BMW E23 728i - Mürk LUKKU
BMW E23 728i - Mürk LUKKU
Tervist foorumirahvas!
Mõtlesin, teen enda värskest ostust ka teema siia ja saan ehk ise targemaks ka! Tegu siis 81 aasta mudeliga, mille tõin nädala alguses endale garaazi ära. Ega ta muidugi kõige paremas seisus pole, aga usun, et natukene aega ja raha ja saab ta uuesti enamvähem sõitvaks. Eelmine omanik arvas, et viimati sõitis see auto ~10a tagasi. Hetkel olen eelmiste omanike otsingul, sest kunagi on tal dokid ära kadunud.
Tööd autoga jagub igatahes, aga loodan, et millalgi saan ta uuesti liikvele. Peale ostu olen niisama lammutand, et näha kus mida teha on.
Hetkeseisuga sisu välja loobitud, et kuivada saaks ja esiots enamvähem lähti võetud.
Hetkel midagi tarka ei oska kirjutada niiet panen pilte!
Mõtlesin, teen enda värskest ostust ka teema siia ja saan ehk ise targemaks ka! Tegu siis 81 aasta mudeliga, mille tõin nädala alguses endale garaazi ära. Ega ta muidugi kõige paremas seisus pole, aga usun, et natukene aega ja raha ja saab ta uuesti enamvähem sõitvaks. Eelmine omanik arvas, et viimati sõitis see auto ~10a tagasi. Hetkel olen eelmiste omanike otsingul, sest kunagi on tal dokid ära kadunud.
Tööd autoga jagub igatahes, aga loodan, et millalgi saan ta uuesti liikvele. Peale ostu olen niisama lammutand, et näha kus mida teha on.
Hetkeseisuga sisu välja loobitud, et kuivada saaks ja esiots enamvähem lähti võetud.
Hetkel midagi tarka ei oska kirjutada niiet panen pilte!
- Manused
-
- DCB4E7A8-23D6-4AF2-8EBF-CB3763E4C1AF.jpeg (1.82 MiB) Vaadatud 32424 korda
-
- 2A121CFA-1F10-407A-AD96-9E35718B336B.jpeg (3.41 MiB) Vaadatud 32424 korda
Viimati muutis Mürk, 27 Mär 2024 22:18, muudetud 2 korda kokku.
Re: BMW E23 728i - Mürk
http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e23/ ... h.jpg.html 2005 aastal. Tuleb välja, et kuskil on esimene number ka olemas.
745, R-23, R-12
Re: BMW E23 728i - Mürk
Täna sai veel lammutatud natukene, õnneks vedas ja leidsin veel roostet. Nädalavahetusel üritan paagi ka maha votta et näha mis seisus see on. Kodu lähedal olevast lammutusest sai leitud ka toonitud tuled, jagaja, tutikad tagaamordid ja muud nodi.
- Manused
-
- 9132CD13-1A96-49C1-9DD7-5AF77ED5795F.jpeg (3.38 MiB) Vaadatud 32381 korda
-
- A69EF8D0-337C-4BD2-B5E3-FFD26BC58AE5.jpeg (3.64 MiB) Vaadatud 32381 korda
-
- 88CD2DD7-BFF6-4106-BF16-12FD75385061.jpeg (3.4 MiB) Vaadatud 32381 korda
Re: BMW E23 728i - Mürk
Uuriks ka targematelt, et mis coile ees/taga kasutatakse sellel?
e23 coilide jaoks turg üsna väike ja kallis ausalt õeldes.
On ka võimalus ala e28 coilid sobitada?
e23 coilide jaoks turg üsna väike ja kallis ausalt õeldes.
On ka võimalus ala e28 coilid sobitada?
Re: BMW E23 728i - Mürk
Coilid võiks viimane mure olla. Ma peast seda esimest amordi "hülsi" läbimõõtu ei tea, aga e24/28/e32/e34 omadest mõni asi kindlasti sinna hülsis sisse ära mahub. Kuigi tavalisem lahendus on sinna lihtsalt midagi käändmiku külge keevitada. Taha peaks iga suvaline minema e3-st e38ni vist, kuigi amordi kogupikkus varieerub.. Amordipadjad/tugilaagrid on e23 vist mudeli-spetsiifilised.
Kindlasti pole need esimesed lanseronide-tulemüüri-A-piilari liitmikud mitte ühegi keretööde tegija unistuste koht mida parandada ja nõuavad kõvat viitsimist. Aga ära parandama peab, sest tegu on väga elutähtsa kohaga, liiga ära kõduneb, siis hakkab sealt kere läbi painduma (Jäiga coil-overiga eriti). Tagant rattakoobastest pagasiruumi minevad augud peaks ka tüütud olema. Mujal on neil kerede ehitus võrdlemisi lihtsakoeline.
Ainsad uued kereplekid, mis B-osana prefacelift kerele saada on on tagumised koopaääred. Muu tavaar kõik A-varuosa ja eestlasele kallivõitu.
Kui mingeid pisipudinaid vaja on, siis mu varudest niimõndagi leiaksin. Beeži salongi (v.a. istmed) saaks näiteks kokku võluda.
Kindlasti pole need esimesed lanseronide-tulemüüri-A-piilari liitmikud mitte ühegi keretööde tegija unistuste koht mida parandada ja nõuavad kõvat viitsimist. Aga ära parandama peab, sest tegu on väga elutähtsa kohaga, liiga ära kõduneb, siis hakkab sealt kere läbi painduma (Jäiga coil-overiga eriti). Tagant rattakoobastest pagasiruumi minevad augud peaks ka tüütud olema. Mujal on neil kerede ehitus võrdlemisi lihtsakoeline.
Ainsad uued kereplekid, mis B-osana prefacelift kerele saada on on tagumised koopaääred. Muu tavaar kõik A-varuosa ja eestlasele kallivõitu.
Kui mingeid pisipudinaid vaja on, siis mu varudest niimõndagi leiaksin. Beeži salongi (v.a. istmed) saaks näiteks kokku võluda.
Re: BMW E23 728i - Mürk
Õnneks ainukesed eriti kõdunenud kohad ongi eest mis piltidel näha. Taga on varuratta kohal paari cm suurune auk ja see kõik.
Täna sai kütusepaak eemaldatud ja nagu arvata oli, siis ülevalt ussitand kõik. Ka jagaja sai peale pandud, ning eetriga läks mootor ilusti käima.
Nüüdseks aga jääb rahasüsti ootama, et saaks mingeid pudinaid tellima hakata.
Täna sai kütusepaak eemaldatud ja nagu arvata oli, siis ülevalt ussitand kõik. Ka jagaja sai peale pandud, ning eetriga läks mootor ilusti käima.
Nüüdseks aga jääb rahasüsti ootama, et saaks mingeid pudinaid tellima hakata.
Re: BMW E23 728i - Mürk
Puhtjuhuslikult kui kellegil on siis võib pakkuda järgmisi jubinad:
2.8 bensupaak 100L
vasak esitiib
Radikas
esistange/kroomid/liistud/stangelisa
esiamordid
käigukangi nahk ja nupp
juhipoolne tagumine ukseliist
tahavaate peegel
komplektset summutajat või resonaatorit/pütti
tagumine parempoolne ukselink
2.8 bensupaak 100L
vasak esitiib
Radikas
esistange/kroomid/liistud/stangelisa
esiamordid
käigukangi nahk ja nupp
juhipoolne tagumine ukseliist
tahavaate peegel
komplektset summutajat või resonaatorit/pütti
tagumine parempoolne ukselink
Viimati muutis Mürk, 18 Nov 2019 09:21, muudetud 1 kord kokku.
Re: BMW E23 728i - Mürk
Mõni päev vaatan omal varudest. Mingi-poolset esitiiba on mul liiga palju, aga pole mingid ideaalsed asjad. Esistange prefacelift põlle leiab. Tahavaatepeegleid on. Võimalik, et ka natuke parema välimise lingi ja ukseliistu.
Re: BMW E23 728i - Mürk
Ei ootagi ideaalseid asju, kui on midagi, mida kannatab kas kahest kokku panna või enamvähem lappida siis sobib ka!TUUR kirjutas: 17 Nov 2019 20:41 Mõni päev vaatan omal varudest. Mingi-poolset esitiiba on mul liiga palju, aga pole mingid ideaalsed asjad. Esistange prefacelift põlle leiab. Tahavaatepeegleid on. Võimalik, et ka natuke parema välimise lingi ja ukseliistu.

Eks anna mulle teada, kui millalgi üle vaatad.
Re: BMW E23 728i - Mürk
Tugev pool aastat nüüd möödunud ja auto on enamjaolt seisnud. Põhjus lihtne, dokumente pole sellel.
Aga nüüd on isegi mingigi võimalus, et saab mingi asja üles ehitatud. Eile sai toodud pärnu tagant üks 745? Mootorit/kasti ega sisu tal kahjuks pole, küll aga on veerev kere ja dokumendid! Roostet tal kindlasti vähem kui 728 kerel aga see selgub siis kui ta rohkem lahti lammutada. Küll aga lendas transpordi ajal katuseluuk minema, aga no selle saab ka vana kere pealt ehk. Hetkeseisuga plaan siis selline, et 728 pealt läheb mootor koos kasti ja kõige sinna kuuluvaga uue kere peale. Vana kere pealt saab ka tagastange, korralikuma kundepoolse tiiva ja enamuse sisust.
Kui keegi oskab ehk midagi sellest 745st mulle rohkem rääkida (ajaloost eestis) siis võib julgelt kirjutada kusagile.
Aga mõningad osad on ikka puudu, niiet olen ikkagi esialgu radika ja bensupaagi otsingul.
Aga nüüd on isegi mingigi võimalus, et saab mingi asja üles ehitatud. Eile sai toodud pärnu tagant üks 745? Mootorit/kasti ega sisu tal kahjuks pole, küll aga on veerev kere ja dokumendid! Roostet tal kindlasti vähem kui 728 kerel aga see selgub siis kui ta rohkem lahti lammutada. Küll aga lendas transpordi ajal katuseluuk minema, aga no selle saab ka vana kere pealt ehk. Hetkeseisuga plaan siis selline, et 728 pealt läheb mootor koos kasti ja kõige sinna kuuluvaga uue kere peale. Vana kere pealt saab ka tagastange, korralikuma kundepoolse tiiva ja enamuse sisust.
Kui keegi oskab ehk midagi sellest 745st mulle rohkem rääkida (ajaloost eestis) siis võib julgelt kirjutada kusagile.
Aga mõningad osad on ikka puudu, niiet olen ikkagi esialgu radika ja bensupaagi otsingul.
Re: BMW E23 728i - Mürk
Kui plaan pikemalt seisma jätta ss muruplats head ei tee... Pane nt kile alla.
edu projektiga loodame et masin ikka kunagi liikuma saab:)

Re: BMW E23 728i - Mürk
Sealt muruplatsilt ma ta ära tõingi tegelt. Nüüd juba seisab kuivas angaarisR-ALPINA kirjutas: 03 Sept 2020 09:27 Kui plaan pikemalt seisma jätta ss muruplats head ei tee... Pane nt kile alla.edu projektiga loodame et masin ikka kunagi liikuma saab:)

Re: BMW E23 728i - Mürk
On teada kaua see seal seisis? Oled jõudnud juba põhjaalust ka komppida?
Re: BMW E23 728i - Mürk
Mõned aastad vist ikka seisis, Põhja alt paremas seisus kui roheline. Parempoolne karp vaja vahetada, tulemüüris paar auku ja natuke põhja ise kohendada. Tundub, et on paremale ka mingi laksu saanud kunagi, sest terve parem pool on kõvasti rohkem roostes kui ülejäänud auto.R-ALPINA kirjutas: 03 Sept 2020 15:10 On teada kaua see seal seisis? Oled jõudnud juba põhjaalust ka komppida?
Aga üleüldse üsnagi heas seisus, natuke keevitada ja saab asja küll!
Re: BMW E23 728i - Mürk
Küsimus kokkusobivuse kohta.
Kui tõenäoline on, et getrag 262/265 manu kast sobib 4,5 turbo mootori otsa?
Täpsemalt siis m106 kone.
Kui tõenäoline on, et getrag 262/265 manu kast sobib 4,5 turbo mootori otsa?
Täpsemalt siis m106 kone.
Re: BMW E23 728i - Mürk
See ju ikka 3,5 mootor ja tehasest seal tõenäoliselt 265 kast. Viimasel ajal neid küll enam eriti müügis pole näinud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E23 728i - Mürk
Ohho, rebisid samast võsast M106 ka välja?
Kui tahad M106 originaal juhtmestusega käima saada, siis peavad käigukastil sidurikoja küljes olema väntvõlli-asendi-andurite kohad, muidu suva, kas ta on Getrag 260 või 265.
M106 on väliselt eristatav ainult õli tagasivoolu toru järgi...
745i ? Kere on ka äge, kolm antenni kohta loeb auto pealt kokku.
Kui tahad M106 originaal juhtmestusega käima saada, siis peavad käigukastil sidurikoja küljes olema väntvõlli-asendi-andurite kohad, muidu suva, kas ta on Getrag 260 või 265.
M106 on väliselt eristatav ainult õli tagasivoolu toru järgi...
745i ? Kere on ka äge, kolm antenni kohta loeb auto pealt kokku.
Re: BMW E23 728i - Mürk
Vahepeal oli võimalus osta üks 745turbo jah, võinoh endiselt oleks aga see üsna nigelas seisus selle raha eest.TUUR kirjutas: 08 Okt 2020 22:09 Ohho, rebisid samast võsast M106 ka välja?
Kui tahad M106 originaal juhtmestusega käima saada, siis peavad käigukastil sidurikoja küljes olema väntvõlli-asendi-andurite kohad, muidu suva, kas ta on Getrag 260 või 265.
M106 on väliselt eristatav ainult õli tagasivoolu toru järgi...
745i ? Kere on ka äge, kolm antenni kohta loeb auto pealt kokku.
Praegune hall kere on passi ja mnt ameti järgi 735, kuigi keegi taha jah 745 märgi toppinud (võimalik, et ongi 745 aga kunagi millalgi valesti passi sisse märgitud?)
Re: BMW E23 728i - Mürk
Vaikselt on auto ehitus ka edasi liikunud. Rohelise kere pealt mootor ja käigukast maha võetud ja seisab nurgas hetkel.
Uuel kerel enamus murekohad ära keevitatud, mõned väiksemad augud veel on. Esisild ka alt võetud ja enamjaolt ilusamaks tehtud.
Tööd veel palju teha, aga ehk kunagi saab liikuma ka!
Uuel kerel enamus murekohad ära keevitatud, mõned väiksemad augud veel on. Esisild ka alt võetud ja enamjaolt ilusamaks tehtud.
Tööd veel palju teha, aga ehk kunagi saab liikuma ka!

Re: BMW E23 728i - Mürk
AAaa, Kui ta on 735i, millel pagassil 745i kirjas ja ilma sisu ja mootorita, siis ta on see...
http://eng.auto24.lv/kasutatud/auto_pil ... _missing=1
(Esineb pildil, kus kere on treila peal)
Oli 2018.a. lõpus kasutaja "MargoE30" käes.
745i-le kohast auku ees paremas nurgas ei paista, see vihjab, et tehasest vabalthingav olnud.
Ja, kui kedagi huvitab 951AHI käekäik, siis see viimati tõusis pinnale siis...
https://tartu.postimees.ee/6959063/purj ... tis-kraavi
Muidu seda, et keevitustraat ja gaas ja elekter on tegelikult suhteliselt odavad. Võib panna õmblused tervenisti ümber uue lapi.
Ja no tegelikult peale lappida ei soovita üldse.
Aga kuskilt peab alustama ja kuhugi võib isegi jõuda, kui tegujõud ei rauge.
http://eng.auto24.lv/kasutatud/auto_pil ... _missing=1
(Esineb pildil, kus kere on treila peal)
Oli 2018.a. lõpus kasutaja "MargoE30" käes.
745i-le kohast auku ees paremas nurgas ei paista, see vihjab, et tehasest vabalthingav olnud.
Ja, kui kedagi huvitab 951AHI käekäik, siis see viimati tõusis pinnale siis...
https://tartu.postimees.ee/6959063/purj ... tis-kraavi
Muidu seda, et keevitustraat ja gaas ja elekter on tegelikult suhteliselt odavad. Võib panna õmblused tervenisti ümber uue lapi.
Ja no tegelikult peale lappida ei soovita üldse.
Aga kuskilt peab alustama ja kuhugi võib isegi jõuda, kui tegujõud ei rauge.