Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.

Sellise jutu peale, igal rullimehel hakkavad kõrvad liikuma. Teades, millist rämpsu siin turul ringi liigub, siis erilisi ootuseid kohe ülesse kruvima ei ole mõtet hakata. Jäin siis lisainfot ootama paagi osas.
Ühel ilusal suvisel päeval potsatasid siis pildid mulle postkasti. Eks pilt räägibki reaalselt rohkem, kui tuhat sõna.
Selles osas läheb üks suur aitäh kodanikule Argo.
Eile õhtul käisin ja tassisin selle endale koju ära.
Kuna viimasel ajal pole väga rulliga sõitnud, seisnud enamuse ajast. Ja kuna mu elukoht on magalarajoon (kahjuks ja veel), siis siin maja ees hoida teda ja hoida niigi vähe olevaid parkimiskohti kinni, oli ilmselgelt palju. Sai siis otsustatud, et selleks aastaks lõpetan hooaja ära ja viin katuse alla ära, kus siis hakkavad toimuma vajalikult lahti ja kokku komplekteerimise tööd. Teha on omajagu, aga tulebki alustada väikeste sammudega.
Transpordi eest lähevad jällegi suured tänud mu heale sõbrale:
Puksiirihunt
Ja siis ükskord juhtus nii.
Eile sai siis lõpuks kõik ajad sedasi paika, et sai hakatud autot molekulideks võtma keretööde jaoks. Sellest tuleb ka liikuv pilt millaski, aga selle editeerimise jms läheb omajagu aega. Eks ma annan teada siis, kui valmis. Seniks aga peate leppima jutu ja piltidega.
Öeldakse, et alusta algusest, aga ma alustasin tagant poolt. Maitse asi.
Mindud sai ikka kõige lihtsamat teed, tagatuled. Mõned mutrid ja peakski ju käes olema? Kõlab lihtsa tööna. Aga sellise vana auto puhul väga selle "lihtsuse" peale lootma ei saa ikka jääda.

Ehitus on lihtsaks jah tehtud, aga vanus teeb oma töö ja tihtipeale rooste, niiskus ja muud faktorid aitavad asjale kaasa. Aus olla, siis ma ei ole tänase hetkeni veel asju enda jaoks välja mõelnud, et kui suureks ma taastamistööd tahan ajada ? Ma ilmselt vaatan seda jooksvalt ja vastavalt rahakotile. Tasuta lõunaid ju pole olemas ja iga asi maksab tänapäeval raha.
Ja nagu arvata oli, siis paar polti ei soovinud vabatahtlikult ja viisakalt paludes irduda.
Tegemist siis tagatulede kinnituspoltide/kruvidega.
Kuna mul tagatuled nagunii pragulised, siis ma väga pisardama ei hakka. Ilmselgelt pean uued/korralikumad kuskilt leidma. Vaatasin ka algselt uusi, aga päris ausalt, ma ei ole rahakoti peale nii tige. Oma hind ca 300.- euri ja selle võite siis korrutada kahega, sest tulesid on kaks.
Ma ei hakanud teile pilte tegema sellest, kuidas on pakiruum koos polsterdusega ja siis ilma. Igaüks teab, kuidas on polsterdatud variant, aga ilma, vot see on juba lotomäng. Iial ei tea, mis sealt alt võib välja kooruda. Minu õnneks, plekimehe kahjuks on suht viisakas. Aus olla, siis ma ise ka imestasin, et nii heas seisus see elu seal on.
Mõned sellised pindmiseda kohat on, kuid need saab likvideeritud kindlasti. Proovisin ka, no ei suutnud näppu läbi suruda.
Ma praegu hakkasin otsima, et ma vist unustasin ühest murekohast tegelikult pildi teha. Ma parandan selle vea, kui garagesse satun. Aga numbritulede kohad on päris hapud ja ka see esiserv, kuhu pakiruumi tihend kinnitub. Eks ma pean keremehega läbi rääkima, mida teha kannatab. Tegelikult tahaks võimalikult palju algset plekki alles jätta. Mul küll tagapaneel olemas pea terves tükis. Mõtleme, sinna veel pisut aega.
Stange tuli ka suhteliselt ludinal maha. Muidugi poldid nägid kohutavad välja. Nurkade kinnituseks pean uued vaatama ja ega see stange ise ka midagi kaunist ei olnud. Ma ei oska kohe nii paugust öelda, mis teha ? Samas, nende asjadega on aega ja aega meil ei ole tihtipeale.
Külgedel olevad "ventavad" olid ka korras. Vaja ainult puhtaks pesta ja vaatama, kas äravoolutorude jaoks olevad hülsid saab ära kasutada või tuleb uued tellida. Paha ju kokku panna, kui kõik muu on ilus uus ja puhas ning siis mingi roostene käkk. Kuidagi ei sobi omavahel kokku.
Aitas vahelduseks betoonpõrandal aelemisest. Mõtlesin, et vaibal on pisut soojem ja mugavam. Ehk siis siirudusin oma lammutustöödega salongi poole peale. Ega seal suurt midagi keerulist polegi.
Tagumist istet välja kiskudes oli näha, et keegi on sinna mingit müraisolatsiooni paigaldanud lisaks. Õnneks oli tehtud viisakalt ja silma väga ei häirinud.
Ja mis mulle meeldib, et kes iganes see ka heli sinna autosse on paigaldanud, on teinud seda mõistusega. Paljudel autodel on tagumine aknalaud pilbasteks lõigatud ja tihtipeale nagu konserviavajaga. Ühe sõnaga üle p*rse. Siin on vaeva nähtud. Originaal alles, lõigatud pole midagi ja on plaadiga tõstetud kõrgemale kõlarid, et magnetid ära mahuks. Aitäh tundmatu, Sulle selle töö eest.
PS! Kas tagumiste seljatuge on ka peatugedega varianti ? Ja kui on, siis ehk kellelgi on üle ?
Viskasin juhiistme ka välja, kellel seda ikka vaja läheb?

Tegelikult siis interjöörist rääkides, ma ei ole veel otsustanud mida teha ? Tegelikult tahaks hirmsasti E30 originaal sportistmeid, aga need hinnad tänaseks päevaks on nii kosmosesse lennanud, et kas on pointi ? Samas, mul on need recarod, mis pidid ka olema suhteliselt haruldased. Äkki teeks need siis hoopis korda ? Nagunii on need päevi näinud, küljeporolonid ära istutud ja katki. Riie ja see mingi naha moodi asi tahab vahetust. Plaanis oli siis kasutada samat ruudulist riiet nagu uksepolstrid ja tagumised istmed. Sobiks kogu muu poolega kokku.
Keskkonsooli ära kiskudes tuli siis nähtavale samkompunn. Vähemalt töötav variant sellest. Ehk siis elektriaknad ja selle juhtmestik on retrofit ning sama ka katuseluugiga. El. akende juhtmestik on võetud 4 ukseliselt sedaanilt, sest mul on kaks üleliigset pistikut ja katuseluugi pistik on siis toodud alla konsooli. Ei meeldi, selle ma vean sinna tagasi, kus on tema koht. Aga see ilmselt eeldab suuremat sorti lammutamist ja kindlasti ka veidikene juhtmete pikendamist. Ehk veab ja saab kuskilt originaal jupi koos juhtmega, oleks lihtsam.
Aus olla, siis ma lammutasin täitsa tunde järgi. Järgmiseks asusin siis nina kallale. Kapoti tõstsin ka maha, kuna nagunii tuleb ka mootor maha võtta, siis on kogu protsess palju lihtsam.
Tuled ja muu pidi oli juba suvel lahti käinud ja määret näinud, siis lahti võtmisel polnud suuri probleeme. Kõik tuli ilusti lahti. Aga taaskord pidin tõdema, et esistange mutrid on ikka korralikus p*rseaugus.

Milleks ? Mõni disainer oleks võinud selle natukene paremini läbi mõelda. Tohutult ebamugav tegevus. Eriti kui veel ruumi seal pole. Esipõll "pardinokk" ning põhjakaitse olid enne pilti juba eemaldatud. Sattusin lammutamisega hoogu, et vahepeal ununes piltide tegemine ära täitsa. Paradonks!
Tundub, et see nina on saanud mingi hetk, kas uue põlle või on seda värvitud. Kuidagi liiga värske näeb välja, kui võtta arvesse auto vanus. Ikkagi 35 aastat vana juba ja võiks ju mingeid vanusega kaasnevaid tundemärke olla, aga tutkit vasja. No muidugi, minu jaoks on see ainult hea uudis.
Muidugi tuli ka väikeseid tagasilööke. Alustades sellest, et uute esitulede "depod", parktule pesad olid kinni sulanud.

Ma ei pannud sinna mingeid saja vatiseid pirne, aga tükk aega läks enne, kui sain need pesadest kätte. Peab vist ikka vaatama kuskilt PRE tuled ette. Ma juba eos tunnen, kuidas rahakott vaidleb sellele ideele vastu.

Lähituli omahind originaaline ca 130.- tk ja Hella toodangust ca 80.- ning kauged OEM ning ca sott. Ma ei tea kuidas teil, aga minu matemaatika ütleb, et ära osta.
Siis suundadega on kah päris hapu majas. Mul oleks vaja suunatulede pesasid, kuid pre omasid enam originaalina ei saa (vähemalt H2 väitis sedasi). Klaasid on õnneks korras ja ilma pragudeta. Suvel sain siin ülevaatuse jaoks nad mägiaivari stiilis korda tehtud, kuid ennast lihtsalt jääb häirima. Küll ma need ka kuskilt välja kaevan.
Järgmine probleem on udutuled. Nendega on õnneks lihtsam. Reflektoreid ja klaase saab Hella toodanguna veel ja suhteliselt taskukohase hinnaga. Paningi ühe paari tellimusse täna. Kui kellelgi peaks veel vaja minema, siis võib minu poole pöörduda.
Kuid udutulede raamidega on taaskord jokk. Uuena ei saa kuskilt ja mul üks raam kahjuks katki. Õnneks küll ühes tükis, aga ühest kohast on raam pooleks. Äkki aitab mõni vägevam liim asja parandada ?
Suvel Youngtimer Camp'il, üks rullika etusiast vaatas autot ja ütles, et kõiksu teinud kunagi. Ei tahtnud teda uskuda, kuid eile lahti võttes oli näha, et nina on üles taotud. Õnneks poolraamid jms tundus olema paigas, kuid ninaraam ise haiget saanud ja mulle ei meeldi. Eks ma uurin ja räägin plekuga asjad läbi, kas on võimalik korda teha, et oleks ka viisakas välimus või siis pean uue nina otsima ?
Pildilt ka näha natukene.
Sellega siis tänaseks finiito. Ma rohkem eile ei jõudnud teha ja kell oli ka palju, et voodi kutse suutis mind murda. Kuid, kui mõni rullimees peaks seda siin põhjalikult lugema ja ehk on mõni varuosa üle, siis panen nimekirja ülesse, mida mul vaja.
See on siis hetkel, mis meelde tuli. Kindlasti on veel miskit, aga eks jooksvalt vaatame.
*
*Radiaatorikoda (pildilt näha, et katki) - 51711939304 peaks olema OEM kood, kuid kontrollin üle.
*OEM tweeterite hoidikuid, need plastikust kolmnurgad.
*PRE FL tagatuled, ilma mõradeta soovitavalt.
*PRE FL tagumist kroomist stanget koos kinnitustega.
Olge muhedad!
