e28 mootori õhutamine peale jahutusvedeliku vahetust
e28 mootori õhutamine peale jahutusvedeliku vahetust
Kuna ma ei leidnud ühtegi sellekohast teemat küsiksin targematelt või siis neilt,kes on seda varem teinud,et kuidas ma 525 mootori jahutusvedeliku süsteemi õhutama peaksin.(e34 pidi õhutama esiots üleval ja vasak pool ka veidi kõrgemal...võibolla oli veel midagi seal,aga see oli näide kõigest)
Mina tegin niimoodi:
Termostadi koja peal (kus on kaks jämedamat voolikut ja temperatuuri andurid) on kruvi (vist oli M5). Avasin selle, külma mootoriga. Valasin jahutusvedeliku sisse seni kuni sealt kruvi august hakkas vedelikku tulema.
Kruvi tagasi ja mootor töösoojaks. Kui termostaat lahti siis selle sama kruvi kaudu lasin vaikselt mullikesi välja. Jälle keerasin kinni lasin töötada veits ja uuesti senikaua kuni olin veendunud et enam õhku sees ei ole. Valmis
See siis m20 mootoril, m30 vist samamoodi aga ei ole kindel.
Termostadi koja peal (kus on kaks jämedamat voolikut ja temperatuuri andurid) on kruvi (vist oli M5). Avasin selle, külma mootoriga. Valasin jahutusvedeliku sisse seni kuni sealt kruvi august hakkas vedelikku tulema.
Kruvi tagasi ja mootor töösoojaks. Kui termostaat lahti siis selle sama kruvi kaudu lasin vaikselt mullikesi välja. Jälle keerasin kinni lasin töötada veits ja uuesti senikaua kuni olin veendunud et enam õhku sees ei ole. Valmis

See siis m20 mootoril, m30 vist samamoodi aga ei ole kindel.
kui ingliskeel selge siis põhimõtteliselt selle lingi info on suhtkoht lõplik tõde M30 õhutamise kohta!
http://www.bmw7resource.co.uk/TechDocs/ ... System.pdf
ka ise sai nii tehtud ja asi korras. lihtsalt õhutusniplit kruttima võibki jääda...kuigi eks see vist ka lõpuks ajab asja ära.
http://www.bmw7resource.co.uk/TechDocs/ ... System.pdf
ka ise sai nii tehtud ja asi korras. lihtsalt õhutusniplit kruttima võibki jääda...kuigi eks see vist ka lõpuks ajab asja ära.
Omast kogemustest jääb veel veepumba taha küllaltki jahutust
Targemad vast soovitaksid tagant otsa üles poole tõsta ?
Endal igatahes läks tol ajal jahutus koos veepumbaga vahetusse .

Targemad vast soovitaksid tagant otsa üles poole tõsta ?
Endal igatahes läks tol ajal jahutus koos veepumbaga vahetusse .
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür
Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür
Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
Ma nüüd ei mäleta , millistel mudelitel see nii on , aga kindlasti on see 528-l nii.
Kui juhtub see peenike voolik , mis tuleb radiaatorist ja läheb paisupaaki vist , umbe minema , siis peale väikest sõitu läheb auto lihtsalt keema.
E34 on see väga lihtne minema neil mudelitel , millel on paisupaak vastu tulemüüri. Näiteks 2.4td.
Lihtsalt sõidad mingi 1-5 km ja temp hakkab tõusma. Siis avastasin , et too voolik oli kuskilt vahepealt kokku muljutud. Tegin lahti ja enam ei läind kunagi keema.
Järelikult siis natukenegi mitte ebatihedal mootoril imbub natuke õhku radikasse ja kui see nüüd mööda seda peent voolikut välja ei saa minna , siis vedelik enam normaalselt ringelda ei saa.
Kui juhtub see peenike voolik , mis tuleb radiaatorist ja läheb paisupaaki vist , umbe minema , siis peale väikest sõitu läheb auto lihtsalt keema.
E34 on see väga lihtne minema neil mudelitel , millel on paisupaak vastu tulemüüri. Näiteks 2.4td.
Lihtsalt sõidad mingi 1-5 km ja temp hakkab tõusma. Siis avastasin , et too voolik oli kuskilt vahepealt kokku muljutud. Tegin lahti ja enam ei läind kunagi keema.
Järelikult siis natukenegi mitte ebatihedal mootoril imbub natuke õhku radikasse ja kui see nüüd mööda seda peent voolikut välja ei saa minna , siis vedelik enam normaalselt ringelda ei saa.
Tulihingeline bmw fänn:)