Rauno E21 323i
Heh, akujuhtme ristlõige on päris piisavalt üle normaalse. Kõvasti väiksema ristlõikega juhe oleks samuti väga hea olnud.killer666 kirjutas:Võibolla on see tingitud pikast ja liiga väikese ristlõikega akujuhtmest?raunz kirjutas: ning muidugi peale seda ta jälle käima ei läinud
Peale akuvahetust käivitus poolest pöördest, see viga sellega likvideeritud.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Tegin mõned päevad tagasi autole kuuks ajaks kindlustuse ning hetkel liigun igapäevaselt selle autoga ringi. Nüüd on tegemist vajavad asjad kah vägagi päevakorras, posu juppe tellitud, eks järgmine nädal tegelen tõsisemalt autoga.
Muidu sõita super ning väikesed puudused väga ei häiri, sõidurõõm ületab need mitmekordselt
Muidu sõita super ning väikesed puudused väga ei häiri, sõidurõõm ületab need mitmekordselt
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Täpselt nii, sidur on juba mõnda aega libisenud. Normaalselt sõites pole miskit aga kõrge pöörde peal libiseb. Kui jõuab siis järgmine nädal läheb kast alt ära ning teeb korda siduri, ühtlasi saab ka käigukastihoovastiku ümber teha ning kui jõuab siis ka teise käigu sünkronisaatori vahetada...too kah läbiHai kirjutas:Sai nüüd Speedest Legendsil seda autot oma silmaga üle kaeda ja ütleks, et täitsa asjalik .Ainult üks küsimus, kas raja kuivaks sõitmise ajal autol sidur libises?
Seega pole auto liikumine kaugeltki veel see mis võiks...kui mainitud asjad korras ja taha natuke kangemad vedrud vaadatud peaks juba enamvähem olema.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
E24 tagaistmeid veel pole jah, ega päris kindel ei ole kas see talv jõuab need sisse aretada, sest põhimõtteliselt kõik esiistmetest tahapoole jääv tuleb ümber/uus teha.mkb kirjutas:Speedest Legendsil ei taibanud väga sisse piiluda, aga E24 tagaistmeid vist küljes pole veel?
Väga hea nägi masin välja küll igatahes.
Vahepeal on muidu hulga pisemaid asju korda tehtud ja mootoriga seonduvat korrastatud. Vahetasin ka sisselaskekollektoritihendid kuid endiselt võtab mootor vahepeal lisaõhku, kahtlustan tühikäigumootori ja sisselaskekollektori ühendust aga seda hetkel uut ei saa, UM-s tellimises alles.
Tänasest alates auto garaazis ning enne kui sidur ja paljud muud asjad korras pole enam vist ei liigu ringi kah. Loodetavasti leiab kuskilt finantsi et rajapäevaks auto korda saada ning kohale tulla, lootus selleks paraku väga suur pole.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kui auto on pikemat aega juba garaazis seisnud siis mootori juhtaju on päris palju tööd teha saanud:P Nimelt laenasin seda viimaseks driftivõistluseks Kert Roosipõllu driftiautole, kes ka teisele kohale tuli...muidugi ei tea kui suur osa mu motorspordi chipil mängida oli. Sellegipoolest oli päris huvitav kuulata m50 mootorit 7500 pöörde peal, mina enda autol piirajat väga katsetada pole julgend.
Täna sai ka normaalselt garaazis möllatud. Päris suur probleem oli autol tagavedrudega...nimelt nad olid liiga pehmed ning äkilisemalt kiirendades võttis rattad puksima. Sobitasin siis alla E34 madaldusvedrud, paraku pidi ka neid modifitseerima, et auto kõrgus X3 omaga võrreldav poleks. Peale vedruvahetust testisõit tõi näo naerule, rataste puksimisest pole juttugi ning pidamine ja jäikus täpselt see mida vaja. Natuke teeb muret vedru pikkus...nimelt kui auto üles tõsta siis vedrud väga vabalt seal vahel.
Lisaks sai palju pisemaid asju jälle tehtud ning auto igatepidi üle vaadatud...oli nõrgalt kinni mutreid-polte küll
Täna sai ka normaalselt garaazis möllatud. Päris suur probleem oli autol tagavedrudega...nimelt nad olid liiga pehmed ning äkilisemalt kiirendades võttis rattad puksima. Sobitasin siis alla E34 madaldusvedrud, paraku pidi ka neid modifitseerima, et auto kõrgus X3 omaga võrreldav poleks. Peale vedruvahetust testisõit tõi näo naerule, rataste puksimisest pole juttugi ning pidamine ja jäikus täpselt see mida vaja. Natuke teeb muret vedru pikkus...nimelt kui auto üles tõsta siis vedrud väga vabalt seal vahel.
Lisaks sai palju pisemaid asju jälle tehtud ning auto igatepidi üle vaadatud...oli nõrgalt kinni mutreid-polte küll
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Autol juhipoolne mootoripadi õhtal omadega. Seal nimelt see hüdrauliline padi uuemalt bmw-lt ning õli juba välja jooksnud. Kuna juhipoolne mootorikäpp kah välimuselt kole mõtlesin selle uue ja parema teha aga enne seda oleks hea padi vaja saada. Oskab keegi äkki soovitada mis bmw-l on võimalikult tugev ja jäik padi? Padja kõrgus hetkel määrav pole, sest käpa teen padja järgi.
Täna hommikul auto käima ei läinud, starter õhtal omadega Kui too vahetatud üritan tööjuures sillaregulli ära teha ning nv-l sügisgrillile tulla
Täna hommikul auto käima ei läinud, starter õhtal omadega Kui too vahetatud üritan tööjuures sillaregulli ära teha ning nv-l sügisgrillile tulla
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
AUTO SÕIDAB!
Aga kas keegi oskab öelda, mis paganama moodi töötab auto ilma akuta? Eile kogemata aku libises oma aluselt maha ja mõlemad juhtmed tulid pealt ära ja auto töötas ikka väga kaua täiesti normaalselt edasi. Rauno pani juhtmed peale ja auto töötamises ei muutunud midagi, nagu ''auto ei oleks arugi saanud''. Mis värk on?
Aga kas keegi oskab öelda, mis paganama moodi töötab auto ilma akuta? Eile kogemata aku libises oma aluselt maha ja mõlemad juhtmed tulid pealt ära ja auto töötas ikka väga kaua täiesti normaalselt edasi. Rauno pani juhtmed peale ja auto töötamises ei muutunud midagi, nagu ''auto ei oleks arugi saanud''. Mis värk on?
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
BMW M5 & BMW E90 320d
Tahtlikult ei soovitaks katsetada, võib läbi põletada geneka dioodid või pingeregulaatori ning otseloomulikult ka kõik muu elektroonika, mis ülepingele tundlik on.
Omast kogemusest võin öelda E23-l suri mootor välja, kui akuklemm maha tuli igatahes, samuti Honda Accordil aastast 81. Teiste autodega pole õnnestunud sellest asja proovida
Omast kogemusest võin öelda E23-l suri mootor välja, kui akuklemm maha tuli igatahes, samuti Honda Accordil aastast 81. Teiste autodega pole õnnestunud sellest asja proovida
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Täna tegi auto selle aasta viimased tiirud. Kõigepealt käisin diagnostikas...veaks siis õhulugeja, muud õnneks polnud. Peale diagnostikat tegin paar kiiremat millega sidur mõnusalt kärssama läks ning siis garaazi ära, jahutusvedelik välja ning töö võib alata. Projekt on uue hooaja alguseks päris suur, loodetavasti jõuab kõik või vähemasti enamuse ära teha, ei hakka etteruttavalt rääkima lähemalt, eks postitan pigem tehtud tööst.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Hiljuti sai soetatud talvesõidukiks üks suhteliselt räämas välimusega e36 325. Tollel aga tehnika väga korralik, mootor töötab väga kenasti. Praegusest mootorist tundub igati parem olevat, samuti olid kompressioonid väga korralikud ning kompressioonide erinevused jäid 5% sisse. Seega on suure tõenäosusega järgmiseks hooajaks uus mootor olemas, põhilised hooldused teen praegu ära ning enne sinisele vahele tõstmist vahetab igasugu tihendid, simmerlingid ning teeb väljanägemise veits kenamaks. Samalt autolt saaks veel näpata siduri ja signalisatsiooni
Kokku on lepitud ka kapotialuse värvimise osas...eelnevad keevitustööd teen ise ära. Loodetavasti jõuab ka enne kevadet tagaotsa üle värvida ning bbs ja esipõlle värvitud.
Peale seisma jätmist olen valmis meisterdanud ülemineku e21 kaitsmekarbi pistikust m50 mootoripistikusse....nüüd siis enam see rõve juhtmeühendus kapotialuse üldpilti ei riku. Lõikasin ka veidi esipaneeli, et radikale rohkem ruumi juurde teha. Kui mootor maas üritan veel juurde napsata kuskilt.
Hetkel tegemises juhipoolne mootorikäpp, hüdraulilise mootoripadja asemel läheb siis tavaline kummist padi.
Kokku on lepitud ka kapotialuse värvimise osas...eelnevad keevitustööd teen ise ära. Loodetavasti jõuab ka enne kevadet tagaotsa üle värvida ning bbs ja esipõlle värvitud.
Peale seisma jätmist olen valmis meisterdanud ülemineku e21 kaitsmekarbi pistikust m50 mootoripistikusse....nüüd siis enam see rõve juhtmeühendus kapotialuse üldpilti ei riku. Lõikasin ka veidi esipaneeli, et radikale rohkem ruumi juurde teha. Kui mootor maas üritan veel juurde napsata kuskilt.
Hetkel tegemises juhipoolne mootorikäpp, hüdraulilise mootoripadja asemel läheb siis tavaline kummist padi.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kui kevadel ja eelnevatel aastatel nägin kurja vaeva, et autot kokku laduda siis nüüd olen vastupidi hoopis laiali lammutanud Eesmärgiks siis kapotialune võimalikult tühjaks saada, et hea keevitada ning värvida oleks. Ühe aretusena on valminud veel juhipoolne mootorikäpp. Tulev nv kõigi eelduste kohaselt mootor, kast ning väljalase maha ning veel viimased lammutamised, novembri keskel läheb keevitamiseks ja värvimiseks.
Sai ühe hea pakkumisega ka posu M50 juppe ostetud, kasutusse lähevad kindlasti otsakaane tihendid, ketitallad ja pinguti, simmerid ning väljalaskekollektori tihendid. Otseloomulikult on vaja veel kõvasti tihendeid ja juppe tellida. Plokikaanepoldid ning saaled jäävad oma aega hetkel ootama
Sai ühe hea pakkumisega ka posu M50 juppe ostetud, kasutusse lähevad kindlasti otsakaane tihendid, ketitallad ja pinguti, simmerid ning väljalaskekollektori tihendid. Otseloomulikult on vaja veel kõvasti tihendeid ja juppe tellida. Plokikaanepoldid ning saaled jäävad oma aega hetkel ootama
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008