BMW E30 320i 1986 Marko S
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
See peasilinder on tegelikult ju väga lihtne detail, ma kui ATE või Brembo omad väga kallid, julgeks ma isiklikult TRW panna küll. Minu autol lihtsalt oli ainult ATE (originaal) saadaval, siis otsustasin proovida remontida. Need õlitopsiku lutid olid mul viimati E10 jaoks ostetud peasilindril juba küljes.
E10 2002
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
See hinnavahe oli ca x2. TRW oli vist 53 kopikatega, plus käibemaks ning ATE oma 126, kui mu mälu mind ei peta.Arvo kirjutas: ↑03 Nov 2021 15:44 See peasilinder on tegelikult ju väga lihtne detail, ma kui ATE või Brembo omad väga kallid, julgeks ma isiklikult TRW panna küll. Minu autol lihtsalt oli ainult ATE (originaal) saadaval, siis otsustasin proovida remontida. Need õlitopsiku lutid olid mul viimati E10 jaoks ostetud peasilindril juba küljes.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Tegemist nii palju ja kuidagi ei leia seda õiget teeotsa auto juurde. Aga täna üle pika aja juhtusin garaazi ära eksima. Mul polnud isegi mingit plaani peas paika pandud, et mida ma tegema hakkan. Mõtlesin, et vastavalt tundele ja jooksvalt. Kuna onu Ain pakkus mulle siin mõnda aega tagasi riiuleid, siis sai need garaazi taritud ja püsti pandud. Sai kola põrandalt ära riiulisse. Kohe puhtam ja palju rohkem ruumi ka. Ei vedele asjad jalus koguaeg.
Selleks hetkeks, kuniks asjad olid oma koha riiulitel leidnud, olin juba hoogu sattunud. Vaatasin seda mootorit seal pukis ja mõtlesin endamisi. On ikka lägane kogu see elu seal. Ja kuna karteritihend nagunii lekkis, tuli see ka sealt minema visata. Ainukene asi mida polnud, oli tihend. Puhtalt silikooniga kokku lapatud. Ja seda polnud mitte vähe seal. Kõik kohad olid seda s*tta täis. Aus olla, ajab kettasse küll veits sellised maistrimehed.
Ja minu hing ei anna rahu, kui seest ka manti täis on. Puhastasin seest ka ära. Piduripuhastus vedelik ja pintsel ajasid asja päris hästi ära.
Ja kui juba, siis juba. Kahjuks ma nii rikas pole, et klaaskuuli või soodapritsi hetkel omada. Tuli hakkama saada traatharja ja muude manuaalsete käsitööriistadega. Kuid olen tulemusega ise rahul.
Pildilt ka näha, et karterit on kahest kohast keevitatud kunagi. Õnneks ei leki hetkel. Selle pärast ma muretsema ei hakka ning uue karteri järgi poodi ei plaani joosta.
Keegi tarkpea oli keeranud õlipunni asemele tavalise poldi ning sellega seoses siis keerme ka tagumikku keeranud. Õnneks olen endale piisavalt hea ja suure keermestamise komplekti ostnud. Käisin üle ning nüüd isub uus punn ka ilusti keermesse. Muidugi loodan, et ei hakka lekkima. Eks ma teen mingi katse enne, kui määrded sisse valan.
Ning peale korralikku nühkimist.
Ja mootor alt. Ma väga ei viitsinud seal puurida ja uurida. Tegin ühe klõpsu lihtsalt.
Nagu ennist mainitud, et hoog oli sees. Panin siis ühe soojaga mootorile ka käe külge. Seda siis oli keegi kunagi värvinud. Algselt tundus olema originaal must, siis viskas sinist sisse ning lõpuks oli siis mingi valge/hall toon, mis oli osaliselt juba maha tulnud nind osaliselt lahti. Esimese hooga pesin piduripuhastus vedelikuga ja pintsliga mootori puhtaks.
Enne pesu:
Peale pesu:
Kuna värv niisama maha sealt ei tule, siis võtsin prooviks sellise asja. Polnud iial kasutanud, aga tundus, et tegi oma töö ära.
Kui arvate, et tuiskad peale ja pühid lapiga ära, siis päris nii lihtsalt ei läinud. Traathari, vaibanuga, erinevad harjased trelli otsa ning omajagu nühkimist. Ja avastasin, et ma polnudki pilti teinud puhtast mootorist. Õnneks teise poolega sai sama töö tehtud.
Järgmine kord siis teibin mitte vajalikud kohad ära ja lasen uue värvi selga. Kuid sellega tekkiski küsimus. Kas ja millist värvi kasutada ? Kuumakindel, sellest ma olen aru saanud. Aga kas on mõnda tootjat soovitada, kelle värve soovitatakse kasutada ? Ja kas peab kruntima ka või läheb otse selga uus kiht ?
Tänaseks aitab, väss on peal.
Selleks hetkeks, kuniks asjad olid oma koha riiulitel leidnud, olin juba hoogu sattunud. Vaatasin seda mootorit seal pukis ja mõtlesin endamisi. On ikka lägane kogu see elu seal. Ja kuna karteritihend nagunii lekkis, tuli see ka sealt minema visata. Ainukene asi mida polnud, oli tihend. Puhtalt silikooniga kokku lapatud. Ja seda polnud mitte vähe seal. Kõik kohad olid seda s*tta täis. Aus olla, ajab kettasse küll veits sellised maistrimehed.
Ja minu hing ei anna rahu, kui seest ka manti täis on. Puhastasin seest ka ära. Piduripuhastus vedelik ja pintsel ajasid asja päris hästi ära.
Ja kui juba, siis juba. Kahjuks ma nii rikas pole, et klaaskuuli või soodapritsi hetkel omada. Tuli hakkama saada traatharja ja muude manuaalsete käsitööriistadega. Kuid olen tulemusega ise rahul.
Pildilt ka näha, et karterit on kahest kohast keevitatud kunagi. Õnneks ei leki hetkel. Selle pärast ma muretsema ei hakka ning uue karteri järgi poodi ei plaani joosta.
Keegi tarkpea oli keeranud õlipunni asemele tavalise poldi ning sellega seoses siis keerme ka tagumikku keeranud. Õnneks olen endale piisavalt hea ja suure keermestamise komplekti ostnud. Käisin üle ning nüüd isub uus punn ka ilusti keermesse. Muidugi loodan, et ei hakka lekkima. Eks ma teen mingi katse enne, kui määrded sisse valan.
Ning peale korralikku nühkimist.
Ja mootor alt. Ma väga ei viitsinud seal puurida ja uurida. Tegin ühe klõpsu lihtsalt.
Nagu ennist mainitud, et hoog oli sees. Panin siis ühe soojaga mootorile ka käe külge. Seda siis oli keegi kunagi värvinud. Algselt tundus olema originaal must, siis viskas sinist sisse ning lõpuks oli siis mingi valge/hall toon, mis oli osaliselt juba maha tulnud nind osaliselt lahti. Esimese hooga pesin piduripuhastus vedelikuga ja pintsliga mootori puhtaks.
Enne pesu:
Peale pesu:
Kuna värv niisama maha sealt ei tule, siis võtsin prooviks sellise asja. Polnud iial kasutanud, aga tundus, et tegi oma töö ära.
Kui arvate, et tuiskad peale ja pühid lapiga ära, siis päris nii lihtsalt ei läinud. Traathari, vaibanuga, erinevad harjased trelli otsa ning omajagu nühkimist. Ja avastasin, et ma polnudki pilti teinud puhtast mootorist. Õnneks teise poolega sai sama töö tehtud.
Järgmine kord siis teibin mitte vajalikud kohad ära ja lasen uue värvi selga. Kuid sellega tekkiski küsimus. Kas ja millist värvi kasutada ? Kuumakindel, sellest ma olen aru saanud. Aga kas on mõnda tootjat soovitada, kelle värve soovitatakse kasutada ? Ja kas peab kruntima ka või läheb otse selga uus kiht ?
Tänaseks aitab, väss on peal.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Minul on hammerite 10+ aastat peal püsinud. Ei ütle et seda peaks kasutama.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Aga võtsidki täiesti tavalise hämmeri ja tõmbasid pintsliga peale ? Kas kruntisid alt ära ka või otse selga ?
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Mul ka üks mootor nii 12 a tagasi hammeritega värvitud. kruntisin ka mäletamist mööda mingi suvalise spray krundiga. Ja püsib peal ka. Samas teise mootoriga läksin lihtsama vastupanu teed ja ostsin seda odavat spets spray mootorivärvi ning lasin otse samasuguse puhastatud mootoriplokli peale nagu sul siin pilt. Püsib samuti edukalt peal Eks selliste ühekomponentsete värvidega tekib probleeme kui kuskilt bensiini või pidurivedelikku peale lödistada. Mootoriõli leketele on need odavad lahendused edukalt vastu pidanud.
E10 2002
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Ei kruntinud ja ei olnud ka nii puhas kui sinul.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Saabus paar asja riiulile oma aega ootama. Kütusetoru kate porikoopasse, tankimistoru kummilutt, o-rõngas läheb jagajakaane korgile karterisse ning tihend plokikaane taha otsa, kus on jahutusvedeliku mingi flants.
Homme peaks lisa saabuma. See projekt hakkab käest minema juba.
Homme peaks lisa saabuma. See projekt hakkab käest minema juba.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Vâga hâsti, kaaskannatajaid tuleb juurde. MwuahahahahahaHomme peaks lisa saabuma. See projekt hakkab käest minema juba.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Ma ei teagi, kas naerda või nutta selle kommentaari peale ?
Aga jah. Algsest plaanist "teeme enamvähem" on saanud juba "tahaks uueväärset autot".
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Tisteerides taaskord Su postitust. Ütlen veelkord, et olen vist tõesti kaaskannataja.
Täna jõudis kohale veel mõningad bmw logosid kandvad varuosad. Uued kütusetorud ning kinnitusklambrid. Ja see väikene voolikujupp, mille eest osakavad nad pea 20.- eurot küsida.
Nüüd ehk peaks mõneks ajaks rahu olema varuosadega.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Hommikust!
Nii, pea selgeks magatud, saab hakata siia kirjutama. Eelmine kord sai siis mootorilt eemaldatud erinevaid osakesi, et plokk puhtaks teha. See kord siis oli plaan need tagasi külge panna.
Alustama pidin nagunii plokikaane tihendi vahetusest. Kaane tõstsin maha ja viskasin veidi kõrvale ja tegelesin ploki värvimisega. Viimasel korral sai siis mässatud värvieemaldusega ning ploki puhastamisega. Sellel korral siis oli plaan mingi kiht värvi peale kanda. Kasutasin siis Motipi kuukamindlat värvi. Kestab kaheksasada kraadi, no ehk püsib seal moto peal nüüd mõnda aega. Pole plaani mootorit nii kuumaks ajada. Ma ikka jälgin temperatuuri näidikut ka. Kui hakkab lähenema kaheksalesajale, siis tõmban tee äärde ja jahutan maha mootori.
Samal ajal, kui plokk kuivas värvist, võtsin kätte selle koleda siniseks võõbatud klapikambri kaane ja tegin sellega imet.
Ja lõpptulemus.
To be continued....
Nii, pea selgeks magatud, saab hakata siia kirjutama. Eelmine kord sai siis mootorilt eemaldatud erinevaid osakesi, et plokk puhtaks teha. See kord siis oli plaan need tagasi külge panna.
Alustama pidin nagunii plokikaane tihendi vahetusest. Kaane tõstsin maha ja viskasin veidi kõrvale ja tegelesin ploki värvimisega. Viimasel korral sai siis mässatud värvieemaldusega ning ploki puhastamisega. Sellel korral siis oli plaan mingi kiht värvi peale kanda. Kasutasin siis Motipi kuukamindlat värvi. Kestab kaheksasada kraadi, no ehk püsib seal moto peal nüüd mõnda aega. Pole plaani mootorit nii kuumaks ajada. Ma ikka jälgin temperatuuri näidikut ka. Kui hakkab lähenema kaheksalesajale, siis tõmban tee äärde ja jahutan maha mootori.
Samal ajal, kui plokk kuivas värvist, võtsin kätte selle koleda siniseks võõbatud klapikambri kaane ja tegin sellega imet.
Ja lõpptulemus.
To be continued....
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Värv kuivanud, sai hakatud siis tegelema "väikese" probleemiga. Nagu teate, siis mõnda aega tagasi käis plokikaas maas ja sai vahetatud plokikaane tihend. Aga mind jäi tollel korral seesmiselt kriipima, et silindrite juures olevad jahutusvedeliku kanalid kattis tihend osaliselt. Umbes 1.xx mm. Kuna tookord tuli maha Victor Reinzi toodetud tihend, siis sai hakatud otsima, et kust ma selle saan. Leidsin siis peale väikest otsingu teostamist internetis. Tellisin ära.
Siin siis näha Elringi toodang. Ma pole ühegi mootorimehega rääkinud, et kas selline asi on normaalne üldse ? Võib-olla see peabki nii olema. Aga minu silm ja pea suutsid kokku genereerida mõtte, et võiks ikka istuda kohakuti ?
Eelnevalt mainisin ka VR toodangut. Rebisin selle siis kilest välja ja paigaldasin ilusti omale kohale. Bljät! Sama keiss! Kuid natukene parem, kui Elring. Aus olla, ma ei osanudki kohe midagi mõelda. Internetis ka nagu kiirelt mingit vastust ei leidnud. Ühesõnaga, Victor vahele ja kokku.
Ülemine pool enamsvähems, tuli alumise poolega tegeleda. Soovitati siis enne kokku panekut kontrollida õlipumba poldid ning puhastada sõel. Olge te targad inimesed tänulikud, et jagate infot. Ega ma ei tea, kas ma ise oleks sinna vaatama üldse hakanud? Aga ühesõnaga sõelas avanes siis selline meeldiv vaatepilt.
Kuna mõned karteripoldid olid keermetelt kahtlased, siis sai käidud keermestajaga kõik üle. Nüüd peaks olema hea.
Keegi kuskil soovitas, et ära jumala pärast pane karterile korgist tihendit. Eee, ma ei leidnud mitte ühtegi muud varianti, kui kork. Äkki siis originaal on mingist teisest materjalist ? Igatahes kork tihend sinna alla läks.
Aga ega siis sellise töö juures kõik asjad ei lähe nii nagu tahaks. Mõtlesin, et kui juba, siis juba. Olemas oli karbis nukvõlli simmerling ka. Mis see siis vahetada pole ? Paar polti lahti ja asi ants! Kui kõik tulevad lahti nii nagu loodad. Igatahes ühe suutsin siis kaane sisse pooleks murda. Aga ebaõnne juures peab ka õnne olema. Sain selle ilma suurema vaevata kätte. Kuid oli unustanud tellida ühe tihendi, mis selle simmerikorgi külge käib. See jäi siis hetkel paigaldamata kahjuks.
Küsimus ka. Need poolkuud. Kas need peavadki istuma nii palju kõrgemal? Ja ärge seda tikku tähele pange, see oli ainukene, mida ma kätte ei saanud. Muud tikud said kõik uued pandud. Küll ma selle ka kuidagi sealt välja jebin.
Mootor hakkab vaikselt ilmet juba võtma. Mulle meeldib see vaatepilt.
Aitab küll tänaseks. Lähen varuosi tellima.
Siin siis näha Elringi toodang. Ma pole ühegi mootorimehega rääkinud, et kas selline asi on normaalne üldse ? Võib-olla see peabki nii olema. Aga minu silm ja pea suutsid kokku genereerida mõtte, et võiks ikka istuda kohakuti ?
Eelnevalt mainisin ka VR toodangut. Rebisin selle siis kilest välja ja paigaldasin ilusti omale kohale. Bljät! Sama keiss! Kuid natukene parem, kui Elring. Aus olla, ma ei osanudki kohe midagi mõelda. Internetis ka nagu kiirelt mingit vastust ei leidnud. Ühesõnaga, Victor vahele ja kokku.
Ülemine pool enamsvähems, tuli alumise poolega tegeleda. Soovitati siis enne kokku panekut kontrollida õlipumba poldid ning puhastada sõel. Olge te targad inimesed tänulikud, et jagate infot. Ega ma ei tea, kas ma ise oleks sinna vaatama üldse hakanud? Aga ühesõnaga sõelas avanes siis selline meeldiv vaatepilt.
Kuna mõned karteripoldid olid keermetelt kahtlased, siis sai käidud keermestajaga kõik üle. Nüüd peaks olema hea.
Keegi kuskil soovitas, et ära jumala pärast pane karterile korgist tihendit. Eee, ma ei leidnud mitte ühtegi muud varianti, kui kork. Äkki siis originaal on mingist teisest materjalist ? Igatahes kork tihend sinna alla läks.
Aga ega siis sellise töö juures kõik asjad ei lähe nii nagu tahaks. Mõtlesin, et kui juba, siis juba. Olemas oli karbis nukvõlli simmerling ka. Mis see siis vahetada pole ? Paar polti lahti ja asi ants! Kui kõik tulevad lahti nii nagu loodad. Igatahes ühe suutsin siis kaane sisse pooleks murda. Aga ebaõnne juures peab ka õnne olema. Sain selle ilma suurema vaevata kätte. Kuid oli unustanud tellida ühe tihendi, mis selle simmerikorgi külge käib. See jäi siis hetkel paigaldamata kahjuks.
Küsimus ka. Need poolkuud. Kas need peavadki istuma nii palju kõrgemal? Ja ärge seda tikku tähele pange, see oli ainukene, mida ma kätte ei saanud. Muud tikud said kõik uued pandud. Küll ma selle ka kuidagi sealt välja jebin.
Mootor hakkab vaikselt ilmet juba võtma. Mulle meeldib see vaatepilt.
Aitab küll tänaseks. Lähen varuosi tellima.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Marko kiidab Marko mootoriehitust.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Eilsest päevast mõne sõnaga. Alustame siis lihtsamast asjast ehk esisild. Tegelikult polnud plaanis üldse sedasi tööga alustada, aga no läks sedasi jälle. Käed sügelesid ning oli vaja midagi teha. Kuna esisild tahtis nagunii uuendamist saada, siis paningi plaani, et kisun alt ära ning pulkadeks. Saab kohe üle kontrollida sillatala seisukorra ning õõtsade sharniiride olukorra ka. Keegi kunagi oli midagi vahetanud, aga millal, seda ei tea keegi.
Kasutasin siis hetkel keregrilli esimest otsa. Tegin kinnitused parajaks.
Ma ei viitsinud väga quasimodo moel kägaras veeta oma aega seal auto all, siis tõmbasin kogu täiega silla alt ära.
Nagu olen aru saanud, siis sillatala kinnitus on sellisel vanal autol alati üks hell teema. Eriti kinnituspoldid, mis kipuvad makaroni kombelt katki minema. Mul on olemas korralik mutrikeeraja, kuid siiski alustasin hellal moel nagu peab, käsitööriistaga. Muidugi enne uputasin kõik poldid roostesurmaga üle. Vahel aitab, vahel piisab sellest teadmisest, et ma ju panin roostesurma, küll lähti liguneb. Õnne kombel tulid kõik tala poldid lahti ilma suuremat jõudu või vaeva kasutamata. Win-win!
Proovisin iluvõimleja moel ennast väänata asendisse, kus saaks enamvähem pildid kinnituskohtadest.
Tegelt küsimus ka, et millega neid pärast kannataks värvida/mäkerdada ? Kas lihtsalt puhtaks ning värv peale või peaks sinna ka mingit põhjamastiksi laadset toodet määrima ?
Juhipoolne:
Kundepoolne:
Egas midagi, silla kisume siis juppideks põrandal ja vaatame, mis vaja. Olgem ausad, ikka kogu see mudru on nii kohutavalt roostes. Mul hakkas silmadel lausa valus, kui seda vaatasin. Päris mitmed mutrid ja poldid said relaka ketast maitsta, sest ei soostunud alluma ei mutrikeerajale ega ka minu käte jõule.
Ma ise natukene pelgasin seda sillatala alt võtta. Mine tea, kui hullus seisus see on. Tekitab ju jälle augu rahakotti. No sellise auto korrastamise puhul on auk rahakotis koguaeg ning lihatooted jõuluvana soovide nimekirjas. Aga tegelikult polnud häda midagi, täitsa taastatav kogu värk.
Vedrustuse osas ma nüüd natukene mõtlen, mida teha. Variant üks on see, et lasen liivapristida, värvida ning pressin uued šarniirid sisse. Variant kaks, et võtan kogu täiega uued õõtsad koos kõigega. Ja siis vanad teen korda ning jätan riiulisse vedelema. Mõtteainet on pisut.
Stabilisaatori kinnitusplekid tellisin uued originaalid. Puksid tahtsin ka tellida, aga ma udu unustasin mõõta varda paksuse ära. Õnneks neid veel liigub, ei muretse väga selle pärast. Roolilatile ka kõik uued kummid, rooliotsad jne. Mõtlesin, et kisuks laiali ja prooviks seda Aquablasti asja. Mind täitsa huvitab tulemus. Olen päris palju seda töökulgu jäginud einevatel videoplatformidel ning jätab küll hea mulje see lõpptulemus. Peangi mingi hunniku kokku koguma ja korraga viima. Siis saab ehk natukene hinnaga ka mängida.
Viimaseks siis amordipüstakud. Tundub, et vist joppas nendega. Ma küll enne ei plaksuta siin käsi, kui asi 100% kindel. Kuna mul polnud nihikut käepärast, sai mõõdetud mõõdulindiga, aga mina sain püstakute mõõduks 51mm. Kui see on nii, siis olen ma küll õnnelik. Vähemalt ei pea hakkama otsima esimesi püstakuid.
Kuid nüüd on selle kõige juures väike aga. Mida teha nendega ? Plaanis oli tegelikult vedrustust parendada ja coiloverid alla panna. A kuna hetkel ei ole arvestanud ca 800.- eurose väljaminekuga, siis panebki mõtlema, et mida siis teha ? Samas 2 korda ühte ja sama tööd teha ka ei tahaks.
Kui ma arvestan, et esimesed amordid on ca 70-100.- tk, uued kaitsekummid ca 15.- komplekt, uued tugilaagrid ca 40.- paar, ülemised plaadid 32.- paar ning uued kummid vedru alla 14.- paar, siis minu matemaatika ütleb, et ei ole pointi. Hetkel juba pea 300 koos.
Lisaks tulevad veel uued rattalaagrid. Parem kõriseb ja on lõtkuga ja seda öeldi mulle suvel ülevaatusel ka. Õnneks poriplekid on terved, need saab pritsis puhtaks lasta ning uuesti värvida.
Jätkub...
Kasutasin siis hetkel keregrilli esimest otsa. Tegin kinnitused parajaks.
Ma ei viitsinud väga quasimodo moel kägaras veeta oma aega seal auto all, siis tõmbasin kogu täiega silla alt ära.
Nagu olen aru saanud, siis sillatala kinnitus on sellisel vanal autol alati üks hell teema. Eriti kinnituspoldid, mis kipuvad makaroni kombelt katki minema. Mul on olemas korralik mutrikeeraja, kuid siiski alustasin hellal moel nagu peab, käsitööriistaga. Muidugi enne uputasin kõik poldid roostesurmaga üle. Vahel aitab, vahel piisab sellest teadmisest, et ma ju panin roostesurma, küll lähti liguneb. Õnne kombel tulid kõik tala poldid lahti ilma suuremat jõudu või vaeva kasutamata. Win-win!
Proovisin iluvõimleja moel ennast väänata asendisse, kus saaks enamvähem pildid kinnituskohtadest.
Tegelt küsimus ka, et millega neid pärast kannataks värvida/mäkerdada ? Kas lihtsalt puhtaks ning värv peale või peaks sinna ka mingit põhjamastiksi laadset toodet määrima ?
Juhipoolne:
Kundepoolne:
Egas midagi, silla kisume siis juppideks põrandal ja vaatame, mis vaja. Olgem ausad, ikka kogu see mudru on nii kohutavalt roostes. Mul hakkas silmadel lausa valus, kui seda vaatasin. Päris mitmed mutrid ja poldid said relaka ketast maitsta, sest ei soostunud alluma ei mutrikeerajale ega ka minu käte jõule.
Ma ise natukene pelgasin seda sillatala alt võtta. Mine tea, kui hullus seisus see on. Tekitab ju jälle augu rahakotti. No sellise auto korrastamise puhul on auk rahakotis koguaeg ning lihatooted jõuluvana soovide nimekirjas. Aga tegelikult polnud häda midagi, täitsa taastatav kogu värk.
Vedrustuse osas ma nüüd natukene mõtlen, mida teha. Variant üks on see, et lasen liivapristida, värvida ning pressin uued šarniirid sisse. Variant kaks, et võtan kogu täiega uued õõtsad koos kõigega. Ja siis vanad teen korda ning jätan riiulisse vedelema. Mõtteainet on pisut.
Stabilisaatori kinnitusplekid tellisin uued originaalid. Puksid tahtsin ka tellida, aga ma udu unustasin mõõta varda paksuse ära. Õnneks neid veel liigub, ei muretse väga selle pärast. Roolilatile ka kõik uued kummid, rooliotsad jne. Mõtlesin, et kisuks laiali ja prooviks seda Aquablasti asja. Mind täitsa huvitab tulemus. Olen päris palju seda töökulgu jäginud einevatel videoplatformidel ning jätab küll hea mulje see lõpptulemus. Peangi mingi hunniku kokku koguma ja korraga viima. Siis saab ehk natukene hinnaga ka mängida.
Viimaseks siis amordipüstakud. Tundub, et vist joppas nendega. Ma küll enne ei plaksuta siin käsi, kui asi 100% kindel. Kuna mul polnud nihikut käepärast, sai mõõdetud mõõdulindiga, aga mina sain püstakute mõõduks 51mm. Kui see on nii, siis olen ma küll õnnelik. Vähemalt ei pea hakkama otsima esimesi püstakuid.
Kuid nüüd on selle kõige juures väike aga. Mida teha nendega ? Plaanis oli tegelikult vedrustust parendada ja coiloverid alla panna. A kuna hetkel ei ole arvestanud ca 800.- eurose väljaminekuga, siis panebki mõtlema, et mida siis teha ? Samas 2 korda ühte ja sama tööd teha ka ei tahaks.
Kui ma arvestan, et esimesed amordid on ca 70-100.- tk, uued kaitsekummid ca 15.- komplekt, uued tugilaagrid ca 40.- paar, ülemised plaadid 32.- paar ning uued kummid vedru alla 14.- paar, siis minu matemaatika ütleb, et ei ole pointi. Hetkel juba pea 300 koos.
Lisaks tulevad veel uued rattalaagrid. Parem kõriseb ja on lõtkuga ja seda öeldi mulle suvel ülevaatusel ka. Õnneks poriplekid on terved, need saab pritsis puhtaks lasta ning uuesti värvida.
Jätkub...
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Eelnev jutt oli siis lihtsamate killast. Mutrikeeraja, joptvujumatt ning relakas ja võis vähe robustsema jõuga asjadele läheneda.
Tänane palju delikaatsem demontaaz. Valge kinnas ja väga rahulikult ning hellal moel tuli asjadele läheneda. Nimelt plaanis oli siis laepolster maha võtta. Esiteks tahaks uut riiet (ei pea originaal olema) või siis hoopis teeks midagi muud. Kuna mul sõbrajne tegeleb sadulsepa tööga, siis temaga ma panen plaanid paika ning vaatame, mis riide sinna lakke liimime.
Aga alustame algusest.
Esimese hooga sai uksed eest ära tõstetud ning mõningad juhtmed ära märgistatud. No lihtsalt just in case. Mine tea, vana pea ja kõiki asju ei suuda meeles pidada.
Tundub, et keegi on selle elektrilise katuseluugi siia retrofittinud. Ühendused on muidugi "bueno". Selle plaanin ikkagi teha ümber nii nagu peab. Õige pistik, õiged juhtmed jne. Mulle ei meeldi kuidagi sellised soss-sepad.
Järgmisena hakkasin siis genereerima, kuidas käib maha esimene laepaneel, kus check panel ja sirmid. Sirmide maha kruvimine on lihtne. Mõned kruvid ja käes nad olidki. Aga edasi tuli hakata lähenema loogilisel suunal. Ülevalt katuse poolt tuulesuunaja vardad lahti ning see tõusis siis nii palju ülesse, et neid minikruvisid keerata ja selle paneeli kaks kinnituskruvi ka olid seal all peidus. Muidugi keegi oli juba selle kunagi maha võtnud, sest paneel oli näpus aga kinnitused kukkusid vahelt välja. Peab tagasi liimima mõne hea liimiga.
[/img]
Järgmiseks siis läksid loosi salongivalgustid ning käepidemed.
Halb muidugi see, et aeg oli oma töö teinud ning salongivalgusti pesad olid nii pudedad, et ühel läksid nagad katki maha võttes ning teine otustas pooleks minna.
Kuna originaalosad.ee väitis, et neid veel saab uuena, siis lisasin need ostukorvi ja vajutasin telli nuppu.
Vahepalaks veel, et sai endale korralik salongitööde jaoks valgusti soetatud. Tootja Philips ning mudel CBH52. Selle raha eest on ikka väga hea abimees sellistes töödes.
Jätkame.
Eks selle rullika lae maha võtmine on paras peavalu inimesele, kes pole iial seda tööd teinud. Avastamist ja mõtlemist omajagu, et midagi p*rsse ei keeraks ning ära ei lõhuks. Eelnevalt natukene infot ammutades sain nii palju teada, et laepolster on keeratud klaasiservade taha ja liimitud. Olles eelnevalt mitmeid E39'id lammutanud, siis see tundus minu jaoks uus asi. Aga eks tehnoloogia oli ka ju mõned aastakümned varasem. C piilarite küljest tuli ilusti lahti, b piilarite kätte saamiseks tuli turvavööd lahti korraks lasta ja neid piilari katteid tuli käsitleda nagu moonaliisa maali. Väga õrnad ja rabedad katted. Õnneks sain need kätte tervelt. Ma küll peas mõtlesin ette, et mitu kilo kergemaks mu tengelpung muutub, kui peaks ära lõhkuma need.
Edit: Uudishimu sai võitu. Ca 100.- tk oleks olnud.
Taga otsas ja keskel on siis sellised vibu moodi vardad, mis hoiavad riiet ilusti. Need sain läbi suure nikerdamise tervel kätte. Küll ma pusisin, et pihta saada, kuidas see kõik käib. Lõpuks sai siis laeriide rippu lasta. Ilmselgelt suurem osa proffesionaalidest vaatab mind, kui oskamatut töömeest. Nagunii tööjärg vale, töövõtted annavad ka soovida.
Näha, et riie on päevi ja niiskust näinud.
See oli nüüd see lihtne osa. Ajudek*pp alles saab alles alguse. Mis moodi eemaldada katuseluugi alumine polster, mis moodi katuseluugi plaat jne ?
Küll ma tuhlasin mööda internetti, guuglit, juut tuubi ja bimmerforumeid. Lõpuks tundus, et vist sain lahenduse kätte. Katuseluugi plaadi kätte saamiseks oli vaja siis alumine kate kätte saada. Luuk tuli manuaalselt poole peale keerata ja ees otsas on siis metallist tüüblid, mille saab kätte õrnalt kruvikeeraja või mõne muu polstritööristaga mudides. Järgmiseks tuli siis luugi tagumine ots ülesse keerata ning luugipoltrit alla surudes saab selle lahti sealt küljest. Kui nüüd mälu ei peta, siis sai selle libistada katuse sisse, et katuseplaadi kinnituskruvidele ligi pääseda.
Selliseid polte on seal siis 6 tükki. Oli vist äkki TX25. Juhi poole 3 tulid lahti ilma suurema jamata. Kunde poolt kaks. Kuid see üks ostustas, et tema hakkab vastu. Tagumine mutter, mis on siis luugisüsteemi mingise plastikust varda sisse vulgitud, hakkas ringi käima. Sellega oli siis aamen. Mõtlesin erinevaid variante, kuidas seda kätte saada ?
Lõpuks siis (mul polnud muid variante) puurisin väljas läbi lastiku mutri kohale augu, süvistasin mutri sisse soone, et kruvikaga kinni hoida.
Tulemus siis siin.
Vana mundel otsustas katki minna. Palju õnne mulle!
Siit siis küsimus. Kas keegi on selle vahetamisega tegelenud kunagi ja kui hull töö see on ? Tean ja avastasin, et selle katuseluugi süsteemi kätte saamine on peavalu kuubis. Kogu see mehaanika on sinna katuse külge keevitatud koos raamiga. Seda ei tahaks lahti lõikama hakata. Aga kui vaja, siis pean vist tegelema hakkama sellega ?
Ning kas seda juppi võiks kellelgi leiduda kasutatuna ? Uut täitsa pakub veel ja väidab ka, et on võimalik tellida. Hind muidugi sellised mõnusad 140.- eurikut.
Peasüüdlane.
Hea uudis on see, et mul ei põle selle asjaga. Muid töid veel palju enne, kui sinna katuseni ükskord jõuab. Aga soov oleks siiski korda see osa teha ning toimima saada nii nagu peab. Ma vihastasin küll nii piisavalt, et mõtlesin juba katuseluugi kinnikeevitamisele. Aga kui viha üle läks, muutsin meelt.
Foorumis jäi mingi hetk tagasi silma üks kuulutus, kus pakuti mulle vajalikku juppi. Tagumine stabilisaatori varras. Huvitav, et mul seda tehasest küljes ei olnud. Nüüd õnneks on kogu kompott olemas. Vaja ainult pulbris üle last värvida ning siis saab alla panna tulevikus.
Tänane palju delikaatsem demontaaz. Valge kinnas ja väga rahulikult ning hellal moel tuli asjadele läheneda. Nimelt plaanis oli siis laepolster maha võtta. Esiteks tahaks uut riiet (ei pea originaal olema) või siis hoopis teeks midagi muud. Kuna mul sõbrajne tegeleb sadulsepa tööga, siis temaga ma panen plaanid paika ning vaatame, mis riide sinna lakke liimime.
Aga alustame algusest.
Esimese hooga sai uksed eest ära tõstetud ning mõningad juhtmed ära märgistatud. No lihtsalt just in case. Mine tea, vana pea ja kõiki asju ei suuda meeles pidada.
Tundub, et keegi on selle elektrilise katuseluugi siia retrofittinud. Ühendused on muidugi "bueno". Selle plaanin ikkagi teha ümber nii nagu peab. Õige pistik, õiged juhtmed jne. Mulle ei meeldi kuidagi sellised soss-sepad.
Järgmisena hakkasin siis genereerima, kuidas käib maha esimene laepaneel, kus check panel ja sirmid. Sirmide maha kruvimine on lihtne. Mõned kruvid ja käes nad olidki. Aga edasi tuli hakata lähenema loogilisel suunal. Ülevalt katuse poolt tuulesuunaja vardad lahti ning see tõusis siis nii palju ülesse, et neid minikruvisid keerata ja selle paneeli kaks kinnituskruvi ka olid seal all peidus. Muidugi keegi oli juba selle kunagi maha võtnud, sest paneel oli näpus aga kinnitused kukkusid vahelt välja. Peab tagasi liimima mõne hea liimiga.
[/img]
Järgmiseks siis läksid loosi salongivalgustid ning käepidemed.
Halb muidugi see, et aeg oli oma töö teinud ning salongivalgusti pesad olid nii pudedad, et ühel läksid nagad katki maha võttes ning teine otustas pooleks minna.
Kuna originaalosad.ee väitis, et neid veel saab uuena, siis lisasin need ostukorvi ja vajutasin telli nuppu.
Vahepalaks veel, et sai endale korralik salongitööde jaoks valgusti soetatud. Tootja Philips ning mudel CBH52. Selle raha eest on ikka väga hea abimees sellistes töödes.
Jätkame.
Eks selle rullika lae maha võtmine on paras peavalu inimesele, kes pole iial seda tööd teinud. Avastamist ja mõtlemist omajagu, et midagi p*rsse ei keeraks ning ära ei lõhuks. Eelnevalt natukene infot ammutades sain nii palju teada, et laepolster on keeratud klaasiservade taha ja liimitud. Olles eelnevalt mitmeid E39'id lammutanud, siis see tundus minu jaoks uus asi. Aga eks tehnoloogia oli ka ju mõned aastakümned varasem. C piilarite küljest tuli ilusti lahti, b piilarite kätte saamiseks tuli turvavööd lahti korraks lasta ja neid piilari katteid tuli käsitleda nagu moonaliisa maali. Väga õrnad ja rabedad katted. Õnneks sain need kätte tervelt. Ma küll peas mõtlesin ette, et mitu kilo kergemaks mu tengelpung muutub, kui peaks ära lõhkuma need.
Edit: Uudishimu sai võitu. Ca 100.- tk oleks olnud.
Taga otsas ja keskel on siis sellised vibu moodi vardad, mis hoiavad riiet ilusti. Need sain läbi suure nikerdamise tervel kätte. Küll ma pusisin, et pihta saada, kuidas see kõik käib. Lõpuks sai siis laeriide rippu lasta. Ilmselgelt suurem osa proffesionaalidest vaatab mind, kui oskamatut töömeest. Nagunii tööjärg vale, töövõtted annavad ka soovida.
Näha, et riie on päevi ja niiskust näinud.
See oli nüüd see lihtne osa. Ajudek*pp alles saab alles alguse. Mis moodi eemaldada katuseluugi alumine polster, mis moodi katuseluugi plaat jne ?
Küll ma tuhlasin mööda internetti, guuglit, juut tuubi ja bimmerforumeid. Lõpuks tundus, et vist sain lahenduse kätte. Katuseluugi plaadi kätte saamiseks oli vaja siis alumine kate kätte saada. Luuk tuli manuaalselt poole peale keerata ja ees otsas on siis metallist tüüblid, mille saab kätte õrnalt kruvikeeraja või mõne muu polstritööristaga mudides. Järgmiseks tuli siis luugi tagumine ots ülesse keerata ning luugipoltrit alla surudes saab selle lahti sealt küljest. Kui nüüd mälu ei peta, siis sai selle libistada katuse sisse, et katuseplaadi kinnituskruvidele ligi pääseda.
Selliseid polte on seal siis 6 tükki. Oli vist äkki TX25. Juhi poole 3 tulid lahti ilma suurema jamata. Kunde poolt kaks. Kuid see üks ostustas, et tema hakkab vastu. Tagumine mutter, mis on siis luugisüsteemi mingise plastikust varda sisse vulgitud, hakkas ringi käima. Sellega oli siis aamen. Mõtlesin erinevaid variante, kuidas seda kätte saada ?
Lõpuks siis (mul polnud muid variante) puurisin väljas läbi lastiku mutri kohale augu, süvistasin mutri sisse soone, et kruvikaga kinni hoida.
Tulemus siis siin.
Vana mundel otsustas katki minna. Palju õnne mulle!
Siit siis küsimus. Kas keegi on selle vahetamisega tegelenud kunagi ja kui hull töö see on ? Tean ja avastasin, et selle katuseluugi süsteemi kätte saamine on peavalu kuubis. Kogu see mehaanika on sinna katuse külge keevitatud koos raamiga. Seda ei tahaks lahti lõikama hakata. Aga kui vaja, siis pean vist tegelema hakkama sellega ?
Ning kas seda juppi võiks kellelgi leiduda kasutatuna ? Uut täitsa pakub veel ja väidab ka, et on võimalik tellida. Hind muidugi sellised mõnusad 140.- eurikut.
Peasüüdlane.
Hea uudis on see, et mul ei põle selle asjaga. Muid töid veel palju enne, kui sinna katuseni ükskord jõuab. Aga soov oleks siiski korda see osa teha ning toimima saada nii nagu peab. Ma vihastasin küll nii piisavalt, et mõtlesin juba katuseluugi kinnikeevitamisele. Aga kui viha üle läks, muutsin meelt.
Foorumis jäi mingi hetk tagasi silma üks kuulutus, kus pakuti mulle vajalikku juppi. Tagumine stabilisaatori varras. Huvitav, et mul seda tehasest küljes ei olnud. Nüüd õnneks on kogu kompott olemas. Vaja ainult pulbris üle last värvida ning siis saab alla panna tulevikus.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Kolmapäeva õhtul sai siis püstakutest laagrid eemaldatud ning õõtsadest välja pressitud sarniirid. Kõik sillaosad sai liivapritsi saadetud. Saavad uuema ja värskema välimuse. Ning tulevikus ka uued varuosad lähevad külge.
Halvaks üllatuse osaliseks sain ka. Püstakud ikkagi 45mm, mitte 51mm. Kuid õnneks E30 foorumist sain infot, et saab ka kasutada 45'seid püstakuid. Pean laskma treialil treid puksid. Sisemõõt 45mm ja välimine 51mm. See siis õnneks tsentreerib coili ära ning saab kinni keevitada.
Plaanis on siiski mingi hetk coiloverid panna, välja ka vaadatud. Ega variante on ainult pakkumisel kaks. Kas D2 või siis BC Racing. Muidugi varuosad võtsin selle mõttega, et ma panen tavavedrustuse. Ega ma tellides ju ei mõelnud päris täpselt, mida ma teen. Õnneks on rullimehi piisavalt, saan need maha parseldada vajadusel.
Ülemised amorditaldrikud ning kummid vedru alla. Paar tikku kkk jaoks, mõned seibid ja poldid. Paar kummirõngast, esimesed stabilisaatorivarda kinnitused ning lae eemaldamisel katki läinud salongivalgusti pesad.
Halvaks üllatuse osaliseks sain ka. Püstakud ikkagi 45mm, mitte 51mm. Kuid õnneks E30 foorumist sain infot, et saab ka kasutada 45'seid püstakuid. Pean laskma treialil treid puksid. Sisemõõt 45mm ja välimine 51mm. See siis õnneks tsentreerib coili ära ning saab kinni keevitada.
Plaanis on siiski mingi hetk coiloverid panna, välja ka vaadatud. Ega variante on ainult pakkumisel kaks. Kas D2 või siis BC Racing. Muidugi varuosad võtsin selle mõttega, et ma panen tavavedrustuse. Ega ma tellides ju ei mõelnud päris täpselt, mida ma teen. Õnneks on rullimehi piisavalt, saan need maha parseldada vajadusel.
Ülemised amorditaldrikud ning kummid vedru alla. Paar tikku kkk jaoks, mõned seibid ja poldid. Paar kummirõngast, esimesed stabilisaatorivarda kinnitused ning lae eemaldamisel katki läinud salongivalgusti pesad.
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Ah mis nende coilidega jändad, pane parem Mtechnic, jääb vähemalt originaal
Kas stabikapukside alt poolraamid läbi ei ole roostetanud, see üks levinud koht, kus roosteuss tahab närida.
Pilte vaadates, peab ütlema, et kadestamisväärselt palju ruumi ehitamiseks sul. Õhk ka selles angaaris soe?
Kas stabikapukside alt poolraamid läbi ei ole roostetanud, see üks levinud koht, kus roosteuss tahab närida.
Pilte vaadates, peab ütlema, et kadestamisväärselt palju ruumi ehitamiseks sul. Õhk ka selles angaaris soe?
E10 2002
Re: BMW E30 320i 1986 Marko S
Ma tahaks natukene madalamaks autot saada, siis lähen ikkagi coili teed. See õnneks suhteliselt pisikene muudatus, et võimalik alati originaaliks tagasi teha.Arvo kirjutas: ↑07 Dets 2021 07:48 Ah mis nende coilidega jändad, pane parem Mtechnic, jääb vähemalt originaal
Kas stabikapukside alt poolraamid läbi ei ole roostetanud, see üks levinud koht, kus roosteuss tahab närida.
Pilte vaadates, peab ütlema, et kadestamisväärselt palju ruumi ehitamiseks sul. Õhk ka selles angaaris soe?
Stabipukside alla ma isegi ei vaadanud. Kahjuks. Eks ma jõuan seal auto all veel roomata küll ja küll. Ehk siis jääb meelde pilti teha. Ruumi osas on hea jah, et ruumiga puudust pole. Ja külmade ilmadega ca 12-13 kraadi sooja sees. Täpselt paras töö tegemiseks.