BMW 1600-2 '66 Jaanis_K
BMW 1600-2 '66 Jaanis_K
Tervitused härrased.
Otsisin tegelikult suhteliselt kaua mõnd veidike rariteetsemat mudelit, mis võikski jääda.
Ega ma palju nendest vanadest autodest ei tea. Õpin töö käigus ja loodan siit targematel abi leida.
Eelmise omaniku poolt mootoriplokk freesitud, (mootor remonditud aastaid tagasi) kambri ja kollektori tihendid vahetatud,
pidurid remonditud, põhi ja tagasild keevitatud, uus el. süütepool, 4k kasti asemel on 5k käiguast, uus Weberi karburaator (32/36),
uued küünlad ja süütejuhtmed, uued rehvid ja veljed, istmed taastatud originaalis, paigaldatud kesklukk alarmiga.
Kaasas ka originaal 13 tolli plekkveljed.
Auto toodi eestisse 92 aastal Rootsist ning tema käes oli aastast 2003.
Masin on suhteliselt komplektne. Mis kere küljes olema peab on ka olemas. Midagi puudu pole.
Salongis on puudu põhjamatt ja pagassi matt.
Kas nii vana auto kohta ka vin koodi järgi mingisugust infot leian? Tehasevarustus-olukord. Sooviks auto suhteliselt originaalilähedaselt taastada.
Minul plaanis auto lähiajal laiali kiskuda, vaadata üle kere olukord ning otsida natuke korralikumad keredetailid (kapott ja pagassiluuk).
Tasa ja targu
Auto on tegelikult sõidukorras, vaja vaid ülevaatus ära teha ja võiks kohe teid vallutada. Aga see pole päris see.
BMW 1602
1.6 bensiinimootor 63 kw
Üks kuulutuse pilt kah. Lähipäevil teen paremad pildid
Otsisin tegelikult suhteliselt kaua mõnd veidike rariteetsemat mudelit, mis võikski jääda.
Ega ma palju nendest vanadest autodest ei tea. Õpin töö käigus ja loodan siit targematel abi leida.
Eelmise omaniku poolt mootoriplokk freesitud, (mootor remonditud aastaid tagasi) kambri ja kollektori tihendid vahetatud,
pidurid remonditud, põhi ja tagasild keevitatud, uus el. süütepool, 4k kasti asemel on 5k käiguast, uus Weberi karburaator (32/36),
uued küünlad ja süütejuhtmed, uued rehvid ja veljed, istmed taastatud originaalis, paigaldatud kesklukk alarmiga.
Kaasas ka originaal 13 tolli plekkveljed.
Auto toodi eestisse 92 aastal Rootsist ning tema käes oli aastast 2003.
Masin on suhteliselt komplektne. Mis kere küljes olema peab on ka olemas. Midagi puudu pole.
Salongis on puudu põhjamatt ja pagassi matt.
Kas nii vana auto kohta ka vin koodi järgi mingisugust infot leian? Tehasevarustus-olukord. Sooviks auto suhteliselt originaalilähedaselt taastada.
Minul plaanis auto lähiajal laiali kiskuda, vaadata üle kere olukord ning otsida natuke korralikumad keredetailid (kapott ja pagassiluuk).
Tasa ja targu
Auto on tegelikult sõidukorras, vaja vaid ülevaatus ära teha ja võiks kohe teid vallutada. Aga see pole päris see.
BMW 1602
1.6 bensiinimootor 63 kw
Üks kuulutuse pilt kah. Lähipäevil teen paremad pildid
Viimati muutis Jaanis_K, 07 Apr 2014 14:39, muudetud 1 kord kokku.
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Teretulemast foorumisse. Tore, et selliseid vanureid ka aegajalt välja ilmub.
VIN-i järgi sai Saksast Mobile Traditionist info auto kohta. Vaatan, kas leian selle e-maili kust küsida.
VIN-i järgi sai Saksast Mobile Traditionist info auto kohta. Vaatan, kas leian selle e-maili kust küsida.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Tänan. See oleks küll väga super, saaks natukenegi tehaseajalugu teada. Kuigi peaksin mingi hetk ka Rootsikeelse raamatu selle auto kohta kätte saama. See pidi olema eelmisel omanikul vist koos plekkvelgedega maakodus.
EBK-st juba soovitati üht linki, kust uunikumide kereplekke saaks.
Pühapäeval võtan korraliku kaameraga kõik detailid ülesse ja siis peab vaatama ja arutama hakkama, mis kõik vahetusse läheb.
Kõige kindlam oleks vist põhi ka uuesti teha. Seal on hetkel lihtsalt lappe peale keevitatud. Võtaks kõik 4 uut põhjaplekki ja teeks pigem nii.
On ka kellelgi b-osa ustega kogemusi. Hind tükist ca 500€. Aga kvaliteet?
EBK-st juba soovitati üht linki, kust uunikumide kereplekke saaks.
Pühapäeval võtan korraliku kaameraga kõik detailid ülesse ja siis peab vaatama ja arutama hakkama, mis kõik vahetusse läheb.
Kõige kindlam oleks vist põhi ka uuesti teha. Seal on hetkel lihtsalt lappe peale keevitatud. Võtaks kõik 4 uut põhjaplekki ja teeks pigem nii.
On ka kellelgi b-osa ustega kogemusi. Hind tükist ca 500€. Aga kvaliteet?
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Tõsine maasikas on see auto, vähemalt minu silmade läbi
Soovin edu ja paksu rahakotti !
Kas midagi spetsiifilisemat plaanis ka autoga? Mootor, veermik vms?
Soovin edu ja paksu rahakotti !
Kas midagi spetsiifilisemat plaanis ka autoga? Mootor, veermik vms?
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür
Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür
Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Üritan jätta võimalikult lihtsaks ja originaalilähedaseks kõik.
Ilus on vaadata korras autot.
Ma pole veel saanud autot üles tõsta, aga eks kõik liikuvad osad saavad aja jooksul välja vahetatud.
Mingit tagasilla vahetust ja mootori turbotamist ei tule siit.
Kui kere korras, siis asun mootori kallale või siis teen mõlemat samaaegselt. Ehk võtan mootori maha ja saadan kusagile tegemisse et kestaks.
Ilus on vaadata korras autot.
Ma pole veel saanud autot üles tõsta, aga eks kõik liikuvad osad saavad aja jooksul välja vahetatud.
Mingit tagasilla vahetust ja mootori turbotamist ei tule siit.
Kui kere korras, siis asun mootori kallale või siis teen mõlemat samaaegselt. Ehk võtan mootori maha ja saadan kusagile tegemisse et kestaks.
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
See mootor on pommikindel. Kui mõned aastad tagasi on juba üle käidud, siis tõenäoliselt pole sellega mingit muret.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Teretulemast! Hea kui selliseid autosid siia juurde tekib.
B-osa kogemust omal esitiibadega, VanWezel`i toodang läks külge täitsa ilusti, ilma vandumise ja vägistamisetta Ustel vahetasin ainult alumise serva.
Sellel kerel tavaliselt kõige hullemad roostepesad peidavad end tagasilla kinnitustes, esiratta taga kabiini nurk (see koht kuhu sidurijala sirutad) ning esi ja taga põlled.
Kui plaanis taastada kvaliteetselt vaata varuosa siit:http://www.wallothnesch.com/?___store=e ... _store=ger
Huvitav kas sinu omal alumist küljeliistu polnudki või on see ärakaotatud sealt?
Edu projektiga!
B-osa kogemust omal esitiibadega, VanWezel`i toodang läks külge täitsa ilusti, ilma vandumise ja vägistamisetta Ustel vahetasin ainult alumise serva.
Sellel kerel tavaliselt kõige hullemad roostepesad peidavad end tagasilla kinnitustes, esiratta taga kabiini nurk (see koht kuhu sidurijala sirutad) ning esi ja taga põlled.
Kui plaanis taastada kvaliteetselt vaata varuosa siit:http://www.wallothnesch.com/?___store=e ... _store=ger
Huvitav kas sinu omal alumist küljeliistu polnudki või on see ärakaotatud sealt?
Edu projektiga!
e6 2000 Touring `73
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Laiali veel võtma ei hakka. Tahaks kevadel mõned sõidud enne teha.
Õlivarda toru oli ka ploki küljest peaaege ära murdunud. Sealt on mootoriplokk õline.
Suht pimedaks läks, aga nagu nägin, siis on see ploki küljes vahetatav.
Ehk suudab mind keegi varuosadega abistada?
Aga pildimaterjal siis:
Õlivarda toru oli ka ploki küljest peaaege ära murdunud. Sealt on mootoriplokk õline.
Suht pimedaks läks, aga nagu nägin, siis on see ploki küljes vahetatav.
Ehk suudab mind keegi varuosadega abistada?
Aga pildimaterjal siis:
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Piltide põhjal võib öelda et polegi see nii ilus ja hea kui teema alguses jutuks oli. Kere paistab suhteliselt väsinud seisus olema. Kui selle auto lahti nokid ja korralikult ära puhastad, siis vaatab sulle üks suuremat sorti hiirte lemmik juust vastu. Seega soovitan enne lammutama asumist end kurssi viia selle auto varuosade saadavuse-hindade ja enda rahaliste võimalustega. Kahju oleks kui peale lammutamist selgub et projekt on ülejõu käivaks osutunud ja kas lapitakse vastavalt võimalustele kokku tagasi, jäetakse seisma või üldsegi vahetab omanikku. Viimasel ajal näeb üha harvem sellises seisus projektide lõpplikku valmimist ja turuosa aina täieneb poolikute autode ja varuosade näol.
Aga kui käed otsas ning tahtmist jagub, saab kena vanuri tänavatele juurde. Jõudu!
Aga kui käed otsas ning tahtmist jagub, saab kena vanuri tänavatele juurde. Jõudu!
Carclassic OÜ
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Aastaid tagasi, ikka väga palju aastaid, sõitis väga tihti see auto Kadrioru (Tallinnas) kandis. Sõitis ka talviti, mis oli ühtalsi kurb kui ka positiivne näha klassikut ka talviti. Juba siis olid roostealged tõsised. Lootsin, et ehk saab sellest veel asja ja omanik järgmisel talvel hoiab teda garaazis. Tundub, et nii vist ei läinud.
Hea näha teda jälle, mingil põhjusel on see auto mul meeles aga pagan seda teab äkki mõistus teeb trikke ja tegemist on teise autoga.
Edu!
Hea näha teda jälle, mingil põhjusel on see auto mul meeles aga pagan seda teab äkki mõistus teeb trikke ja tegemist on teise autoga.
Edu!
320i 83a. Saab9-3 08a.
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Kahjuks jah auto seisis välistingimustes. Aga sealt mingit juustumoodi aukude ja käikudega asja välja ei tule. Tagasillakinnitused on juba lapitud ja keevitatud. 4 põhjaplekki lähevad naguinii vahetusse. Kapotialune pea et läigib. Pole miskit üles mullitanud. Pagass seest nagu uus.
Aga olen juba kõik läbi kaalunud. Puhtalt uued kereplekid lähevad ca 3000€ maksma, olen sellega juba arvestanud.
Ajaliselt pole arvestanudki, et aasta ja valmis. Kui aastal 2020 saaks öelda et auto on nüüd "VALMIS" siis peaks hästi olema.
Käed on mul otsas ja on kuldsed, aga mitte autode erialal. Et auto kestaks, pean palju töid teenusena sisse ostma.
Hetkel on ka võimalus, et vahetan selle veel rariteetsema vastu. Tuleb välja, et sõbra tuttaval on ka selline, aga aastast 66.
Minu oma muidugi palju kehvemas seisus hetkel.
Aga olen juba kõik läbi kaalunud. Puhtalt uued kereplekid lähevad ca 3000€ maksma, olen sellega juba arvestanud.
Ajaliselt pole arvestanudki, et aasta ja valmis. Kui aastal 2020 saaks öelda et auto on nüüd "VALMIS" siis peaks hästi olema.
Käed on mul otsas ja on kuldsed, aga mitte autode erialal. Et auto kestaks, pean palju töid teenusena sisse ostma.
Hetkel on ka võimalus, et vahetan selle veel rariteetsema vastu. Tuleb välja, et sõbra tuttaval on ka selline, aga aastast 66.
Minu oma muidugi palju kehvemas seisus hetkel.
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Õige suhtumine, paras ports optimismi kulub ühe eaka masina taastamisel alati ära!Jaanis_K kirjutas:Aga sealt mingit juustumoodi aukude ja käikudega asja välja ei tule. Tagasillakinnitused on juba lapitud ja keevitatud.
Aga võin öelda omalt poolt kommentaariks nii palju, et kui tegemiseks läheb, tasub kogu põhjamastiks maha võtta, sealt alt väiksemaid auke väga suure tõenäosusega tuleb omajagu... esmamulje on petlik.
E10 2002
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Võibolla tõesti tuleb sealt miskit enneolematut välja. Nii vana masin on siiski esmakordselt käes.
Aga loodame parimat võimalikust.
Aga loodame parimat võimalikust.
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Et nüüd ülevaatusele minna, pean korda tegema kojameeste süsteemi ja salongipuhuri üle vaatama.
Kustkaudu ma sellele lähenema pean? Terve armatuuri maha kiskuma ja ahju maha võtma?
Kapoti alt ma seda kätte ei saa. seal mingi plastist puur ees mootoril.
Kojamehe tarvis on installitud e30-ne kang. Ei tee väga hästi koostööd. Ainult ühe korra on ise liikuma hakanud, seega mootor ise on korras ja vool jõuab peale.
Kahtlustan kangi sees oleva skeemi viga.
Kuidas peaksin lähenema kütte pealevoolu teemale. Filter kapoti all on mootori töötades kogu aeg pooltühi. Sõites poob kinni ja sureb lõpuks välja.
Kohapeal töötab väga hästi.
Kustkaudu ma sellele lähenema pean? Terve armatuuri maha kiskuma ja ahju maha võtma?
Kapoti alt ma seda kätte ei saa. seal mingi plastist puur ees mootoril.
Kojamehe tarvis on installitud e30-ne kang. Ei tee väga hästi koostööd. Ainult ühe korra on ise liikuma hakanud, seega mootor ise on korras ja vool jõuab peale.
Kahtlustan kangi sees oleva skeemi viga.
Kuidas peaksin lähenema kütte pealevoolu teemale. Filter kapoti all on mootori töötades kogu aeg pooltühi. Sõites poob kinni ja sureb lõpuks välja.
Kohapeal töötab väga hästi.
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Tõenäoliselt pumba vahetusega. Igaks juhuks võiks torustiku suruõhuga läbi puhuda.Jaanis_K kirjutas:Kuidas peaksin lähenema kütte pealevoolu teemale. Filter kapoti all on mootori töötades kogu aeg pooltühi. Sõites poob kinni ja sureb lõpuks välja.
Kohapeal töötab väga hästi.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Pumba vahetus jah, mul olid e12'l täpselt samad sümptomid.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
ahju saab kätte ka armatuuri ära kiskumatta, keskkonsool tuleb eemaldada, ahi ise kinni kahe mutriga aga armatuurist tuleb lahti võtta ennem kütte juhtimine mõlemalt poolt rooli ja loomulikult voolikud kapoti alt.
muuseas armatuuri äravõtmiseks tuleb ennem esiklaas ära võtta
kojameeste juhtimine on tal originaalis ju hoopis kummaline, et teise kangiga seda juhtida tuleb päris mitu juhet ümber ühendada, mina ei viitsinud ja ostsin uue originaal kangi. 74 aastast alates neil sama kojameeste juhtimine nagu e21 ja ka kang sama. uuema tüübi kange mul mitu üle aga uuemat releed pole.
muuseas armatuuri äravõtmiseks tuleb ennem esiklaas ära võtta
kojameeste juhtimine on tal originaalis ju hoopis kummaline, et teise kangiga seda juhtida tuleb päris mitu juhet ümber ühendada, mina ei viitsinud ja ostsin uue originaal kangi. 74 aastast alates neil sama kojameeste juhtimine nagu e21 ja ka kang sama. uuema tüübi kange mul mitu üle aga uuemat releed pole.
e6 2000 Touring `73
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Tänan näpunäidete eest.
Eile õhtul jõudsin juba enamuse juppe eest ära keerata. Oi millistes kogustes ja kuidas on kasutatud igasugu kruve, et salongi kriginat vältida.
Enamus salongidetaile on uued vaja või siis ära nahatada.
Katsun täna salongipuhuri korda saada, ehk jõuab ka ülevaatusele.
Mul on aasta 72, tea kas siis ka e21 kang sobiks?
Eile õhtul jõudsin juba enamuse juppe eest ära keerata. Oi millistes kogustes ja kuidas on kasutatud igasugu kruve, et salongi kriginat vältida.
Enamus salongidetaile on uued vaja või siis ära nahatada.
Katsun täna salongipuhuri korda saada, ehk jõuab ka ülevaatusele.
Mul on aasta 72, tea kas siis ka e21 kang sobiks?
Re: BMW 1602 '72 Jaanis_K
Nii,
Hommikust vara garaažis olnud. Sain ahju maha ja ka paika tagasi. Salongipuhur toimib nüüd suurepäraselt.
Kojameestega selline jutt, et kang ei funka, aga tööle need sain. Kui sadama hakkab, tuleb relee järgi panna. Võtsin selle hetkel küljest ära, muidu nühivad niisama kuiva klaasi.
Küttepumba võtsin maha, toimib nagu ilusasti, kui käsitsi pumbata. Panin samamoodi külge tagasi, kuna pole teist kohe kusaltki võtta.
Nüüd on filter peaaegu kuival, aga mootor töötab, läheb pöördesse, kinni ei poo jne. Pikale sõidule ei julgend minna, äkki jään teeäärde.
Kui kellelgi on korras pumpa pakkuda, siis võib märku anda, lihtsalt prooviks ära kas aitab selle vahetus.
Hommikust vara garaažis olnud. Sain ahju maha ja ka paika tagasi. Salongipuhur toimib nüüd suurepäraselt.
Kojameestega selline jutt, et kang ei funka, aga tööle need sain. Kui sadama hakkab, tuleb relee järgi panna. Võtsin selle hetkel küljest ära, muidu nühivad niisama kuiva klaasi.
Küttepumba võtsin maha, toimib nagu ilusasti, kui käsitsi pumbata. Panin samamoodi külge tagasi, kuna pole teist kohe kusaltki võtta.
Nüüd on filter peaaegu kuival, aga mootor töötab, läheb pöördesse, kinni ei poo jne. Pikale sõidule ei julgend minna, äkki jään teeäärde.
Kui kellelgi on korras pumpa pakkuda, siis võib märku anda, lihtsalt prooviks ära kas aitab selle vahetus.