Kuivõrd klassikaline BMW see E36 nüüd on, kuid ega korralikke enam palju järgi ei ole. Kuna autoga on natuke vaeva nähtud, siis ehk kõlbab ka siin näidata- tutvustada. Ehk siis teeme peategelasest natuke lähemalt juttu...
Peale 4a Mondeoga sõitmist tüdinesin Fordist hirmsal kombel ära ja sai 2006a jaanuaris see kupee ostetud. Omanik töötas Õismäe UM`s varuosade letis, seega oli omamoodi uhke hetk, kui United Motorsi ees võtmad pihku ulatati

Ise olen hiljem külge kruvinud:
- valgustuspakett sirmide juurde, ette jalgadele ja taha E46 stiilis valgustid;
- heledad manuaalsed nahk-sportistmed + polstrid;
- tagumised peatoed;
- Wood effect (keskkonsool, tuhatoosid, ukse käepidemed, liist kindalaekale), mis originaalidena jaburalt kallist raha maksavad. Kunagi lõin kokku ja tuli ca 12tuhane krooni kanti see maksumus;
- kahe erineva nahaga kaetud rooliratas;
- käetugi, hiljem kokkuklapitav topsihoidik kah sinna külge poogitud;
- nahast kässari pide koos kattega;
- E39 M paketi nupp käigukangile (nahk/puit);
- nahast käigukangikott diagonaalõmblustega;
- kroomiga kaetud ukselingid salongi, samuti kässari ja uksenupud;
- nahaga kaetud kindalaekaluuk by Individual;
- nahaga kaetud tagumise tuhatoosi ümbris koos toosiga, pärineb ilmselt samast asutusest;
- mootoriruumi valgustus veetud ja ka täitsa töötab;
- uuem paksu põhjaga tahavaatepeegel ja uuema tüübi päiksesirmid;
- kroomrõngad kelladeplokis ja punased M style seierid;
- 7 nupuga OBC analoogkella asemele.
Rohkem nagu hetkel ei meenu...
Oma järge ootavad must põhjamatt, esimene ja tagumine Motosport stabikas (kuna on 3mm originaalidest jämedamad), eks nipet näpet mõtteid on veel...
Tehase poolt lisatud varustuse list:
- 2* el. aknad , peeglid ja katuseluuk;
- udutuled ees;
- tulede korrektor;
- nahaga kaetud rooliratas;
- ABS;
- veluurmatid põrandal;
- tagumine kardin;
- kassetihoidik keskkonsoolis;
- üks airbag;
- Originaal kassetikas oli ka sees, aga selle lasin enne välja võtta kui auto minu kätte jõudis. Vahetasin selle maki talverehvide vastu, et ei peaks neid ise ostma hakkama. Pärast tuli välja, et kahel talvekal olid praod külgedel (sisekülgedel veel kusjuures!) ja pidin ikka kaks rehvi juurde ostma.
- style 13 valuveljed olid ka ostes all.
Karbid ja stanged autoga ühte värvi. Ostes oli toonklaasi täisring, tänaseks päevaks on toonklaas jäänud vaid tagaklaasile ja tagumistele küljeklaasidele. Viimased vahetan kah lähiajal välja kuna kile suht viletsalt paigaldatud.
Veel olid autol ees/taga valged suunad, aga Depo tuled ei olnud kuigi niiskuskindlad ja paari aasta möödudes tüdinesin vee välja valamisest ning vahetasin orig. oranzi suunaga tulede vastu välja. Probleem likvideeritud

Samuti oli eelmise omaniku poolt lastud paigaldada asjalik turvavarustus ja kesklukk pandud puldist toimima.
Tehnilise poole pealt on selle aja jooksul autole koos mootori kap. remondiga sisuliselt ringi peale tehtud nii et päris hea on sõita. 4 silindriline mootor ja kupee kere tähendavad E36`le 50/50 kaalujaotust, mis juhitavuse seisukohalt on ideaalne. Veel üks näide, mis viitab kupee sportlikule loomusele oleks see, et istutakse madalamal kui näiteks sedaanis või touringus ja teoreetiliselt peaks võimaldama kiiremini kurve läbida. Vanusest tingituna siiski üllatusi tuleb, kuid probleemid olen üritanud juba eos kõrvaldada. Teele on jätnud ainult korra- tanklas kooles bensiinipump ära ja enam käima ei läinud.
Välimuse poolelt on hetkel suht originaal. Pilku "riivavad" vaid laiad M küljeliistud. Kui uks lahti teha, siis tervitavad sisse istujat ka M lävekatted. Kunagi oli M paketi arendus päevakorras, kuid see plaan jäi soiku. M3 küljepeeglid siiski loodavad toanurgas, et ehk saavad kunagi jälle auto küljes kiirelt kurve läbida.
Muusikat teeb Pioneeri cd mängija, taha on hiljem lisatud originaal kastid, ees on kahe ribalised Alpined mis on originaal aukudesse sobitatud. Originaal kõlarid olid seal ikka väga mannetud. Ustes olevad kõlarid kah isegi täitsa töötavad. Võimendit ei ole.
Jalavarjudeks on E46 poleeritud style44`d. Valiku põhjuseks oli kaal. Üks velg kaalub 6kg, mida ei ole ühe 15" velje kohta üldse palju. Vedrustamata massi aga teadagi- mida vähem seda parem. Ega neil visuaalselt kah midagi häda pole, kapslid on ka korralikud. Hetkel olen nendega täitsa rahul.
Piduriteks on Zimmermanni kettad (ees vent. , taga tavalised), Ferodo SL klotsid ja ABS.
Veermikus on ees Lesjöforsi -30mm ja taga M3 -15mm vedrud. Amortideks Bilstein B4. Järgmine kuu loodaks Motospordi stabikad ka koos uute pukside ja kontidega külge saada.
Kere mis E36`tel kipub täna nõrgimaks küljeks olema, on veel päris hea. Eelmine aasta sai tehtud vasak esimene poritiib, neeruplekk ja esipaneel. Karbid ja tõstekohad on tugevad, orig. tungiga kannatab vabalt toimetada. Parempoolse tagumise koopaääre tegi 3a tagasi Tõnis ära, kuid see tahaks vaikselt jälle tähelepanu. Vasakpoolse tagumise koopaäärega üritan veel sel aastal midagi ette võtta- midagi väga hullu igatahes ei ole. Pagasiluuk ja tagumine paneel on väga head. Lisaks on igaks juhuks olemas täiesti roosteta pagasiluuk. Põhi on tugev, aga kuna autoga on pidevalt ka talvel sõidetud, siis pindmist roostet põhja alt kahjuks ikka leiab.
Kõige koledam on hetkel parempoolne esimene tiib, mida ma olen üritanud lootusetult juba üle poole aasta otsida. Üldiselt kipuvad nad olema kas läbi roostetanud või on siis juba kõveraks sõidetud. Kevadel läksin ühe tiivaga alt ka. Peale värvimist selgus, et tiib külge ei sobigi ning olin jälle tagasi seal kust alustasin. Ehk siis otsingud tiiva leidmiseks käivad.
Tuleviku plaanid on, aga nagu elu näitab pole neid mõtet enneaegu välja hõisata. Ütleb ju vana laulusalmgi: ei me iial tea, mis elu meil tuua võib
