosse proovitud ja sisse tõstetud, paraku vist ei proovinud ma sel hetkel nendel istuda. No jääb originaalkinnitustega, mis just hiljuti suurima hoolega auto külge keevitasin, liiga kõrge istumisasend. Pea päris laes kinni ei ole aga koos kiivriga kindlasti normaalselt sisse ei mahuks. Jälle hulk lisatööd mis praegu ongi veel pooleli.
Tehtud veel mitmeid pisemaid töid näitteks kaabeldus paigaldatud, tagatuled küljes, tagaluuk küljes, käigukast puhastatud ja mootori külge kruvitud
(kast sai külge uue Brembo slave silindri ning ka sidurikahvli alla läks uus tugipuks). Käigukasti õliks läheb jällegi juba E24 peal testitud Redline MTL, see pani vanal kastil käigud paremini lülituma küll. Käiguast sai ka mootori külge kruvitud ning ootab aisade vahele tõstmist, hetkel ootab see töö parempoolset mootorikäppa. Mootori- ja käigukasti padjad lõikan ise PU plastikust.
Muuhulgas olen mõtteid mõlgutanud ja otsinud ideid jäigemate ja sportlikumate stabikate osas.
Originaalis on esisillas 16mm stabikas, taga minu omal vist ei olnudki midagi. USA tuunijad, nagu Ireland Engineering, pakuvad esisilda 22mm ja taha 19mm stabikat, see pidavat kommentaaride põhjal ka rajapäeva masina jaoks kõige optimaalsem setup olema.

Hind jääb veidi alla 400 dollari mis oleks sellise kit-i eest nagu pildil isegi enam-vähem vastuvõetav, sinna läheb paraku transport + käibekas otsa, siis enam niiväga ostma ei torma. Kummalisel kombel on Euroopa tuuningufirmade hulgas valik E10 juppidele üpris kesine, stabikakomplekti ei leidnudki.
Kiire otsing bmwfans.info varuosakataloogis näitas, et 19mm läbimõõduga stabikat kastutavad esisillas lahjema otsa E28-d ja 22mm stabika leiaks M10 mootoriga E21 pealt, nende mõlema romusid täna veel Eestist peaks leidma. Enne tuleks ainult välja selgitada kas need stabikad E10 suhteliselt kitsamate sildade vahele passivad, lisaks veel omajagu tööd kinnituste valmistamisega.