K: M20@e21 karteripõhja vahetamise kohta

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

K: M20@e21 karteripõhja vahetamise kohta

Postitus Postitas sillufromIV »

Mu e21-l on alumiiniumkarteriga m20 mootor (originaalis e34-lt). Selle õlikork lekib. Keere on viga saanud. Sain selle niipalju pidama, et külmalt ei tilgu. Õli soojenedes aga hakkab tilkuma. Panin praegu õlikorgi alla (poldipea ümber, keerme otsa) paraniidist santehnilise tihendi.

Kogunenud on viisakaid m20 karteripõhjasid, terasest.

Kas e21-l saab karteripõhja maha ja teise peale ilma mootorit tõstmata? Mootor on originaalsetel mootoripatjadel.

Teiseks hakkas silma vist ebk foorumis karteripõhjasse vaheseinte tegemise teema. Pidavat olema vajalik selleks, et kurvis õhku õli asemel ei võtaks. On keegi sellise asjaga hakkama saanud m20 puhul? Kirjutab ehk teistelegi sellest?
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2656
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: K: M20@e21 karteripõhja vahetamise kohta

Postitus Postitas Ruut »

sillufromIV kirjutas:Kas e21-l saab karteripõhja maha ja teise peale ilma mootorit tõstmata? Mootor on originaalsetel mootoripatjadel.

Teiseks hakkas silma vist ebk foorumis karteripõhjasse vaheseinte tegemise teema. Pidavat olema vajalik selleks, et kurvis õhku õli asemel ei võtaks. On keegi sellise asjaga hakkama saanud m20 puhul? Kirjutab ehk teistelegi sellest?
IIRC E30 ei saanud ilma mootorit tõstmata. Kergitada oli vaja suht vähe. Millistel M20 plekkvanne on kasutatud? Omal on küll kõik alumiiniumist olnud.

See kurvis õli asemel õhu võtmine võib kõne alla tulla ringraja masinal täisslikiga sõites. Sinu tänavaseades masinal sellist probleemi kindlasti kunagi ei ilmne, eeldusel muidugi, et õlitase on normi piires. Cardo auto teemast võid M30 õlivanni ehitust vaadata.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1411
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: K: M20@e21 karteripõhja vahetamise kohta

Postitus Postitas Arvo »

Ruut kirjutas: See kurvis õli asemel õhu võtmine võib kõne alla tulla ringraja masinal täisslikiga sõites.
Kannatab rinkal ka slikkidega ilma nende vaheseinteta vabalt sõita, tuleb kasutada kvaliteetset racing õli ning õlitase võiks olla u 3-4 mm üle max (õlivarda järgi).
Samas pole selline mod eriti keeruline teostada ja midagi halba kindlasti ei tee... ja kui plaan tulevikus ringradasid vahest väisata siis tasub valmis meisterdada küll.
E10 2002
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Ma pole muidugi viiliga ega magnetiga kallal käinud aga näiteks 1980.a e21 320 mootoril on just plekist karteripõhi. See tundub olevat kohati roostes ja üks M20B23 põhi on kole kortsus aga ei leki. Selle järgi oletan, et on plekist need.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Arvo
Postitusi: 1411
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

sillufromIV kirjutas: See tundub olevat kohati roostes ja üks M20B23 põhi on kole kortsus aga ei leki. Selle järgi oletan, et on plekist need.
Vanematel M20 mootoritel on jah terasplekist karter= kannatab väiksemad kõksud välja ning vajadusel odav keevitada.
E10 2002
Vasta