BMW E12 525 '81a Marko
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Vaikselt jälle midagi kokku saanud. H2 ja Walloti tellimuste saabumine andis tõuke ennast jälle liigutada.
Käsipidur valmis ja riiulis aega ootamas.
Mõtetu andur sai kaane peale.
Süüteküünalde lego kokkupanekut olin pikalt oodanud, kõik BERU/BMW asjad ja W-Germany (va küünlajuhe).
Pläkerdasin ka sügisvärvidega.
Sai ka veidi asju küljest võetud ning sügavusse piilutud. Teine pool enamvähem samas seisus.Lähiajal tellin Valcase käest akualusepleki mis veidi väsinud ja paar orig plekitükki.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Mul ka just E10 roolikarbi kokkupanek käsil ( sisu näeb silma järgi hinnates sama välja). Kas pronkspuksid panid ka uued?
Õli käib tehasest sinna GL4 (võimalikult paks), kui sul laagrid on metallist separaatoritega, kannatab ka äkki GL5 panna, see talub suuri koormuseid paremini. Vanemad GL5 õlid olid plastiku ja pronkspukside suhtes üpris agressiivsed, väidetavalt tänapäevased enam nii söövitavad ei ole. Ma ise ostsin Castroli 80W90 valmis.
Aga sulle üks küsimus ka, millele ma esimese hooga internetist vastust ei leidnud - kui tugevalt pingutad neid 4 polti, millega reguleeritakse selle lühema, tiguvõlli lõtku? Ma sain rem komplektiga kaasa 0,8mm paksuse jagu tihendeid (sinna metallkaane alla, enne oli sama paks) aga mulle tundub, et seda on vähe. Poldid sai üpris lõdvalt kinni keeratud ja juba hakkas võlli laagreid kinni pooma. Ma saan aru küll, et seal ei tohi lõtku olla aga kuskilt ei suutnud leida kuidas see pingutamine õieti käib ja kui kergelt või raskelt see tiguvõll käima peaks. Liiga lõdvalt neid polte ei tahaks ka jätta, siis hakkab sealt vahelt suure tõenäosusega õli lekkima ja see ongi tegelikult nende karpide surm.
Õli käib tehasest sinna GL4 (võimalikult paks), kui sul laagrid on metallist separaatoritega, kannatab ka äkki GL5 panna, see talub suuri koormuseid paremini. Vanemad GL5 õlid olid plastiku ja pronkspukside suhtes üpris agressiivsed, väidetavalt tänapäevased enam nii söövitavad ei ole. Ma ise ostsin Castroli 80W90 valmis.
Aga sulle üks küsimus ka, millele ma esimese hooga internetist vastust ei leidnud - kui tugevalt pingutad neid 4 polti, millega reguleeritakse selle lühema, tiguvõlli lõtku? Ma sain rem komplektiga kaasa 0,8mm paksuse jagu tihendeid (sinna metallkaane alla, enne oli sama paks) aga mulle tundub, et seda on vähe. Poldid sai üpris lõdvalt kinni keeratud ja juba hakkas võlli laagreid kinni pooma. Ma saan aru küll, et seal ei tohi lõtku olla aga kuskilt ei suutnud leida kuidas see pingutamine õieti käib ja kui kergelt või raskelt see tiguvõll käima peaks. Liiga lõdvalt neid polte ei tahaks ka jätta, siis hakkab sealt vahelt suure tõenäosusega õli lekkima ja see ongi tegelikult nende karpide surm.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Tere, mul kogu majandus nõellaagritel ja ei hakanud neid vâlja vahetama, panin sama distantsseibi tagasi ja kâib ilusti. 
Aga enne kokku panemist tutvusin Haynes manuali soovitusega. Seal räägib nööriga tõmbamisest ja samal ajal pingutamisega, kui liiga pooma jâäb siis paksendada distantsseibi ja üldist keeramiseks vajaliku jõu mõõtmiseks tuleb õli norm täis valada. Ma selle sammuni hetkel pole jõudnud, enne vaja see w90 õli poest tuua.
E12 karbile annab realoem distantsseibe paksusega 0.3 kuni 1.0mm välja. Kui õli sisse saan siis vaatan kas vaja laiali jâlle kiskuda.
Pilt manualist punkt 18 Vajalikud jõunumbrid
Aga enne kokku panemist tutvusin Haynes manuali soovitusega. Seal räägib nööriga tõmbamisest ja samal ajal pingutamisega, kui liiga pooma jâäb siis paksendada distantsseibi ja üldist keeramiseks vajaliku jõu mõõtmiseks tuleb õli norm täis valada. Ma selle sammuni hetkel pole jõudnud, enne vaja see w90 õli poest tuua.
E12 karbile annab realoem distantsseibe paksusega 0.3 kuni 1.0mm välja. Kui õli sisse saan siis vaatan kas vaja laiali jâlle kiskuda.
Pilt manualist punkt 18 Vajalikud jõunumbrid
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Tänud selle põhjaliku juhise eest, mul on vist sama manual ka pdf näol kuskil olemas aga roolikarbi sisemust ei oleks sealt küll osanud otsida.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Eks aitan nii kuis oskan. 
Eile õhtu eemaldasin pigimatte ja mootoriruumi omadele tegin šabloonid. Lammutasin katuseluugi süsteemi lõpuni ja trossid nagu uued. Ning lõpuks küsimus suurele ringile, mis vigur sinna needitud on, kollaseks tsingitud ja vaha sisse maetud. Internetist pole sellist asja veel leidnud. Asub siis mootoriruumis vasakul ees aku kohal.
Eile õhtu eemaldasin pigimatte ja mootoriruumi omadele tegin šabloonid. Lammutasin katuseluugi süsteemi lõpuni ja trossid nagu uued. Ning lõpuks küsimus suurele ringile, mis vigur sinna needitud on, kollaseks tsingitud ja vaha sisse maetud. Internetist pole sellist asja veel leidnud. Asub siis mootoriruumis vasakul ees aku kohal.
- Manused
-
- 06E3D8E0-FBC0-488D-A129-B7E0B08ADD15.jpeg (315.83 KiB) Vaadatud 21892 korda
-
- E0CC8B20-4EC2-42D2-9859-DFD6C522B4F3.jpeg (293.68 KiB) Vaadatud 21892 korda
-
- 67816E85-BBF0-47DA-A627-371BBE2C3A7A.jpeg (293.68 KiB) Vaadatud 21892 korda
-
- D33E5A0E-4558-4532-868E-62AE2FAEA58C.jpeg (315.83 KiB) Vaadatud 21892 korda
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ma kahtlustan et tehasest see tükk küll kere külge pandud ei ole. Selle koha peal on harilikult aku laadimise hoiatuskleepekas.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kleepekas on igastahes alt âra võetud, sinna see ei jââ ja orig vâlimus saab taastatud.
Paigaldusviis ei viita küll tehasele, aga vaadates kuidas mõned kohad e12 tehasest kokku on pandud siis palju puudu ei jââ.
Paigaldusviis ei viita küll tehasele, aga vaadates kuidas mõned kohad e12 tehasest kokku on pandud siis palju puudu ei jââ.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Põhjaaluse puhastamine, alati kõige sitem tòö.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Lisaks siis tegemistest kerge kokkuvõtte.
Enda laiskus ajas veidi närvi et kerepritsi suvel ära ei teinud, kuid peale mähkimist ja pakkimist sai kere ikkagi pritsitud. Kuna ilmad jube niisked siis tuli koheselt hakata kere puhastamise ning katmisega tegelema. Korralik allnighter, garagest otse tööle hommikul, polnud kuigi terav see päev.
Kaetud sai Novoli classic seeria bodywork primeryga.
Vâike ports poldindust tuli ka tsinkimisest tagasi.
Kokku sai genekas, tagasillatala ja esimesed püstakud.
Tugilaager sai õige pikkusega tikud.
Ahja, kui e12 ja varajased e24 mehed ÜV lähevad ja sarniirilōtku üle kurdetakse, siis lubatud on 2.4mm
Enda laiskus ajas veidi närvi et kerepritsi suvel ära ei teinud, kuid peale mähkimist ja pakkimist sai kere ikkagi pritsitud. Kuna ilmad jube niisked siis tuli koheselt hakata kere puhastamise ning katmisega tegelema. Korralik allnighter, garagest otse tööle hommikul, polnud kuigi terav see päev.
-
Masuurikas
- Postitusi: 28
- Liitunud: 19 Mär 2020 02:08
- Asukoht: Tartu-Rakvere
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kaua seda põhja puhastasid?
Igaljuhul ilus töö
Igaljuhul ilus töö
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Pakun et paar nädalat iga päev paar tundi peale tööd. Igaljuhul järgmise põhjaga olen targem ja tegelen sellega suvel õues värskes ōhus.
Ega vahepeal polegi vâga midagi jõudnud teha.
Kojameeste mootor lahku kokku ja klambrid tsingiämbrisse ootele.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Mingil arusaamatul põhjusel olen jätnud paljud asjad pildistamata. Aga luban et olen toimetanud.
Võtmesõna on leotus, nuustik ja loputus. Terve pagassi sisu sai puhastatud, plastikud pesu ja vaip keemilise, plastikkatete taha tuleb veel üliõhuke poroloon kleepida.
Kõik mootori alumiinium(va kaas ja karter) sai puhastatud ja antud edasi pritsimiseks. Pilti saab kui asjad garages tagasi.
Vahepeal vaadake siis poleeritud nuppu.
Lakiks kasutasin Tikkurila paadilakki ja lihtsalt tegin lapi kokku ja trell tegi oma tööd ühtlase tulemuse saavutamiseks.
Kõik mootori alumiinium(va kaas ja karter) sai puhastatud ja antud edasi pritsimiseks. Pilti saab kui asjad garages tagasi.
Vahepeal vaadake siis poleeritud nuppu.
Lakiks kasutasin Tikkurila paadilakki ja lihtsalt tegin lapi kokku ja trell tegi oma tööd ühtlase tulemuse saavutamiseks.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ilusat vana aasta lõppu ja paksu rahakotti järgmiseks aastaks 
Aquablast ja Carpro keraamika
Aquablast ja Carpro keraamika
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Väga ilus tulemus. Pole varem kuulnudki, et pritsitud alumiiniumi keraamikaga katta.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Head Uut Aastat!
Eks see natuke katsetamine ole, võrreldes kerevärvi katmisega tõmbab alu nähtavalt pooridesse sisse. Velgedel juba 2 aastat peal otse alumiiniumil ja korras.
Alustasin karpa eluga tutvumisega. Haynes/realoem aitab, aga Well F***
Hakkan uut alumist plaati otsima. Kui kellelgil mingeid nippe kuidas neid 4a1 solenoide jms katsetada, siis ootan huviga.
Eks see natuke katsetamine ole, võrreldes kerevärvi katmisega tõmbab alu nähtavalt pooridesse sisse. Velgedel juba 2 aastat peal otse alumiiniumil ja korras.
Alustasin karpa eluga tutvumisega. Haynes/realoem aitab, aga Well F***
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kui mujalt ei leia, siis mul on üks suurema 4a1'e korpus.
Milliseid klappe sa täpsemalt mõtled, neid mis kütuse etteande kinni/lahti lülitavad?
BAuri teemas oli mul midagi selle karpa lahkamisest.
Milliseid klappe sa täpsemalt mõtled, neid mis kütuse etteande kinni/lahti lülitavad?
BAuri teemas oli mul midagi selle karpa lahkamisest.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ohjah, talv on rahulik ja pehme aeg ning muruniitmine alles tulevik. Niisiis kõik kes garage nurkades suveks karpasid nokivad, siis palun vältige seda mida selle karpaga on tehtud.
Minuteada lâhevad need karpad 9-11nm kinni, aga siin on naabri kuurist veel pikendus toodud. Tsirka 1.5-1.7mm banaanis igatepidi. Lisaks veel 1mm ellipsis Kui kellelgil infot kuidas mersu ja bmw 4a1 ülemine kiht erineb siis andke märku.
Nokkisin sisselaske kokku, panin PTFE määret, kui kellelgil põhjendatud soovitus mis on sinna parim kuulan huviga.
Minuteada lâhevad need karpad 9-11nm kinni, aga siin on naabri kuurist veel pikendus toodud. Tsirka 1.5-1.7mm banaanis igatepidi. Lisaks veel 1mm ellipsis Kui kellelgil infot kuidas mersu ja bmw 4a1 ülemine kiht erineb siis andke märku.
Nokkisin sisselaske kokku, panin PTFE määret, kui kellelgil põhjendatud soovitus mis on sinna parim kuulan huviga.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Super töö....Tekkis küsimus kus seda Carpro keraamika värki peale lased?
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Liiga ilusaks teed, pärast ei täidu sõita...
Karbussi teema tavaline, ladadel ka kõik banaaniks vägistatud. Oleks natuke vähem kõver saaks ehk lihvida pinnad sirgeks, aga tundub ,et antud karbussi eriti ei päästa.
Igatahes, hea vaadata ja jõudu tööle.
Igatahes, hea vaadata ja jõudu tööle.