Tere
kas on kellelgi kogemusi sellise mootori ümbertõstmisega. Originaalmootor m30b28 asendatud m30b35-ga e32 pealt, vanal jetronic ja uuel motronic, uuel elektrooniline gaasipedaal ja vanal mitte.
Praegu seisab asi elektroonika taga kinni, raud on enamuses ümber visatud. Küsimus selles, et kuidas on asi mõistlik ja võimalik käima panna, osad arvasid et saab vana aju ja juhtmestikuga käima kui vana sisselaske kolle koos drosseliga ümber tõsta, aga jagaja ei istu.
Kuna ise nii süviti ehitamisega ei tegele, siis ootan asjalikke soovitusi kellegilt targemalt, või kontakti kes võiks asja käima panna..
Ette tänades
Alex
E23 M30B28 -> M30B35
Re: E23 M30B28 -> M30B35
M30B28 ajuga ei saa kindlasti M30B35 käima. Üks on L-Jetronik, teine Motronic. Liiga palju asju on erinevaid.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: E23 M30B28 -> M30B35
EML'ga versiooniga pidi märksa keerulisem olema seda tööle panna. Kõige lihtsam on vast otsida juhtmestik ja muu vajalik mitte elektroonilise gaasiga autolt.
Re: E23 M30B28 -> M30B35
Hmm okei tänud vastuste eest. Vahepeal hakkab tunduma et lihtsam lasta vana mootor korda teha ja tagasi tõsta (millel kompressioonid mõnes silindris suht väiksed olid)
Re: E23 M30B28 -> M30B35
Mulle nüüd kiirelt pilku el.-skeemidele peale visates tundub, et EML tahab ainult kolmest lisa allikast infot saada täiesti korrektseks tööks. Need on piduri ja siduri pedaali lüliti. Ja muidugi gaasipedaali asendi andur.
Üle jäänud andmed antakse originaalis ka trossiga gaasi puhul DME-le (mootori juht-arvutile) - auto kiirus, olemas-olu korral ABS/ASC töö (libedates oludes ei "lasta gaasi täiesti maha"), samuti olemasolu korral automaatkasti käiguvahetamise hetked. Muidugi ka standartsed süüde sees +, starteri + jms.
Oleneb mis aasta E23 sul on... 81 ja vanem, siis auto poolse juhtmestiku skeemidega veits kööga, aga facelift pillidele väga detailsed skeemid saada ja ei tohiks midagi võimatut olla. Sest EML puhul tehakse palju olulist andmevahetust puhtalt mootori elektrisüsteemi kaudu. Nullist juurde vedada tuleks ainult pedaalide juhtmed.
Selles ma pole kindel, kas E23-e ABSi süsteem suudab uuema DME-ga suhelda ja see võib tulemuseks anda põleva ABSi tule
Must temperatuuriandur võib-olla tuleb ka vahetada mingi teist värvi versiooni vastu (mis iganes tehase mootoriga on), et näha mootori tempi. salongist.
Muud asjad nagu hetkeline kütusekulu, RPM ja õlituli, check engine, hooldus-intervall võiks olla saavutatavad.
Muidugi, kui sul on eelnevalt tehase-konditsiooni-lähedases-olukorras-säilinud auto ja veel koos originaal mootoriga, siis tasub seda ka nii hoida.
Üle jäänud andmed antakse originaalis ka trossiga gaasi puhul DME-le (mootori juht-arvutile) - auto kiirus, olemas-olu korral ABS/ASC töö (libedates oludes ei "lasta gaasi täiesti maha"), samuti olemasolu korral automaatkasti käiguvahetamise hetked. Muidugi ka standartsed süüde sees +, starteri + jms.
Oleneb mis aasta E23 sul on... 81 ja vanem, siis auto poolse juhtmestiku skeemidega veits kööga, aga facelift pillidele väga detailsed skeemid saada ja ei tohiks midagi võimatut olla. Sest EML puhul tehakse palju olulist andmevahetust puhtalt mootori elektrisüsteemi kaudu. Nullist juurde vedada tuleks ainult pedaalide juhtmed.
Selles ma pole kindel, kas E23-e ABSi süsteem suudab uuema DME-ga suhelda ja see võib tulemuseks anda põleva ABSi tule
Must temperatuuriandur võib-olla tuleb ka vahetada mingi teist värvi versiooni vastu (mis iganes tehase mootoriga on), et näha mootori tempi. salongist.
Muud asjad nagu hetkeline kütusekulu, RPM ja õlituli, check engine, hooldus-intervall võiks olla saavutatavad.
Muidugi, kui sul on eelnevalt tehase-konditsiooni-lähedases-olukorras-säilinud auto ja veel koos originaal mootoriga, siis tasub seda ka nii hoida.
Viimati muutis TUUR, 04 Juun 2017 22:03, muudetud 1 kord kokku.
Re: E23 M30B28 -> M30B35
Auto konditsiooni üle ma eriti ei kurdaks, tegu 86 aasta eksemplariga ehk viimase aastakäigu omaga, kuid päris 100% originaalkonditsioonis näituseautona teda hoida ka ei viitsiks. Vahepeal tahab ikka sõita ka Mootori vahetuse otsus tuli sellest, mida juba eelnevas postituses mainisin - kui ühes silindris on kompressioon 11 ja teises 6, siis oli kiire see mõte sündima, et sinna vahele peaks tulema midagi muud ja parasjagu oli müügis just üks m30b35, millele samal päeval juba järgi tõttasin Eeltööd oleks võinud muidugi veidi rohkem teha, ei uskunud et probleeme võib nii palju tekkida (eeldasin et m30 suht kiviaja mootor ja palju seal ikka uuendatud vahepeal on..)
Hetkeseisuga on asi nii, et auto viin homme hommikul Patriku juurde tegemisse. Eile sai temaga peetud telefoni teel põgus vestlus ning tema arvas, et saame selle asja ilusti käima - ikkagi motronicuga ning kuidagimoodi pidi olema tema sõnul võimalus tehha gaasipedaal ka "mehaaniliseks".
Igatahes saab mis saab, väike lootusekiir jälle tärkas ja loodetavasti näeb juba varsti autot sõitmas
Hetkeseisuga on asi nii, et auto viin homme hommikul Patriku juurde tegemisse. Eile sai temaga peetud telefoni teel põgus vestlus ning tema arvas, et saame selle asja ilusti käima - ikkagi motronicuga ning kuidagimoodi pidi olema tema sõnul võimalus tehha gaasipedaal ka "mehaaniliseks".
Igatahes saab mis saab, väike lootusekiir jälle tärkas ja loodetavasti näeb juba varsti autot sõitmas