EBK's on küll teema autost olemas, aga kuna külastan ka Klassikaliste Bmw'de foorumit üsna tihti, siis mõtlesin, et teen siia ka juba teema ja auto ei tohiks ka väga teema väline olla(ehk liiga uus).
Uut juttu pole mõtet kirjutama vast hakata nii, et kopeerin EBK'a teemast kogu teksti.
28.06.2010 saabus päev milllal sain enda esimese auto, päris pikalt vaatasin erinevaid Bmw'si ja magasin maha päris palju häid pakkumisi.Kuu kaks tagasi hakkas üks E30 touring silma mis oli üpris odavalt müügis ja kuna ma olen selle auto kohta lugenud Allan A teemast, siis oli lausa patt seda autot mitte vaatama minna, käisin vaatasin üle tundus igati korras (mõned iluvead, aga tehnika kõik toimis) ja nädala paari pärast läksingi ja tõin ta endale hoovi peale.Salong parajalt käest lastud, autos suitsu tehtud ja kui klaase puhastasin seestpoolt, siis esimese tõmbega oli paber süsimust...kindlasti on plaanis mõne aja pärast keemiline teha.
Roostet leidub ja samuti on esistangel värvi päris palju maha koorunud (paistab nagu oleks mingi tsingi kiht sinna peale lastud ja karestamata jäetud )Igatahes, kui rohkem raha tekib, siis kavatsen kindlasti nii esi- kui tagastange ära värvida ja uued liistud oleks ka vaja stangedele panna (ära rihitud).
Autole külge kruvitud eelmise omaniku poolt kollase klaasiga kaugtuled (väidetavalt Prantsuse stiilis),"clear" klaasiga suunad ja neerud ka vahelt ära võetud...neerud panin tagasi muidugi kohe järgmisel päeval ja läks kohe täitsa Bmw nägu.
Helisüsteemiga olen rahul, kuigi mõttes mõlgub, et kunagi tulevikus võiks tehase kõlarid asendada vähe vingematega nii, et väliselt jääks kõik ikkagi nagu originaalis.Hetkel all Aluett valuveljed 15 tolli, kui mälu ei peta, kõrvalistuja poolel taga kärgvelg (lamell), kuna ühel suvekal rehv katki, selle vea üritan võimalikult kiiresti parandada.Kaasa sain ka originaal kärjed mis ilmselt hakkavad suve rataste ametit täitma tulevikus.Esialgu on plaanis kõik mahlad ära vahetada ja filtrid, edasi liiguks juba veermiku kallale ja vaataks mis seal vahetamist vajab, kuigi iseenesest mingeid kolinaid küll pole täheldanud, kui siis polstrite naginad ja muud sellised vanale autole kohased loginad.Hetkel mingi anomaalia katuseluugiga ka, et vahest ei taha luugi tuulesuunaja? ise alla minna ja luuk jääb selle taha kinni, ning tuleb näppudega kaasa aidata, samas vahepeal läheb nii kinni nagu ette nähtud...
Aga üldiselt olen ma autoga väga rahul ja ma usun, et selliseid Eestis just nii palju ringi ei liigu nagu m-paketiga E39'aid.

Type code AG61
Type 325I (ECE)
Dev. series E30 (5)
Line 3
Body type TOUR
Steering LL
Door count 5
Engine M20
Cubical capacity 2.50
Power 125
Transmision HECK
Gearbox AUT
Colour LAGUNENGRUEN METALLIC (266)
Upholstery NATUR STOFF (0273)
Prod. date 1992-01-20
Order options
No. Description
215 POWER STEERING,DEPENDING ON ENGINE SPEED
240 LEATHER STEERING WHEEL
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC
413 LUGGAGE COMPARTMENT NET
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
529 MICRO FILTER
535 ELEKTRONISCHE TEMPERATURREGELU
540 CRUISE CONTROL
556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY
562 MAP READING LIGHT
653 BMW BAVARIA C REVERSE II
675 BMW SOUND SYSTEM
681 DACHANTENNE
801 GERMANY VERSION
+
Defa plokisoojendus
Uuendus:
Vahepeal olen lasknud vahetada ära mootoriõli (poolsünt) käigukasti ja roolivõimu õli vahetus vajalik ei olnud, kuna mõlemad õlid ilusad roosakad.Airbagi tule lasin ära kustutada, aga süsteem ise ilmselt ei toimi, kuna juhtblokis viga ja sellise asja hinda ma parem ei taha teadagi.
Samuti sai taha ostetud kaks kasutatud rehvi ( sama mustriga mis ees) laius 195 ja kõrgus 60.Võtsin kätte ja tegin ära ka korraliku pigipesu mis oli tõsiselt hädavajalik juba selle auto jaoks.Pigiplekke maha nühkisin, siis üks hetk märkasin ka seda, et tagumise stange alt äärest hakkab värvi maha tulema (mitte kerevärv vaid see must riba seal all, ilmselt mingi kivikaitse ja samuti hakkas värvi karbikattelt maha tulema, pigi eemaldiks oli Polaris) eks nüüd tuleb mingi hetk kätte võtta ja uuesti ära värvida need.Kandsin peale ka kaks kihti vaha.







