BMW e10 1502, '75 krad

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Kindlasti, hetkel põhi ainult värvitud. Enne tuleb salongi ja mootoriruumi vahele tuletõke paika panna
Plaanis on põhja alla panna vähemalt kaks kihti müraisolatsiooniga mastiksit, seda siis ka rattakoobastesse.
Samuti midagi uste, karpide ning tagumiste külgede sisse. Siin kohal tahan enne ära panna helisummutusmatid. Kardan, et need ei saa pärast lihtsalt korralikult kinni liimida.
BMW e10, 1502
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas raunz »

Mõistlik on tõesti enne korrosioonitõrjet pigimatid ära panna. Hiljem on see oluliselt keerulisem. Isiklikult soovitaks kereõõnsused Krowni korrosioonitõrjevahendiga töödelda. Aastad peale peale kandmist pole see siiani ära kuivanud ja oma omadusi kaotanud.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Sillad said alt ära võetud ja nende taastamisega algust tehtud. Siinkohal küsimus, kust keegi uusi silladetaile tellib?
Põhjale sai üks kiht mastiksit peale. Ühe kihi lasen veel, siis peaks põhi päris hea saama ma usun.
Peale seda sai salongi ja mootoriruumi vahele paika pandud ka tuletõke.
Pilt
Viimati muutis krad, 02 Mai 2019 20:34, muudetud 3 korda kokku.
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Nüüdseks on pm kõik esisilla detailid taastatud niipalju kui neid taastada sai. Ülejäänud tuleb uued osta.
Pilt

Samuti olen kurja vaeva näinud roolikarbiga. Ühest sain oma lolluse tõttu lahti, lõin kogemata korpuse kaane puru. Mingeid osi sealt õnneks veel saab. Nimelt ei tulnud küljest ära karbi otsas olev juhthoob. Sai siis ühtepidi ja teistpidi proovitud kuni jupid taga ja juhthoob ikka tugevalt küljes.
Sain uue roolikarbi, ning võtsin koheselt külejst ära niipalju juppe kui sain. Proovisin seekord juhtliigendit küljest saada tõmmitsaga, kuid see oli targem ja andis järgi, ehk läks puru. Ma ei saa aru kuidas see nii kõvasti nuudis kinni istub või teen ma midagi valesti.,
Pilt

Lõpetuseks on nüüd olemas ka täies pikkuses uus originaal sumpa, mille peal isegi paber, kus on tootmis kuupäevaks märgitud 1981a. :D
Viimati muutis krad, 02 Mai 2019 20:38, muudetud 6 korda kokku.
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

krad kirjutas: Samuti olen kurja vaeva näinud roolikarbiga. Ühest sain oma lolluse tõttu lahti, lõin kogemata korpuse kaane puru. Mingeid osi sealt õnneks veel saab. Nimelt ei tulnud küljest ära karbi otsas olev juhthoob. Sai siis ühtepidi ja teistpidi proovitud kuni jupid taga ja juhthoob ikka tugevalt küljes.
Sain uue roolikarbi, ning võtsin koheselt külejst ära niipalju juppe kui sain. Proovisin seekord juhtliigendit küljest saada tõmmitsaga, kuid see oli targem ja andis järgi, ehk läks puru. Ma ei saa aru kuidas see nii kõvasti nuudis kinni istub või teen ma midagi valesti.
Nende E10 roolikarpidega on üks ikaldus jah, ma ostsin ebayst ka ühe väidetavalt korraliku, aga mind häiriv lõtk on ikka olemas. Lõin käega ja lähenen asjale nüüd loominguliselt.
Sellele kinnijäänud nuudile võid kuuma anda, see üldiselt aitab alati. Aga kuumuta seda pendelhoova poolt, mitte roolikarbi võlli.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Proovisin kuumutamisega ka, kuid tulemus ikka sama. Kinni mis kinni. Oma vahenditega ma seda ilmselt lahti ei saagi.
Vahepeal võtsin ette nelja kolviga pidurisuportid. Ühe sain lahti (keskelt pooleks), kuid teise poldid on nii kõvasti kinni, et suutsin ainult pead siledaks keerata.
Hakkasin seda ühte siis edasi tegema mille lahti sain.
Neljaks kolvist kolm tulid peaaegu ilusti ära. Ja no see neljas on nii kõvasti kinni, et otsustas puruks minna kui natuke suuremate näpitsatega tast kinni võtsin.
Kuidas ma selle lahtin saan, seda ma veel ei tea aga vanduma pani see asi korralikult :D

Pilt

Taga differ sai ka lahti võetud. Mingit metallipuru ei täheldanud ning tundus, et kõik hammasrattad on terved.
Väline iluravi, seest ilusti puhtaks, uued simmerga tihendid ja saab diffri kokku tagasi panna.

Pilt

Poolteljed ja veel üksikud silla detailid ootavad värskenduskuuri.
Viimati muutis krad, 02 Mai 2019 20:40, muudetud 4 korda kokku.
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

Kolvi kättesaamiseks kodustes tingimustes tee järgnevat: paned suppordi ilusasti uuesti kokku, ja ühendad uuesti piduritorustiku külge. Ning siis pedaali. Eeltingimus on muidugi, et juba liikuvad kolvid fikseerid kuidagi ära. Suht tülikas protseduur aga töötab.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Selle variandi peale mõtlesin ise ka. Kuid jääb ilmselt natuke kaugemasse tulevikku, kuna need suportid ongi praegu sisuliselt kogu mu pidurisüsteem :D
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

krad kirjutas:Selle variandi peale mõtlesin ise ka. Kuid jääb ilmselt natuke kaugemasse tulevikku, kuna need suportid ongi praegu sisuliselt kogu mu pidurisüsteem :D
Kui supporti riiulisse seisma jätad, pane sinna kolvile mingit leotusvedelikku ohtralt vahele, on endal hiljem lihtsam.
Ja kui sul mingeid pidurite vidinaid tarvis peaks olema, siis ühtteist mul on varuks.
E24 635CSi | E10 2002
ervin911
Klubiliige
Postitusi: 142
Liitunud: 09 Mär 2006 22:16

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas ervin911 »

Võid õhuga proovida, mina endal sain nii loksutades (suruõhuga natuke liigutas siis surudud sisse tagasi jne). Või aretad mingi õlipumbaga tung sinna taha (vähe keerukam üritus aga sõltub vahenditest , mis sul olemas on).
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

ervin911 kirjutas:Võid õhuga proovida, mina endal sain nii loksutades (suruõhuga natuke liigutas siis surudud sisse tagasi jne). Või aretad mingi õlipumbaga tung sinna taha (vähe keerukam üritus aga sõltub vahenditest , mis sul olemas on).
Õhuga võib ära unustada sellise kolvi liigutamise. See õlipumba variant on reaalne, nagu ka muud hüdraulika lahendused. Keegi siit foorumist kiitis nõukaaegset tavotipritsi, see pidi kannatama päris kõvat survet, ning õnnestumise protsent pidavat lausa 100 olema :)
E24 635CSi | E10 2002
Lynx
Postitusi: 165
Liitunud: 30 Aug 2006 12:13
Asukoht: Rockvere

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Lynx »

Jah, tavotipritsil on meeletu jõud ja sellega tuleb kõik lahti ..või läheb puruks :)
Tel. 53 43 76 44
ylo007
Postitusi: 37
Liitunud: 14 Nov 2016 11:27

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas ylo007 »

Eeldusel et uued kolvid olemas võib ka nii proovida
- puurisin kolvipõhja augu- keermestasin tehtud ava - keerasin poldi sisse ja see lükkas kolvi välja - enne muidugi leotasin ja "koputasin" haamriga :)
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

See viimane variant tundub minu jaoks kõige parem. Plaanis on mõlemale suportile panna uued kolvid sisse.
Mida ise veel mõtlesin, on keevitus. Ehk keevitada kolvi sisse niiöelda ring peale. Ideeliselt peaks selle kuumusega ta juba lahti tulema aga eks näha.
Täna sain tagasilla ja õõtsad kätte. Käisid need ka väikeses taastusravis.
BMW e10, 1502
Lynx
Postitusi: 165
Liitunud: 30 Aug 2006 12:13
Asukoht: Rockvere

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Lynx »

Kuula nüüd.. otsi määrepüstol ning suru need kolvid välja lausa naeruväärselt lihtsalt ..unusta ära millegi keermestamine ja keevitamine - see on lausidiootus. Kui tahad kasutada kilplasmeetodit, siis anna minna, aga mina OEM tükki nõnda ei vägistaks iialgi
Tel. 53 43 76 44
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Toivoku »

Lynx kirjutas:Kuula nüüd.. otsi määrepüstol ning suru need kolvid välja lausa naeruväärselt lihtsalt ..unusta ära millegi keermestamine ja keevitamine - see on lausidiootus. Kui tahad kasutada kilplasmeetodit, siis anna minna, aga mina OEM tükki nõnda ei vägistaks iialgi
minu arvamus on sama.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Uuel aastal, uue hooga!
Piduri suportid jätsin hetkel riiulile. Jäävad ootama seda aega kuna piduritega üldiselt tegelema hakkan.
Küll aga sai vaheapeal kokku pandud tagasild, ning ka see alla tõstetud. Enam ei pea auto tagumine osa pukkidel seisma. Esisild ka tehtud saab siis saab juba autot jälle garaašist välja lükata :P
Teoorias oli seda silda lihtsam alla panna kui praktikas.
Pilt
Pilt
Viimati muutis krad, 02 Mai 2019 20:41, muudetud 1 kord kokku.
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Vahepeal tehtud üht-teist, mingeid suuri arenguid pole olnud kuid midagi siiski.
Osaliselt olen ära pannud pigimatid ning ära vedanud juhtmestiku.
Nädalavahetusega oli kindel plaan kokku panna esisild. Kõik justkui olemas ja suht blug and play, aga midagi peab ikka viltu minema.
Hakkasin õõtsadesse pukse sisse pressima. Selle käigus ühel õõtsal niiöelda puksipesa lagunes ära. Puksi sisse pressides läksid seal seinad katki, plekk mis seal oli sai omadega otsa.
Õnneks on üks komplekt õõtsasid veel (kuigi need veidikene erinevad). Ehk tuleb need ära taastada ja saab esisilla ka lõpuks kokku ära.
Pilt.

Mõni aeg tagasi sai külastatud ka BMW welti ja BMW muuseumi. Muljet avaldav koht, kindlasti soovitan minna.
Oma silmaga haruldusi näha on hoopis midagi muud kui piltidelt vaadata.
Päris mitme auto juures nägin kedagi kõhuli maas (vaevalt et kätekõverdusi tehti) ja kui ise e10 juurde jõudsin siis olin suht samasugune. Uurisin ühe nurga pealt ja teise nurga pealt kuidas mis tehtud on.
Ja ega ilma meeneta saanud sealt ära tulla :D
Pilt
Viimati muutis krad, 15 Mär 2020 15:33, muudetud 3 korda kokku.
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Nüüdseks on esisild täis komplektsetl all. Tagasillaga läks tunduvalt lihtsamalt.
Nädalavahetusel sai auto pesast välja lükatud, täitsa hea oli garaaši koristada. :D
Kus suunas nüüd autoga järgmiseks liikuma hakkan, hetkel ei teagi. Ilmselt roolikart ja piduritorustik.
Rooli panin ka peale, mingit kasu tast seal küll praegu ole aga vähemalt endal hea vaadata. :)
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis krad, 02 Mai 2019 20:49, muudetud 1 kord kokku.
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Viimane ots jälle aega rohkem olnud ja tänu sellele ka töö ladusamalt läinud.
Roolikarp nagu peaaegu uus. Otsisin mis õli sinna sisse panna. Kuna keegi väga öelda ei oskand siis lõpuks läksin esindusse.
Ka sealt ei osatud kohe vastust öelda vaid võeti kontaktid ja helistati hiljem tagasi. Nemad soovitasid panna "castrol hypoid gear oil gl-4 sae 80w-90".
Kui tehasesse päring teha siis öeldi et läheb nädal kuni kaks vastusega.
Kas see õli on ok, või peaks midagi muud panema?
Hetke seisuga on väike lõtk ikkagi sees, kuid usun, et õli sisse pannes peaks see kahanema.
Pilt
Pilt

Ka differ nüüd koos. Sama küsimus õli kohapealt, mida soovitate?
Pilt
Viimati muutis krad, 02 Mai 2019 20:51, muudetud 1 kord kokku.
BMW e10, 1502
Vasta