
Tegelikult tuli lisaks veel soetada tuub spetshermeetikut mis käib kaane ja tihendi vahele. Ning vasktihend tuleb enne kasutamist gaasileegil noolutada - st materjal tuleb kuumutada praktiliselt hõõgumiseni ningi siis lasta rahulikult maha jahtuda.
Siin üks pilt veel ilusast ja läikivast tihendist mis prooviks on paigaldatud mootoriplokile:

Mootori kokkuladumiseks ostsin kõik hammasrattad, ketid, leevendid, tihendid jms pisiasjad südamerahu huvides uued.

Vahepealsest mootori kokkuladumisest olen unustanud suure hasardi tõttu pilte teha, siin üks foto juba enam-vähem valmis asjast, prooviks ka roolivõimu pump ja genekas küljes.

Vanemal M30 mootoril on minu hinnangul BMW insenerid teinud mõned möödalaskmised elementaarsemate asjade juures mis puudutab mootori hooldust - nt selline suht rutiinne tegevus nagu õlifiltri vahetus on siin suht tülikas:

Õlifiltri korpus asub suht sügaval "augus", lisaks on veel kinnituspolt allapoole jäetud.
Samalt pildilt on ka näha generaatori ja roolivõimu kinnitused - näiteks rihma vahetamiseks või pingutamiseks tuleb polte avada suht kitsas ja ebamugavas kohas ning pimesi.
Uuematel mootoritel on õnneks vähemalt õlifiltri asukoht normaalseks muudetud,

ma täpselt ei mäleta enam kuidas generaatoriga lood olid aga vist käis ka seal rihma pingutamine juba ülevalt poolt ning käis see protseduur lihtsalt mutri keeramisega.
Kuna suht juhuslikult sattus kunagi minu valdusesse üks komplekt selle ajastu VDO lisakellasid (pinge, õlirõhk ja õlitemp) siis otsustasin vähemalt mootori poolele igaks juhuks kellade valmiduse andurite näol tekitada. Õlirõhu anduri jaoks keevitasin põlve otsas valmis vastava kolmiku:

Õlitemperatuuri andur läheb karteripõhjas oleva õlikorgi külge ning voltmeeter peale paari juhtme teatavasti mingeid lisamodifikatsioone ei vaja

Kunagi sai soetatud selle auto jaoks E34 M5 sidur. Korv ja ketas olid küll suhteliselt heas olukorras:

Aga kuna siduriketta vahetus hiljem auto all mingi meelakkumine just pole, siis otsustasin lasta paigaldada Pidurimeistris kettale uued katted. Hind 30 euri.
Tulemus:

Vanematel BMW-del on siduriketta vahetuse juures rangelt soovituslik vähemalt kontrollida (soovitavalt alati vahetada) veel ühe pisidetaili olukorda:

Jooniselt detail nr 2 (hind UM-s oli vist 1 eur) ehk siis väike plastikust punn mis toetub siduri lahutuskahvli ühe otsa alla. See kulub ajaga lihtsalt ära, minu siduril oli lausa 5mm lühem! Selle tagajärjel sidur lihtsalt ei lahuta korralikult (üks sümptom on külma mootoriga, 1 käik lülitub raskelt ja kipub kaasa vedama)
Siin pildil sidur juba mootori küljes:

Survelaager tuli LUK toodang, hind ca 20 eur.
Vanem "dogleg" käigukast on küll suht probleemse ehitusega

aga otsustasin, et käigukasti ma praegu siiski lahti ei kisu. Korraliku ja uuendatud hoovastikuga lülitusid vähemalt seisval mootoril käigud küll hästi, ilmselt olid siis varasemad probleemid ära väsinud hoovastiku taga.
Käigukasti õliks valisin redline MTL. Lääne foorumite kasutajate kogemusi lugedes sisaldab see õli lisandeid mis lihtsustavad käikude lülitumist.

1l hind oli vist 18 euri, Getrag 262CR kasti õlinorm on 1,7l.
Tartus Texas service müügimees vaatas mind sellise soovi peale küll kahtlustava pilguga, tema sõnutsi on see "racing" õli ja nii vanale masinale tuleks palju odavamat panna

Eks elu näitab kuidas see "spets racing õli" siis reaalselt toimib.