Auto ajaloost natukene - väljalaske aasta 1990, esmane registreerimine 1991, 1995. aastal exporditi Jaapanisse ning nüüd ringiga tagasi jõudnud Euroopasse. Tehasest väljunud Diamantschwarz Metallic kattega, S14B23 lõpuaasta süda, millel 158Kw jõudu. Lisade nimekiri e30 kohta isegi küllaltki rikkalik, on näha, et esimene omanik enda tengelpunga kinnisena hoidnud ei ole.
VIN LIST –
- M3 VIN info
Type AK05
Model M3 - EUR
Development Code E30
Chassis LIM
Steering LL
Doors 2
Engine S14
Displacement 2.30
Power 158
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Diamantschwarz Metallic - 181
Upholstery Silber Leder - 0292
Production Plant MUNICH
Production Date 1990-11-20
Options
289 Lt/alloy Wheels 7-spoke Styling Lm Raeder/7-speichenstyling
401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch
410 Window Lifts, Electric At Front Fensterheber, Elektrisch Vorn
415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht
535 Elektronische Temperaturregelu Elektronische Temperaturregelu
540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung
551 On-board Computer Ii W Remote Control Bordcomputer Ii Mit Fernbedienung
655 Bmw Bavaria C Business Bmw Bavaria C Business
675 Bmw Sound System Bmw Sound System
681 Dachantenne Dachantenne
690 Cassette Holder Cassettenhalterung
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
932 Winterreifen Zusaetzlich Winterreifen Zusaetzlich
E30 foorumist Kasutaja "Eix22" otsis raamatust ka üles, milline oli võrreldes tavalise E30-ga standardvarustus.
- 1990a M3 standardvarustusse kuulus:
210 ABS
314 Soojendusega peeglid, aknapesudüüsid ja juhiukselukk
556 digikell temp näitajaga
708 m technik2 rool + nahknupp
562 kohtvalgustusega tahavaatepeegel + salongivalguse viiterelee
520 esimesed udutuled
288 15" bbs kärg
215 roolivõim
339 shadowline
209 25% LSD differ
206 5-käiguline sportkast
481 sportistmed
350 roheline klaasiring
300 kesklukustus
- 1990a M3 standardvarustusse kuulus:
Autost endast siis lähemalt – üldmulje hea, esineb minimaalsel määral pindmist roostet, tõusva päikese maal on likvideeritud mõned tehases küljes olnud lisad, kuid suurem osa autot on säilinud originaalsena. Põhjaliku ülevaatuse käigus sai välja toodud kõik pisemadki vead, mis vajavad tegemist –
- M3 TO-DO:
Tagaakna alumine äär/liist üle vaadata.
Tagumisel paremal tulekattel väike tükk puudu.
Varuratta poldikate puudu.
Roolialune kate vahetada. (OLEMAS)
Keskkonsooli mõlemad osad üle vaadata.
Tagumise jalamati kinnitus puudu.
Istmete mehhanismid puhastada/õlitada.
Akna katkestuslüliti kulunud.
Kliimapaneeli raam kulunud.
Kindalaeka rihmad üle vaadata.
Checkpaneeli katte liim väsinud.
Juhi poolse tweeteri kate kinnitada.
Kliima nupp kulunud.
Käigukasti hoovastik üle vaadata.
Tuleregull korda. (OLEMAS)
Armatuuri ja klaasi vaheline tihendi üks ots lahti.
Parem poolne uksehing kulunud.
Esimene märk kulunud(OLEMAS)
Tagumised piilarikatte nurgad kinni.
Kõlarid taga.
Bavaria C Business makk sisse.(OLEMAS)
Tagumine aknalaua plekk.
Parem poolne tagumine istmekate üle käia.
Lukud määrida.
Hinged määrida.
Kapoti amort vahetada. (OLEMAS)
Sigari süütaja nupp kulunud.(OLEMAS)
Tag. klaasi soojenduse nupp kulunud.
Ohutulede lüliti kulunud.(OLEMAS)
Lõpupütt mitte originaal, vahetada.
Tagumine tuhatoos kulunud.
Tagaluugi juhtmed korrastada.
Pagassi valgustus ei tööta. (KORRAS)
Katuseluuk reguleerida.
Tagumise NRi alune plastik puudu. (OLEMAS)
Uksepolstrid puhtaks.
Kaitsmekarbi kaas vahetada. (OLEMAS)
Püsikas korda. (OLEMAS)
Küünlajuhtme katted puudu. (OLEMAS)
KKK värvida?
Esituled.(VAHETATUD)
Õhulugeja juhe parandatud.
Tulekatte kinnitused puudu.(TEHTUD)
Esitule pirnikate vahetada.(TEHTUD)
Amordipoldi kate kole.
Esitule pesurid.
Juhiistme vasak külgtugi värvida.
Küünlajuhtmed valed.
Mootor toimetab hästi, profülaktika mõttes hooldada, kuigi tundub, et seda on alles tehtud. Lisaks peaks peale „tagumiku tunnetuse“ ka üle uurima sillad. Nii positiivne, kui ka mõnes mõttes negatiivne on see, et terve põhi ja sillad tehtud üle mastiksiga.
Tulevikust – hakata tegelema leitud vigadega... Ennekõike mõned häirivamad/suuremad asjad, kuid üritaks jõuda sinnamaale, et isegi puuduv jalamati kinnitus likvideeritud.
Loomulikult, kui kellelgi üle vajaminevaid juppe, siis võib julgelt pakkuda.

Esimene sats juppe kohale jõudnud ning mõned ka külge kruvitud juba.




Viimane pilt hea näide langenud BMW originaalosade kvaliteedist. Kuna kiiret pole, siis vast viitsin UMi tagasi viia ja uue tellida, kuid tegu pole päris esimese korraga. Viimane kord E24 tuttuus tulede kojamehe mootor ei võtnud isegi pakist välja võttes voolu sissegi. Õnneks sai vaatamata avatud pakendile selle uue vastu ümber vahetada.