On kellegil avaldada oma tarkusi põhjakaitse kohapealt?
Mis on kõige parem ja mida oleks mõtekas üldse vaadata.
Siin paar vanemat meest rääkisid..et veneajal oli üks tore põhjamastiks.. mille lasid peale.. siis sõidsid tolmu ja kruusa täis..ja pidas terve igaviku
Kas just see nii oli..aga ehk suudate aidata ja suunata õigele teele.
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür
Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
Dinitrol 3125 on hea toode, aga see on "õhuke" ja eelkõige õõnsustesse. Dinitrol 4941 on mõeldud põhja alla. Ma ei soovita mingi eriliselt paksu mögaga kokku teha. Sest elu näitab, et vesi pääseb ikkagi vahele - mastiks kuivab ära ja lööb lahti. Mida paksem kiht, seda raskem märgata. Pigem pane õhem kiht ja vajadusel uuenda igal aastal.
Enda praktikast: Dinitrol 3125 pintseldan ma praktiliselt igale poole, kui auto all midagi teen, sest see imbub hästi rooste sisse. Olen seda ka kompressoriga šassii sisse heldelt lasknud. 4941ga olen põhja võõbanud. Püsib hästi.
Enda tähelepanekutest võin öelda, et püssiga kantav mastiks püsib väga kenasti ja ei satu niiskus kuhugi vahele ning ei pragune ta samuti. Pintsliga peale kantav mastiks seevastu läheb praguliseks ja niiskus võib vahele pääseda.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kas see Dinitroli põhjaalla käiv mastiks kuivab ilusti ära nii, et sitt ja sodi külge ei kleepu ? Kuna minu auto eesmärk on olla hobiauto millega sõita vaid suvel siis peale pesu (ka rattakoobaste ja põhjapesu) peab olema ilus vaadata kui koopad jms on puhtad.
Võin Dinitroli soovitada. Minul on aastaid kõik oma autod sellega üle tehtud. Alguseks võib ta natukene kleebuv olla, aga küll ta kuivab ruttu ilusti mitte kleebuvaks. Auto rattakoobad ja põhi jäävad küll välimuselt ilusaks.
Mõlemad nimetatud Dinitroli tooted on vahalaadsed. 3125 on pruun, 4941 on must. Mõlemaid saab suruõhupüstoliga peale lasta. Lihtsuse mõttes olen ka pintsliga peale kandnud.
Bituumenaerosoole ma ei kasutaks, sest "kuivavad" ja kooruvad rooste pealt lahti.
Hobiauto põhja puhtana hoidmiseks on tõhus soovitus - sõida ainult asfaldi peal. Katsetatud Lääne-Euroopas omal nahal. Dinitrol võtab tolmu ja liiva ikka külge ja lõpuks on pind kruusateega samat värvi isegi kui pori veega maha uhta. Kui pedantselt puhast põhja tahta, siis on haljas värvitud pind ja regulaarne pesu vist ainsad vahendid.
Rooste peale lastakse inhibiitoreid sisaldavat ja sisse imbuvat vaha. Igal pool ei ole praktiline ega võimalik täie rauaga töötlus (metall haljaks, roostesurm, värvimine). Näiteks maasturi sillatalad ma lükkasin traatharjaga puhtaks, pintseldasin 3125ga ja lõpuks 4941ga. Jäi ilus must pind. Värvides ma oleks kordades rohkem aega kulutanud. Asja uba on ka selles, et vanasõidukit kõpitsedes on võimalik kas totaalne juppideks kiskumine ja taastamine või sõitvat autot osade kaupa taastada. Viimase variandi puhul tuleb kuskile piir tõmmata, millest edasi ei noki, sest iga töö toob kaasa vähemalt kolm lisatööd Nii need entusiastlikult alanud projektid kestavad aastaid ja auto muudkui seisab.