BMW E12 525 '81a Marko
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Tegin vahepeal garagest tuulutuse ja nädal aega ei käinud , et aeg niisama ei kuluks sai pritsikapile uuendus paberile joonistatud ja eile sai asi kokku. Selle jubinaga ei jää püss kunagi kuivale ja nüüd saan ka materjali lihtsamalt vahetada. Liiv asendus ka klaasiga.
Klaas sai kohe tööd ja karpa detailid uue välimuse.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Jah, see 4A1 on päris keerukas tükk, erinevaid vidinaid selgelt rohkem küljes kui näiteks Weber DCOE-l. Aga ega need ilma asjata ei ole - mootori võimsus ja ökonoomsus selle karpaga on oma aja kohta päris eeskujulikud. Vaatasin huvi pärast oma kunagise E21 320 tehaseraamatut, - 320 vs 323i (meh pritsega) mootori erivõimsus ja kütusekulu on praktiliselt samad, momendigraafik ka praktiliselt identse kujuga.
Mis see kolmik seal pildil on, mingi rõhuregulaator?
Mis see kolmik seal pildil on, mingi rõhuregulaator?
E24 635CSi | E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
4a1 esimeseks karpaks korralik pusimine. Ma tegelikult ootan kui saaks kõik kokku ja sõitma, kas kõik ka toimib ja oli seda jama väärt.
Kolmik rõhuregulaarori jah, otsetõlkena tagasivooluklapp.
Haigus on süvenev ja sai “pirukat” vaatamas käidud. Pole küll bmw aga süvendan lootust et leidub veel garaaze kus aeg seisma jäânud.
Kolmik rõhuregulaarori jah, otsetõlkena tagasivooluklapp.
Haigus on süvenev ja sai “pirukat” vaatamas käidud. Pole küll bmw aga süvendan lootust et leidub veel garaaze kus aeg seisma jäânud.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Mul ka selline pirukas ja samuti hakkab mattuma kultuurkihi alla. Kunagi, kui rahvaralli Mosseliiga käima lükati, oli plaan kuut maha võtta ja kastikaga liigast osa võtta aga ootab endiselt.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Sügavalt offtopic aga olles taastanud selle ajastu BMW'd ja seejärel proovida vene tehnikaga kätt on üsna ränk ja ruineeriv kogemus
Just kui poldi-mutri taastamist teha. Toorikud on totaalne prügi, omaaegsed varuosad on prügi, uueaegsed varuosad on psk. Poldid-mutrid sulavad tsingivannis ära, ükski plekk ei istu ilma totaalse ümberehituseta. Ja lõpuks saad õõvastava sõidukogemuse. Võeh.
Boonuseks hävid rahaliselt täielikult. Võimalik, et kaotad ka tervise...
Jõudu tööle!
Just kui poldi-mutri taastamist teha. Toorikud on totaalne prügi, omaaegsed varuosad on prügi, uueaegsed varuosad on psk. Poldid-mutrid sulavad tsingivannis ära, ükski plekk ei istu ilma totaalse ümberehituseta. Ja lõpuks saad õõvastava sõidukogemuse. Võeh.
Boonuseks hävid rahaliselt täielikult. Võimalik, et kaotad ka tervise...
Jõudu tööle!
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW E12 525 '81a Marko
vene tehnikaga on vähemalt see, et kui vähegi kannatlik olla leiad tõenäoliselt kuskilt isegi eestist ideaalse olematu läbisõiduga pilli mis ei maksa just hinge hinda ja on iga kell mõistlikum kui taastamine. Piruka kohta see ainult kahjuks ei kehti sest need olid riigi omandis tööloomad ja trööbati nii kuis vähegi kannatas. ma ka eriti nende originaali taastamisel mõtet ei näe ja kunagi pensioni investeeringuna eriti mõtetu.
Kui ma 10 aastat tagasi endale esimest autot otsisin siis tahtsin kindlasti midagi ebatavalisemat tänava pildist. valikus olid mosse, volga ja e28. viisakad kroom ninaga mossed maksid ca 500-1000, volgad ca 2k ja e28d ka 1000-2000(nt oli siin samas foorumis müügil üks igati viisakas ilma läbiva roosteta 528i, 4x el aknad ja luuk, sport istmed, üv jne 1000 eest).
Ostsin mosse(tänaseni olemas ja üv peal) maksab hetkel vast 1000 ringi vms. too e28 maksaks täna vast 8k ringi, kuigi ei ole ka mingi eriline rariteet.
Kui ma 10 aastat tagasi endale esimest autot otsisin siis tahtsin kindlasti midagi ebatavalisemat tänava pildist. valikus olid mosse, volga ja e28. viisakad kroom ninaga mossed maksid ca 500-1000, volgad ca 2k ja e28d ka 1000-2000(nt oli siin samas foorumis müügil üks igati viisakas ilma läbiva roosteta 528i, 4x el aknad ja luuk, sport istmed, üv jne 1000 eest).
Ostsin mosse(tänaseni olemas ja üv peal) maksab hetkel vast 1000 ringi vms. too e28 maksaks täna vast 8k ringi, kuigi ei ole ka mingi eriline rariteet.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Mul vanade nuiade otsimisega lihtsalt sportlik huvi. Lihtsalt mainin ära et minuga see “pirukas” ära ei rânnanud hetkel. Restaureerima seda kindlasti ei hakkaks, selline lapid peale, montana selga ja tööloom millega prügi vedada, bmw mootoreid, kaste jms Lekkiv õli ainult annab mosse kastile eluiga.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
OT jätkuks - neid vene sepikuid taastades ei maksagi latti väga kõrgele seada, sageli tulid need uuena tehasest juba roostes kerega ning kõik sõlmed ja agregaadid tuli üle kontrollida. Sellisest värvkattest, nagu täna meistrid sinna peale lasevad, võis ainult unistada. Kui täna automoto foorumis või zigulliklubis mõnda projekti vaatan siis on kohati ikka selgelt üle restaureeritud.
Aga nende vene sepikutega seondub mul üks positiivsem pool ka. Alati, kui mõnest vene "uunikumist" oma autosse istun (kasvõi igapäevasõidukisse) on kontrast kahe auto vahel nii mõõtmatult suur, et nägu venib tahes tahtmata naerule
Aga nende vene sepikutega seondub mul üks positiivsem pool ka. Alati, kui mõnest vene "uunikumist" oma autosse istun (kasvõi igapäevasõidukisse) on kontrast kahe auto vahel nii mõõtmatult suur, et nägu venib tahes tahtmata naerule
E24 635CSi | E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ma selle ülerestaureerimisega nõus. Pillid aetakse nii libedaks, et kui kuskil näitusel/kokkusaamisel päris orig kõrval seisab, siis vaadatakse seda ja omavahel arutatakse kui halvasti ikka restaureeritud. True story
Pea 2 aastat tagasi sōitsin kuu aega 01-ga, tglt oli lõbus, omamoodi ja veidi veider. Iga päev sai midagi vahetatud, kaasaarvatud sidur.
Et venetehnika foorumiks ei läheks, siis küsimus meh.pumba kohta. Võtsin selle kunagi laiali, see tihvt korralikult kulunud ja ennast hooba sisse söönud, kas seal peaks olema mingid juhtpuksid? See messing jubin oli seal tihvti ümber, kuigi see midagi ei teinud seal kuna väiksem kui kahe kulumiskoha vahe, kas see juba kellegi aretatud? Nii minu plaan, kiitke heaks või raputage nördinult pead. Mõtlesin panna 8mm 1mm seinaga messingpuksi, mis täpselt sama lai kui hoob, katsetasin vasktoruga ja tundub hea. Mis arvate?
Pea 2 aastat tagasi sōitsin kuu aega 01-ga, tglt oli lõbus, omamoodi ja veidi veider. Iga päev sai midagi vahetatud, kaasaarvatud sidur.
Et venetehnika foorumiks ei läheks, siis küsimus meh.pumba kohta. Võtsin selle kunagi laiali, see tihvt korralikult kulunud ja ennast hooba sisse söönud, kas seal peaks olema mingid juhtpuksid? See messing jubin oli seal tihvti ümber, kuigi see midagi ei teinud seal kuna väiksem kui kahe kulumiskoha vahe, kas see juba kellegi aretatud? Nii minu plaan, kiitke heaks või raputage nördinult pead. Mõtlesin panna 8mm 1mm seinaga messingpuksi, mis täpselt sama lai kui hoob, katsetasin vasktoruga ja tundub hea. Mis arvate?
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ega kellelgil e12 originaal esitiiba ei vedele? Olukord pole absull oluline, võin ka laenata.
B-osa tiib ei taha kuidagi õigelt istuda, oleks hea vōrrelda.
B-osa tiib ei taha kuidagi õigelt istuda, oleks hea vōrrelda.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Tânaks Trevi kes mulle e12 esitiiva laenas. Maailmas on veel hâid inimesi.
Ega pole peale jupikogumise midagi teinud, aga daamid ja härrad 6s kolb on ka nüüdseks olemas. Lisaks hunnik karpa tilulilu, rem kompl, vedrusi, düüse jms mida veel saada on, lisaks benaluuk, kruve, tüübleid jms. Varsti loodan ka keretöödest pilte lisada.
Ega pole peale jupikogumise midagi teinud, aga daamid ja härrad 6s kolb on ka nüüdseks olemas. Lisaks hunnik karpa tilulilu, rem kompl, vedrusi, düüse jms mida veel saada on, lisaks benaluuk, kruve, tüübleid jms. Varsti loodan ka keretöödest pilte lisada.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Eriti hea meel on nende leitud küpsiste üle
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Küpsistega peab iga lehe külastamisel leppima
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Need pigem liivapritsi küpsised, et taastamiserõõmu maitse ei läheks meelest
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ei saa öelda et olen laisk olnud, aga suvi liiga hea olnud garages olemiseks.
Esimeste vihmadega tekkis jâlle tuju toimetada ja plokk nüüdseks +0.25 kolbidele paras, liivapritsitud ja korralik värv seljas. Vântvõll sai pinnapolli.
Laua peale sai ka veidi polte otsitud koos polditavate esemetega. Vaikselt vaikselt.
Esimeste vihmadega tekkis jâlle tuju toimetada ja plokk nüüdseks +0.25 kolbidele paras, liivapritsitud ja korralik värv seljas. Vântvõll sai pinnapolli.
Laua peale sai ka veidi polte otsitud koos polditavate esemetega. Vaikselt vaikselt.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kus ploki lasid puurida ja palju aega (ning raha) läks?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Lasin teha Tartus Astromotos, 35eur auk koos km-ga. Kolmapäev viisin ja reede hommik oli valma.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Midagi jâlle koos.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Vahepeal vârvisin ka tulederaamid ära, kopsikud kâisid veel tsinkimises ja peale seda musta värvi. Parem kui tehas
Elemendid uued Hellad. Pidurijubin sai ka maalitut uue sarnaseks.
Elemendid uued Hellad. Pidurijubin sai ka maalitut uue sarnaseks.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Sai üle pika aja garagest läbi kâidud ja mòödaminnes sai karbike uuenduskuuri.