BMW e10 1502, '75 krad
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Leidsin ka netist mitmeid skeeme. Kogu see protsess tundub selline päris ajakulukas nokitsemine aga küsimusi kindlasti tekib.
Mõtlesin eraldi teema teha e10 elektri osas küsimuste jaoks, vb kunagi kellelgi veel abi.
Kusjuures see on juba teine kelladeplokk. Esimene pudenes poolenisti halvast seisukorrast ja oma lollusest suht laial. Pm saab kasutada ainult varuosadeks.
Mõtlesin eraldi teema teha e10 elektri osas küsimuste jaoks, vb kunagi kellelgi veel abi.
Kusjuures see on juba teine kelladeplokk. Esimene pudenes poolenisti halvast seisukorrast ja oma lollusest suht laial. Pm saab kasutada ainult varuosadeks.
BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Minu Touringul peab klaasi eemaldama nii või naa et armatuuri kätte saada, kuna klaasitihendi alumine serv istub armatuuri peal, kattes pilu mis jääb akna ja armatuuri vahele. Kui armatuuri võibolla kangutab välja siis tagasi küll ta sinna tihendi alla ei lähe.Et tulevikus kui peaks tekkima vajadus armatuur maha võtta siis pean ka esiklaasi eest kakkuma mis on suhteliselt mõtetu lisa töö minu arust.
Praegu pole küll silme ees milline lahendus "tava"02-l kuna klaas ja tihend Touringul teine.
e6 2000 Touring `73
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Touringul peab siis armatuurlaud ka teistsugune olema? Sest tava E10 armatuuril seal tihendi alla küll midagi panna ei anna, paar cm vahe jääb sisse.

E10 2002
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Loodan, et ei pea kunagi seda armatuuri enam maha võtma. Panin ikkagi need kaks lisa kruvi ka külge
Vahepeal pole märgatavad progressi toimunud.
Ainus suurem edusamm on see, et vahepeal sain lõpuks soovitud recaro istmed.



Vahepeal pole märgatavad progressi toimunud.
Ainus suurem edusamm on see, et vahepeal sain lõpuks soovitud recaro istmed.


BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Genekas sai taastatud ja nüüd ka juba ilusti oma kohale sätitud. Üle sai käidud ka originaal sisselaskekollektor. Ehk kahe karpa asi jääb kuskile kaugele tulevikku kui üldse. Kui kellelgi huvi siis need karpad lähevad müüki.
Tegelikult mootori osas polegi enam palju jäänud. Vaja lõpetada juhtmestik, paar jahutus lõdvikut veel puudu ja karpa peale panna.
Mingi aeg oli W&N's pidurisuportile päris hea soodus, sai esimesed uued ära tellitud. Kui need kohale jõuavad siis on ka pidurite osa pm valmis.
Et rohkem silmale nähtavaid asju vahepeal toimuks otsustasin panna enamus salongivaibast maha ja turvavööd oma kohtadele. Siit ka soovitus, et turvavööde kinnitusaugud oleks parem enne vaiba liimimist sisse lõigata. Mina oma lolli peaga seda ei teinud ja pärast turvavöösid paigaldama hakates lendas ikka vandesõnud korralikult
.
Kompletis oli ka pagasniku põhjavaip. Sain vahepeal ka pagastanikupõhjad ( 2x plaati), mis ei ole heas seisukorras aga nende järgi saan uued teha. Kui see tehtud siis on need põhjaplaadid saadaval kui kellelgi peaks vajadus olema.
Ahjaa, ka keskkonsooliga olen jõudsalt tegelenud. Kui auto ostsin siis oli see üldse puudu. Olemas olid ainult tuhatoos ja ohutulede lüliti.
Praegu sai see sellise lahenduse. Tulevikus on plaan panna tuhatoosi alla makk ja ohutulede lüliti viia tuhatoosi kõrvale. Aga jällegi, ei ole makiga tegelemine prioriteetne ehk jääb sinna aega kus auto on valmis ja on vaja millegi kallal nokitseda.






Tegelikult mootori osas polegi enam palju jäänud. Vaja lõpetada juhtmestik, paar jahutus lõdvikut veel puudu ja karpa peale panna.
Mingi aeg oli W&N's pidurisuportile päris hea soodus, sai esimesed uued ära tellitud. Kui need kohale jõuavad siis on ka pidurite osa pm valmis.
Et rohkem silmale nähtavaid asju vahepeal toimuks otsustasin panna enamus salongivaibast maha ja turvavööd oma kohtadele. Siit ka soovitus, et turvavööde kinnitusaugud oleks parem enne vaiba liimimist sisse lõigata. Mina oma lolli peaga seda ei teinud ja pärast turvavöösid paigaldama hakates lendas ikka vandesõnud korralikult

Kompletis oli ka pagasniku põhjavaip. Sain vahepeal ka pagastanikupõhjad ( 2x plaati), mis ei ole heas seisukorras aga nende järgi saan uued teha. Kui see tehtud siis on need põhjaplaadid saadaval kui kellelgi peaks vajadus olema.
Ahjaa, ka keskkonsooliga olen jõudsalt tegelenud. Kui auto ostsin siis oli see üldse puudu. Olemas olid ainult tuhatoos ja ohutulede lüliti.
Praegu sai see sellise lahenduse. Tulevikus on plaan panna tuhatoosi alla makk ja ohutulede lüliti viia tuhatoosi kõrvale. Aga jällegi, ei ole makiga tegelemine prioriteetne ehk jääb sinna aega kus auto on valmis ja on vaja millegi kallal nokitseda.






BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Sain vahepeal kätte uued pidurisuportid. Ja ei läinud jälle elu lihtsamaks (blug and play).
Kinnitusaugud ei kattu. Ei teadnud enne, et ti ja tii omad teistest erinevad on (A34111150114). Arvasin, et kõik on nn ühe puuga löödud aga võta näpust.
Ehk keegi teadjam oskab nõu anda, et mis ja kuidas nendega edasi toimetada. Kas külge panekuks on vaja väga palju asju ringi teha või on targem need tagasi saata ja uued tellida?
Ilusad suured on küll teised ei tahakski nagu loobuda.

Kinnitusaugud ei kattu. Ei teadnud enne, et ti ja tii omad teistest erinevad on (A34111150114). Arvasin, et kõik on nn ühe puuga löödud aga võta näpust.
Ehk keegi teadjam oskab nõu anda, et mis ja kuidas nendega edasi toimetada. Kas külge panekuks on vaja väga palju asju ringi teha või on targem need tagasi saata ja uued tellida?
Ilusad suured on küll teised ei tahakski nagu loobuda.

BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Kui tahad hoida enam-vähem standardvälimust, siis otsid tii püstakud (mõistliku hinnaga neid kunagi ei leidunud ja nüüd hinnad hoopis käest läinud) või vahetad väiksema suporti peale tagasi. Kui juba kinnituse modifitseerimise peale mõtled, siis teeks hoopis upgrade'i e21 rummu, 323i ventketaste ja Volvo Girling sadulate peale.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Pigem tagasta kui võimalik, tii püstakuid naljalt vastuvõetava hinnaga ei leia.
Mina läksin Volvo upgrade teed, see komplekt sobiib väikeste möendustega bolt-on ja volvo sadul on veel suurem ja ei maksnud ka väga.
PS minu mälu kohaselt olid volvo sadulad siiski ATE mis sobivad 02`le (ehk tootja on sama mis originnal 02 sadulal)
Mina läksin Volvo upgrade teed, see komplekt sobiib väikeste möendustega bolt-on ja volvo sadul on veel suurem ja ei maksnud ka väga.
PS minu mälu kohaselt olid volvo sadulad siiski ATE mis sobivad 02`le (ehk tootja on sama mis originnal 02 sadulal)
e6 2000 Touring `73
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Minul läksid Girlingi sadulad. Ju siis füüsiliselt istuvad mõlemad, Girlingil on suuremad klotsid.
https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... ifference/
https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... ifference/
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Ma ei ole teemasse põhjalikumalt süvenenud aga kui ainult auguvahe on erinev (mitte supporti kaugus kettast) on võibolla kõige odavam lasta mõnel asjalikul TIG mehel teraslehest uus suppordi kinnitus keevitada.
02 püstakud on selles mõttes ägedad, et isegi, kui ringi ehitad, jääb alati taganemistee - püstakul on kahed suppordi kinnituskõrvad (sama püstak sobib vasakule ja paremale küljele) ja alati saab originaallahenduse juurde tagasi kolida.
02 püstakud on selles mõttes ägedad, et isegi, kui ringi ehitad, jääb alati taganemistee - püstakul on kahed suppordi kinnituskõrvad (sama püstak sobib vasakule ja paremale küljele) ja alati saab originaallahenduse juurde tagasi kolida.
airhead kirjutas: 28 Juul 2021 13:25 Pigem tagasta kui võimalik, tii püstakuid naljalt vastuvõetava hinnaga ei leia.
Mina läksin Volvo upgrade teed, see komplekt sobiib väikeste möendustega bolt-on ja volvo sadul on veel suurem ja ei maksnud ka väga.
PS minu mälu kohaselt olid volvo sadulad siiski ATE mis sobivad 02`le (ehk tootja on sama mis originnal 02 sadulal)
E10 2002
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Liiga palju peavalu tuleks nende külge aretamisega. Otsustasin suportid tagasi saata ja lähevad ikkagi 1502 enda omad külge.
Tahaks ikkagi auto ükskord sõitma ka saada
Tahaks ikkagi auto ükskord sõitma ka saada

BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Teguderohke aeg sai läbi ja edasi läheb jälle kalender mõõtühikuga. Küll aga sai tehtud suhteliselt palju.
Täies pikkuses on all uus väljalase.


Tagumised pidurid on valmis. Vaja ainult natuke reguleerida veel.

Gaasipedaal sai ka külge pandud + kummikate. Küll aga ei jäänud peale kummikatte paigaldust enam gaasipedaali liikumisega rahule. Peab korra maha võtma ja seda natuke modima. Või siis gaasipedaali vedrule ehk ühe tiiru veel peale keerama. Ei käi enam nii sujuvalt.
Ülejäänud hoovastiku panen külge siis kui karpa valmis ja külge pandud.
Mure mis tekkis on gaasipedaali enda kinnitusega. W&N'ist tellisi küll pedaali aga selle kinnitust põhjakülge mul pole. Neid küll müüakse, kuid 90 dollarit selle tüki eest on minu arust palju. Kui kellelgi vedeleb üks tükk millest saaks koopia teha palun andke teada.

Mootori osa on ka nüüd pm valmis.
Vaja veel klapid ära reguleerida ja õli sisse valada. Kas keegi oskab mingeid soovitusi anda, mis sellele mootorile kõige paremini sobiks?
Karpa taastamine vaja ära lõpetada ja see peale panna. Siis saaks proovida juba käivitamist.

Sai ka tosool sisse valatud. Endal oli maru hea meel valades, et esimene vedelik läheb masinasse. Peale natukest valamist hakkas mootori alumisest osast tosooli lekkima nagu oleks keegi kraani lahti keeranud. Selgus, et üks polt oli panemata jäänud.
See hallikas siis. Varuosa mootorilt sain uue, natuke taastamist ja istus ilusti külge.

See sai külge jätkasin tosooli lisamisega. Ja no siis hakkas teiselt poolt mootorit (starteri kohalt) tosooli lekkima. Selgus, et ka seal on polt puudu. Peale seda läksin juba peeglisse vaatama.
Sai ka see paika ning jätkasin tosooli valamisega. Mõne aja möödudes hakkas sisselaske alt lekkima. Ma ei teagi kuidas seda juppi nimetatakse mis sisselakse külge läheb ning sealt edasi jookseb lõdvik salongiratikasse. Küll aga ei olnud ma tolle vanat tihendit eelnevalt korralikult alt ära puhastanud ja uue lihtsalt külge pannud. Ilmselt oli selleks hetkeks üks õlu liiga palju joodud ja töö lohakalt tehtud. Vaatasin jälle peeglisse ja tegin asja korda.
Nüüd vähemalt tosooli enam ei leki ja sellega süda rahul. Küll aga õli sisse valada ma juba natuke kardan
Pidurisuportite juurde tagasi tulles. Kas keegi oskab soovitada kohta Tartus või Rakveres kus neid taastatakse või oleks huvi ise teha?
Täies pikkuses on all uus väljalase.


Tagumised pidurid on valmis. Vaja ainult natuke reguleerida veel.

Gaasipedaal sai ka külge pandud + kummikate. Küll aga ei jäänud peale kummikatte paigaldust enam gaasipedaali liikumisega rahule. Peab korra maha võtma ja seda natuke modima. Või siis gaasipedaali vedrule ehk ühe tiiru veel peale keerama. Ei käi enam nii sujuvalt.
Ülejäänud hoovastiku panen külge siis kui karpa valmis ja külge pandud.
Mure mis tekkis on gaasipedaali enda kinnitusega. W&N'ist tellisi küll pedaali aga selle kinnitust põhjakülge mul pole. Neid küll müüakse, kuid 90 dollarit selle tüki eest on minu arust palju. Kui kellelgi vedeleb üks tükk millest saaks koopia teha palun andke teada.

Mootori osa on ka nüüd pm valmis.
Vaja veel klapid ära reguleerida ja õli sisse valada. Kas keegi oskab mingeid soovitusi anda, mis sellele mootorile kõige paremini sobiks?
Karpa taastamine vaja ära lõpetada ja see peale panna. Siis saaks proovida juba käivitamist.

Sai ka tosool sisse valatud. Endal oli maru hea meel valades, et esimene vedelik läheb masinasse. Peale natukest valamist hakkas mootori alumisest osast tosooli lekkima nagu oleks keegi kraani lahti keeranud. Selgus, et üks polt oli panemata jäänud.
See hallikas siis. Varuosa mootorilt sain uue, natuke taastamist ja istus ilusti külge.

See sai külge jätkasin tosooli lisamisega. Ja no siis hakkas teiselt poolt mootorit (starteri kohalt) tosooli lekkima. Selgus, et ka seal on polt puudu. Peale seda läksin juba peeglisse vaatama.
Sai ka see paika ning jätkasin tosooli valamisega. Mõne aja möödudes hakkas sisselaske alt lekkima. Ma ei teagi kuidas seda juppi nimetatakse mis sisselakse külge läheb ning sealt edasi jookseb lõdvik salongiratikasse. Küll aga ei olnud ma tolle vanat tihendit eelnevalt korralikult alt ära puhastanud ja uue lihtsalt külge pannud. Ilmselt oli selleks hetkeks üks õlu liiga palju joodud ja töö lohakalt tehtud. Vaatasin jälle peeglisse ja tegin asja korda.
Nüüd vähemalt tosooli enam ei leki ja sellega süda rahul. Küll aga õli sisse valada ma juba natuke kardan

Pidurisuportite juurde tagasi tulles. Kas keegi oskab soovitada kohta Tartus või Rakveres kus neid taastatakse või oleks huvi ise teha?
BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Ma ei tea kuidas sellel konkreetsel karpal on, aga üldiselt on ka karpa sees vedru, mis tõmbab seguklapi tagasi algasendisse. See lisajõud võib olla piisav, et gaasipedaal normaalselt liikuma hakkaks.
Õli pane mingi Classic kirjaga õli. Seal sellisele vanakooli mootorile sobivad lisandid sees.
Ma ise tarvitan näiteks seda: https://www.motul.com/es/en/products/2100-15w50
Pidurisupportitel lase kuskil töökojas kinniroostetanud kolvid välja pressida ja edasi on juba kõik kodugaraazis tehtav. Sellise asja korralik taastamine on päris ajamahukas töö ja hind võib päris krõbedaks kujuneda.
Õli pane mingi Classic kirjaga õli. Seal sellisele vanakooli mootorile sobivad lisandid sees.
Ma ise tarvitan näiteks seda: https://www.motul.com/es/en/products/2100-15w50
Pidurisupportitel lase kuskil töökojas kinniroostetanud kolvid välja pressida ja edasi on juba kõik kodugaraazis tehtav. Sellise asja korralik taastamine on päris ajamahukas töö ja hind võib päris krõbedaks kujuneda.
E10 2002
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Eile sai mitme aasta tagune eesmärk täidetud ja mootor käima pandud.
Kuna polnud varem sellises mahus mootori remonti teinud ja polnud kindelgi kas kõik õigesti sai siis tunne oli joovastav.
Umbes 10seki käis mootor tühja ja peale seda justkui käivitus poolest pöördest ning jäi isegi suhteliselt ühtlaselt käima. Muidugi näppimist on veel omajagu.
Karpa taastamine oli tegelikult suhteliselt lihtne. Kartsin hullemat. Muidugi oli üks nn alumiiniumist kinnitus ära murdund mis algselt takistas natuke tööd. Varuosa karpalt sai vajaliku tüki ja Tõrvandis asuv KarbiFab tegin vajaliku keevituse.
Vasakul siis õige tükk ja paremal varosa.






Kuna polnud varem sellises mahus mootori remonti teinud ja polnud kindelgi kas kõik õigesti sai siis tunne oli joovastav.
Umbes 10seki käis mootor tühja ja peale seda justkui käivitus poolest pöördest ning jäi isegi suhteliselt ühtlaselt käima. Muidugi näppimist on veel omajagu.
Karpa taastamine oli tegelikult suhteliselt lihtne. Kartsin hullemat. Muidugi oli üks nn alumiiniumist kinnitus ära murdund mis algselt takistas natuke tööd. Varuosa karpalt sai vajaliku tüki ja Tõrvandis asuv KarbiFab tegin vajaliku keevituse.
Vasakul siis õige tükk ja paremal varosa.





BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Tubli töö!
Kuna sul käis mootor algosadeks, siis igaks juhuks mainin, et M10 mootoril tuleb pea polte pärast esimest käivitust (täpsemini mootor tuleb lasta töötemperatuurile) 25 kraadi võrra peale keerata.
See on esimeseks karpaks suht lihtne tükk jah, mida taastada. Milles remont seisnes muidu, kas kõik tihendid, düüsid jne pudinad said uued?
Kuna sul käis mootor algosadeks, siis igaks juhuks mainin, et M10 mootoril tuleb pea polte pärast esimest käivitust (täpsemini mootor tuleb lasta töötemperatuurile) 25 kraadi võrra peale keerata.
See on esimeseks karpaks suht lihtne tükk jah, mida taastada. Milles remont seisnes muidu, kas kõik tihendid, düüsid jne pudinad said uued?
E10 2002
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Tänud!
Pikalt ma käia tal ei lasknud nii 10-15sekundit umbes.
Kas enne peale keeramist tuleb lasta mootoril uuesti maha jahtuda või peab seda sooja mootoriga tegema? See 25 kraadi on selline jäigalt öeldud või tuleb seda ka mingi kindla njuutoniga keerata?
Karpale on ebays erinevaid nn remontkomplekte ikka päris palju. Sealt said uued tinhendid, ujuk, düüsid ja poldid võetud.
Karpat ennast sai leotatud ja pestud tummikselt ning tundus, et sai suht korralikult puhtaks.
Pikalt ma käia tal ei lasknud nii 10-15sekundit umbes.
Kas enne peale keeramist tuleb lasta mootoril uuesti maha jahtuda või peab seda sooja mootoriga tegema? See 25 kraadi on selline jäigalt öeldud või tuleb seda ka mingi kindla njuutoniga keerata?
Karpale on ebays erinevaid nn remontkomplekte ikka päris palju. Sealt said uued tinhendid, ujuk, düüsid ja poldid võetud.
Karpat ennast sai leotatud ja pestud tummikselt ning tundus, et sai suht korralikult puhtaks.
BMW e10, 1502
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Kui sul on külmalt juba kõik momendid peale keeratud, siis enam ei tohiks midagi juurde keerata. Ega sellest midagi hullu pole kui viimane samm nüüd toatemperatuuril tehti. Muidu viimane tehakse töösooja mootoriga.
1. 34-40nm
2. 58-62nm
3. 78-82nm
4. 25±5⁰
1. 34-40nm
2. 58-62nm
3. 78-82nm
4. 25±5⁰
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Et lõikasid doonorilt jupi ja lasid teisele keevitada? Kas doonori võlliavad olid nii kulunud, et ei kannatanud kogu detaili kasutada?krad kirjutas: 23 Aug 2021 14:11 Muidugi oli üks nn alumiiniumist kinnitus ära murdund mis algselt takistas natuke tööd. Varuosa karpalt sai vajaliku tüki ja Tõrvandis asuv KarbiFab tegin vajaliku keevituse.
Vasakul siis õige tükk ja paremal varosa
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Külmalt keerataksegi minuarust kaan peale või ma ei saanud hästi aru mis siin mõeldi? Ja viimased 25 kraadi veel peale keerata siis, kui mootor on juba töösoojaks lastud.max. kirjutas: 24 Aug 2021 06:40 Kui sul on külmalt juba kõik momendid peale keeratud, siis enam ei tohiks midagi juurde keerata.
Momentvõtit viimases etapis enam vaja pole, kasutada kraadinäidikut, mis käib padrunisaba ja padruni vahele.
E10 2002
Re: BMW e10 1502, '75 krad
Rõhk on sõnal kõik momendid. Ehk keeras omanik juba selle 25⁰ mootorit komplekteerides peale?