E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
Tere.
Olen oma E24 osas pikalt juba mõtet eietanud, et automaat ümber ehitada manuaaliks. Lugenud siit-ssalt, et iseenesest on see teostatav ning seda on tehtud erinevatel autodel korduvalt ka Eestis.
Seega uurin kas leidub siin foorumis kedagi kellel selles osas kogemust ning oskaks anda infot töömahu ja eelarve osas ning mis kasti sinna alla soovitada, jms.
Terv,
Kristjan
T:5053003
Olen oma E24 osas pikalt juba mõtet eietanud, et automaat ümber ehitada manuaaliks. Lugenud siit-ssalt, et iseenesest on see teostatav ning seda on tehtud erinevatel autodel korduvalt ka Eestis.
Seega uurin kas leidub siin foorumis kedagi kellel selles osas kogemust ning oskaks anda infot töömahu ja eelarve osas ning mis kasti sinna alla soovitada, jms.
Terv,
Kristjan
T:5053003
#bmwsharknose
Re: E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
Siin ka yks näide: https://youtu.be/e2cggHrDplo
#bmwsharknose
Re: E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
Sellisel puhul on alati kõige parem, kui doonorauto on kõrval, millelt juppe ringi tõsta. Kuuest on ehk raske leida aga mõni väsinud, M30 mootoriga E28 võiks ka sobida.
Täpseid juhiseid leiad kindlasti bigcoupe.com pealt.
Eelistatuim kast on polditava kojaga Getrag 265. Ja siis kõik tavapärane: hooratas, sidur koos silindrite-torudega, pedaalid, käigukang kulissiga, kardaan, keskkonsool ja lõpuks pead tõenäoliselt mootori aju ära petma, kui ta vajab käigu asendit.
Hind sõltub sellest, kuidas jupid saad. Näiteks 265 on juba vähe liikvel ja hinnad 50-1500. Kardaani ringi tegemine, kui õiget ei leia 250-300, ühemassiline hooratas ei peaks palju maksma, siduri jupid uued/poest jne.
Täpseid juhiseid leiad kindlasti bigcoupe.com pealt.
Eelistatuim kast on polditava kojaga Getrag 265. Ja siis kõik tavapärane: hooratas, sidur koos silindrite-torudega, pedaalid, käigukang kulissiga, kardaan, keskkonsool ja lõpuks pead tõenäoliselt mootori aju ära petma, kui ta vajab käigu asendit.
Hind sõltub sellest, kuidas jupid saad. Näiteks 265 on juba vähe liikvel ja hinnad 50-1500. Kardaani ringi tegemine, kui õiget ei leia 250-300, ühemassiline hooratas ei peaks palju maksma, siduri jupid uued/poest jne.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
Hoorataste eest küsitakse kohati päris karmi raha täna, driftimehed on need kõik ära tarvitanud. Ja vajaminevate varuosade listi tasub differ ka lisada, automaadi peaülekanne kipub manuaali jaoks liiga kiire olema (saab küll manuaaliga hädapärast sõita ka kui kohe sobivat ei leia).
E10 2002
Re: E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
kõige parem on leida mingi surnud täiesti surnud e28 528i või 525i. sealt saad absoluutselt kõik otse ringi tõsta. kasti hooratta, siduri leiad ka e32 või e34 alt kui vaja, aga siis on vaja veel pedaale ja kardaani kuskilt
g265 kast unusta ära need on kõik katkise otsalaagriga ja hinnad kosmoses. (ma müüsin laiali lennanud kasti 75ga) 260 on palju realistlikum. ülekannetega on lebo. need on kõik kuni e36 kereni vahetatavad ja leidub vabalt
g265 kast unusta ära need on kõik katkise otsalaagriga ja hinnad kosmoses. (ma müüsin laiali lennanud kasti 75ga) 260 on palju realistlikum. ülekannetega on lebo. need on kõik kuni e36 kereni vahetatavad ja leidub vabalt
Re: E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
Tere. Tänan kõiki kes võtsid vaevaks antud teemat kommenteerida ja kasulikku infot ja soovitusi anda. Panen käigukasti ümberehituse mõtte hetkel pausile ning püüan taastada olemasoleva süsteemi, selle lahkamiseks aga algatan juba uue teema.
#bmwsharknose
Re: E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
Teema sai küll juba lahenduse aga ikkagi täpsustaks pisut - 525 või 528 alt kannataks suurtest asjadest võtta ainult käigukasti ja hooratta. 528 sidur jääb kindlasti nõrgaks, vaja leida typ 210 differ ja neid ikka E36 alt naljalt ei leia (M3 vist ainult sellega) ning kardaan ka puudu. Hoorattad on E32 ja E34 all ka ju enamasti kahemassilised mis väga ei päde minu silmis.Paaver kirjutas: 17 Mai 2021 08:22 kõige parem on leida mingi surnud täiesti surnud e28 528i või 525i. sealt saad absoluutselt kõik otse ringi tõsta. kasti hooratta, siduri leiad ka e32 või e34 alt kui vaja, aga siis on vaja veel pedaale ja kardaani kuskilt
g265 kast unusta ära need on kõik katkise otsalaagriga ja hinnad kosmoses. (ma müüsin laiali lennanud kasti 75ga) 260 on palju realistlikum. ülekannetega on lebo. need on kõik kuni e36 kereni vahetatavad ja leidub vabalt
Kokkuvõtvalt, kui on soov ehitada õigesti automaat>manuaal konversioon tänase hinnaralli tingimustes, läheb ettevõtmine päris kalliks... ning kuna juppe tuleb otsida tõenäoliselt mitme erineva romu küljest, ka ajamahukaks.
E10 2002
Re: E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
Typ 210 pole ilmtingimata vaja. Minu oma on tehasest tulnud 188.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
Kuskil 85 aastast alates tulid 635 minuteada ainult typ 210 diffriga, kui mul endal selline vahetus ees seisaks, kasutaksin võimalusel ikka selliseid komponente, millega auto tehasest tuli. Aga jah, kindlasti kestaks 188 seal ka täitsa edukalt ja kaua ja eks ta valikute küsimus ole.
E10 2002
Re: E24 635csi (1989) automaadi tegemine manuaaliks?
mul oli v8 e28l mis tõmbas rattast 210kw ja metsikult madalat väänet ka t188 ja probleeme ei olnud. enne läks kardaan pooleks.