viewtopic.php?f=1&t=3770" onclick="window.open(this.href);return false;
20. august 2012 oli see tähtis päev, kui lolli peaga läksin seda lingitud teema tegelast külastama.
Millegi pärast oli meeletu tuhin ja soov see autovrakk endale soetada. Nii ka juhtus. Hinnaks jäi toona kõvasti üle-makstud 1600 eurot, kui ma nüüd tagant-järgi ei eksi.
Sel saatuslikul päeval nägi olukord välja järgmine:



Seejärel sai ilma oskuste, tööriistade, raha ja kindla kohata hakatud "projektitama".
Esimeseks kaas-kannatajaks sai üks sõber, kelle hoovi ja garaaži see auto paar kuud tol sügisel hõivas.
2013. aasta suvel kannatas teine sõber, kelle kaasabi ja garaaži ma ära kasutasin. Tänu abivalmis inimestele sai toona auto kerekuju uuesti terasest valmis voolitud ja ka värvitud.
Plekitöid tegin suures mahus ise, seda esimest korda keevitusaparaati kasutades. Tulemus jäi kaugelt vaadates rahuldav ja nii ta on tänaseni püsinud.
Pahteldamine ja värvimine tehti Tartu kutsehariduskeskuses, mis läks maksma natuke üle 1000€
Mõned õõvastavad jäädvustused keretööde algusfaasist:



Ja natuke parem mulje lõpufaasis:




Nimekiri läbi-mädanenud kohtadest: esi- ja tagaakna ümbrused, kõikide uste alumised veered, kõikide tiibade alumised veered, karpide esimesed otsad, lanseronide ülemised veered, lanseronide ja tulemüüri liitekohad, radika ja tulede raamistik ja esimesed nurgad, reisijate jalgealused, pagasiruumi põhja vasak pool, tagatulede ümbrised, tagumised rattakoopad.
Õnneks plekitahvel maksis 25€ ja muud vahendid paarsada eurot veel peale, aega võttis vast kolme kuu jagu nädalavahetusi, aga tehtud ta sai. Kõik hirmsad kohad välja lõigatud, võimalikult täpsed jupid asemele meisterdatud ja külge keevitatud. Hiljem välised keevised üle joodetud. Auto vanadest kultuurikihtidest puhastatud ja siis 2013 a. sügisel TKHK-sse viimistlusse viidud.
2013. aasta novembrist tänase päevani on kestnud ja kestab veel koostamisfaas.
Selleks, et saada vähegi talutav produkt, olen läbi aastate kogunud vajaminevaid jubinaid.
Näiteks 28.09.13 sai Mäo asulast vana maanteelõigu veerest toodud üks doonorauto. Ise-enesest oli ka väga huvitav eksemplar, mudelinimetuseks "718" (Ehk 1997. aastal oli keegi sinna M10B18 kompoti mootoriruumi paigutanud ja Maanteeametis saanud passi mudelinimetuseks 718). Tootmisaastaks oli 1978, aga kahjuks oli vabas looduses veedetud aeg sellele kerele katastroofiliselt mõjunud. Ometigi leidsin ka hästisäilinud juppe, mis korvasid 350€ auto hinna.


Väga palju vajaminevat kraami olen leidnud siinse foorumi kaudu. Käigukaste, mootorijuhtmestike, salongi- ja keredetaile.
Kardetavasti on üks neist leidudest ka "M106" mootor. Kätte oli jõudnud 2014. a. oktoober. Koolitee oli asendunud kaitseväe omaga. Ühel nädalavahetuse keskpäeval sai leitud kuulutus, kus olid müügiks kaks E23-e, üks punane ja teine valge pluss pudi-padi. Muuhulgas siis ka see "M106", sai kiirelt ligi 600€ tekitatud ühe teise oma masina kiirmüügiga, ning mindud kauplema. Samal õhtul koju saabusin juba koos ligi 200 kg rauaga pagassis. See sisaldas mootoriplokk koos vändagrupiga, sl. ja vl.-kollektorid, mootorijuhtarvutid ja kaabeldus, KKK K27 turbo jms. Toona polnud raha enam plokikaane ega mingite eba-originaal pihustite jaoks. Õige "Turbo" sildiga plokikaane koos klappide ja nukkvõlliga sain aastake hiljem ühelt teiselt isikult 200€ eest osta.
Nüüd oleks vast parim aeg ütlemaks, et mis auto see selline siis täpselt valmib...
Kere koos alusvankriga on tehasest väljunud kunagi 1981. aastal. Uksed, tiivad ja luugid ja muud paneelid on suvalistest facelifti-eelsetest aastakäikudest. Kerenumber väidab ennast olema ülejäänud kerest uuem, 1983. aasta oma.
Salongis esineb juppe aastaist 1978 - 1985. Elektrisüsteemi võtsin 1983. a. facelift auto pealt, sest nii on parem mootorile, mis koosneb 1983.-89. aasta (ja ka tutikatest) juppidest.
Tehase poolt paigaldatud lisavarustus jääb kahtluse alla, aga võis sisaldada vähemalt esimesi el. aknad ja el. katuseluuk ja muud ei midagi erilist.
Ise olen paigaldanud nii mõndagi ja midagi on veel lisamata ka. Nüüdseks 4x töötavat elektriliselt liigutatavat akent, elektrilised esi-istmed. Kena oleks, kui kunagi suudaks paigaldada valmis-varutud kliima ja püsika.
Auto komplektsuse tipphetk minu valduses saabus 2016. a. sügisel ja siis meenutas asi juba täitsa ilmekalt E23-e. Isegi liikus M30B35 mootori jõul.



Eelmisel aastal polnud järjekordse ja jätkuva kooliskäimise kõrvalt aega ega raha selle auto jaoks.
Selle aasta alguses aga sai tasakesti ette võetud M106 elustamine. Tänaseks päevaks on mootor ja auto teineteist leidnud ning on lootust, et seal hakkab midagi susisema...
Edasiste tulemustega hoian kalleid lugejaid tulevikus kursis.