
BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi
Täna esimene käivitus sel aastal, lisaks ka esimene käivitus MS II ajuga
. Probleem aga tekkis seal, kus seda ei osanud oodata. Nimelt mootori temp hakkas kerkima üle normi. Kuna talvel oli veesärk tühi, siis sai temperatuuri hoolikalt jälgitud. Põhjuseks suure tõenäosusega viskosidur, mis talvel ära koolenud. Eks nüüd saab vaikselt nokitsema hakata, vaja veel 2 amorti ära vahetada ja pisiasju teha, ei tea, kas sel aastal tänavale üldse selle autoga ronib.

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Varsti selgub, kas kõige odavam saada olev b-osa visco toimib. Tootjaks http://www.srline.com/ , müüb seda brändi acar.ee. Piltvõrdlus originaaliga ka:


There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Tänan küsimast, makk on mul teise auto (http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... sc&start=0). peal ning viimati töötas kenasti:
Aga vahelduseks ka paar rida valge auto kohta: suvel sai ära vahetatud tagumised amordid. Vahetatud sai ka üks kapotiamort, mis oli koostöö lõpetanud. Endiselt ootavad oma järge esiamordid.
Vahepeal sai tükk aega otsitud, miks ei spidomeetri plokis puuduvad pöörded. MS I-ga asi töötas, ning pöörete skeem sai identselt koostatud. Selgus, et põhjuseks oli puudulik manuaali lugemine. Antud protsessoriväljundi kasutamine (IAC2) MSII puhul, eeldab ühe +12V lisajuhtme vedamist ajus. Algselt arvasin, et antud lisajuhet on vaja ainult siis, kui on soov kasutada tühikäigu reguleerimiseks samm-mootorit.
Viimati sai auto eelmisel nädalavahetusel korraks ulualt välja aetud, et sealt alt rattad kätte saada. Sai teised vahetatud Meelise poolt pakutud "Käseloch" ATS'de vastu, mis on natuke rohkem "massist erinevad" kui senised all olnud kärjed.
Sellised:

Aga vahelduseks ka paar rida valge auto kohta: suvel sai ära vahetatud tagumised amordid. Vahetatud sai ka üks kapotiamort, mis oli koostöö lõpetanud. Endiselt ootavad oma järge esiamordid.
Vahepeal sai tükk aega otsitud, miks ei spidomeetri plokis puuduvad pöörded. MS I-ga asi töötas, ning pöörete skeem sai identselt koostatud. Selgus, et põhjuseks oli puudulik manuaali lugemine. Antud protsessoriväljundi kasutamine (IAC2) MSII puhul, eeldab ühe +12V lisajuhtme vedamist ajus. Algselt arvasin, et antud lisajuhet on vaja ainult siis, kui on soov kasutada tühikäigu reguleerimiseks samm-mootorit.
Viimati sai auto eelmisel nädalavahetusel korraks ulualt välja aetud, et sealt alt rattad kätte saada. Sai teised vahetatud Meelise poolt pakutud "Käseloch" ATS'de vastu, mis on natuke rohkem "massist erinevad" kui senised all olnud kärjed.
Sellised:

Viimati muutis trevi, 27 Jaan 2012 14:47, muudetud 1 kord kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Minu teada mitte, aga mine sa teatrevi kirjutas:Huvitav, ega ei juhtu need samad velgede eksemplarid lausa olema.

Need konkreetsed olid ühe E28 all, kui mina nad sain. Väidetavalt mitmed (äkki 5?) eelnevad aastad oli see auto kuuri all seisnud.
e28 528iA '84
Ilusa ilma puhul sai sel aastal esmakordselt ka see auto välja aetud. Vahetasin viskosiduri, nüüd mootori temperatuur enam üle 86 kraadi ei tõusnud.
Paika sai keeratud ka süüte 0-punkt. See oli ainult 7 kraadi hilisem, kui oleks pidanud.
Omaette kogemus oli proovisõit. Lahtise kapotiga ennemgi sõidetud, hinged ju eespool otsas ning sõiduajal avanemine pole probleemiks olnud. Seekord selgus, et uued kapotiamordid omavad piisavalt jõudu, et seismajäämise korral, pidurdusest tingitud jõu kaasabil, kapott avada. Õnneks toimus kõik väga sujuvalt, ehk miski viga ei saanud.

Paika sai keeratud ka süüte 0-punkt. See oli ainult 7 kraadi hilisem, kui oleks pidanud.
Omaette kogemus oli proovisõit. Lahtise kapotiga ennemgi sõidetud, hinged ju eespool otsas ning sõiduajal avanemine pole probleemiks olnud. Seekord selgus, et uued kapotiamordid omavad piisavalt jõudu, et seismajäämise korral, pidurdusest tingitud jõu kaasabil, kapott avada. Õnneks toimus kõik väga sujuvalt, ehk miski viga ei saanud.

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Mis on pildil valesti?

Nimelt on juhipoolne alumine vedrutaldrik täiesti äravajunud, olles ca 3cm madalamal kui peaks. Hakkas vastu rehvi käima, kui teisel pool veel ruumi küllaga.
Kapotialust sai ka natuke korrastatud, GM IAT anduri asemel sai kasutusele võetud õhulugeja originaal IAT andur, muidu sai õhulugeja tühjaks visatud. Vaja veel kinnitus valmistada, et saaks coilpacki jagaja kohale panna, siis näeb süütejuhtmete osa ka välja nagu päris.


Nimelt on juhipoolne alumine vedrutaldrik täiesti äravajunud, olles ca 3cm madalamal kui peaks. Hakkas vastu rehvi käima, kui teisel pool veel ruumi küllaga.
Kapotialust sai ka natuke korrastatud, GM IAT anduri asemel sai kasutusele võetud õhulugeja originaal IAT andur, muidu sai õhulugeja tühjaks visatud. Vaja veel kinnitus valmistada, et saaks coilpacki jagaja kohale panna, siis näeb süütejuhtmete osa ka välja nagu päris.

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Katkine amordipüstak asendatud. Amordid, tolmukatted uued.
Üllatuslikult selgus, et vedrudel oli 1 ring maha lõigatud. Sai alla pandud lõikamata, normaalsed vedrud. Lisaks läksid rattalaagrid uued. Proovisõidu järgi on lõpuks ometi sildades vaikus.
Üllatuslikult selgus, et vedrudel oli 1 ring maha lõigatud. Sai alla pandud lõikamata, normaalsed vedrud. Lisaks läksid rattalaagrid uued. Proovisõidu järgi on lõpuks ometi sildades vaikus.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Mõtlesin, et pole ammu keretöödega tegelenud, ehk vahetasin ära: kapotieelse pleki, juhipoolse esitiiva. Mõlemil oli probleemiks rooste.

Doonortiivalt koorisin esmalt 2 kihti värvi maha (pildil on paljas plekk). Vana kaitseraud osandades selgus, et kroom on täiesti läbi omadega, ehk hetkel läheb BBS spoila ilma kroomita, kui rikkaks saan, ostan uued kroomosad. Korraks "uute" juppidega kokku pandud, et näha kas kõik ikka omavahel sobib. Pahtliralli algaku


Doonortiivalt koorisin esmalt 2 kihti värvi maha (pildil on paljas plekk). Vana kaitseraud osandades selgus, et kroom on täiesti läbi omadega, ehk hetkel läheb BBS spoila ilma kroomita, kui rikkaks saan, ostan uued kroomosad. Korraks "uute" juppidega kokku pandud, et näha kas kõik ikka omavahel sobib. Pahtliralli algaku

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kerega mässamise kõrvale sai natuke tina pandud. Nimelt ei töötanud MS2-le üleminekust saadik tahhokas. Küll oli kogemata transistor valet pidi ajus ja liiga suured takistid ahelas, aga lõpuks ta tööle sai. SI plaadi viskasin vahelt välja. Kõik peale tujurikkuja seieri toimib kenasti (ühtlasi soovitus, kõik kellel spidoblokis miski ei tööta, visake SI plaat minema, tunduvalt lihtsam kui töötavat spidot otsida).

Esitiib koosneb kahest plekist. Võtsin valtsi, millega üks teise külge kinnitub lahti, ning loomulikult oli seal vahel rooste. Tundub, et tehases on jupid kokku valtsitud ning alles seejärel värvitud. Ühtlasi on tiiva ning kere kokkupuutepiirkond ilma värvita. Ainult mingi must veniv hermeetika/mastiks/jama on seal vahel. Mispärast? Kas on mingit mõtet jätta seda liitepinda ilma värvita? Millist mastiksit sinna vahele panna?
Plaanis teha paremini kui tehas tegi

Esitiib koosneb kahest plekist. Võtsin valtsi, millega üks teise külge kinnitub lahti, ning loomulikult oli seal vahel rooste. Tundub, et tehases on jupid kokku valtsitud ning alles seejärel värvitud. Ühtlasi on tiiva ning kere kokkupuutepiirkond ilma värvita. Ainult mingi must veniv hermeetika/mastiks/jama on seal vahel. Mispärast? Kas on mingit mõtet jätta seda liitepinda ilma värvita? Millist mastiksit sinna vahele panna?
Plaanis teha paremini kui tehas tegi

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
MS vajas niikuinii üleseadistamist, sest MS I vs MS II seade ei ole päris sama miskipärast.
Aga ülekandega ei tohiks probleemi olla, sai viimati paigaldatud 2,93, et näha, kas maanteel kütusekulu langeb (ei langenud aga kolmanda käiguga oli möödasõitu hea teha, jooksis 150 välja) ja all on (jälle
) dogleg kast, mis on tavakastist kiiremate ülekannetega ning tehasest tuli vist tavaliselt 3,07 ülekandega
Jama on see, et mootorivahetuse käigus suutsin hooletusest seinaääres seisvale radikale tungiga vastu minna, mille tagajärjel see nüüd lekib.
Aga ülekandega ei tohiks probleemi olla, sai viimati paigaldatud 2,93, et näha, kas maanteel kütusekulu langeb (ei langenud aga kolmanda käiguga oli möödasõitu hea teha, jooksis 150 välja) ja all on (jälle

Jama on see, et mootorivahetuse käigus suutsin hooletusest seinaääres seisvale radikale tungiga vastu minna, mille tagajärjel see nüüd lekib.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.