K: Kuidas m20 mootori esimene rihmaratas ära käib?
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
K: Kuidas m20 mootori esimene rihmaratas ära käib?
Lammutan M20B25 mootorit ja jagu ei saa vända küljes olevast eesmisest suurest rattast. Keerasin rihmaratta seest 6 polti lahti ja rihmaratas on käes. Seda suurt ratast aga hoiab kinni 22mm kübarmutter ja selle keeramiseks peab vänta kuidagi kinni hoidma.
Kas peaks hooratta ja k.kasti külge panema ja starteriga vända fikseerima? Ja kas sellel eesmisel mutril on "traditsiooniline" keere või vastupidine?
Kas peaks hooratta ja k.kasti külge panema ja starteriga vända fikseerima? Ja kas sellel eesmisel mutril on "traditsiooniline" keere või vastupidine?
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Suure ratta (niiöelda võnkeleevendi) said siis ära, aga ei saanud pisikest, seda, kuhu hammasrihm peale käib?
Fikseerimiseks võid proovida sellist asja, et keerad ühte nendest kuuest poldiaugust poldi tagasi. Poldi alla organiseerid näiteks 17 või 19 silmusvõtme silmuse osa. Et asi paremini koos püsiks siis otsi veel mõned suured seibid. Nüüd kui suurt mutrit keerama hakkad, siis see silmus hakkab seal pöörlemist segama. No ja siis vaatad et ta võimalikult palju segaks
Suur polt on tavalise keermega. Lahti ehmatamiseks on ohtralt haamrit vaja. Sujuvalt jõudu rakendades seda lahti ei saagi.
Fikseerimiseks võid proovida sellist asja, et keerad ühte nendest kuuest poldiaugust poldi tagasi. Poldi alla organiseerid näiteks 17 või 19 silmusvõtme silmuse osa. Et asi paremini koos püsiks siis otsi veel mõned suured seibid. Nüüd kui suurt mutrit keerama hakkad, siis see silmus hakkab seal pöörlemist segama. No ja siis vaatad et ta võimalikult palju segaks

Suur polt on tavalise keermega. Lahti ehmatamiseks on ohtralt haamrit vaja. Sujuvalt jõudu rakendades seda lahti ei saagi.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Suurt hammastega ratast ei saanud kätte. Kätte sain kahe soonega rihmaratta, mida hoidsid need 6 13mm peaga polti. Praegu ei saa siis silmusvõtit ka kuhugi panna. Esiteks ei mahu ja teiseks hakkas see vastu seda suurt polti pooma. Proovin ikka siis starteriga fikseerida.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Seda suurt hammastega ratast hoiavad kinni need 6 väikest polti, mis sul juba maha on võetud. Ta on lihtsalt ajaga kinni jäänud sinna. Torka kruvikeeraja või mingi muu taoline asi serva taha ja hakka ettevaatlikult kangutama. Ta tuleb lahti.
Keskmine suur polt hoiab kinni väntvõlli äärikut. Seda pole vaja puutuda, kui hammasrihma vahetad. Selle lahti saamiseks on vaja teha abinõu, millega fikseeritakse väntvõll sealtsamast eest nende 6 väikse poldi aukudesse. Siis saab väga sujuvalt ja intelligentselt selle poldi lahti keerata.
Keskmine suur polt hoiab kinni väntvõlli äärikut. Seda pole vaja puutuda, kui hammasrihma vahetad. Selle lahti saamiseks on vaja teha abinõu, millega fikseeritakse väntvõll sealtsamast eest nende 6 väikse poldi aukudesse. Siis saab väga sujuvalt ja intelligentselt selle poldi lahti keerata.
Tagant saab ka ära fikseerida, keerad 2 hooratta polti sisse, heebel vahele ja korras. Suruõhuvõtmega tuleb kindlasti ka ilma vända fikseerimata lahti. Sorry OT, iga päev on mingi uus jama sul selle mootoriga, tundub et said mingi nuhtluse kaela
Minu mootori põlgasid ilmselt keevitatud pea pärast ära, kuigi sellega oleks sa ammu juba sõitnud. Eks nad kõik ole oma aja ära töötanud.

tel 55570186 - e30 varuosad
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
" Sorry OT, iga päev on mingi uus jama sul selle mootoriga, tundub et said mingi nuhtluse kaela
Minu mootori põlgasid ilmselt keevitatud pea pärast ära, kuigi sellega oleks sa ammu juba sõitnud. Eks nad kõik ole oma aja ära töötanud.[/quote] "
Ostsin töötava mootori aga ühes silindris oli rõhk 0. Nüüd on kaas lihvitud, klapid vahetatud, vända tagumine simmer vahetatud. Tahaks esimese ka vahetada, sellepärast lammutan. Peetud mootori ostes oleks nii või naa pidanud selle ümber lappama.

Ostsin töötava mootori aga ühes silindris oli rõhk 0. Nüüd on kaas lihvitud, klapid vahetatud, vända tagumine simmer vahetatud. Tahaks esimese ka vahetada, sellepärast lammutan. Peetud mootori ostes oleks nii või naa pidanud selle ümber lappama.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
"
Ma pole kindel, et tean sõna "sooveldamine" täpset tähendust. Kõverad olid nelja silindri vl.klapid aga kolmes oli rõhk ikka ca 10 bari. Üks sisselaskeklapi vookur oli ka pooleks aga see klapp oli sirge ja rõhk ka 10 bari kanti. Nüüd on kõverad klapid ja vigane nookur asendatud ning klapid sisse lihvitud.
Kui mootori kokku panen, siis selgub, mis rõhkudega toimub.
"redline kirjutas:Aga klapid ka sooveldatud? Iseenesest sooveldamata klappidega päris 0 ei saa olla, aga mine sa tea.
Ma pole kindel, et tean sõna "sooveldamine" täpset tähendust. Kõverad olid nelja silindri vl.klapid aga kolmes oli rõhk ikka ca 10 bari. Üks sisselaskeklapi vookur oli ka pooleks aga see klapp oli sirge ja rõhk ka 10 bari kanti. Nüüd on kõverad klapid ja vigane nookur asendatud ning klapid sisse lihvitud.
Kui mootori kokku panen, siis selgub, mis rõhkudega toimub.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
-
- Postitusi: 824
- Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
- Asukoht: Tallinn
Paneme selle teema lukku nüüd. Sain vända küljest kõik kätte. Panin mootori hooratta peale põrandale ja andsin haamriga silmusvõtmele pihta ning lahti too suur polt tuligi.
Tänan kõiki teemast osavõtmast.
Tänan kõiki teemast osavõtmast.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06