BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Foorumiliikmete autod.
Vasta
kajakaz
Postitusi: 8
Liitunud: 14 Juul 2013 20:01

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas kajakaz »

Mis seis on?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Seis on selline, et otsin asendusplokki koos kolbidega.
Kui keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kellel selline asi olemas on, siis võiks lahkesti informeerida.
Üldiselt paistab, et need on kõik kohvilaudadeks löödud.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas Toivoku »

nuga kirjutas:Seis on selline, et otsin asendusplokki koos kolbidega.
Kui keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kellel selline asi olemas on, siis võiks lahkesti informeerida.
Üldiselt paistab, et need on kõik kohvilaudadeks löödud.
Ei ole otsa saanud, tuelb lihtsalt veidikene rohkem otsida :) Aga sinuga juba võeti yhendust.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
renks
Postitusi: 194
Liitunud: 30 Dets 2004 23:38
Asukoht: Peetri

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas renks »

Mis autost saanud ? :roll:
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas Toivoku »

Kui said asendusmootori, ega juhuslikult väiksemat karterit üle ei ole jäänud? sooviks korralikuma poolset, paar nädalat käisin vaatasin oma pikavorsti üle ja väiksem karter tugevalt lekkinud.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Seesuur et...selles teemas on pikk vaikus olnud.
Tolmu ülelöömiseks väike teaser. Jah, võlgnen selgituse, aga sellest kunagi... hiljem :lol:
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas sysi »

Piinlik vaikus on siin... millal sõita saab?
martin
Klubiliige
Postitusi: 30
Liitunud: 29 Apr 2008 23:44
Asukoht: Saku

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas martin »

Järjekordne uus auto nuga koosteliinil valmimas☺
Tubli nuga👍
E34 Alpina B10 4.0 (nr 39)
E23 745iA Highline
E36 320i 3.0
E36 CUP
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Niisiis... oli aasta 2017. Olin selleks ajaks oma eluga suuresti tallinnasse liikunud ja oli sündinud plaan ka tartu garaaž maha müüa.
Garaaži inspekteerimisel selgus, et realiseerimist takistab antud pinnal lebav elutu keha.
Pilt

Pilt

Lausa surilina oli peale tõmmatud. Viimased aktiivsed tegutsemised jäid 5+ aasta tagusesse aega. Mõte oli küll sinnamaani elus, kuna olid vaikselt isegi antud patsiendile ravimeid soetanud. Minu jaoks oli teelahkmeks EDC amortide teema - kui need õnnestub hankida, siis läheme edasi, kui ei siis hakkurisse. No ja kuna ma sellest kirjutan, siis ilmselt läks hästi :lol:

Suurimaks probleemiks auto teisaldamisel osutusid pidurid, mis olid totaalselt peale roostetanud. Kui esimesed sai hõlpsalt käima õpetatud, siis tagumistega oli selge, et täieliku demontaažita ei pääse.

Pilt

Pilt

Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Tegelikult sai enne suuremate tööde juurde minekut tehtud igasuguseid pisemaid nokkimisi. Eks ole ikka nii, et kui terviku lahendamine paistab üle jõu käivat, siis on mõistlik ülesanne pulkadeks lahti võtta :D

Sisselaskekollektorid on mul viimased detailid, mis sai puhastatud klassikalise kuiva klaaskuulipritsiga. Ma olen need jupid kõik üle harjanud ja need pigem ei ole senise kogemuse järgi ajas ussitama läinud. Seega minu kogemusega ja hoiustamistingimustega pole keemaiga katmine tingimata vajalik.
Pilt

Tagumise aku alusest oli juppe puudu ja ta oli ka akuhappega natuke pihta saanud ja korrodeeruma hakanud. Nüüd on korras:
Pilt

Olemasolevad tuled minu nägemuse järgi kuhugi ei kõlvanud. Alustasin uue komplekti koostamist
Pilt

Pilt

Mingil hetkel sai ka akuklemmid ühendatud ja korraks tekkis selline lõbus moment, mis minu jaoks transleerus kui "noh, teeme ära?" :lol:
Pilt
Ärge küsige miks :lol:

Igatahes 08/2017 kulmineerus nii, et auto saigi taas ilmavalguse kätte veetud ja edasi läks teise töökotta
Pilt

Pilt

Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Minu auto on varustatud 32A lisagenekaga, mis sa välja võetud sellisena:
Pilt

Mingis etapis oli viisakam ja ta tehniliselt renoveeritud, aga etteruttavalt olgu mainitud, et mina temaga rahule ei jäänud
Pilt

Tuledekomplektid ilmet võtmas
Pilt

Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Enne mootori osandamist sai juba hakatud varuma kõikvõimalikke vaheusse minevaid detaile ja neid oli palju :oops: Mingisugune valik kataloogist 10/2017

Pilt

Pilt
Ketipinguti disain on muide muutunud - algsel seda ratast ei olnud

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Edasi järgnes must ja ropp töö:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

ten minutes later... :mrgreen:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas raunz »

Tuleb tunnistada, et olen puudust tundnud nuga autoteemade before ja after piltidest :P Kuidagi väga hea on vaadata neid enne ja pärast pilte. Loodetavasti teemasse enam pikki pause sisse ei tule ja näeb seda autot teedel varsti :D
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Edasi mootoriploki kallale minnes leidis kinnitust aimdus, et ilmselt ei saa algset plokki kasutada. Nagu teema algupoole juba mainitud, siis ilmselt mingi õlitusprobleemi tõttu olid nukkvõllid kannatada saanud. Lahkamine tõi veel vigastusi nähtavale.
Nähatavaim probleem oli ühe silindri seina vigastus:
Pilt
Teised silindriseinad olid ok.

Vändasaaledest üks oli täiesti otsas, samas teised olid küll kulunud, aga siiski veel toimivad...
Pilt

Kolbidest parim oleks saanud hindeks 3, enamus olid kõlbmatud
Pilt

Pilt

Pilt

Parim mootori tervise indikaator on õlipump. Hiljem sai ka see lahatud ja vastas täielikult ülejäänud mootori seisukorrale. Ehk siis õlivõttur oli erinevaid võõrkehasid täis ja hammasrattad kenasti täkkeid täis. Lõpuks sai isegi kõik nukkvõlli tükid üles leitud :P
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
TUUR
Postitusi: 150
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas TUUR »

Vapustav, vapustav, vapustav.
Eeskujulik pedantsus, eeskujulik järjepidevus, eeskujulik enesekindlus!
Ja on ka auto, mille najal kõike seda eksponeerida.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Nagu ka eestpoolt ilmneb, siis tänu Toivokule sai leitud kasutatav asendusplokk.
Pilt
Pilt
Pilt

Suurim probleem antud plokiga oli see, et seal oli halganisti sissemurdunud tikkpolte, mille eemaldamise osutus väga vaevaliseks
Pilt

Aga lõpuks sai hea :)
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Mootori komplekteerimiseks vajalike varuosade hunnik muudkui kasvas...
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Kuna siin on sisuliselt ikkagi tegemist seibipoleerimisega, siis mõtlesin et räägin ka sellest.
Poltide-mutritega on sisuliselt lihtne - viskad ämbrisse ja viid galvaanikasse. Oleks see siis nii. Eks kes asjaga tegelenud on , see teab ka temaatikat.
Esiteks ei taheta õlilägaseid asju eriti vastu võtta. Mina siristan kõik asjad enne ultrahelipesuris läbi
Pilt
Pilt

Eelnevalt on muidugi kasulik dokumenteerida, mis jupid ja kuhu käivad
Pilt

Kuidas keegi, aga ma eriti katalooge ei usalda. Pigem dokumenteerin ise, et õiges mõõdus ja õige tootja poldid õigesse kohta tagasi saaks.
Aga ikkagi leian ennast mingil hetkel paraja portsu eest
Pilt

Pärast tuleb vanad sõbrad uuesti kokku juhatada :P
Pilt

Kõike tahes-tahtmata siiski ei taasta ja tuleb uued hankida. Eelkõige vase ja väljalaskega seonduv.
Pilt
Pilt
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas Arvo »

Kas M70-l ei olegi tehasest kollektoritikkude otsas need spetsiifilised soonega terasmutrid?
Ma ise olen neid vaskmutritele eelistanud - tugevamad ja 12võti keeramiseks on olulised märksõnad. Ja üldiselt olen need ka vanade mootorite küljest tervelt kätte saanud. Tehase laost neid uuena enam ei jagata jah paraku.
E24 635CSi | E10 2002
Vasta