saab sellest lugueda ka kuskil?rean kirjutas:Härra on omale leidnud uue väljakutse .
..nüüd läheb pisut aega![]()
Vihjeks ; oli üks mees , kelle nina all oli kandiline vunts.
ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov
Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov
Üle nii pika aja uksest sisse astudes oleks vist viisakas öelda kõigepealt "tere". Ehk siis … Tere. Mõtlesin, et peaks end ikkagi kokku võtma. Nagu ütlevad laulusõnad: "... ja laiskuse kontidest piitsutab elu … mis kirev kui haldjate mäng
". Eks ongi olnud kirevad ajad ja pole saanud end vahepeal kuidagi niikaugele, et aeg maha võtta ja mõtteid koondada. Aga viimasel ajal on juba häbi oma hea sõbra poja ees. Noor "bemmivend" kes alati kui ma papsiga Vana Tallinnat tahan juua võtab teemaks, et miks Alpina lugu on lõpetamata… Krt neile lastele antakse ka vist koolis liiga vähe õppida, et ikka jõuavad autofoorumites istuda...
Nojah. Tegelikult ma ju panin selle Alpina ikka ühe soojaga kokku. Pooleli jäime vist esistange juures. Kuna meil on tegu siiski eksklusiivse autoga, tundus igati väärikas, et nii kena tükk sõidab värvitöökojast koju Nõukogude Liidu poliitbüroo limusiini villasel vaibal. Või õigemini nii kukkus kogemata välja.

Stanget komplekteerides tekkis kohe järgmine põhimõtteline probleem. Ma olin ostnud autole esindusest uued udutuled. Lihtsalt kuidagi tundus nagu õige. Tulid ilusti BMW karpides aga karpe avades mõistsin, et aeg on ikka vahepeal edasi läinud. Nüüd olin veidi nõutu. Uued tuled nägid küll igati õiged välja, kuid originaali "Hella" logo asemel oli neil mingi minu jaoks tundmatu logo. Ning originaali "Made in Germany" kirja asemel oli "Made in Austria". Pole paha paik, kuid pole ikkagi originaal. Tundub nagu väike probleem, kuid mul läks tuju väga ära. Miks ma ei saa enam osta täiesti originaal asja???


Igal juhul tõstsin need uued tuled karpi tagasi ja külge läksid ikkagi originaaltuled. Ühtlasi sai auto ka uue stangevõre, mis ka sobivalt ülaosast kerevärvi sai värvitud. Absurd, et seda tehti ka tehases nii, reaalselt kaeti neid ja värviti osaliselt. Tundub rumalalat töömahukas ettevõtmine masstoodangu autodel.

Stange spoiler kinnitus vist ainult liimiga, täpselt ei mäleta ka enam.

Nüüd tundus sobilik aeg otsida välja varem valmis ostetud karp. Tellisin Alpinast uued originaal küljetriibud. Kohe nagu ilus kast

Sees kenasti kõik skalpellid, silikoonipesu, teibid ja tarvikud triipude paigaldamiseks. Aga parim oli ikka trükimasinal valmis trükitud paigaldusjuhend. See oli tase, puhas ajalugu, nostalgapurse.

Vaatasin neid triipe pikalt ja mul ei tekkinud küll ühtegi head mõtet kuidas nad viisakalt mu auto peale saaks.

Otsisin abi sõpruskonnast ja leiduski paar head inimest, kes olid seda tööd enne teinud ja nõustusid õlle eest terve õhtu põrandal küürutama.

Tulemus sai minu hinnangul väga ilus.

Kuidagi vägisi hakkas tekkima tunne, et äkki saabki valmis.

Vähehaaval hakkas paika saama ka salong. Istmed olin lasknud ära trimmida ja need olid väga ilusad. Rooli keskosa nahk on mul endiselt pingutamata. Äkki üritan veel sel talvel ära teha. Puitliiste ustele pole ka siiani suutnud uusi leida ja seega on mu auto esialgu lihtsalt ilma nendeta. Ainus teadlik ülesõitmine originaalist oli keskmise käetoe paigaldus. Ma olen siiani oma autodel alati hinnanud käetoe olemasolu ja arvasin, et see oleks ka B8 puhul mugav varustus. Sain korraliku konsooli ja lasin käetoe viimistleda Alpina originaal istmekangaga. Kuigi originaalis seda ilmselt polnud, ei mõju ta otseselt võõrkehana.

Enne teekatsetuste algust soetasin veel uue jooksu rehve ja palusin heal tuttaval remonditöökojal teha ka sillastendi.
See on omamoodi uskumatu, kuidas lõpuks takerdud mingite absurdsete pisiasjade otsa. Ei saa ühte asja paika, ei saa teist asja paika, alati on midagi puudu. Näiteks salongi ei saanud kokku, kuna A-piilari katetel olid kinnituskõrvad katki. Käisin mööda lammutusi ja kõigil olid need katki. Lõpuks ostsin uued. Hädaga ostsin viimaks juba originaal logaripolte ka esindusest uusi, sest neid oli miskipärast kogu aeg puudu.

Logariotsi kinnitades tõstsin auto lihtsalt tungrauaga üles ja imestasin kui jäik võib olla üks vana kolmene BMW. Ühest punktist tungiga tõstes kerkivad vaevata üles mõlemad rattad ning sealjuures käivad uksed kinni-lahti nii nagu poleks midagi juhtunud. See info, et Alpina B8 jaoks valmistas BMW erikered, mis olid tugevamad ja tihedamate keevituspuntkidega tundub vist selle põhjal igati tõene.

Noh ja siis hakkasin teda lihtsalt kasutama. Üritasin kasutada teda täiesti tavalise autona, käisin tööl ja ajasin asju. Esimesel õhtul töökojast koju sõites takerdusin kuskil Balti jaama taga silluste otsa ja kriipisin spoileri ära. Esimene kord oli valus, kuid hiljem on seda juhtunud iga kord kui Tallinna uhkeid silluseid ületan.
Kohe kõige esimesel päeval töö juures parklas sõitis keegi otsa ka ja auto juurde naastes leidsin eest rippuva stange.

Millised on muljed? Tegelikult on tore. Iga sõit on justkui väike seiklus. Mulle küll tegelikult meeldib, kui auto sõidab minuga nii, et ta ei nõua liiga palju tähelepanu. Et ta oleks mugav ja mõnus kaaslane. Aga B8 ei ole seda. Täiesti vastupidi. Ta on mingis mõttes nagu armukade naine, kes ei lase sul hetkekski oma mõtetesse eemalduda. Sa pead temaga kogu aeg tegelema, muidu saad kohe labakuga piki põske. Aga tegelikult ta ei ole ka nagu naine, sest iga foori tagant minek on nagu võitlus mingi suure ja karvase Jõulise Gennadiga. Tõele au andes - ta on ohutu, hästi ehitatud ja taltsas, kuid lihtsalt 4,6 V8 manuaalkasti otsas nii väikses autos on natuke rohkem kui igapäevasõiduks mugav. Iga töö jaoks on siin ilmas sobilik tööriist. Kui ma tahan paigaldada aknaliiste, kasutan ma liistuhaamrit. Ehkki seda tööd saaks teha ka suure sepavasaraga, on ta lihtsalt tüütult kohmakas. Alpinaga on umbes sama lugu. Kui mu 328i kupee on nagu truu hobune, kes sõidutab mu ise kõrtsist koju, siis Alpinaga sõit on alati nagu kaitseväe õppus - eksid, kohe kümme pumpa. Pikalt ma päriselt ka ei viitsi, aga aega ajalt kasutades on ta ikka väga värvikas kaaslane. Suurema osa ajast on ta paraku seisnud, kuid aega ajalt olen meeleolu loomiseks ikka välja ajanud ja paari päeva kaupa kasutanud. Lisan lõppu lihtsalt mingid juhuslikud fotod hetkedest tema argipäevas.



Praegu magab B8 talveund, lootuses kevadel uuesti särada


Nojah. Tegelikult ma ju panin selle Alpina ikka ühe soojaga kokku. Pooleli jäime vist esistange juures. Kuna meil on tegu siiski eksklusiivse autoga, tundus igati väärikas, et nii kena tükk sõidab värvitöökojast koju Nõukogude Liidu poliitbüroo limusiini villasel vaibal. Või õigemini nii kukkus kogemata välja.
Stanget komplekteerides tekkis kohe järgmine põhimõtteline probleem. Ma olin ostnud autole esindusest uued udutuled. Lihtsalt kuidagi tundus nagu õige. Tulid ilusti BMW karpides aga karpe avades mõistsin, et aeg on ikka vahepeal edasi läinud. Nüüd olin veidi nõutu. Uued tuled nägid küll igati õiged välja, kuid originaali "Hella" logo asemel oli neil mingi minu jaoks tundmatu logo. Ning originaali "Made in Germany" kirja asemel oli "Made in Austria". Pole paha paik, kuid pole ikkagi originaal. Tundub nagu väike probleem, kuid mul läks tuju väga ära. Miks ma ei saa enam osta täiesti originaal asja???
Igal juhul tõstsin need uued tuled karpi tagasi ja külge läksid ikkagi originaaltuled. Ühtlasi sai auto ka uue stangevõre, mis ka sobivalt ülaosast kerevärvi sai värvitud. Absurd, et seda tehti ka tehases nii, reaalselt kaeti neid ja värviti osaliselt. Tundub rumalalat töömahukas ettevõtmine masstoodangu autodel.
Stange spoiler kinnitus vist ainult liimiga, täpselt ei mäleta ka enam.
Nüüd tundus sobilik aeg otsida välja varem valmis ostetud karp. Tellisin Alpinast uued originaal küljetriibud. Kohe nagu ilus kast

Sees kenasti kõik skalpellid, silikoonipesu, teibid ja tarvikud triipude paigaldamiseks. Aga parim oli ikka trükimasinal valmis trükitud paigaldusjuhend. See oli tase, puhas ajalugu, nostalgapurse.
Vaatasin neid triipe pikalt ja mul ei tekkinud küll ühtegi head mõtet kuidas nad viisakalt mu auto peale saaks.
Otsisin abi sõpruskonnast ja leiduski paar head inimest, kes olid seda tööd enne teinud ja nõustusid õlle eest terve õhtu põrandal küürutama.
Tulemus sai minu hinnangul väga ilus.
Kuidagi vägisi hakkas tekkima tunne, et äkki saabki valmis.
Vähehaaval hakkas paika saama ka salong. Istmed olin lasknud ära trimmida ja need olid väga ilusad. Rooli keskosa nahk on mul endiselt pingutamata. Äkki üritan veel sel talvel ära teha. Puitliiste ustele pole ka siiani suutnud uusi leida ja seega on mu auto esialgu lihtsalt ilma nendeta. Ainus teadlik ülesõitmine originaalist oli keskmise käetoe paigaldus. Ma olen siiani oma autodel alati hinnanud käetoe olemasolu ja arvasin, et see oleks ka B8 puhul mugav varustus. Sain korraliku konsooli ja lasin käetoe viimistleda Alpina originaal istmekangaga. Kuigi originaalis seda ilmselt polnud, ei mõju ta otseselt võõrkehana.
Enne teekatsetuste algust soetasin veel uue jooksu rehve ja palusin heal tuttaval remonditöökojal teha ka sillastendi.
See on omamoodi uskumatu, kuidas lõpuks takerdud mingite absurdsete pisiasjade otsa. Ei saa ühte asja paika, ei saa teist asja paika, alati on midagi puudu. Näiteks salongi ei saanud kokku, kuna A-piilari katetel olid kinnituskõrvad katki. Käisin mööda lammutusi ja kõigil olid need katki. Lõpuks ostsin uued. Hädaga ostsin viimaks juba originaal logaripolte ka esindusest uusi, sest neid oli miskipärast kogu aeg puudu.
Logariotsi kinnitades tõstsin auto lihtsalt tungrauaga üles ja imestasin kui jäik võib olla üks vana kolmene BMW. Ühest punktist tungiga tõstes kerkivad vaevata üles mõlemad rattad ning sealjuures käivad uksed kinni-lahti nii nagu poleks midagi juhtunud. See info, et Alpina B8 jaoks valmistas BMW erikered, mis olid tugevamad ja tihedamate keevituspuntkidega tundub vist selle põhjal igati tõene.
Noh ja siis hakkasin teda lihtsalt kasutama. Üritasin kasutada teda täiesti tavalise autona, käisin tööl ja ajasin asju. Esimesel õhtul töökojast koju sõites takerdusin kuskil Balti jaama taga silluste otsa ja kriipisin spoileri ära. Esimene kord oli valus, kuid hiljem on seda juhtunud iga kord kui Tallinna uhkeid silluseid ületan.
Kohe kõige esimesel päeval töö juures parklas sõitis keegi otsa ka ja auto juurde naastes leidsin eest rippuva stange.
Millised on muljed? Tegelikult on tore. Iga sõit on justkui väike seiklus. Mulle küll tegelikult meeldib, kui auto sõidab minuga nii, et ta ei nõua liiga palju tähelepanu. Et ta oleks mugav ja mõnus kaaslane. Aga B8 ei ole seda. Täiesti vastupidi. Ta on mingis mõttes nagu armukade naine, kes ei lase sul hetkekski oma mõtetesse eemalduda. Sa pead temaga kogu aeg tegelema, muidu saad kohe labakuga piki põske. Aga tegelikult ta ei ole ka nagu naine, sest iga foori tagant minek on nagu võitlus mingi suure ja karvase Jõulise Gennadiga. Tõele au andes - ta on ohutu, hästi ehitatud ja taltsas, kuid lihtsalt 4,6 V8 manuaalkasti otsas nii väikses autos on natuke rohkem kui igapäevasõiduks mugav. Iga töö jaoks on siin ilmas sobilik tööriist. Kui ma tahan paigaldada aknaliiste, kasutan ma liistuhaamrit. Ehkki seda tööd saaks teha ka suure sepavasaraga, on ta lihtsalt tüütult kohmakas. Alpinaga on umbes sama lugu. Kui mu 328i kupee on nagu truu hobune, kes sõidutab mu ise kõrtsist koju, siis Alpinaga sõit on alati nagu kaitseväe õppus - eksid, kohe kümme pumpa. Pikalt ma päriselt ka ei viitsi, aga aega ajalt kasutades on ta ikka väga värvikas kaaslane. Suurema osa ajast on ta paraku seisnud, kuid aega ajalt olen meeleolu loomiseks ikka välja ajanud ja paari päeva kaupa kasutanud. Lisan lõppu lihtsalt mingid juhuslikud fotod hetkedest tema argipäevas.
Praegu magab B8 talveund, lootuses kevadel uuesti särada
Terve aasta poole aastaga
Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov
Väga ilusti ja põhjalikult oled auto eest hoolitsenud.. Pedantlik täpsus ja järjepidevus auto korrastamisel on olnud vägagi märkimisväärne. Olen Sinu kajastatud autoteemasid ka mujal margifoorumites lugenud ja nende teemade lugemine on vägagi kvaliteetne ajasisustusviis. Jõudu edaspidiseks!
Btw..mitte, et ma seda nüüd usuks, aga loodetavasti teemas olev auto ei maga talveund sellisel viisil nagu viimaselt pildilt näha võib
Btw..mitte, et ma seda nüüd usuks, aga loodetavasti teemas olev auto ei maga talveund sellisel viisil nagu viimaselt pildilt näha võib

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov
Kõigele muule lisaks on tekstil minu hinnangul ka kirjanduslik väärtus. 

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov
Mõnus masin, hea lugemine.
Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov
Kindlasti teema mida jälgin 
