Plaan oli siis selline, et prioriteet oli mootor maha saada, kuna tõstuk oli laenatud ja see oli vaja tagastada. Eelnevatel kordadel tegin siis piisavalt eeltööd, et mootori maha kiskumine läheks võimalikult kergelt ja valutult.
Kas just valutult, kui tõstukit ei ole ? Ütleme nii, et eks ta paras valu tagumikus ole, seal põrandal aeleda. Aga kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.

Tõstsin siis nina ja tagumiku tungidega ülesse ning panin kerepukid alla, lihtsalt turvalisuse mõttes ning lasin kere õrnalt nende peale, et lihtsalt toetaks. Pildil tagumisi veel pole, ärge muretsege, kõik oli turvaline.




Kuna kevadel sai tagasilda vahetatud, siis sellega seoses sai kogu summutijooks ja kardaan jne alt ära võetud. Kuna ennetasin probleeme ja kasutasin erinevate keermete vahele määret, siis kõik tulid ilusti lahti ja välja nagu pidi.
Summutijooks koos klambrite ja kuumaplekiga. Ennetavalt sai ka oma tööriista arsenali suurendatud makita mutrikeeraja näol, nüüd polte ja mutreid lahti keerata on lausa lust. Pole selle narrega nikerdamist. Money well spent!

Nagu eelnevalt sai mainitud, et olin juba eeltöö ära teinud, siis tänaseks korraks jäigi summuti, kardaan, käigukasti tala ning sidurisilinder.
Summutijooks koos sinna juurde kuuluvaga.

Niks ja naks ning mootor maas. Tegelikult natukene pusimist oli, sest ma ei viitsinud kasti all maha võtta, tuli mootor päris püstisesse asendisse ajada, et ta sealt vahelt kätte saada. Aga elusalt ja tervelt ning ilma suuremate kahjudeta oli ta põrandal.


Ma mõtlengi, et ma ilmselt tõmban sealt mootoriruumist kõik puhtaks. Jääb ainult tolm ja kinnituskronsad. Eks kui kunagi kokku hakkan panema, siis jupphaaval uuendan, värvin jne.

Põrandal on ikka südant kordades parem inspekteerida. Mis lekib, kes lekib ja kuhu lekib ?

Torukollektor. Päris kohvutav näeb visuaalselt välja ja mulle see ei meeldi. Sellega tekkis üks väikene uitmõte. Aga loodan siinsete lugejate peale. Kiitke takka või laitke maha. Aga kuna seda visuaalset poolt ilmselt väga ei paranda, siis kas kannataks näiteks kasutada selle parendamiseks kollektoriteipi ?

Ideed on teretulnud. Muidugi üks loll mõte on veel, viletekitaja.



Kurikuulus dogleg. Kusjuures proovisin leida mingit marki või mudelit, tutkit vasja. Ainukene mis leidsin oli Getrag M60. Muidugi see tähtis markeering võib olla kuskill kõntsakihi all.


Sidurikorv ja ketas olid ka korralikud, pole vaja vahetada. Kettal katteid rohkem kui küll, ilmselt jääb vana, kui just enne kokku panekut ei otusta uuendada siduripoolt.

Tagumise otsa väntvõlli simmerling lekib ka päris korralikult.

Algusest peale polnud mõttes mootorit remontida põrandal. Ja kuna ise tegelen varuosadega sellises firmas, kust leiab ka erinevaid tõstukeid, pukke jne, siis otustasin endale mootoripuki soetada. Pole mingi eriline hüpersuper kvaliteetne toode, kuid selle raha eest on seda asjadust piisavalt. Vähemasti on mugav tööd teha. Pean veel mingi puki võtma, kus istuda ja mõelda elu üle järgi.






Mootori puhastan ära, värvin ploki üle. Kõik tihendid, mis võimalik vahetada, vahetan ära. Kuna ka plokikaanetihend lekib õrnalt, läheb see ka uus. Kaanega ma ei hakka ilmselt midagi tegema. Mõte oli küll kontrollida üle ka klapisääretihendid, kuid seda vaatan jooksvalt. Kui on juba laiali, siis võiks ära vahetada iseenesest. Väntvõlli ning saalesid ja kolbe välja kiskuda pole plaanis. Hetkel. Kui just lammutamisel ei teki mingeid üllatusi, mis sunnivad vändagrupi kallale. Loodan, et mitte.
Aga mootoriga hakkan tegelema siis, kui kere on paljaks kistud keretööde jaoks. Loodetavasti saan ka see või tuleval nädalal infot keregrilli kohta. Kui selle saan endale, siis tulevad ka kõik sillad uuesti alt ära. Vastasel juhul pole võimalik kuidagi kere liigutada.
Algselt polnud plaanis üldse mootorit maha võtta, aga kuna avastasin ühe paha paha roostekoha, siis valikud puudusid. Loodan, et pleku saab selle ilusti korda. Ainult tundub, et tuleb ilmselt ka esisild maha võtta. No tegelikult oli see plaanidesse küll kirjutatud. Tahaks sellele ka värskenduse saada.


Hääd nädala algust kõigile!