BMW E30 320i 1986 Marko S

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Hommik härrastele ja prouastele. Pea "puhanud" ja "töölainel", siis saan ka kirjutada veidikene möödunud nädalavahetuse sündmustest.
Plaan oli siis selline, et prioriteet oli mootor maha saada, kuna tõstuk oli laenatud ja see oli vaja tagastada. Eelnevatel kordadel tegin siis piisavalt eeltööd, et mootori maha kiskumine läheks võimalikult kergelt ja valutult.
Kas just valutult, kui tõstukit ei ole ? Ütleme nii, et eks ta paras valu tagumikus ole, seal põrandal aeleda. Aga kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab. :D

Tõstsin siis nina ja tagumiku tungidega ülesse ning panin kerepukid alla, lihtsalt turvalisuse mõttes ning lasin kere õrnalt nende peale, et lihtsalt toetaks. Pildil tagumisi veel pole, ärge muretsege, kõik oli turvaline. ;)

Pilt

Pilt

Pilt

Kuna kevadel sai tagasilda vahetatud, siis sellega seoses sai kogu summutijooks ja kardaan jne alt ära võetud. Kuna ennetasin probleeme ja kasutasin erinevate keermete vahele määret, siis kõik tulid ilusti lahti ja välja nagu pidi.
Summutijooks koos klambrite ja kuumaplekiga. Ennetavalt sai ka oma tööriista arsenali suurendatud makita mutrikeeraja näol, nüüd polte ja mutreid lahti keerata on lausa lust. Pole selle narrega nikerdamist. Money well spent! :cool:

Nagu eelnevalt sai mainitud, et olin juba eeltöö ära teinud, siis tänaseks korraks jäigi summuti, kardaan, käigukasti tala ning sidurisilinder.

Summutijooks koos sinna juurde kuuluvaga.

Pilt

Niks ja naks ning mootor maas. Tegelikult natukene pusimist oli, sest ma ei viitsinud kasti all maha võtta, tuli mootor päris püstisesse asendisse ajada, et ta sealt vahelt kätte saada. Aga elusalt ja tervelt ning ilma suuremate kahjudeta oli ta põrandal.

Pilt

Pilt

Ma mõtlengi, et ma ilmselt tõmban sealt mootoriruumist kõik puhtaks. Jääb ainult tolm ja kinnituskronsad. Eks kui kunagi kokku hakkan panema, siis jupphaaval uuendan, värvin jne.

Pilt

Põrandal on ikka südant kordades parem inspekteerida. Mis lekib, kes lekib ja kuhu lekib ? :lol:

Torukollektor. Päris kohvutav näeb visuaalselt välja ja mulle see ei meeldi. Sellega tekkis üks väikene uitmõte. Aga loodan siinsete lugejate peale. Kiitke takka või laitke maha. Aga kuna seda visuaalset poolt ilmselt väga ei paranda, siis kas kannataks näiteks kasutada selle parendamiseks kollektoriteipi ? :roll: Ma ei loodagi, et see midagi juurde annaks peale visuaalse poole, aga kas on mingeid muid variante veel ? Näiteks mingi kuumakindel värv ?
Ideed on teretulnud. Muidugi üks loll mõte on veel, viletekitaja. :mrgreen:

Pilt

Pilt

Kurikuulus dogleg. Kusjuures proovisin leida mingit marki või mudelit, tutkit vasja. Ainukene mis leidsin oli Getrag M60. Muidugi see tähtis markeering võib olla kuskill kõntsakihi all.

Pilt

Pilt

Sidurikorv ja ketas olid ka korralikud, pole vaja vahetada. Kettal katteid rohkem kui küll, ilmselt jääb vana, kui just enne kokku panekut ei otusta uuendada siduripoolt.

Pilt

Tagumise otsa väntvõlli simmerling lekib ka päris korralikult.

Pilt

Algusest peale polnud mõttes mootorit remontida põrandal. Ja kuna ise tegelen varuosadega sellises firmas, kust leiab ka erinevaid tõstukeid, pukke jne, siis otustasin endale mootoripuki soetada. Pole mingi eriline hüpersuper kvaliteetne toode, kuid selle raha eest on seda asjadust piisavalt. Vähemasti on mugav tööd teha. Pean veel mingi puki võtma, kus istuda ja mõelda elu üle järgi. :D

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Mootori puhastan ära, värvin ploki üle. Kõik tihendid, mis võimalik vahetada, vahetan ära. Kuna ka plokikaanetihend lekib õrnalt, läheb see ka uus. Kaanega ma ei hakka ilmselt midagi tegema. Mõte oli küll kontrollida üle ka klapisääretihendid, kuid seda vaatan jooksvalt. Kui on juba laiali, siis võiks ära vahetada iseenesest. Väntvõlli ning saalesid ja kolbe välja kiskuda pole plaanis. Hetkel. Kui just lammutamisel ei teki mingeid üllatusi, mis sunnivad vändagrupi kallale. Loodan, et mitte.
Aga mootoriga hakkan tegelema siis, kui kere on paljaks kistud keretööde jaoks. Loodetavasti saan ka see või tuleval nädalal infot keregrilli kohta. Kui selle saan endale, siis tulevad ka kõik sillad uuesti alt ära. Vastasel juhul pole võimalik kuidagi kere liigutada.

Algselt polnud plaanis üldse mootorit maha võtta, aga kuna avastasin ühe paha paha roostekoha, siis valikud puudusid. Loodan, et pleku saab selle ilusti korda. Ainult tundub, et tuleb ilmselt ka esisild maha võtta. No tegelikult oli see plaanidesse küll kirjutatud. Tahaks sellele ka värskenduse saada. :)

Pilt

Hääd nädala algust kõigile!
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas nuga »

Siin ei ole?
IMG_0151_1280x960.jpeg
IMG_0151_1280x960.jpeg (498.29 KiB) Vaadatud 7493 korda
Mul oli doglegil sedasi:
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas jesse »

Standardina on käimarite mudelinumbrid seal võlli väljumisosas, ehk siis kasti tagaotsas võlli all, veidi vaja õli ja pori maha pühkida.
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Kui garaazi saan, kontrollin üle. Ennast lihtsalt huvitab, et mis mudeliga täpsemalt tegu. Nagu olen aru saanud, siis on neid kaste nii M3, kui ka 323i peale pandud, mis kandis siis "sport gearboxi" nime. Kas nad ka mudeli osas samad, seda ei tea. Getrag 265/5 ja getrag 265/6.
Nagu interneedus väitis, siis 323i peal on "sportgetriebe" ja mudelinumber on 260. Ehk siis kolmas variant juba ? Ma olen veidi segaduses juba, et mis on kes, ja miks on kus ? :mrgreen:


Edit:

G265/6
Used on '82 528e and '85 535i. Also on '85 6/735, '80-'81 E12, '81-'82 6/733s and E30 M3s. Considered the strongest transmission available for E28’s. Is easily identified by a removable bell housing which allows use on M10, M20 and M30 engines, as long as the correct bell housing is used or reused. All except M3s have a sheet metal shifter support. It’s use in '85 M30 powered cars was reportedly dictated by the short life of the 260/5 in those cars. Overdrive 5th.

G265/5
Never available on US spec cars, it's a close ratio 5 speed similar to the 265/6 overdrive transmission. 5th gear is 1:1. Often incorrectly called a 262 close ratio or dogleg, but a 262 is a 4 speed transmission. All 265’s I’ve seen have the front case casting with a 262xxx casting number, but they are 265s if they are 5 speeds. Removable bell housing and it does have an unusual shift pattern with 1st being off by itself and 4th/5th across from each other instead of 5th being up by itself.

Sellise info leidsin https://www.mye28.com/viewtopic.php?t=61367 lehelt. :roll:
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas nuga »

Minu oma on getrag 245/11 ja sul näeb see asi väga sarnane välja ;)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Eks kõige lihtsam on lihtsalt minna garaazi, võtta kätte traathari ja puhastada see koht, kus võiks olla mudelinimetus. Me siin ilmselt võime oletada tervelt mitu head lehekülge enne, kui jõuame tulemuseni, et oleks pidanud garaazi minema. :D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Ruut »

Marko s kirjutas: 04 Okt 2021 12:58 Getrag 265/5 ja getrag 265/6.
/5 on dogleg ja /6 tavaline OD kast. Aga siin pildil pole kumbki neist, 265 on polditava sidurikojaga.
Mu silmad võivad küll petta aga mulle tundub, et kastil on ka spidomeetri trossi kinnitusava. Seega võiks olla jah 245/11 e21 pealt.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Ruut kirjutas: 04 Okt 2021 14:50
Marko s kirjutas: 04 Okt 2021 12:58 Getrag 265/5 ja getrag 265/6.
/5 on dogleg ja /6 tavaline OD kast. Aga siin pildil pole kumbki neist, 265 on polditava sidurikojaga.
Mu silmad võivad küll petta aga mulle tundub, et kastil on ka spidomeetri trossi kinnitusava. Seega võiks olla jah 245/11 e21 pealt.
Ega ma siin targematega hakka vaidlema. Minu jaoks koerajalakastiga üldse elus esimene kokkupuude. Hea, et ma üldse suutsin vahet teha. :mrgreen: :mrgreen:

Tasapisi kogun juppe, et saaks mootorit mingi hetk näppima hakata. Uued plokikaane poldid, uus karteritihend, klapikambrikaane tihend, plokikaane tihend ning väntvõlli tagumine simmerling. Täna tegin veel eeltööd ja jõudsin järeldusele, et mingid tihendid pean ikkagi originaalis tellima. No mis siis ikka, eks tuleb tellida. :P

Pilt
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Erinevaid varuosi ja plekitükke koguneb muudkui. Ei tea, kas need auto külge ka kunagi jõuavad? :D Varsti terve uue auto jagu neid.
Täna saabus siis pakk Valcas Garage metallitehasest. Paki sisuks oli esimesed nurgad (ma ausõna ei tea nende õiget nimetust) ja põrandale gaasipedaali kinnitus kronstein. Tarne kiire ja toode kvaliteetne. Me like! :cool:

Pilt
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Tere ja kena pühapäeva õhtut kõigile foorumi lugejaile. Vaatasin, et pole ammu midagi asjalikku kirjutanud. Kohe parandame selle vea. :mrgreen:
Kes kursis pole, siis siin nädala alguses juhtus väike äksidente ning suutsin tavaliselt koduredelilt maha tulles, oma parema jala pöialuu puruks astuda. Selle peale ütleksin ainult, et TUBLI POISS! :D
Aga sellest me pikemalt ei hakka rääkima.
Plaan oli tegelikult jätkata kerega, et saaks selle ükskord nii paljaks, et keremehe juurde viia. Nüüd see väikene luumurd lükkas asja veelgi edasi. Aga see ei tähenda, et mitte midagi teha ei saa. ;)
Kuna kodus ja nelja seina vahel istumine on minu jaoks suurem piin, kui kõrbes ilma veeta istuval beduiinil, siis tuli leida lahendus. Leidsingi, mootorit ju saab teha! :D

Otseselt mingit sihti endale ei seadnud. Vaatasin, palju jõuan teha, nii palju ka teen. Pisititasa. Sest on ju teada tuntud ütlus, et kui kiirustama hakkad, kipuvad asjad p*rsse minema. :P
Eelnevalt oli juba mootor pukki pistetud ja ootas "garaazinurgas" oma aega. Nüüd see aeg siis saabus.

Pilt

Pilt

Pilt

Tegelikult kuklas toksis mõte, et saaks vähemasti plokikaane tihendi ära vahetatud, kuna sai laenatud jõumõõtevõti. Aitäh Jürgenile. :)
Hakkasin siis mutter haaval erinevaid tükke maha kruvima. Kuna ostust saadik on olnud selline pisikene kõhklus põues, et kas see hammasrihm ikka on nii hea, kui tookord paistis või mitte ? Selle võtsingi prioriteediks. Lihtsalt hing ei andnud rahu mulle.

Pilt

Ma ei oskagi öelda, mida sellest pildist arvata ? Selline tunne, et miskit oleks nagu sealt vahelt läbi käinud ? Aga mis ? Kõik tundus nagu omal kohal olevat, aga kõige hullem ei olegi. Olen näinud 6 kuud vana hammasrihma, millel puudus 18 hammast ning tegemist oli täitsa arvestatava tootjaga. Seega, see ca 10 aastat vana hammasrihm on veel ikka väga hea. :D

Pilt

Pilt

Mida rohkem ma seda mootorit lahti kiskusin, seda enam keerles peas mõte, et miks enam nii lihtsaid mootoreid ei tehta ? Aus olla, lausa lust on seda teha, tegelikult ka. Eks kogu autotööstus peab ju ajaga kaasas käima, kus 0.2 liitrisest ja kuue turboga mootorist pigistatakse välja vapustavad 248 hobust. Ainult selle kestvus annab soovida.

Pilt

Pilt

Igale poole kuhu võimalik on ikka hoolega silikooni määritud. Nagu moosi. Mingid sõlmed kindasti nõuavadki silikooni, aga no vaevalt, et kõik ? Ja nagu näha, siis on mootor siit ja sealt lekkinud. Juba siin suvel generaatori rihma vahetades märkasin, et veepump tilgub. Kaua ta seal tilkunud oli, teab ainult vanajumal taevas.

Pilt

Vahepeal sai siin hoolega juppe tellitud, aga mis ununes, oli sisselaske tihendid. Ma ei tea, kuidas ma nii udu olen ? Kõik asjad, mis ma selle mootori juures lahti võtan, lähevad uute tihenditega või vajadusel silikooniga, kokku.
Mind ennast nii hullult häirib, et mootor on lägane igalt poolt. Selle jaoks on ka lahendus olemas. Tuleb ilusti puhtaks teha/pesta ning uus värv selga. Ja nagu piltidelt näha võib, siis on keegi kollast ja sinist värvi sinna määrinud. Ei tea, kas endine Гаи töötaja ? Toonid on küll päris ligilähedased. :mrgreen:

Pilt

Nagu eelnevalt mainitud, siis plokikaane tihend oli prioriteediks. Muidugi selle maha võtmiseks tuleb eemaldada nii mõnigi tükk, et sinnani jõuda. Klapikaambri kaane alt tuli ilus puhas pilt välja. See kaas on kunagi (2010-2011 vahemikus) käinud tegemises ja seda väitis ka omanik ning veel mingid kodanikud. Klapid jäid hetkel reguleerimata. Need ma teen siis, kui pada uuesti omal kohal ning käib ilma leketeta.

Pilt

Pilt

Pilt

Järgmiseks sai eemaldatud 14 torx polti ning kaas maha tõstetud. Ma ei oska nüüd mingit seisukohta võtta, kas vaatepilt on hea või mitte ? Kuid tekkis küsimus ka. Kas see on normaalne, et vasakul esimene ülemine ja paremalt ülemine viimane on triiki õli täis ? Muud poldiaugud olid okei. Kas see viitab mingile lekkele ? Ise enesest kaanetihend tundus olema mitte kõige hullemas seisus. :roll:

Pilt

Ja nägu eelnevalt pildilt oli näha, siis kolbide peal on ikka korralik kõntsakiht. Ja me ei räägi paberilehe paksusest kihist, vaid ikka selline kohati isagi 2-3mm kiht. Eks see on ilmselt osaliselt ka põlemata kütus jne. Ma nüüd loodan, et ma sellega midagi pekki ei keeranud, aga ma otsustasin, et nii ma ei saa seda kokku panna. No minu loogika ütles, et kui silindriseinu ei puutu, siis see kolbide pealse puhastamine, ei tohiks neile midagi teha ? :roll: Kasutasin hästi peenikest trelli otsa käivat traatharja.
Mis aga tekitas küsimusi, on see kaane tihend? Eelnev oli Victor Reinzi oma ning need keskmised jahutusvedeliku kanali augud ühtisid paremini ja olid väiksemad. Sellel aga kuidagi mööda. Kas see võib tekitada tulevikus probleeme või on poogen ? Ma pole iial ühtegi mootorit teinud, tekkis lihtsalt targematele küsimus.

Pilt

"885"

Pilt

Kokku pannes sai siis ka uued kaane poldid pandud ning pingutatud ettenähtud jõuga. 30Nm + 90° + 90°. Ei tea, pooleks ei läinud ja lekkeid saab kontrollida "pisut hiljem". Enne tuleb palju muid töid ära veel teha. :)
Eest sai siis vahetatud veepump ning kõik simmerid. Puhastasin ka ära selle hammasrihma alumise koja/kaane või kuidas iganes seda nimetatakse. Aga ma pean selle korra lahti võtma, sest suures tööhoos unustasin selle kaane alla tihendi panna. Job well done! :mrgreen:

Pilt

Pilt

Ja lõpetuseks.

Otsisin, mis ma otsisin, aga leidsin ka keregrilli. Veidikene tahab modifitseerimist nii esimeste kui tagumiste kinnituste näol. Peangi uurima, kuidas need panna nii, et kuskilt läbi painduma ei hakkaks. Teiseks kahe posti vaheline "palka" on puudu, aga õnneks leidsin, et metall24.ee täitsa pakub selles mõõdus. Tuleb ainult vaadata, kuidas ma 5m jupi garaazi saan. Ning plaan oli ka rattad alla ehitada, et saaks vajadusel kere õue lükata, kui sooda/liivapritsiga tööd hakata tegema.

Pilt

Esimene ots. See on mõõtudelt täitsa peaaegu, kuid mitte päris.

Pilt

Ning tagumine. Sellele ma pean ilmselt teisele poole mingid plaadid välja mõtlema, et tagastange aukudest kinnitades kuskile poole ei vääna seda.

Pilt


Hüva õhtu jätku! :)
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37
Kontakt:

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas tiit »

Marko s kirjutas: 19 Okt 2021 07:43 T Algselt polnud plaanis üldse mootorit maha võtta, aga kuna avastasin ühe paha paha roostekoha, siis valikud puudusid. Loodan, et pleku saab selle ilusti korda. Ainult tundub, et tuleb ilmselt ka esisild maha võtta. No tegelikult oli see plaanidesse küll kirjutatud. Tahaks sellele ka värskenduse saada. :)
Nii ta tavaliselt läheb jah. Hakkad ühest nurgast õrnalt harutama ja varsti on terve auto laiali.
Kas käigu kastil ei ole 262 koodi? Minu mäletamist mööda kasutas dogleg nelja käigulise 262 korpust.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Arvo »

Marko s kirjutas: 19 Okt 2021 07:43
Järgmiseks sai eemaldatud 14 torx polti ning kaas maha tõstetud. Ma ei oska nüüd mingit seisukohta võtta, kas vaatepilt on hea või mitte ? Kuid tekkis küsimus ka. Kas see on normaalne, et vasakul esimene ülemine ja paremalt ülemine viimane on triiki õli täis ? Muud poldiaugud olid okei. Kas see viitab mingile lekkele ? Ise enesest kaanetihend tundus olema mitte kõige hullemas seisus. :roll:
Ja nägu eelnevalt pildilt oli näha, siis kolbide peal on ikka korralik kõntsakiht. Ja me ei räägi paberilehe paksusest kihist, vaid ikka selline kohati isagi 2-3mm kiht. Eks see on ilmselt osaliselt ka põlemata kütus jne. Ma nüüd loodan, et ma sellega midagi pekki ei keeranud, aga ma otsustasin, et nii ma ei saa seda kokku panna. No minu loogika ütles, et kui silindriseinu ei puutu, siis see kolbide pealse puhastamine, ei tohiks neile midagi teha ? :roll: Kasutasin hästi peenikest trelli otsa käivat traatharja.
Mis aga tekitas küsimusi, on see kaane tihend? Eelnev oli Victor Reinzi oma ning need keskmised jahutusvedeliku kanali augud ühtisid paremini ja olid väiksemad. Sellel aga kuidagi mööda. Kas see võib tekitada tulevikus probleeme või on poogen ? Ma pole iial ühtegi mootorit teinud, tekkis lihtsalt targematele küsimus.
Tagantjärgi targutamine küll aga kas poldiaukudest õli ja sodi ikka välja koukisid? :)
Ega see kolbide puhastamine suurt midagi juurde ka ei anna - kui mootori normaalsel reziimil tööle saad, põleb kõik saast sealt välja. Aga noh jah, puhtam vaatepilt küll.
Kaanetihenditega on jah mingi anarhia toimumas. Mul näiteks M30 originaal kaanetihendil olid veekanalite augud selles mõttes optimeeritud, et veepumbast kõige kaugemal ehk siis 6 silindri juures olid kõige suuremad avad, ja 1 sil juures siis väiksemad. Et siis veevool iga silindri peale ühtlane oleks. Victor Reinzil samamoodi ühe puuga löödud kõik avad. Käib teile idaeurooplastele küll :P
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

tiit kirjutas: 19 Okt 2021 10:17
Marko s kirjutas: 19 Okt 2021 07:43 T Algselt polnud plaanis üldse mootorit maha võtta, aga kuna avastasin ühe paha paha roostekoha, siis valikud puudusid. Loodan, et pleku saab selle ilusti korda. Ainult tundub, et tuleb ilmselt ka esisild maha võtta. No tegelikult oli see plaanidesse küll kirjutatud. Tahaks sellele ka värskenduse saada. :)
Nii ta tavaliselt läheb jah. Hakkad ühest nurgast õrnalt harutama ja varsti on terve auto laiali.
Kas käigu kastil ei ole 262 koodi? Minu mäletamist mööda kasutas dogleg nelja käigulise 262 korpust.
No suht ongi juba terve auto laiali. :P Mõned üksikud jupid ja ongi kere. Aga ma eelmine kord garaazis käies oli sellest juttu ja seekord oli see jutt juba meelest maha läinud. Proovin siis järgmine kord leida selle koodi, mille alusel saaks siis tuvastada täpse käigukasti margi.
Arvo kirjutas: 19 Okt 2021 13:28
Marko s kirjutas: 19 Okt 2021 07:43
Järgmiseks sai eemaldatud 14 torx polti ning kaas maha tõstetud. Ma ei oska nüüd mingit seisukohta võtta, kas vaatepilt on hea või mitte ? Kuid tekkis küsimus ka. Kas see on normaalne, et vasakul esimene ülemine ja paremalt ülemine viimane on triiki õli täis ? Muud poldiaugud olid okei. Kas see viitab mingile lekkele ? Ise enesest kaanetihend tundus olema mitte kõige hullemas seisus. :roll:
Ja nägu eelnevalt pildilt oli näha, siis kolbide peal on ikka korralik kõntsakiht. Ja me ei räägi paberilehe paksusest kihist, vaid ikka selline kohati isagi 2-3mm kiht. Eks see on ilmselt osaliselt ka põlemata kütus jne. Ma nüüd loodan, et ma sellega midagi pekki ei keeranud, aga ma otsustasin, et nii ma ei saa seda kokku panna. No minu loogika ütles, et kui silindriseinu ei puutu, siis see kolbide pealse puhastamine, ei tohiks neile midagi teha ? :roll: Kasutasin hästi peenikest trelli otsa käivat traatharja.
Mis aga tekitas küsimusi, on see kaane tihend? Eelnev oli Victor Reinzi oma ning need keskmised jahutusvedeliku kanali augud ühtisid paremini ja olid väiksemad. Sellel aga kuidagi mööda. Kas see võib tekitada tulevikus probleeme või on poogen ? Ma pole iial ühtegi mootorit teinud, tekkis lihtsalt targematele küsimus.
Tagantjärgi targutamine küll aga kas poldiaukudest õli ja sodi ikka välja koukisid? :)
Ega see kolbide puhastamine suurt midagi juurde ka ei anna - kui mootori normaalsel reziimil tööle saad, põleb kõik saast sealt välja. Aga noh jah, puhtam vaatepilt küll.
Kaanetihenditega on jah mingi anarhia toimumas. Mul näiteks M30 originaal kaanetihendil olid veekanalite augud selles mõttes optimeeritud, et veepumbast kõige kaugemal ehk siis 6 silindri juures olid kõige suuremad avad, ja 1 sil juures siis väiksemad. Et siis veevool iga silindri peale ühtlane oleks. Victor Reinzil samamoodi ühe puuga löödud kõik avad. Käib teile idaeurooplastele küll :P
Vastan ausalt, ei. Need õlist nõrevatad tegin puhtaks, muu jäi nagu jäi. :D Veider oli jah, et kanalid ei jäänud kuidagi kohakuti. Aga ma ei taha neid kaanetihendeid sinna mitmete kaupa osta. Loodame, et läks õnneks siis. Seda näeme kunagi tulevikus. Prognoos on hetkel teadmata. Kontrollisin ka veel kaks korda üle, et kõik kanalid oleks ilusti avatud. Paha lugu, kui mõni jahutuskanal kinnine. :mrgreen:
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Toivoku »

miks sa seda kaanetihendit üldse vahetama hakkasid kui paar aastat tagais kaanetööd tehtud olid?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Toivoku kirjutas: 20 Okt 2021 12:33 miks sa seda kaanetihendit üldse vahetama hakkasid kui paar aastat tagais kaanetööd tehtud olid?
Minu info kohaselt tehti kaas siis, kui mootor vahele tõsteti ehk siis ca 10 aastat tagasi ja tagant nurgast lekkis tihend.
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Ma siin teen vahel mõne liikuva pildi ka asjast. Tegelikult juba neid kokku kolm, koos trileriga. Kes tahab, leiab sealt kõik videod. :)

https://www.youtube.com/watch?v=bx-I16gyc_k&t=1s

Tellisin siis mõningad jupid, et saaks lähemale mootori kokkupanekule. Paar asja pean uuesti lahti võtma, esimene pidi ju ikka aiataha minema. :mrgreen:

Pilt

Terv,

Marko
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Kus on, sinna tuleb juurde. :D

Mulle meeldib, kui kuller helistab ja tahab pakki üle anda. Selliseid kõnesid ootan ma alati rõõmuga. :cool:
Täna siis saabus tulevaseks komplekteerimiseks paar asja. Kuna vana termostaadi korpus ja kaas nägid välja mannetud, siis vaadates hinda otsustasin, et lähevad uued originaal tükid külge.

*termostaadikorpus
*termostaadi korpuse kaas
*õhutusnippel/kruvi.

Pilt
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Neid varuosi tuleb juba uksest ja aknast. Ma varsti pean hakkama laoruumi rentima, et asjad ära mahuks.
Kuna mootorit lahti võttes sai selgeks, et genekat ilma pingutuslatita tagasi ei pane (vanal oli siis keskelt hambad puudu ja see hammastega mutter ka suhteliselt räsitud olemisega), siis see oli vaja uus organiseerida kuskilt. Ega muud, kui seekord aitas hädast originaalosad.ee (tellin sealt aeg ajalt, kui kellelgi mingeid OEM juppe vaja, siis võib mulle kirjutada).
Varuks sai veel võetud siis pidurisilindri kummilutid, kuhu sisse siis õlipotsik käib. See läheb ka pulkadeks, siis pole mõtet neid vanu tagasi panna. Nende tootjaks ATE.
Ja siis tihendiks on siis termostaadikorpuse tihend. Algselt väitis H2.ee et enam ei saa. Originaalosad.ee kaudu sai tellitud ja tuli koju kätte. See mure on selleks korraks lahendatud. Võimalik, et igaks petteks peaks paar tükki seinale ka riputama. Mine tea, kui mingi päev keegi tehasest otsustab tihendiliini "STOP" nuppu vajutada.
Kolmandaks siis tagumise stabilisaatorivarda pukside kinnitusklambrid või kuidas iganes nende tehniline nimetus ka olema peaks ? Mul tegelikult pole taga üldse stabikat, kuid on plaan paigaldada. Vaatasin, et ega see uuena ka miskit hirmsat summat ei maksa. Küsimus on lihtsalt, mis mõõdus võtta ? Neid tegelikult kolme mõõtu, Ø 10mm/Ø12mm ja Ø14.5mm.

Pilt

Mul tekkis nüüd küsimus kohalikele. Kuna mul oleks ka soov generaator ilusaks teha, siis kas on mõistlikum osta uus või lasta vana taastada ? Ehk siis legoks, kõik poldid jms galvaanikasse ning sisu siis korda teha ? Ma pole iial nii peensusteni laskunud, et mis oleks mõistlik samm ? :roll:
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Arvo »

Ma mingi aeg vaatasin E30 b-osa geneka hinda, kõige odavam oli veidi alla 100 euro.
Samas olen oma 6-seeriale geneka taastanud. Jah, tuli uuest odavam küll. Samas tööd ja sebimist oli päris palju, täna võtaks vist pigem letist uue garantiiga geneka ja unustaks selle probleemi ära. Muidugi, kui tahad, et kõik originaaljupid masinal küljes, on uuel genekal hoopis teine hinnalipik küljes ja isetegemisest ei pääse :D

Kui genekaga on selline maitse asi et uus b-osa või vana originaal siis peasilindri ma paneks täna kõhklemata uue. Taastasin oma kuuekal selle ka ise, läks maksma piltlikult öeldes ainult sente + siis tööle kulunud aeg (originaaltükk on minu autole päris kallis (üle 300 euri) ja b-osa saada pole. Samas on täna pedaal selline ebamäärane - mulle tundub et üks mansettidest lekib sisemiselt läbi. Ehk siis olen ringiga alguses tagasi. Seda junni on veel minu auto peal suhteliselt ebamugav vahetada ka (lisaks pidurivedeliku vahetus ja õhutamine).

Praktiliselt kõik kasutatud peasilindrid, mis hiljem lahti olen kiskunud on tööpinnal kerge randiga olnud. Seda annab küll enamasti maha hoonida aga tulemus jääb alati küsitav. Ehk siis, kui sul laovarudes leidub selline peasilinder, millel on ideaalne silindri pind, võib ju proovida rem komplektiga. Kui juba sõrmega tuntavad konarused sees, pane uus.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Arvo kirjutas: 29 Okt 2021 19:44 Ma mingi aeg vaatasin E30 b-osa geneka hinda, kõige odavam oli veidi alla 100 euro.
Samas olen oma 6-seeriale geneka taastanud. Jah, tuli uuest odavam küll. Samas tööd ja sebimist oli päris palju, täna võtaks vist pigem letist uue garantiiga geneka ja unustaks selle probleemi ära. Muidugi, kui tahad, et kõik originaaljupid masinal küljes, on uuel genekal hoopis teine hinnalipik küljes ja isetegemisest ei pääse :D

Kui genekaga on selline maitse asi et uus b-osa või vana originaal siis peasilindri ma paneks täna kõhklemata uue. Taastasin oma kuuekal selle ka ise, läks maksma piltlikult öeldes ainult sente + siis tööle kulunud aeg (originaaltükk on minu autole päris kallis (üle 300 euri) ja b-osa saada pole. Samas on täna pedaal selline ebamäärane - mulle tundub et üks mansettidest lekib sisemiselt läbi. Ehk siis olen ringiga alguses tagasi. Seda junni on veel minu auto peal suhteliselt ebamugav vahetada ka (lisaks pidurivedeliku vahetus ja õhutamine).

Praktiliselt kõik kasutatud peasilindrid, mis hiljem lahti olen kiskunud on tööpinnal kerge randiga olnud. Seda annab küll enamasti maha hoonida aga tulemus jääb alati küsitav. Ehk siis, kui sul laovarudes leidub selline peasilinder, millel on ideaalne silindri pind, võib ju proovida rem komplektiga. Kui juba sõrmega tuntavad konarused sees, pane uus.
Ma ise olen vaadanud hindasid genekatel. Originaali ma ilmselgelt ostma ei hakka. Selle hind on selline, et pidin köharohtu võtma peale vaatamist. :mrgreen: Tundub, et ega b-osaga ka keegi ei suuda hiilata väga. Tundub, et peab laskma taastada. :roll:

Pidurisilindri ma ostan kindlasti uue, ma lihtsalt ostsin need ülemised lutid, kuhu sisse istub õlipotsik. Ära valesti aru saa. :D Just vaatasin ka, et ATE oma saaks, aga tarne on pikk, kuid ma nagu usaldan seda ATE toodangut rohkem, kui näiteks TRW'd. Plaan ka servo ära vahetada, aga selle saadavusega on sama moodi hapu seis. Pean uurima, kas keegi tahab seda mulle pakkuda ja mis hinna eest ?
Vasta