Reostaks siis foorumit oma uue projektipäevikuiga. Aga loodetavasti on see kellegile ka huvitav või kasulik lugemine.
Kuna elu muutus pärast kuueka renoveerimist liiga igavaks, küpses juba mõnda aega tagasi otsus soetada omale üks uus "armuke". Nimelt on E24 üldiselt väga tore ja pilkupüüdev platvorm ja sõiduomadused pole ka otseselt laita. Paraku jääb minu jaoks selle masina juures selgelt midagi vajaka.
Viimase 15 aasta jooksul olen muude igapäevasõidukite seas pruukinud ka paari E36 compactit (318ti ja 323ti) Välimuse poolest kiputakse compactit üldiselt naeruvääristama, see on muidugi subjektiivne. Aga kuna sõiduomadustelt on compact mulle väga sügavat muljet avaldanud, siis ilmselt see saigi uue projekti valikul saatuslikuks. Plaan siis soetada või ehitada üks kerge ja hea juhitavusega retroracer.
Esialgu sai piideldud E30 erinevaid 4sil isendeid, samuti ka E36 vingemaid mudeleid. Avastasin, et õige hetk on vist maha magatud ja ega eestis korras kerega isendit keegi naljalt ei müügi. Mõned head pakkumised magasin loomulikult maha ka.
Muuseas käisin silmaringi laiendamiseks vaatamas ka paari E10 kerega masinat, üks neist tänaseks ka siin foorumis kajastatud. Esmamulje oli, et ah selline veider zigullilaadne toode

Üldiselt siis tegemist soomest toodud masinaga, aga paraku suhtkoht toorikuga. Masinal on keretööd tehtud aga näib, et kuidagi üle puusa. Tuleb üle vaadata. Kunagi on masin olnud ilmselt mingi rahvarallikas või wannabe kiirendusauto, seetõttu on pagassist välja lõigatud originaal varuratta koht ja paigaldatud mingi volvo bensupaak. Ehk siis keevitusoskusi tuleb mul veel lihvida. Samas üldmulje on selline talutav, asja saab kindlasti.



Nagu piltidelt näha siis on tagapaneel suht läbi. Õnneks sain kaasa korraliku vanemate ümarate tuledega tagaosa ning tuled, see läheb asemele.
Rõõmu teeb see, et keegi eelmistest omanikest on ninapaneeli uue ostnud, nagu enamus 02 seeria omanikke teab, kipuvad need ninaosad tänaseks juba suht läbi olema.
Mootori osas plaanin jääda juurte juurde ehk siis M10. (olen varunud paar e30 pealt pärinevat 1,8 mootorit) Muidugi on tuunimise osas palju huvitavaid (ja ka lolle) ideid, riiulis on juba ootamas ITBd, liiga järsk nukkvõll ning mootorijuhtimise plaaniks ka mingi tänapäevase tekitada.
Tagasilla (väidetavalt võimsamate 02 all nõrk koht) mõtlen paigaldada E30 pealt kõige täiega, kuna riiulis olemas juba B8 Bilsud ning ka selle juurde sobilik vedru.
Murekoht on ka esisild - mul on muidu riiulis olemas täielik E30 esisild - aga selle E10 peale paigaldamise kohta ma erilist inffi paraku netist pole veel leidnud. Ehk siis tuleb ise inseneri mägnida. Või kui keegi teab kust saab korras E10 close ratio roolikarbi, võib mulle teada anda.
Sisustuse plaanin teha suht lihtsa ja lakoonilise, ilmselt mingid ajastukohased sportistmed (e10 turbo omi vist võimatu leida), võibolla ka mingi polditav turvakaar.
Sai soetatud juba ka üks kompekt sobilikke 14" ats velgesid, aga kuna plaanid pidurite upgrade osas on samuti suured, siis on oht, et see komplekt tuleb müüki panna.
Kokkuvõtvalt võib vist öelda, et lähiaastatel mul igav kindlasti ei hakka
