K: portimise kohta
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
K: portimise kohta
Nagu aru saan, nimetatakse portimiseks sisse- ja väljalaskekanalite suuremaks freesimist (uuristamist, puurimist).
Kanalid on ebamäärase kujuga ja seestpoolt kitsenevad. See eeldab käsitööd ilmselt. Kuidas saab need kanalid portimise järel sarnaseks? Et oleks sarnanegi ruumala.
Tekkis küsimus ka kollede tihendite kohta: Kas väljalasketihendeid peab ka freesima (avasid suuremaks viilima) või sobivad mõne muu moto tihendid? Sisselaskega on lihtne aga väljalaskel ju metallrõngad, mis viilides kahe rõnga näol ära kukuvad ...
Kas kollesid peab ka uuristama niikaugelt kui ulatab? Plokikaanega ühendused peab kindlalt sujuvad saama. Ja TB juurest samuti suuremaks freesida? Peale läheb m30b35 TB.
Kanalid on ebamäärase kujuga ja seestpoolt kitsenevad. See eeldab käsitööd ilmselt. Kuidas saab need kanalid portimise järel sarnaseks? Et oleks sarnanegi ruumala.
Tekkis küsimus ka kollede tihendite kohta: Kas väljalasketihendeid peab ka freesima (avasid suuremaks viilima) või sobivad mõne muu moto tihendid? Sisselaskega on lihtne aga väljalaskel ju metallrõngad, mis viilides kahe rõnga näol ära kukuvad ...
Kas kollesid peab ka uuristama niikaugelt kui ulatab? Plokikaanega ühendused peab kindlalt sujuvad saama. Ja TB juurest samuti suuremaks freesida? Peale läheb m30b35 TB.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Üldiselt kehtib see reegel, et kui väga täpselt ei tea mida teed, siis suure tõenäosusega asja ei saa ning tulemus on kehvem, kui originaal. Lihtne asi, mis teeb voolavust paremaks on kaane valujälgede maha viilimine ning kaane ja kollektorite ülemineku sujuvaks tegemine.
Kui kange tahtmine on katsetada ja proovida siis motors24 käis kunagi see portimise teema läbi ning Lauri seletas algajale päris detailselt ära kus ja mida maha lihvida. Veidi otsides leiab kindlasti need videod üles.
Kui kange tahtmine on katsetada ja proovida siis motors24 käis kunagi see portimise teema läbi ning Lauri seletas algajale päris detailselt ära kus ja mida maha lihvida. Veidi otsides leiab kindlasti need videod üles.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Parem oleks samas lasta kellelgi portida, tulemus jääb viimase peal. Mõne vana peal võid ennem kätt proovida ja eks siis näed, kuidas tuli. Olen internetist näinud amatööride tulemusi ja üldiselt ei kannata need väga vaadata.
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
BMW M5 & BMW E90 320d
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Võtsin ikka kohe õige kaane ette. Alustasin väljalaskest. Hulluks asja ei ajanud. Märkisin tihendi avast kitsama koha markeriga ja võtsin märgitud osa maha. Sügavamalt tegin lihtsalt laugeks kõik.
Väljalaske võin vist peegelsiledaks teha, sest seal enam gaasid segunema ei pea. Seal on vaja gaasid kiirelt edasi juhtida.
Sisselaskel tegin sama kollektoriga, sest seal oli tihendist kitsam kõik. Kaane sisselase aga jääb ilmselt puutumata, sest see on täpselt tihendiga sobiv ja parajalt kare seest. Võibolla puhastan vaid tahmast need pinnad.
Väljalaskekolled võtan ka ette ja teen võimalikult laiaks seest, niikaugelt, kui freesid võimaldavad.
Kevad jõudis kole ootamatult kätte
Peab mootoriga otsi kokku tõmbama hakkama, varsti ju aeg vanakesed päevavalgele tuua!
Väljalaske võin vist peegelsiledaks teha, sest seal enam gaasid segunema ei pea. Seal on vaja gaasid kiirelt edasi juhtida.
Sisselaskel tegin sama kollektoriga, sest seal oli tihendist kitsam kõik. Kaane sisselase aga jääb ilmselt puutumata, sest see on täpselt tihendiga sobiv ja parajalt kare seest. Võibolla puhastan vaid tahmast need pinnad.
Väljalaskekolled võtan ka ette ja teen võimalikult laiaks seest, niikaugelt, kui freesid võimaldavad.
Kevad jõudis kole ootamatult kätte

Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Ma selleks korraks palju ette ei võtnud. E30 sõidab, seda sai "liinilt maha võtmata" ehitatud. E21-le peab radika tagasi panema ja saaks ka kevadet kuulutada. Kui jõuab, saab üks neist uut jõuallikat maitsta 

Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Sellistele tööde läbiviimiseks on seade olemas mis näitab tulemused ja annab info mis tuleb täpselt kust kohast ära võtta või arendada.
Tunnen ainult inglise keelne sõna, isegi Sakslased kasutavad sama sõna - "flow bench"
Kas on selline asi on Eesti pinna peale leidav? Ei ole aimu....
Tunnen ainult inglise keelne sõna, isegi Sakslased kasutavad sama sõna - "flow bench"
Kas on selline asi on Eesti pinna peale leidav? Ei ole aimu....
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Sellest asjast (voolavuse visualiseerimise kamber, kast) on foorumites kirjutatud. Kui selline kuskil meie paljukannatanud vabariigis ongi, siis sinna mul asja pole. Kui juba düno, mida on mitu, maksab paarsada eerot siis oma 30-eurose jupiga sinna ei kipu 
Tuleb mis tuleb ...

Tuleb mis tuleb ...
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Lugesin nimekaimu srokeri teemast, et krooni ajal käis tema oma e30-ga umbes 3000 + käive maksvas dünos.
50 eerot on tõesti mõistlik hind paari tõmbe eest. Huvi pärast võiks isegi seal ära käia
50 eerot on tõesti mõistlik hind paari tõmbe eest. Huvi pärast võiks isegi seal ära käia

Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Siin on siis välja toodud kütusesüsteem, süütesüsteem, sisselase, väljalase ja ka plokikaas. Kirjutatud on nii kollektorite ehitamise, portimise, kütusesüsteemi muutmise kui ka süütesüsteemi muutmise ja kontrollimise kohta.
Mina sain juba lugedes näiteks teada selle, et minu autol on vale vl kollektor ja valed küünlad Muid asju hakkan täna kontrollima
Ühesõnaga edu lugemisel, kui mõnele kehvema ingliskeele oskusega inimesele midagi arusaamatuks jääb, võib siinsamas teemas näiteks minult küsida abi tõlke kohta.
Mina sain juba lugedes näiteks teada selle, et minu autol on vale vl kollektor ja valed küünlad Muid asju hakkan täna kontrollima
Ühesõnaga edu lugemisel, kui mõnele kehvema ingliskeele oskusega inimesele midagi arusaamatuks jääb, võib siinsamas teemas näiteks minult küsida abi tõlke kohta.
I don't know of any better service to offer for the short time abercrombie outlet are in the world.
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Mingi tähtsusetu asi, nagu link näiteks, on vist lisamata jäänudviviana kirjutas:Siin on siis välja toodud kütusesüsteem, süütesüsteem, sisselase, väljalase ja ka plokikaas. Kirjutatud on nii kollektorite ehitamise, portimise, kütusesüsteemi muutmise kui ka süütesüsteemi muutmise ja kontrollimise kohta.
Mina sain juba lugedes näiteks teada selle, et minu autol on vale vl kollektor ja valed küünlad Muid asju hakkan täna kontrollima
Ühesõnaga edu lugemisel, kui mõnele kehvema ingliskeele oskusega inimesele midagi arusaamatuks jääb, võib siinsamas teemas näiteks minult küsida abi tõlke kohta.

Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06