Kuigi miskipärast ma arvan, et paljud, kui mitte enamus selle foorumi kasutajaid on minu tegemisi juba EBK foorumis näinud, otsustasin, et tuleks ikkagi teema ka siia teha.
Peamine põhjus võibolla see, et siia foorumisse sobib see tunduvalt paremini, kuna EBK foorumis on paljud teemad läinud jube igavaks ja seda just seetõttu, et nö. remont ja täiustamine käib uuemate autode puhul ainult läbi arvuti- juhtmed, moodulid, plokid, ajud, andurid jne.
Kui siin on inimesi (kindlasti on), kes igapäevaselt uuemaid autosid kasutavad, ärgu nad tundku end puudutatuna, sest see on vaid minu arvamus.
Karta on muidugi, et mingis tulevikus tuleb ka endal võtta uuem auto ligi, kuid siinne foorum on selles suhtes ikkagi etem, sest vähemalt enamjaolt, kui mitte täielikult on siin ikkagi tegu hobiautodega, mida talvel liikluses ei näe

Aga olgu, see selleks, peaks veidi asjast ka kirjutama.
Saaga, kui nii võib öelda, sai alguse juba 2004. aastal, kui ostsin igapäevaliikuriks BMW 530 V8, kuigi oleks siis juba 540 tahtnud, aga neid polnud too hetk väga võtta, seega jäi sõelale see 530. Sai sellega siis aastaid kärutatud, kui otsustasin, et tuleb ikka see 1 liiter juurde saada.
Ostsin mootori ära ja veidi peale seda ostsin Saabi ning 530 jäi seisma.
Mingi aeg siis ma veidi nokkisin seda 530-i lagedamaks ja kratsisin kukalt, et kust otsast sellega siis lõppude lõpuks pihta hakata. Poole kratsimise pealt tekkis siis võimalus soetada helehall elektriline mäludega sportnahksisu. Nooh, tuli ära võtta, vähemalt on asi olemas

Noh, kratsisin siis kukalt edasi, kui tuli pakkumine üliheas korras 540 kerele- surusin siis oma nostagia ja emotsioonid maha 530 suhtes- praegu mõtlen küll, et see oli ainuõige tegu, seda nii passis oleva mudelitähise, keretööde mahukuse, maksumuse jne tõttu.
Soetatud kere oli tagaistmetest ettepoole kaabeldusest täiesti tühi, ehk siis nii mootori- kui ka salongikaabeldust ei olnud, olemas olid vaid sillad.
Ütleme nii, et kuna ma igapäevaselt juhtmemajandusega väga kokku ei puutu, vähemalt sellises mahus, siis läks ikka väga räigeks kukla kratsimiseks

Vahepeale paar pilti ka siia, et väga kuivaks ei läheks.
Ma ei leidnud praegu seda pilti üles, kui "kotkas" mu Saabi taga treilal "pessa" maandus, seega panen esimese pildi kapotialusest, milline see algselt välja nägi.

Ning siis, kui juba juhtmestik salongis see oli ja ka kapoti alla asjad jõudma hakkasid.

Sinna sai siis tehtud pesu ja sai ka üle värvida, kuigi arvestades mu kohatist otsustusvõimetust, ei klapi see kokku selle värviga, mis lõpuks jääb, ehk siis fjordgrau (310), millena ta ka tehasest välja veeres. Aga see selleks, vähemalt on tumehall, vaatab edaspidi, mis sellega teha, sest see ei saa nagunii mitte kunagi päris valmis

Nagu öeldud, siis ka salong oli täiesti tühi ja praegu kirun end, et sellest lagedast sisust pilti ei teinud, kuid sisse läks samuti 530 pealt nii salongikaabeldus kui ka ülejäänud sisu (peale istmete muidugi), seega panen ühe pildi selest, kuidas sisu välja nägi peale esimest koostamist.

Kuna mul mootoritõstukit ei olnud ja selle paari tõeste jaoks ei pidanud selle hankimist ka vajaikuks, tuli lihtsalt veidi improviseerida- kett-tali, koormarihm ja töökoja laetalad ning maha ma ta sain. Mul oli ju selle mootori küljest vaja mootorikäppasid ja midagi veel.

Käigukast sai puhtaks tehtud ja veidi värvi peale pritsitud, et veits värskem välja ka näeks. Siin siis pilt, kus käigukast on mootori külge kleebitud.

Mootorist veel rääkides- tegu on 94. aasta 740 pealt pärit M60B40 mootoriga, mille läbisõit peaks olema veidi üle 200.000km, mis oli väljast täiesti puhas ja kuiv ning siin kirjeldatavatest sündmustest ette rutates käis esimesel käivitusel peale mitmeid aastaid seismist nagu kell, ilma igasuguste klõbinateta jms häälteta, algul ei saanud küll kohe seda korralikult käima, kuid see pole mootori seisukorraga seotud.
Aga et üks postitus väga pikaks ei läheks, teen siinkohal väikse pausi ja jätkan seda järjejuttu lähiajal.
Kindlasti on seda siin veidi parem ka lugeda, kuna EBK foorumis on teema areng olnud nö jooksvalt, samas on see seal enne eelmist aastat räigelt veninud, kuna enne 2018 aastat olin üsna palju Eestist eemal ning see seadis ka korralikud ajalised limiidid.
Siin aga katsun need aastad mõne postitusega kokku võtta, jõuda tänasesse päeva ning juba siis jooksvalt edasi minna.
Aga teeb siis nii, et kriban varsti jälle
