PR uudised: BMW R1100GS

Mootorratast kasutatakse tänapäeval liikluses igal sammul. Niisiis võime teatud väikeste mööndustega väita, et mootorrataste konstrueerimise, valmistamise ja kasutamise küsimused omavad tehnikahuviliste ridades endiselt suurt tähtsust, seda transpordivahendite sajanditepikkustest traditsioonidest hoolimata.
BMW R1100GS on saksa inseneride aastakümnete vältel tehtud visa arendustöö kehastus. Selle sõiduvahendi puhul saame rääkida mitmetest suurepärastest tehnilistest lahendustest. Esteetilisest seisukohast on aga avaldatud arvamust, et enam hullemaks minna ei saa. Sellest väitest me end häirida ei lase.
Ülalöeldust võime järeldada, et mootorratta valik igapäeva- ehk harrastussõidukiks on nii teoreetiliselt põhjendatud kui ka praktiliselt vajalik. Ka eeldab kaherattaline liiklusvahend põhiliste sõiduvõtete lisaks mitmete tehnika alaste teadmiste praktikas tundmist, kaasa arvatud liikluseeskirjad. BMW mootorrataste puhul peab paika ütlus: „Mis eile tehase väravast välja sõitis, on täna klassik.“






Mõned BMW mootorrattaid üldisemalt puudutavad faktid
1. „BMW Motorrad“ on mootorrattaid valmistanud aastast 1923.
2. BMW esimene oma nime all toodetud mootorratas on R32.
3. Boksermootori sellele konstrueeris insener Max Friz.
4. R1100GS oli tootmises aastail 1994-1999.
5. GS on lühend sõnadest Gelände/Straße (maastik/tänav) või Gelände/Sport.
6. R1100GS-i eelkäijad on R100GS ja R80GS, järeltulijad R1150GS ja R1200GS.
7. 2011. aasta maikuus väljus BMW tehasest kahemiljones mootorratas (R1200GS).
8. Kõik BMW mootorrattad valmivad „BMW Motorrad“ nimelises tootmisüksuses Berliinis.
BMW R32 1923

BMW R1150GS 1999
