BMW e28 3,0L 525i 1983 Cardo
Igasugune info on vajalik. Hinnad on endiselt sellised, mis ei ahvatle, kuid ei tea kunagi. Samas ma kõrvalt näen neid MS-i probleeme siin ja seal, selleks , et asi tööle saada kulub meeletult ikka aega.
Täna sain ühe käigukasti, kuna aega nagu oli, siis kiirkorras pesin selle puhtaks ja tegin omaarust kiire vahetuse. Vana kastiga oli selline lugu, et tegi hirmsat freespingi/kreissae häält. Lasin vanast kastist õli kah välja, mis oli kasutuses olnud vaid Rapla ja Audru sõidus ja see nägi jube kole välja, seega see kast jääb tulevikus lahkamistöid ootama.
Aga nüüd tundus , et allaläinud kast on tunduvalt vaiksem. Homme peaks Truumu diagnostikast läbi sõitma, sest mootori töös on miskised häired, vähemalt minu arust. Tahaks pühapäevaseks Angelar Cupiks rivis olla.
Täna sain ühe käigukasti, kuna aega nagu oli, siis kiirkorras pesin selle puhtaks ja tegin omaarust kiire vahetuse. Vana kastiga oli selline lugu, et tegi hirmsat freespingi/kreissae häält. Lasin vanast kastist õli kah välja, mis oli kasutuses olnud vaid Rapla ja Audru sõidus ja see nägi jube kole välja, seega see kast jääb tulevikus lahkamistöid ootama.
Aga nüüd tundus , et allaläinud kast on tunduvalt vaiksem. Homme peaks Truumu diagnostikast läbi sõitma, sest mootori töös on miskised häired, vähemalt minu arust. Tahaks pühapäevaseks Angelar Cupiks rivis olla.
e28
Külastasin siis http://www.truumu.ee ainukest teadaolevat kohta kohalikus wabariigis, kus alati hädadele põhjused taha kirjutatakse.
Muud hullu ei olnud miskit, kui süüde oli enneolematult varajane ja üks vaakumvoolik imes kolinal õhku sisse, niiet lamda näitas vaid puhast õhku ja jummal teab mida.
Voolikul otseselt suurt häda polnudgi, va. see. et kõik need aastad mis ta mind teenis oli ta sooja ilmaga tänu vaakumile lapikus asendis. Ju see väntsutamine siis lõppes praoga, mida muidugi niisama aru ei saanudgi, mootor töötades ei jõuranud, ega teinud muid lekkele iseloomulikke trikke. Hetkel liimisin prao kinni ja panin lõdvikule ühe paraja vedru sisse :

Tänu Tõnisele peaks saama ka täiesti uue volla asemele.
Kruttisin siis lõdvikud tagasi ja mõningasel testimisel ja õhukulumõõtja tühikäigu kruttimisele hakkas ka lamda näidik ilusaid numbreid kuvama, kuigi need numbrid kimavad sellel päris nobedasti ühe ühikuvõrra üles ja alla.
Peale selle aitas dr Lill mind ka nuudi korrastamisega ja hetkel peaks taas saama käike vahetada, teadaolevalt siis viimane Audru sõit lõppes kangi murdumisega

Arvestades Audrus sõidetud aegu ei olegi väga hull, kui maha arvata liigne lisaõhk + totaalselt varajane süüde mis panigi mind imestama, et üle 5000 pöörde oli nagu tühjus, pöörded kasvasid teosammul. Loodan, et mootori töös lähiajal selliseid häireid ei esine.
Mõned pisihädad on veel vaja lahendada ja peakski pühapäevasesk ürituseks taas valmis olema.
Üks vahva seik ka seoses Truumuga : Toomas päris samal ajal kui igasugu juhtmeid ja andureid igale poole mootori külge toppis, et kus sul mootori massi juhe on, et massijuhtmele peaks ka miskise asja külge panema, et saaks silindrite kompressiooni mõõta. Mina siis sügasin kukalt ja mainisin, et mootori massi juhe on käpa küljes, väljalaske kolle all, et sinna ligi küll ei pääse. Seepeale leidis Truumu miskise muu juhtme ja jäi asjaga rahule.
Alles õhtul kodus, ennem magamaminekut tuli mulle meelde, et mootori mass on ju otse vastu keret, sest mootor on täisjäigalt vahel
Muud hullu ei olnud miskit, kui süüde oli enneolematult varajane ja üks vaakumvoolik imes kolinal õhku sisse, niiet lamda näitas vaid puhast õhku ja jummal teab mida.
Voolikul otseselt suurt häda polnudgi, va. see. et kõik need aastad mis ta mind teenis oli ta sooja ilmaga tänu vaakumile lapikus asendis. Ju see väntsutamine siis lõppes praoga, mida muidugi niisama aru ei saanudgi, mootor töötades ei jõuranud, ega teinud muid lekkele iseloomulikke trikke. Hetkel liimisin prao kinni ja panin lõdvikule ühe paraja vedru sisse :

Tänu Tõnisele peaks saama ka täiesti uue volla asemele.
Kruttisin siis lõdvikud tagasi ja mõningasel testimisel ja õhukulumõõtja tühikäigu kruttimisele hakkas ka lamda näidik ilusaid numbreid kuvama, kuigi need numbrid kimavad sellel päris nobedasti ühe ühikuvõrra üles ja alla.
Peale selle aitas dr Lill mind ka nuudi korrastamisega ja hetkel peaks taas saama käike vahetada, teadaolevalt siis viimane Audru sõit lõppes kangi murdumisega

Arvestades Audrus sõidetud aegu ei olegi väga hull, kui maha arvata liigne lisaõhk + totaalselt varajane süüde mis panigi mind imestama, et üle 5000 pöörde oli nagu tühjus, pöörded kasvasid teosammul. Loodan, et mootori töös lähiajal selliseid häireid ei esine.
Mõned pisihädad on veel vaja lahendada ja peakski pühapäevasesk ürituseks taas valmis olema.
Üks vahva seik ka seoses Truumuga : Toomas päris samal ajal kui igasugu juhtmeid ja andureid igale poole mootori külge toppis, et kus sul mootori massi juhe on, et massijuhtmele peaks ka miskise asja külge panema, et saaks silindrite kompressiooni mõõta. Mina siis sügasin kukalt ja mainisin, et mootori massi juhe on käpa küljes, väljalaske kolle all, et sinna ligi küll ei pääse. Seepeale leidis Truumu miskise muu juhtme ja jäi asjaga rahule.
Alles õhtul kodus, ennem magamaminekut tuli mulle meelde, et mootori mass on ju otse vastu keret, sest mootor on täisjäigalt vahel

e28
Ei hakanud varem miskit kirjutama, kuniks olukord selge. Selgunud on autol nõrgim lüli, mis tuleb ennem korda saada, kui mingi hiigelpada vahele tõsta.
Audrus 14 oktoober toimunud AG cup oli täiesti kogemus omaette. Hommikul startides näitas kraadiklaas -2 kraadi ja autol olid kõik klaasid jääs. Valmis oli pakitud 1 jooks slikke ja 1 jooks vihmarehve(pehmeid). Tõenäoliselt oleks pidanud talverehvidel naelad välja kookima ja nendega oleks tunduvalt kindlam sõita olnud
Kohale jõudes oli juba ilm superhea, +2 kraadi .... parem kui - kraadid. Autole läksid alla võimalikest parimad, ehk vihmakad, mis siiamaani on märjal rajal mind väga hästi teeninud.
Kiirelt auto valmis ja ehk jõuab enne võistluste algust prooviringile. Gopro katusele ja tuld. Jõudsin läbida esimese kurvi ja vajutada pedaali põhja, kui kõwa kolina saatel kaamera katuselt eemaldus, juu siis oli plekk liiga külm, või ei suutnud piisavat vaakumit tekitada, aga jah, järgmisel ringil ilusti ohutuled vilkuma ja lootsin mõned tükid kokku korjata. Uskumatu oli see, et kõik oli rajapeenralt leitav ja peale selle, et kaamera kõik võimalikud jupid olid eri kohtades laiali nagu lego hakkas kaamera ka hiljem tööle. Ainuke asi mis puudu, oli mälukaart. Palusime ilusti luba korraks lootusetut leida ja tegime poisiga ühe väljasõidu veel sündmuskohale. Kes teab kui suur on rada ja kui väike mälukaart, siis oli see üsna lootusetu püüe. Söötke lastele porgandeid ! Poiss leidis selle ilma autost väljumata, oli teine ilusti ühe murumätta peal, valge mälukaart
Algus läks minujaoks hästi, ringiajad olid minujaoks head mis ettetõtates andsid kahe esimese vooru aegadega oma klassi 1 koha. Et kiiremini sõita, jääb ikka hetkel paljalt mootori ja tutikate rehvidetaha kinni. Endast kiiremini on üsna raske sõita. Hetkel siis hullu ilmaga enda isiklik parim on 1:38,128
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1257
Aga ega ma sellest eriti ei tahtnudgi rääkida.
Mure nimelt sedalaadi, et taas on lahkunud elust sidurikorv. Palju ma siis sõita sellega sain? 1 päev Raplas ja 1,5 päeva Audrus.
Süüdlane siis siin :





Kui keegi oskab nõu anda, miks just nii juhtub, siis ootan tagasisidet.
Probleem andis juba tunda OT-l , kui tagasirgel 5 käiku sisse lülides tekkis vibra, ise arvasin, et suuremal kiirusel rehvide balanss annab tunda.
AG-l kolmandat vooru oodates näitas lamda liiga rikast segu, seda tegi ta juba eelneval voorul, kahtlustasin miskit mootori anomaaliat ja andsin korra gaasi u 4-5000 pööret ja järsku käis nõks ja mootori hakkas vibrama. Et tühikäigul sedasi vedrud kõveraks tõmbab on üsnagi arusaamatu minu jaoks. Samas arvan, et vedrusid hoidev neet väsis sõitude ajal ära, sellest tekkis vibra 5 käiguga ja tühikäigul lihtsalt andis nõrgim koht järele.
Kuidas edasi minna, ei tea...
Audrus 14 oktoober toimunud AG cup oli täiesti kogemus omaette. Hommikul startides näitas kraadiklaas -2 kraadi ja autol olid kõik klaasid jääs. Valmis oli pakitud 1 jooks slikke ja 1 jooks vihmarehve(pehmeid). Tõenäoliselt oleks pidanud talverehvidel naelad välja kookima ja nendega oleks tunduvalt kindlam sõita olnud

Kohale jõudes oli juba ilm superhea, +2 kraadi .... parem kui - kraadid. Autole läksid alla võimalikest parimad, ehk vihmakad, mis siiamaani on märjal rajal mind väga hästi teeninud.
Kiirelt auto valmis ja ehk jõuab enne võistluste algust prooviringile. Gopro katusele ja tuld. Jõudsin läbida esimese kurvi ja vajutada pedaali põhja, kui kõwa kolina saatel kaamera katuselt eemaldus, juu siis oli plekk liiga külm, või ei suutnud piisavat vaakumit tekitada, aga jah, järgmisel ringil ilusti ohutuled vilkuma ja lootsin mõned tükid kokku korjata. Uskumatu oli see, et kõik oli rajapeenralt leitav ja peale selle, et kaamera kõik võimalikud jupid olid eri kohtades laiali nagu lego hakkas kaamera ka hiljem tööle. Ainuke asi mis puudu, oli mälukaart. Palusime ilusti luba korraks lootusetut leida ja tegime poisiga ühe väljasõidu veel sündmuskohale. Kes teab kui suur on rada ja kui väike mälukaart, siis oli see üsna lootusetu püüe. Söötke lastele porgandeid ! Poiss leidis selle ilma autost väljumata, oli teine ilusti ühe murumätta peal, valge mälukaart

Algus läks minujaoks hästi, ringiajad olid minujaoks head mis ettetõtates andsid kahe esimese vooru aegadega oma klassi 1 koha. Et kiiremini sõita, jääb ikka hetkel paljalt mootori ja tutikate rehvidetaha kinni. Endast kiiremini on üsna raske sõita. Hetkel siis hullu ilmaga enda isiklik parim on 1:38,128
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1257
Aga ega ma sellest eriti ei tahtnudgi rääkida.
Mure nimelt sedalaadi, et taas on lahkunud elust sidurikorv. Palju ma siis sõita sellega sain? 1 päev Raplas ja 1,5 päeva Audrus.
Süüdlane siis siin :





Kui keegi oskab nõu anda, miks just nii juhtub, siis ootan tagasisidet.
Probleem andis juba tunda OT-l , kui tagasirgel 5 käiku sisse lülides tekkis vibra, ise arvasin, et suuremal kiirusel rehvide balanss annab tunda.
AG-l kolmandat vooru oodates näitas lamda liiga rikast segu, seda tegi ta juba eelneval voorul, kahtlustasin miskit mootori anomaaliat ja andsin korra gaasi u 4-5000 pööret ja järsku käis nõks ja mootori hakkas vibrama. Et tühikäigul sedasi vedrud kõveraks tõmbab on üsnagi arusaamatu minu jaoks. Samas arvan, et vedrusid hoidev neet väsis sõitude ajal ära, sellest tekkis vibra 5 käiguga ja tühikäigul lihtsalt andis nõrgim koht järele.
Kuidas edasi minna, ei tea...
e28
Kaamera autoväliseks kinnitamiseks soovitan magnetkinnitust kasutada, on turvalisem. See jubin on ka täiesti ise tehtav, vaata, netist leiab õpetusi. Pikkadeks talveõhtuteks hea nokitsemine 
Kas sidurikorv oli auto alla keeramise hetkel uus?
Eks algatuseks tasub korv ära remontida ma arvan, ehk oli tõesti needi probleem, kuigi piltidelt ei ole näha, et ükski neet oleks otseselt purunenud.
Piltide põhjal tunudub, et kasutad pidurdamisel agressiivselt ka käikude abi... võibolla sellised "tänavasidurid" ei peagi kestma sellist valu?

Kas sidurikorv oli auto alla keeramise hetkel uus?
Eks algatuseks tasub korv ära remontida ma arvan, ehk oli tõesti needi probleem, kuigi piltidelt ei ole näha, et ükski neet oleks otseselt purunenud.
Piltide põhjal tunudub, et kasutad pidurdamisel agressiivselt ka käikude abi... võibolla sellised "tänavasidurid" ei peagi kestma sellist valu?
E10 2002
LK 19 näed isegi.Arvo kirjutas: Kas sidurikorv oli auto alla keeramise hetkel uus?
Meenub veel seegi, et viimasel voorul ei õnnestunud uue stardisirge lõpus korralikult käiku alla vahetada, tõmbas tagarattad plokki. Samad sümptomid olid ka eelmise sidurikorvi purunemisel mõne aastaeest. Mõtlesin seegi kord, et mis mul viga on, et ei suuda normaalselt sidurit vabastada .... , vist viga oli millesgi muus.
Kes korvi remondib ? uued vedrulamellid ja tasakaalustamine ?
Siin siis pikaks veninud mokk

http://www.youtube.com/watch?v=zSetEv5lW44&feature=plcp
e28
Pidurimeistri spetsialistidega tasub ehk konsulteerida?
Kui tasakaalustusest rääkida siis tegelikult oleks õige tasakaalustada kogu komplekt koos (korv, hooratas ja ketas), praegu oli sul vist ka lihtsalt korv vana hooratta otsa kruvitud? (Minu autol sama lugu
)
Samas ma tean, et neid on edukalt ka põlve otsas remonditud ja ilma igasuguse tasakaalustuseta, vedrulehtesid saab vanadelt korvidelt võtta, pane neid kasvõi 5 tk ühte pakki.
Muidugi, kui rahakott kannatab on alati võimalus mõni tõsisem sidurikomplekt soetada ja see mure pikaks ajaks unustada...
Kui tasakaalustusest rääkida siis tegelikult oleks õige tasakaalustada kogu komplekt koos (korv, hooratas ja ketas), praegu oli sul vist ka lihtsalt korv vana hooratta otsa kruvitud? (Minu autol sama lugu

Samas ma tean, et neid on edukalt ka põlve otsas remonditud ja ilma igasuguse tasakaalustuseta, vedrulehtesid saab vanadelt korvidelt võtta, pane neid kasvõi 5 tk ühte pakki.
Muidugi, kui rahakott kannatab on alati võimalus mõni tõsisem sidurikomplekt soetada ja see mure pikaks ajaks unustada...
E10 2002
Ehk peaks mõtlema Sahs Racing korvi kasutusele. Kuigi ei tea kas seda sellisel hooratale olmas on, aga arvan olevat. Ise kasutasin kunagi Audil millel oli jõudu ca 280+ kW ja probleeme polnud.
Epartsi kodukal on olemas 351EUR
Epartsi kodukal on olemas 351EUR

Viimati muutis Jaks, 12 Nov 2012 08:23, muudetud 1 kord kokku.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
SACHS (ZF SRE) 883082 999647
http://www.zf.com/media/media/document/ ... pplung.pdf
max. übertragbares Motormoment
organischer Belag/
max.transmittable engine
torque organic facings
max. übertragbares Motormoment
Sinterbelag/
max.transmittable engine
torque sintered plate
Nm lb/ft Nm lb/ft
400 296 475 352

http://www.zf.com/media/media/document/ ... pplung.pdf
max. übertragbares Motormoment
organischer Belag/
max.transmittable engine
torque organic facings
max. übertragbares Motormoment
Sinterbelag/
max.transmittable engine
torque sintered plate
Nm lb/ft Nm lb/ft
400 296 475 352

e28
Ei vaadnud mis sa alla panid, aga jah kui selline korv juba oli ja ei kesta siis peab edasi mõtlema.
Autol jõudu ju niipalju pole ( ma vähemalt arvan ), et selline asi ei peaks kestma.
Aga nagu elu näitab ei kesta need asjad selle auto küljes. Seega pead veel midagi kangemat vaatama või midagi vaja ringi ehitada. Enamus küll ei taha kasutada, aga ehk peaks proovima kahemassilist hooratast.
Autol jõudu ju niipalju pole ( ma vähemalt arvan ), et selline asi ei peaks kestma.
Aga nagu elu näitab ei kesta need asjad selle auto küljes. Seega pead veel midagi kangemat vaatama või midagi vaja ringi ehitada. Enamus küll ei taha kasutada, aga ehk peaks proovima kahemassilist hooratast.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Imelik lugu selle siduriga,ise olen kasutanud samasugust korvi ,ilma SRE kirjata,mis on kataloogi järgi E34 3,6 M5 oma, juba kaks aastat v8 4,0 bensiini mootori otsas ja se aasta 4,0 V8 diisel mootoril ka ,millel 600nm väänet ja pole kordagi sel komplektil lamellidest lahti saanud ega libisema ka mitte.Uus korv sai pressi all ära mõõdetud ja clamp-loud i oli mäletamismööda pea 900kg,mis peaks vastu pidama originaal kettaga 500nm .
e30 cabrio e34 540i
Võtmesõna on siin käiguga pidurdamine minuarust, see tekitab sidurikorvile ju tagurpidi koormust, seda on näha ka selle järgi kuidas need vedrulehed on kõveraks vajutatud. Lisaks on koormus seal veel omakorda suurem kui kasutada plokkdiffrit ja slikke - rehvide pidamine teekattega suurendab jõudu mis läbi ülekannete sidurini jõuab.
E10 2002
Samas pidurdatakse ju teiste autodega ka ja ei juhtu midagi.
Isiklikult kasutan enda M5-el ka päris palju käiguga pidurdamist ja auto mass on tunduvalt suurem ja kindlasti ka mootori pidurdus jõud suurem kui tava mootoril ( ei tea muidugi kui tavaline on sellel autol ).
Ja siduri kestab sellest hoolimata.
Isiklikult kasutan enda M5-el ka päris palju käiguga pidurdamist ja auto mass on tunduvalt suurem ja kindlasti ka mootori pidurdus jõud suurem kui tava mootoril ( ei tea muidugi kui tavaline on sellel autol ).
Ja siduri kestab sellest hoolimata.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Need selle sügise sõidud kokku ei suuda ka parima slikiga tekitada sellist pidamist, mida see auto on läbi elanud eelneva elu jooksul minu kasutuses olles. Rapla oli lausvihm, OT-l oli vihm ja AG cupil asfalt pea 0 kraadi lähedal. Pikkamisi mõeldes äkki kukub käigu vahetusel alla pööre olematuks ja kui madal käik rakendub ja sidur vabastada tekib löök. Tõenäoliselt pean appi võtma pedaalimisjuhendaja.
Miks võidusõiduautodes on nii palju vilkuvaid ja mõõtvaid asju. Ju selleks, et pärast saaks tõestada, et juht ika ise tehnika ära rikkus
Miks võidusõiduautodes on nii palju vilkuvaid ja mõõtvaid asju. Ju selleks, et pärast saaks tõestada, et juht ika ise tehnika ära rikkus

e28
Vahepeal olen viinud korvi ja siduriketta Pidurimeistri juurde, kus ei osatud miskit tarka vastata, nagu kõik on ok, miskit muud viga asjadel nagu ei oleks, ketta paksust oli küllaga, väidetavalt veel kulumata detail. Sellegipoolest tellisin uued siduriketta katted peale.
Lamellide joonised saadan kah metallifirmasse ära ja jään vastust ootama. Kuna tegemist oli kolme 0,7 mm paksuse lehega, siis hetkel mõtlen, kui jämedaks peaks selle pataka tekitama, kas 2,1 mm asemel 5 mm oleks liig või mitte. Samas kust saab T tähe kululisi 8 mm -seid täisraudneete ?
Originaalis oli kokku löödult kogu neetide pukkus siis 8 x 12 ja 8 x 18 mm, seega peaksid uued olema vastava mõõdu jagu pikemad.
Tegin mõne klõpsu ka ajaloo mõttes veel tervetest asjadest
Näiteks selline tappa saav detail on veel nagu uus :

Uueks sai ka tehtud järgnevad peksupoisid : uued kondoomid peale ja värske libesti vahele


Lamellide joonised saadan kah metallifirmasse ära ja jään vastust ootama. Kuna tegemist oli kolme 0,7 mm paksuse lehega, siis hetkel mõtlen, kui jämedaks peaks selle pataka tekitama, kas 2,1 mm asemel 5 mm oleks liig või mitte. Samas kust saab T tähe kululisi 8 mm -seid täisraudneete ?
Originaalis oli kokku löödult kogu neetide pukkus siis 8 x 12 ja 8 x 18 mm, seega peaksid uued olema vastava mõõdu jagu pikemad.
Tegin mõne klõpsu ka ajaloo mõttes veel tervetest asjadest

Näiteks selline tappa saav detail on veel nagu uus :

Uueks sai ka tehtud järgnevad peksupoisid : uued kondoomid peale ja värske libesti vahele



e28
Kevad on ukseees ja vahepeal tekkisid uutmoodi mõtted. Kuna rahakapp hakkas ühest otsast koos Tele2 säästuprogrammiga hullumeelselt punnitama, oli vaja leida üleliigsele lahendus. Nagunii oli pool masinat taaskord laiali lammutatud, siis ega küll küllale liiga tee.
Algatuseks sai leitud selline eksemplar :

Kuid pikema kompunni peale ei olnud just parim lahendus, seega sai pisut edasi moditud :

Tellimusse sai sisse antud sellelaadne asi, mis peaks kokkuvõttes alla 1 ati lubama 500 kappaja kanti:

Kevadel näene rsk !!!
Algatuseks sai leitud selline eksemplar :

Kuid pikema kompunni peale ei olnud just parim lahendus, seega sai pisut edasi moditud :

Tellimusse sai sisse antud sellelaadne asi, mis peaks kokkuvõttes alla 1 ati lubama 500 kappaja kanti:

Kevadel näene rsk !!!
e28
Jah, ringrajal vabalthingava pealt järsku selliste "lisadega" masinasse istuda eeldab turvavarustuse täiendamist turvakaarega vähemalt
Loodetavasti leiad rajale sobiva tasakaalu töökindluse, võimsuse ja turbolagi vahel.
Ma ise oleks vist pigem alustanud kubatuuri tõstmisest koos mingi radikaalsema nukkvõlli (300+ kraadi) ja ITB-dega.

Loodetavasti leiad rajale sobiva tasakaalu töökindluse, võimsuse ja turbolagi vahel.
Ma ise oleks vist pigem alustanud kubatuuri tõstmisest koos mingi radikaalsema nukkvõlli (300+ kraadi) ja ITB-dega.
E10 2002