
BMW 728iS '82 Trevi
BMW 728iS '82 Trevi
Sinna, kus on, tuleb ka juurde. Täna jõudis ta mulle hoovile, aga alles hämaras, seepärast ka udune pilt. Natuke nokitsemist ja siis vaja arvele võtta:


There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Tegu selle sama siin foorumis talvel müügil olnud 725, ehk 728iS -ga. Eks paistab, mis kujul ta passi kirja pannakse. Vanas passis on 725.
Kuna auto on 3 aastat vähemalt seisnud, siis tegemist jagub. Saigi siis hommikukohvi kõrvale kõige rohkem segavad asjad ära tehtud.
Esiteks sai asendatud ukse polstri ülemine osa tervega, keegi osavkäpp oli telliskivi aknast sisse saatnud. See toimus ca 2 aastat tagasi, kui auto veel müügiplatsil seisis. Lõhkus niimoodi akna (klaasikilde tuleb alles hakata autost puhastama) ning uksepolstri ning ka keskkonsool on pihta saanud.


Aknaklaas on küll kiiruga vahetatud, kuid väntmehhanism akna sees on suht roostes (määrimata, kuiv) ning uue klaasi kinnitus ei hoia klaasi kinni (alla vändates tuli küljest ära).
Meeldiva detailina avastasin, et sigaretisüütlit pole vist kordagi kasutatud. See on eriti tore selle tõttu, et esinusest uut tellides tuleb teistsuguse kujuga süütel, ehk sellises seisukorras on seda keeruline leida.
Ja siis loomulikult sai asutud tühikäigu kallale, lihtsalt seetõttu, et seda eriti polnud. Peasüüdlased:
(alumine on siis uus ja õige)

vana ja uus kõrvuti.

Lisaks paar teist voolikut, mis ei olnud õiged aga funktsioneerisid, sai uute vastu vahetatud ja siis kadus tühikäik täiesti ära..... keegi kunagi oli lihtsalt süsteemi niimoodi timminud, et kui mootor lisaõhku imes, siis õige tühikäigukruvi oli kinni keeratud. Tulemuseks käivitus poolest pöördest ning ilus tühikäik, vähemalt soojast peast. Ahjaa kapotiamordid said ka täitsa uued, vanad olid täiesti läbi, käsitsi pidi kapotti ülal hoidma.
Millalgi tuleb välja vahetada lekkiv radiaator (õnneks lekib väga aeglaselt):

82 aasta auto kohta on tegelikult olukord väga hea, nii rooste kui tehnika kohapealt. Kui seismisest tingitud vead üle käia (nt pidurid on täiesti kinni, rehvid vist tahavad tühjaks immitseda jne.) võib vist otse ülevaatusele sõita. Lisaks jääb veel õgvendada tagapaneel ja pagasnikuluuk, kuid õnneks on seal tegu ainult väikese muljumisega.
Kuna auto on 3 aastat vähemalt seisnud, siis tegemist jagub. Saigi siis hommikukohvi kõrvale kõige rohkem segavad asjad ära tehtud.
Esiteks sai asendatud ukse polstri ülemine osa tervega, keegi osavkäpp oli telliskivi aknast sisse saatnud. See toimus ca 2 aastat tagasi, kui auto veel müügiplatsil seisis. Lõhkus niimoodi akna (klaasikilde tuleb alles hakata autost puhastama) ning uksepolstri ning ka keskkonsool on pihta saanud.


Aknaklaas on küll kiiruga vahetatud, kuid väntmehhanism akna sees on suht roostes (määrimata, kuiv) ning uue klaasi kinnitus ei hoia klaasi kinni (alla vändates tuli küljest ära).
Meeldiva detailina avastasin, et sigaretisüütlit pole vist kordagi kasutatud. See on eriti tore selle tõttu, et esinusest uut tellides tuleb teistsuguse kujuga süütel, ehk sellises seisukorras on seda keeruline leida.
Ja siis loomulikult sai asutud tühikäigu kallale, lihtsalt seetõttu, et seda eriti polnud. Peasüüdlased:
(alumine on siis uus ja õige)

vana ja uus kõrvuti.

Lisaks paar teist voolikut, mis ei olnud õiged aga funktsioneerisid, sai uute vastu vahetatud ja siis kadus tühikäik täiesti ära..... keegi kunagi oli lihtsalt süsteemi niimoodi timminud, et kui mootor lisaõhku imes, siis õige tühikäigukruvi oli kinni keeratud. Tulemuseks käivitus poolest pöördest ning ilus tühikäik, vähemalt soojast peast. Ahjaa kapotiamordid said ka täitsa uued, vanad olid täiesti läbi, käsitsi pidi kapotti ülal hoidma.
Millalgi tuleb välja vahetada lekkiv radiaator (õnneks lekib väga aeglaselt):

82 aasta auto kohta on tegelikult olukord väga hea, nii rooste kui tehnika kohapealt. Kui seismisest tingitud vead üle käia (nt pidurid on täiesti kinni, rehvid vist tahavad tühjaks immitseda jne.) võib vist otse ülevaatusele sõita. Lisaks jääb veel õgvendada tagapaneel ja pagasnikuluuk, kuid õnneks on seal tegu ainult väikese muljumisega.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Esiklaasilt avastasin sissesõidu vajalikkust meeletuletava kleepeka:

Originaal käigukangi nupp on lihtsalt nii kole (kolme "sporttriibuga"), et tema peab minema kapi sügavustesse oma aega ootama. Asemele sai tagasihoidlik puust nupuke. Tegelikult on sisu väga korralik, ainult seismisest natuke tolmune, fotoka välk paneb selle tunduma maru mustana.

Selle vanusega E23-de ja E28te tüüpviga. Spidokas ei tööta nii nagu peab. Temp ja kütusetaseme seierid töötavad, tahhokas, kiirus, hetkekulu ei tööta. Põhjus kui üks või mitu viimastest ei tööta on 99% juhtudest selline (taamal paistab ka originaal käigukangi nupp):


Radade ja lintkaabli mädanemine on põhjustatud akudest lekkinud happest. 81 aasta novembrikuus paigaldatud. Tore on see, et mõistliku hinnaga asendust enam sellele ei leidu. Paar aastat tagasi sai ebay-st renoveeritud plaate tellida ca 90.- usd + saatmine. Täna on sealgi ainult moderniseeritud akuvabad plaadid, hinnaga 230.- usd tk.
Tükk aega on meeles mõlkunud see pcb kloonida, kui idee õnnestub, siis piisab ainult vanalt plaadilt protsessori maha jootmisest ja uuele paigaldamisest ning spido töötab jälle.

Originaal käigukangi nupp on lihtsalt nii kole (kolme "sporttriibuga"), et tema peab minema kapi sügavustesse oma aega ootama. Asemele sai tagasihoidlik puust nupuke. Tegelikult on sisu väga korralik, ainult seismisest natuke tolmune, fotoka välk paneb selle tunduma maru mustana.

Selle vanusega E23-de ja E28te tüüpviga. Spidokas ei tööta nii nagu peab. Temp ja kütusetaseme seierid töötavad, tahhokas, kiirus, hetkekulu ei tööta. Põhjus kui üks või mitu viimastest ei tööta on 99% juhtudest selline (taamal paistab ka originaal käigukangi nupp):


Radade ja lintkaabli mädanemine on põhjustatud akudest lekkinud happest. 81 aasta novembrikuus paigaldatud. Tore on see, et mõistliku hinnaga asendust enam sellele ei leidu. Paar aastat tagasi sai ebay-st renoveeritud plaate tellida ca 90.- usd + saatmine. Täna on sealgi ainult moderniseeritud akuvabad plaadid, hinnaga 230.- usd tk.
Tükk aega on meeles mõlkunud see pcb kloonida, kui idee õnnestub, siis piisab ainult vanalt plaadilt protsessori maha jootmisest ja uuele paigaldamisest ning spido töötab jälle.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Täna oli järjekordne kasimise päev. Kui eile sai vahetatud tühikäigu voolikud, siis täna läksid vahetusse kõik peenikesed vaakumvoolikud. Ma ei saa aru kuidas on võimalik, et klaasikillud on täiesti igal pool. Esiakna ja armatuuri vahelt ei saanud muidu kätte, kui pidi kõvera traadiga koukima ja üritama tolmuimejaga püüda.
Täielik ikaldus on alati auto istmealuste puhastamine. Selline on nt täielikult tolmuimejaga puhastatud istme alune. Lihtsalt rohkem ei pääsenud ligi:

Siit on näha tagaotsa mõlk:

Kuna kaugtulede reflektorid olid koledad ja roostes, siis sai pandud uued. Selle käigus sai ka esinina võrede tagant üle vaadatud. Hea uudisena sai tõdetud, et roostepoiss pole siit veel närima hakanud:

Kundepoolel aga oli puudu üks lähitule kinnitustest. Kellel kuskil vedeleb vana nina (kuni 82.sept) lähitulede alumisi kinnitusi, võib teada anda. Ringiga märgitud koht, kus peaks olema kinnitus.

Lähituled, mis esialgu ei tundunud eriti hullud, näevad tegelikult uute kaugtulede kõrval väga jubedad välja. Ehk ei jää muud üle, kui need ka uued panna. Pildilt ei tundu vahe suur, aga silmaga vaadates on asi midagi muud. Siit pildilt on näha ka esistangel olev mõlk, kundepool numbrialuse taga:

Ja lisaks sama nurga alt kui esimene tehtud pilt, lihtsalt seekord valges tehtud. Velgede keskkapslid, mis on iseenesest väga hästi säilinud vajavad hädasti uusi kleepse keskele. Originaalne valge on läinud koledaks pruunikas-kollaseks:

Täielik ikaldus on alati auto istmealuste puhastamine. Selline on nt täielikult tolmuimejaga puhastatud istme alune. Lihtsalt rohkem ei pääsenud ligi:

Siit on näha tagaotsa mõlk:

Kuna kaugtulede reflektorid olid koledad ja roostes, siis sai pandud uued. Selle käigus sai ka esinina võrede tagant üle vaadatud. Hea uudisena sai tõdetud, et roostepoiss pole siit veel närima hakanud:

Kundepoolel aga oli puudu üks lähitule kinnitustest. Kellel kuskil vedeleb vana nina (kuni 82.sept) lähitulede alumisi kinnitusi, võib teada anda. Ringiga märgitud koht, kus peaks olema kinnitus.

Lähituled, mis esialgu ei tundunud eriti hullud, näevad tegelikult uute kaugtulede kõrval väga jubedad välja. Ehk ei jää muud üle, kui need ka uued panna. Pildilt ei tundu vahe suur, aga silmaga vaadates on asi midagi muud. Siit pildilt on näha ka esistangel olev mõlk, kundepool numbrialuse taga:

Ja lisaks sama nurga alt kui esimene tehtud pilt, lihtsalt seekord valges tehtud. Velgede keskkapslid, mis on iseenesest väga hästi säilinud vajavad hädasti uusi kleepse keskele. Originaalne valge on läinud koledaks pruunikas-kollaseks:

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kuna endal on vaja paar plaati korda seada, siis vaikselt tegelen sellega, tulemust näeb ca kuu aja pärast. Kui seal ise midagi juba aretatud ei ole, siis on kordasaamise tõenäosus päris suur. Eks ma annan foorumis laiemalt teada, kui peaks õnnestuma, huvilisi peaks päris mitu olema.sa oled suuteline kütusekulu näidiku ka töökorda saama?
Aga mis jäi eelpool mainimata on auto värvus, nagu piltideltki aru saada on see roheline. Täpsemalt "opalgrün metallic". Ja hea üles märkida, et läbisõidunäit on 312 000.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Täpselt nii, autol on kont. See on vist ainus lisavarustus. Ilma esimeste väntakende ning ilma kesklukuta E23 ei kohta just tihti. Viimase tõttu on bensupaagikork ka originaallukuga, tavaliselt on lihtsalt keeratav.
Kuna ma pole eriline pudelikorgivelgede fänn, siis panin endale meeldivamad veljed alla, sobivad hästi käigukanginupuga kokku.

Muret valmistab aga kundepoolne esituli. Nimelt on esitule raam kunagi ära vahetatud. Asemele on pandud aga tulede kõrgusregulaatoriga variandi oma. Seoses sellega otsin ilma regulaatorita variandi raami.
Regulaatoriga raam näeb selline välja, puuduva elemendiga tulel on lisaraam, mida tavalisel pole:

Kuna ma pole eriline pudelikorgivelgede fänn, siis panin endale meeldivamad veljed alla, sobivad hästi käigukanginupuga kokku.

Muret valmistab aga kundepoolne esituli. Nimelt on esitule raam kunagi ära vahetatud. Asemele on pandud aga tulede kõrgusregulaatoriga variandi oma. Seoses sellega otsin ilma regulaatorita variandi raami.
Regulaatoriga raam näeb selline välja, puuduva elemendiga tulel on lisaraam, mida tavalisel pole:

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Sai paigaldatud kõige tähtsam asi autos - peaaegu ajastuga sobiv kassettmakk. Kurva üllatusena keeldus aga makk koostööst. Siiani oli ta kuu aega mu prantsuse naisteautos mänginud nagu peab, kuid täna bemmi ümber tõstes enam pilti ette ei võtnud, nagu toidet poleks. Toide on kontrollitud ja mass ka olemas. Seega peab millalgi aega leidma ja maki lahti võtma. Seni aga sobib ta ka kenasti niisama augutäiteks.
Kui kellelgi on sellist üleliigset (mittetöökorras) makki, võiks mulle teada anda. Nimelt kipub volüüminupp ära kukkuma ja päris liimiga teda ka kinnitada ei tahaks, seega oleks vaja tervet nuppu.

Kui kellelgi on sellist üleliigset (mittetöökorras) makki, võiks mulle teada anda. Nimelt kipub volüüminupp ära kukkuma ja päris liimiga teda ka kinnitada ei tahaks, seega oleks vaja tervet nuppu.

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Mul on hakanud kuuesel ka sellel aasta spido-, odo- ja ökonomeeter jukerdama. Aegajalt kukub spido seier nulli. Mõne kilomeetri pärast jälle hakkab tööle. Tundub, et aegajalat mõjub ka põrutamine.
Kõik muud kellad töötavad, k.a. OBC - sinna kiiruse signaal jõuab.
Peaks vist esimese hooga proovima akude vahetust aga kui sa selle pcb kloonimisega hakkama saad siis hüüa mulle ka.
Kõik muud kellad töötavad, k.a. OBC - sinna kiiruse signaal jõuab.
Peaks vist esimese hooga proovima akude vahetust aga kui sa selle pcb kloonimisega hakkama saad siis hüüa mulle ka.
trevi kirjutas:Selle vanusega E23-de ja E28te tüüpviga. Spidokas ei tööta nii nagu peab. Temp ja kütusetaseme seierid töötavad, tahhokas, kiirus, hetkekulu ei tööta. Põhjus kui üks või mitu viimastest ei tööta on 99% juhtudest selline (taamal paistab ka originaal käigukangi nupp):
Tükk aega on meeles mõlkunud see pcb kloonida, kui idee õnnestub, siis piisab ainult vanalt plaadilt protsessori maha jootmisest ja uuele paigaldamisest ning spido töötab jälle.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Väga palju asju pole teha jäänud. Visko vaja ära vahetada (proovimine näitas, et ka sellel autol on see omadega läbi) ja pidurid käima panna. Visko vahetamiseks pole hetkel käepärast sobivat tööriista (õhukest võtit mõõdus ca 30mm).
Nagu väike test-drive näitas, siis pidurid jäävad pärast pedaalivajutust mehiselt peale. Pärast paariminutilist seismist käivad aga rattad jälle kenasti ringi
Ja kui juba näppimiseks läheb, siis võiks remontkomplekti ka sisse visata.
Peabki end vaikselt viima uuema ja vanema variandi pidurite erinevusega, uuema pidurijuppe mul kuskil vedeleb. Eriti huvitab see, et kas uuema ja vanema pidurikettad on omavahel vahetatavad.
Tagasild on igatahes uue variandi oma. Üleminekuaasta rõõmud.
Nagu väike test-drive näitas, siis pidurid jäävad pärast pedaalivajutust mehiselt peale. Pärast paariminutilist seismist käivad aga rattad jälle kenasti ringi

Peabki end vaikselt viima uuema ja vanema variandi pidurite erinevusega, uuema pidurijuppe mul kuskil vedeleb. Eriti huvitab see, et kas uuema ja vanema pidurikettad on omavahel vahetatavad.
Tagasild on igatahes uue variandi oma. Üleminekuaasta rõõmud.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vana ketta paksus on 22mm uuena. Minul oli sellest järgi jäänud 15,5mm.Pidurikettad on vanal ja uuel erinevad,
Uuema ketta paksus on 25mm. Kolahunnikust leidsin kettad, millest oli järgi jäänud 24,5mm.
Idee poolest peaks sobima uus ketas vana asemele. Võimalik, et suporti poolte vahelised tükid tuleb 82+ panna, sest need on paar mm paksemad.
Igatahes pidurisadulate lammutamine kulges täiesti valutult. Kuna ketas oli kulunud ja klotsidest ka mingi 3-4mm alles, siis olid kolvid poolenisti väljas. Piisas kui nad otsapidi kruustangide vahele kinni panna ja välja keerata. Ehk siis kolbide kätte saamiseks on kõige lihtsam nipp panna lõpuni kulunud klotsi sisse ja panna suport kinni tagasi ja kolvid välja vajutada. Võimalik, et klotsid võib üldse ära võtta.
Pidurisadulad on ülimalt hästi säilinud. Üks on veel poolenisti kaetud tehase tsingikihiga.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vahetasin geneka puksid. Arumaisaa, mis vanade puksidega juhtunud oli. Nimelt tundus, et nad on üles sulanud. 2tk oli poolenisti säilinud ja olid täiesti originaalpuksi moodi, aga ülejäänud nägi välja rohkem nagu mingi kleepuv ollus. Täpselt selline tunne, nagu oleks nad mingis lahustis ligunenud ja silikoonitaoliseks massiks sulanud. Võimalik, et keegi oli kunagi klaasiliimist vms asjast ise pukse teha. Vähemalt ei ole genekas enam viltu peal.


There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.