Aasta oli 2006, kui sai otsitud pereautot. Noorte värk, et ikka otsisid kas BMW-d või mingit muud tagaveolist autot.
Miks otsustasite autot ehitama hakata?
Ühel hetkel 2009 aastal pakuti heas korras uut kere. Kuna olemasoleva auto põhi oli suht halvas seisus siis pikalt ei mõelnud. Plaan oli kahest autost üks korralik auto ehitada.
Toorik oli tehasest välja veerenud samatüübi mootoriga, kust juppe hakkasime ümber tõstma. M50B20 tuli asendada M50B25-ga. Kui pealtnäha tundus, et tõstame lihtsalt mootori vahele, siis auto tööle saamiseks tuli päris palju erinevaid vidinaid ümber tõsta. Lõppakordiks päädis asi sildade ümbertõstmisega, kuna diffri kinnitused ei sobinud omavahel. Aasta lõpuks oli auto sõiduvalmis, ehituseks kulus pea 3 kuud.
Palju oled auto peale kulutanud?
Nende 15 aasta jooksul on auto saanud loendamatul arvul uusi varuosi. Tean seda autot, kui oma viite sõrme. Esimestel aastatel kirjutasin üles palju olen auto peale kulutanud aga kui teisel aastal ületas auto remondipäeviku summa juba mitmekordselt auto turuhinna siis loobusin üleskirjutamisest.
Kronoloogia, mis autoga tehtud?
2007 - Esimese asjana sai autolt eemaldatud Läti spoilerid, mis asendusid orginaaliga. Plaanis oli hoida autot võimalikult orginaalsena.
2008 – Külge läks Z3 shortshifter, Hella Black esituled ja orginaal vedrud asendusid 50mm madaldusega.
2009 – uus kere
2010 - Kevadeks sain autole 18" Rondell 58 veljed. Siit algas ka velje fetish: 5 aasta jooksul omanud juba seitset erinevat velge. Hetkel 18" Rondell 21
Pidurite UPGRADE: Kui orginaalis on ees 302X22 kettad, siis nüüdseteks mõõtmeteks ees 324x30 ehk E31 840 kettad.
Tagumised 300X10 kettad asendusid 300x20 ventileeritavate vastu ehk siis külge läksid E34 540i pidurid. Tagumiste pidurite vahetuse tingisid pidevalt kõveraks minevad pidurikettad, millel puudus tuulutus. Peale igat lombist läbisõitu oli tossupilv järgi.
Riidest sisu asendus elektriliselt juhitava heleda nahaga.
2011- Tava lahtine 3.23 ülekandega differ asendus LSD-ga, kus 3.73 ülekanne. Võit kiirenduses - kaotus lõppkiiruses. Talviti nüüd lausa lust sõita. Enne istusid iga nurgapeal kinni, nüüd pidev kaks vedu, mis veab läbi pea igast hangest.
Hele nahk asendus E31 8 seeria Sport esiistmetega, kus pidime eraldi kinnitused tegema, et need autosse saaks paigaldatud. Orginaal kinnitused jäid alles, et oleks võimalik hiljem orginaaliga asendada.
2012 - Kaheraudne süsteem asendus ühe 3" toruga. Resonaator ja lõpupütt tulid Simonsilt. Vastavalt siis Turbolight reso ja Ellips pütt. Lõpptulemusega igati rahul. Algul oli kartus, et äkki jääb liialt lärmakas aga reaalsuses asi igati OK.
Suured sillatala puksid asendusid polüuretaan puksidega – STRONGFLEX.
2013 – Kevadeks tulid 18" Rondell 21 veljed, 8,5" laiad, ET 13. Lisaks taga 25mm ja ees 15mm flantsid.
Paigaldatud M5 numbripaneel, M-i küljekarbid ja aerodynamic tagumine stange lisa. Esimene stange sai lihtsalt ühe stange lipi lisaks.
E31 esimesed sportismed asendusid E34 sport nahkistmetega. Need 8-se istmed olid liialt kõrgel. Sõitsid pea laes.
2016 – Vändaandur läks vahetusse.
2017 – Kõik põhjaalused torud vahetatud uute vastu - pidurid ja kütus. Universaalne lambda asendatud Boschi omaga. Uus paagisisene kütusepump. Klapikambrikaane tihendi vahetus. Polstrid ja armatuur asendatud heleda liistuga varjandi vastu.
2018 – Keretööd. Karbid vahetatud ja kõik muu, mis vahetust vajas. Salong kaetud pigimatiga STP Black Gold. Uued nahast esiistmed Sparco R100
2021 – ehk siis reaalajas tagasi. Just sain auto kätte värvitöödest.
Miks siia teema tegin?
Kuna huvitavad vanemad autod rohkem, kui paar aastat vanad. Nendega pigem kulgetakse ringi ja ehk muudetakse softi, ehitus nende puhul teisejärguline.




