BMW E23 730A ´79 Trevi

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Selline ta siis on, 4 lõõriga karpa ja 3 käiguline automaat:

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
franck1
Postitusi: 70
Liitunud: 16 Mär 2014 09:14

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas franck1 »

8)
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Autol olid vanadusest ja vähesest liikumisest kinni tagapidurid, kaitsekummid ka puruks. Remontkomplektiga on neil suht hapud lood, sestap sai poes otsitud mõõdu järgi ja kombineeritud. Klotsidega samuti, tellimisel, sestap sai ise valmistatud piduriklotsid taha. Proovisõit näitab, et toimib. Pidurdab, ei leki ja ei lähe enam tagarattad tuliseks.

Hetkel ei tööta spidomeeter, samas odo töötab. Võtsin lahti vaatasin, sees on visuaalselt kõik ilus puhas. Vanema versiooni spido, seal pole mingit trükiplaati ja akusid (juhuks kui keegi tahaks soovitada neid vahetada). Kangesti oleks vaja auto elektriskeemi, et edasi nuputada. Sama häda on Check Control paneeliga, mis on ju ka vanatüübi oma. Sai tuvastatud, et aknapesuvee ja jahutusvedeliku andurid on tuksis. Aga kahtlustan, et tulede kontrollplokiga on ka midagi lahti (test nuppu vajutades vastavad märgutuled ei põle).
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas karu »

8) Rohkem pilte!
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Tasapisi okeb korrigeerinud silma riivavaid puudusi, näiteks numbrimärgi alusest oli ainult ülemine osa säilinud:

Pilt

Tegelikult peab olema nii, pisiasi aga auto muutus hoobilt soliidsemaks:

Pilt

Piduripomm oli läbi, vahetasin selle ära. Imelik oli sõita ennem, pidurivõim rakendus umbes sekundilise viitega. Nüüd peab veel jälgima, mida peasilinder teeb.

Spidomeeter ärkas vahelduseks korraks ellu. Et järgmise sõidu ajal taas surnud olla. Eks tulebki veidi sõita autoga, et seismisest tekkinud viperused endast märku annaks. Avastasin veel, et kui tühikäigult gaas põrandasse lükata, sureb välja, tundub, et kiirenduspump ei tööta korralikult. Kuna muidu sõidab normaalselt, siis veel ei hakka karpat näppima.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Solex 4A1:
Pilt
Kiirenduspump igatahes töötab, seega viga kuskil mujal :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas karu »

spido jamab vahest siis ka kui see lugeja seal tiffris on rauapuru täis.
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Siis ei tohiks odo ka töötada, aga töötab :) Samuti mõnikord läheb temp seier põhja täiesti lambist (plaksti, mitte aeglaselt ja kui normaalseks läheb, siis samamoodi plaksti), just kohapeal seistes, sõitma hakates läheb korda. Kui seier on põhjas ja anduri küljest lahti ühendada kukub ära, seega juhe ise massi ei tohiks minna. Temp andur ise annab ka õiget takistust. Mul on kahtlus, et kuskil mingi armatuuri massiühendus ei anna hästi kontakti ja tekitab anomaaliaid. Kaitsmed käisin ka kõik üle ja puhastasin ära.

Aknapesupihustid on ka umbes, rattapumbaga ei jõudnud läbi puhuda. Peab maha kruttima ja kompressoriga läbi puhuma. Huvitaval kombel on vanal versioonil samasugused "torukesed" pihustiteks nagu E12-l.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Aknapesu töötab taas. Käigukang enam ei logise - 2 puksi oli ajahamba toel ära kadunud vahelt, nüüd on need taas olemas. Probleeme on veel ahjuga, hoolimata sellest, et keeratavad nupud on siiski tegemist keerulise vaakumiga juhitava süsteemiga.
Esmaseks lähenduseks on vaja teist nuppudepaneeli, seal on ühe mikrolüliti kinnitus puudu ja see ripub lahtiselt. Lisaks on taustavalgustuspirnide pesad sulanud/deformeerunud aja jooksul.

Sõidumõnu on uskumatult hea, esimesed 500km läbitud. 3 käigulise automaadil on pöörded ainult harjumatult kõrgel. Maanteel 90 kulgedes 3000 pööret. Jõudu on palju rohkem kui algselt sai arvatud/loodetud.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Pikem reis mööda maanteed näitas keskmiseks maanteekuluks 15l/100km. Ja mida edasi, seda kehvemini sõidab, egas midagi, pidi karpaga tutvuma hakkama. Sekundaarlõõrid kinni kiilunud ja üks membraan puruks. Ujukikamber paksult mingit pruuni sodi (roostepuru?) täis.

Kuna bmw kohast remondijuhendit netist ei õnnestunud leida, siis tuleb põhineda muude autode omale, mis sama karpat kasutasid, nt Rolls Royce:
http://rrtechnical.info/SY/TSD4200/k/5a.pdf :D

Kui kellelgi vedeleb kuskil üleliigne Solex 4A1, võib märku anda.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas akuula »

Jõudu! Mul on E28 peal sama kast (3HP22), see kütusekulu on jah kauni suur, minu omal 3,2 145 kw mootor, mis on muideks E23 pealt. Keskmine kulu umbes 12-13 liitrit sajale ja seda maanteel, taga ülekandeks 3,64. Linnas :roll: ..... no alla 15 liitri pole suurt midagi teha.
See eest oled maanteel varbaotsaga kogu aeg väände alguses :mrgreen: nii kui vajutad nii süstib. Muidugi lisab ülimat sõidumõnu täis hüdro vanakoolikast, vahetab käike nigu siidi...
Tore, et miskit teistsugust ka siia sekka tulnud on :wink:
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Uurimine näitab jah, et automaattoore süsteem suht kinni jäänud. See aga omakorda hoiab lukus sekundaarlõõride õhuklapid (kinnises asendis), nagu oleks mootor külm. Ma usun, et sealt ainuüksi peaks maanteel liitri-kaks alla saama. Aga kuniks uue tihenditekomplekti saab, peab auto paraku seisma - ei ole tagavarakarpat :(

Aga see kui hästi auto on säilinud avaldub just detailides. Kollektorite kaitseplekidel tuli neljast kinnituspoldist lahti 3. Ainult üks läks katki. Ja plekkidel osaliselt värv veel säilinud. Teeme ilusaks :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas nuga »

Tervet karpat pole anda, aga kui mingeid konkreetseid tükke on vaja, siis ehk leian.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Toivoku »

Mul terve karburaator olemas mis töötas laitmatult.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Erinevatest allikatest tulnud info põhjal selgunud, et on vähemalt kahe erineva lõõride läbimõõduga karpat. 32/44 on väiksem ja 32/54 on suurem. Numbrid näitavad lõõride läbimõõtu millimeetrites. 2.8 ja 3.0 mootoril oli suurem karpa.

Kuni tihendid Eesti poole vaikselt kulgevad, et auto vahepeal ei seisaks sai peale pandud väiksem variant M20B20 pealt (tänud Toivukule). Välised seadmed ümber visatud ja sees ka paar vigast komponenti vahetasin ära. Ja ta töötab, võiks öelda, et pea perfektselt. Ainus aga on see, et peale 3000 pööret ei ole sama palju jõudu kui varem. Aga igasugune vahelejätmine ühtlaselt sõidul (mis oli peamiseks probleemiks) on kadunud, samuti võib gaasi kohapeal laksti põhja vajutada ja masin lihtalt läheb pöördesse.

Mulle hakkab see karpadega tegelemine täitsa meeldima niimoodi, jupid võiks neile ainult kordades odavamad olla
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Toivoku »

Suurepärane kui töötab :) . Hirm oli tegelt mul suur,et äkki ei tööta see sinu auto peal nii hästi kui minu masinal.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

50km hiljem

- teine karpa käitub täpselt samamoodi nagu esimene. Sõel on sodi täis - ilmselgelt tuleb paagist suuremas koguses sodi, mis sõelast veel läbi pääseb ja düüse ummistab.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Toivoku »

trevi kirjutas:50km hiljem

- teine karpa käitub täpselt samamoodi nagu esimene. Sõel on sodi täis - ilmselgelt tuleb paagist suuremas koguses sodi, mis sõelast veel läbi pääseb ja düüse ummistab.
Kas süsteemil endal mingit kütusefiltrit vahel ei ole? Ka minu autol oli 2 kuud vana kütusefilter muda täis.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Ruut »

Mina panin karpa ette tavalise plastik/nailon filtri. Originaalsus kannatab aga suurema paagist tuleva sodi püüab kinni.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas nuga »

Minu baurile andis kataloogi järgi sellise filtri, ilmselt peaks sulle analoogne minema.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/d/72746-7/abt.jpg

Varuosa kood: 13321277497, hind 2,85€+km
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vasta