Jx 525td 1983
Jx 525td 1983
Tervist
Paari aasta jooksul on proovitud igasugu masinaid millega nn tööle- koju sõita... aga siiani polnud seda õiget leidnud kuni suure reedeni, sai hommikul suund hiiumaa poole võetud ja uut töölooma otsima/ vaatama mindud. Tean, et paljud siinsed kasutajad löövad mind risti selle mõtte pärast aga elame vabas maailmas ja mis seal ikka. Tee oli pikk ja põnev, sest sai viimaseid talvemõnusid jäätee näol proovitud+ elus esimest korda suuruselt teisel saarel. Muheda müüjaga, kasutaja eironiga, saime kohalikus bussijaamas kokku ning haid uudistama hakatud. Tõesti auto nägi välja nagu müügi piltidel, roostes ja väsinud, kuid tehnika töötas üllatavalt hästi+ salongis ootasid rahuldavas seisukorras sportistmed. Muljed vahetatud ja käed löödud hakatigi tuldud teed pidi tagasi lõuna osariikude poole sõitma. Tiheda töögraafiku tõttu olen saanud autot ainult nädalavahetustel katsuda ja seadsitada.
Autost siis lähemalt:
- pusstagrün värvi(passis tumeroheline)
- 85kw vanakooli 2,4td mootor
- mehaaniliste lisadega
- salong hoolimata seismisest väga viisakas
- kerel nähtav läbiv rooste nii tiivakaartel kui ka püstakutel
- ajastukohased lõtkud
mõned müügikuulutuse pildid:
praeguseks hetkeks on mootorit timmitud ja seadistatud oma käe järgi, välja vahetatud õliradikas suurema vastu, lisatud cooler ja sellest tingituna väiksem veeradikas koos elektrilise ventilaatoriga. Lõpptulemusest saame teada alles rullide peal, kuhu plaan enne tehnoülevaatust minna. Elektri poole pealt on tööle saadud spidomeeter, kojamehed ja suunatuled, tegemist vajavad veel esimesed udutuled ja tahomeeter. Välimust tuleb ka natukene värskendada kuid sellege üle ei pinguta kuna plaan varsti tehnika uue kerele ümber lapata ning oma käe järgi paremaks ning vastupidavamaks teha...
uued pildid uuel nädalavahetusel...
Paari aasta jooksul on proovitud igasugu masinaid millega nn tööle- koju sõita... aga siiani polnud seda õiget leidnud kuni suure reedeni, sai hommikul suund hiiumaa poole võetud ja uut töölooma otsima/ vaatama mindud. Tean, et paljud siinsed kasutajad löövad mind risti selle mõtte pärast aga elame vabas maailmas ja mis seal ikka. Tee oli pikk ja põnev, sest sai viimaseid talvemõnusid jäätee näol proovitud+ elus esimest korda suuruselt teisel saarel. Muheda müüjaga, kasutaja eironiga, saime kohalikus bussijaamas kokku ning haid uudistama hakatud. Tõesti auto nägi välja nagu müügi piltidel, roostes ja väsinud, kuid tehnika töötas üllatavalt hästi+ salongis ootasid rahuldavas seisukorras sportistmed. Muljed vahetatud ja käed löödud hakatigi tuldud teed pidi tagasi lõuna osariikude poole sõitma. Tiheda töögraafiku tõttu olen saanud autot ainult nädalavahetustel katsuda ja seadsitada.
Autost siis lähemalt:
- pusstagrün värvi(passis tumeroheline)
- 85kw vanakooli 2,4td mootor
- mehaaniliste lisadega
- salong hoolimata seismisest väga viisakas
- kerel nähtav läbiv rooste nii tiivakaartel kui ka püstakutel
- ajastukohased lõtkud
mõned müügikuulutuse pildid:
praeguseks hetkeks on mootorit timmitud ja seadistatud oma käe järgi, välja vahetatud õliradikas suurema vastu, lisatud cooler ja sellest tingituna väiksem veeradikas koos elektrilise ventilaatoriga. Lõpptulemusest saame teada alles rullide peal, kuhu plaan enne tehnoülevaatust minna. Elektri poole pealt on tööle saadud spidomeeter, kojamehed ja suunatuled, tegemist vajavad veel esimesed udutuled ja tahomeeter. Välimust tuleb ka natukene värskendada kuid sellege üle ei pinguta kuna plaan varsti tehnika uue kerele ümber lapata ning oma käe järgi paremaks ning vastupidavamaks teha...
uued pildid uuel nädalavahetusel...
Viimati muutis jx, 21 Okt 2013 18:29, muudetud 1 kord kokku.
e28...
Vahepeal puhkus hakanud ning mõned tunnid garaage all veedetud ja autot taas togitud: suurem osa heledast salongist paigaldatud, nahksed sportistmed, 4x el aknad aretatud, bbs põllelisa, Pfeba tagumine tiib installitud, pildid tulevad siis kui viimistlus on lõpetatud... viimane enda hiigel kätetöö oli spidomeetri ja tahomeetri elustamine, selleks kulus tõsine, sõna otseses mõttes, tööpäev. Vana kellaplokk lõpetas koostöö eile õhtul kui kiirust tuli tagumikuga linnavahel tunnetama hakata, peale hommikust lahkamist selgus: maha kärsanud kondekas ning vähe jäi puudus, et plokk oleks põlema läinud. Peale mitme kellaploki vahetamist/katsetamist selgus kiiruse anduri hävimine... jess... peale selle vahetust ja veel plokkide kombineerimist hakkas järsku tööle tahomeeter ja spidomeeter... ning päeva saabki lõppenuks lugeda...
e28...
Tehtud taaskord:
- Hele sisu paigaldatud(v.a vaip)
- 4x el aknad
- Külgedele toon
- Kompuuter
- M-tech valgustusega käigukangi nupp
- Punased seierid
- Lisakellad: laaderõhk ja voltmeeter
- Nahksed sportistmed
- Bbs-i põllelisa
- Pfleba lip
Samaaegselt sõidetud siin ja seal igapäevaselt ja katsetatud erinevaid alternatiiv kütuseid, mootori laaderõhk tõstetud ~2.75bari peale...
Kellel huvi saab veljed soetada endale kuna on plaan välja vahetada...
Mõned pildid mustast autost:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Jx-524td-83%B4/aaa
- Hele sisu paigaldatud(v.a vaip)
- 4x el aknad
- Külgedele toon
- Kompuuter
- M-tech valgustusega käigukangi nupp
- Punased seierid
- Lisakellad: laaderõhk ja voltmeeter
- Nahksed sportistmed
- Bbs-i põllelisa
- Pfleba lip
Samaaegselt sõidetud siin ja seal igapäevaselt ja katsetatud erinevaid alternatiiv kütuseid, mootori laaderõhk tõstetud ~2.75bari peale...
Kellel huvi saab veljed soetada endale kuna on plaan välja vahetada...
Mõned pildid mustast autost:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Jx-524td-83%B4/aaa
e28...
Märkamatult on suvi otsa saanud ja jällegi palju tööd tehtud. Suve viimasel kuul sai teostatud mootori swap: 2,4td to 2,5td. Doonor mootor tuli opel omega tdsi aiste vahelt, sest tegu vähe kulunud isendiga (Ls-i teadmata aga kindlasti alla poole milljoni). Antud südamele tuli kohe remont selga: tugevtatud saaled (m57d30), custom kolvid (surveaste alandatud 19:1-le), remonditud ja kergelt porditud plokikaas, mehaanilised tõukurid, mehaaniline kõrgsurve pump millele sisse installitud tds-i nukaplaat+ plunser(10mm), kõige tootlikum vile, 3" väljalase, m30b28 ühemassiline hooratas, M5 sidurikomplekt (siduriketas pidurimeistri katetega), jõudu kantakase üle vana käigukastiga ehk siis getrag 260-ga ning lõppülekandeks tuleb e34 tds-i 2,65 lsd. Viimase install käib koos tagasilla pukside vahetusega toroplasti vastu. Kõigil kohe küsimus miks uuem mootor ja mitte jätta orginaaliks? vastus: nobe, ökonoomne ja lõppkiirust arendav igapäeva liikur millega häbisse maanteel ei jääks. Praeguse seisuga auto garaages, kütsepaak hakkas hirmsat moodi lekkima. Peale deinstalli selgus et paak kõri kohalt väga ära ussianud ning taastamine ei tasu esialgu ära. Kui uut ja paremat ei leia siis hakkame vanaga mürama... mõningad pildid (kui pilt veidike hägune siis andke andeks, käsi töömehel erutusest värises).
Teist päeva ei saa juba foorumi ja galeriiga läbi (valimised annavad vististi tunda), kasutame siis alternatiiv serverit:
Teist päeva ei saa juba foorumi ja galeriiga läbi (valimised annavad vististi tunda), kasutame siis alternatiiv serverit:
e28...
Jälle mõningad asjad tehtud:
- ketaspiduritega sild
- e39 4x ventileeritavad kettad
- e39 alu supordid (ees 4 kolviga, taga 1 kolviga)
- camber plates
- korralik paak leitud (tuulutus torud eemaldatakse)
- uus piduritorustik
- hüdro käsipiduri valmidus
b4 tagumised amordid said ka soetatud kuid selgus, et tegu on siiski e34 omadega... peale katsetusi selgub kas tagasi müüki või jäävad alla...
pildid:
- ketaspiduritega sild
- e39 4x ventileeritavad kettad
- e39 alu supordid (ees 4 kolviga, taga 1 kolviga)
- camber plates
- korralik paak leitud (tuulutus torud eemaldatakse)
- uus piduritorustik
- hüdro käsipiduri valmidus
b4 tagumised amordid said ka soetatud kuid selgus, et tegu on siiski e34 omadega... peale katsetusi selgub kas tagasi müüki või jäävad alla...
pildid:
e28...
Re: Jx 525td 1983
Selle aasta viimased nokitsemised: talviseks sõiduks tuli brembod riiulile panna kuigi siiani saab suverehvidega sõita. Hüdrokäsipidur on omal kohal ja toimetab hästi, hüdrotõukurid said vahtatud välja mehaaniliste vastu ja selgus, et kütusepump vajab vahetust kuna minek pole õige. Vedrustus taas tehase oma pandud ja jääme jõuluvanalt ootama uut vedrustust... külmade ilmade ootuses sai paigaldatud ka plokisoojendus, et hommikul oleks mõnusam tööle sõita. Salongi temperatuuri reguleerimis süsteem tahab veel nokitsemist, sest saunaks kipub minema. Lisadest veel said soojenusega klaasipesu düüsid paigaldatud, kütusefiltri soojendus tööle pandud ning kunde peegliklaas välja vahetatud soojendusega klaasi vastu. Peale seda selgus, et see peegel on ilma vooluta ja soojaks ei lähe. Praeguseks on kõik ja õlivahtus tuleb enne uut aastat ära teha, sest esimesed 10 000km on kohe selja taga...
e28...
Re: Jx 525td 1983
käes on 25.12.2013 ja roheline auto on "rohelisel" taustal:
ülejäänud siin: http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e28/Jx-524td-83/
ülejäänud siin: http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e28/Jx-524td-83/
e28...
Re: Jx 525td 1983
Käes aeg kui võib taas suverehvid alla keerata... selja taga antud mootoriga juba üle 15 000km-i. Tehtud korraline õlivahetus (sõber kinkis jõuludeks Liqui moly 10W60 õli) ja kohe tuleb ette võtta piduri koltsid, sest odavad saavad kohe otsa. Vahetatud on ka kütusepump ning mineku saame teada uuel nädalavahetusel kui saame lõpuks rullide peale... sai ka tehtud kodune strutbar mis on kurvi keeramise tunnetust juurde andnud...
ps sai vaatamas ja proovimas käidud ka ajastu kohast makki Becker indianapolis kuid diil jäi katki, sest taustvalgus oli vag grupi roheline... kellel on pakkuda bmw punase taustvalgusega analoogi andke siis postkastile valu...
ps sai vaatamas ja proovimas käidud ka ajastu kohast makki Becker indianapolis kuid diil jäi katki, sest taustvalgus oli vag grupi roheline... kellel on pakkuda bmw punase taustvalgusega analoogi andke siis postkastile valu...
e28...
Re: Jx 525td 1983
Algab puhkus ja sai mõned tunnid taas autole pühendatud:
- Bilstein B4 amordi
- e34 M- tech esimesed vedrud
- uus õli ja filter (Bardahl 10W60)
Sõidetud on praeguse seisuga ca 30 000km ja ainult kallame ja tallame...
- Bilstein B4 amordi
- e34 M- tech esimesed vedrud
- uus õli ja filter (Bardahl 10W60)
Sõidetud on praeguse seisuga ca 30 000km ja ainult kallame ja tallame...
e28...
Re: Jx 525td 1983
Kuidas minek ja kütusekulu selle meh. pumbaga on.
Re: Jx 525td 1983
Kulu on laias laastus 8l/100km-ile (enamus linnas) ja minekut ei oska kommenteerida kuna enda jaoks juba tavaline...
Paar pilti ka:
Esimesed õõtsapuksid said asendatud toroplastiga ja juhitavus vastab nüüd ootustele... nüüd tuleb varsti tagumise silla pukside vahetus ka ette võtta ning iluvigu likvideerima hakata...
Paar pilti ka:
Esimesed õõtsapuksid said asendatud toroplastiga ja juhitavus vastab nüüd ootustele... nüüd tuleb varsti tagumise silla pukside vahetus ka ette võtta ning iluvigu likvideerima hakata...
e28...
Re: Jx 525td 1983
Vahepeal toimunud palju kuid kirjutamist väärib vähene, 13 ja Reede andis tunda välimuse poole pealt, kasutaja Cardo innustas orginaal salongitemperatuuri süsteemi korda tegema ja tänud Talle, sest asi toimib nii nagu vaja. Plaanis on keretööd ette võtta ja siis üle võõbata kuid proovime ehk keegi soovib enne seda masinat endale soetada...
http://auto.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=428700
http://auto.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=428700
e28...
Re: Jx 525td 1983
Selline hind Keretööd ära teed, paned 6-7 tuhandega müüki? Mitte halva pärast, aga päris iga jubina eest ka nüüd auto hind ei tõuse. Sama hästi võiksin enda oma eest ka 2-3 tonni siis juba küsida..
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra