
Rauno E21 323i
Nii kah ei saatrevi kirjutas:Lihtsalt tuleb nii sõita, et ei pidurdaks. Pidurid on ju kiiruse surm

Üldiselt on algne plaan selline, et saaks selle autoga probleemivabalt liikuda ja kasvõi pika reisi ette võtta. Seetõttu ka suur hulk müraisolatsiooni, nahkistmed ja mõned elektrilised lisad.
Seega tuleb kogu see krempel nii tööle saada, et kõik asjad probleemivabalt saaks toimida.
Võibolla keegi mäletab aga paar aastat tagasi tegin sõpradega proovi mõttes E21 M50 projekti, päris teravat vastukaja leidis kah siin foorumis. Sellel autol oli sõitma saamine ja kiiresti sõitmine esmatähtis ning sellega sai ka edukalt hakkama. Igapäevaselt oleks aga selle autoga sellises seades sõitmine võimatu olnud. Seega pidin praeguse auto puhul asjale teise külje alt lähenema ning paljud asjad hoopis teistmoodi tegema. Vähemalt oli mingi ettekujutus asjast olemas ja väike know-how kah.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Tean ja kui muud paremat üle ei jää siis tuleb nii ka teha. Jura oleks see, et päris palju vibratsioone jõuaks ka salongi ning sõidumugavusele mõjuks see kehvasti. Pole see auto otseselt rajasuunitlusega ikkagiRuut kirjutas:Lahenduseks oleks kummist mootoripadjad metallist klotsidega asendada. IIRC tegi Silwer nii oma rinka masinal.
Ega enne teada ei saa kui auto sõidab.
Muide kui kellelgi 80 siseläbimõõduga lõdvikut pakkuda oleks huvitatud, vaja kuidagi õhufilter paigaldada.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
100% jäigad padjad ei tule kindlasti kõne alla aga usun et soovi korral olemasolevatest natuke jäigemad annab sebida.
Originaal radikaaugus istub hetkel el ventilaator. Originaalauku ei saa piisavalt suurt radikat selle mootori jaoks panna. Netis on väga mitu projekti kus on nagu minulgi selle mootori originaalradikas ette lükatud, ka seal on ruumi vähe ning pole nagu probleemi, autod sõidavad edukalt.
Edit:

Ja veel üks:


Ning veel üks:


Originaal radikaaugus istub hetkel el ventilaator. Originaalauku ei saa piisavalt suurt radikat selle mootori jaoks panna. Netis on väga mitu projekti kus on nagu minulgi selle mootori originaalradikas ette lükatud, ka seal on ruumi vähe ning pole nagu probleemi, autod sõidavad edukalt.
Edit:

Ja veel üks:


Ning veel üks:


BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Ühtteist jälle tehtud. Sai Baltflexis tehtud roolivõimendi survevoolik, seda veel väga soodsa hinnaga. Lisaks sain kätte termostaadi ning värvisin pidurivõimendi ja survesilindri ära. Peale nende paigaldust alustasin ka pidurite õhutamisega kuid tehtud seda ei saanud sest esipiduritesse ei jõudnudki vedelikku
Järelikult silinder umbes/katki, sest taha jõudis vedelik kenasti ning seal toimis kõik nagu pidi. Ette silindrist kaugemale vedelik ei jõudnud.
Üldiselt siis roolivõimusüsteem valmis, ootab vedelikku, jahutussüsteem samuti valmis ja ootab vedelikku, bensusüsteem ammu valmis, kõik lõdvikud ja voolikud oma kohad leidnud. Teha veel väljalase ning elekter+veel mõned pisikesed tööd. Vast jõuab ikka kokkutulekule

Üldiselt siis roolivõimusüsteem valmis, ootab vedelikku, jahutussüsteem samuti valmis ja ootab vedelikku, bensusüsteem ammu valmis, kõik lõdvikud ja voolikud oma kohad leidnud. Teha veel väljalase ning elekter+veel mõned pisikesed tööd. Vast jõuab ikka kokkutulekule

BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Peasilindri vahetan homme ära, kui abilise leian siis õhutan ka pidurid ja siduri ära. Täna üksi korra õhutasin sidurit ning sai juba päris heaks...seega too süsteem vähemalt toimib.
Külge sai ka uus termostaat, nüüd jahutussüsteemi loodetavasti enam lahti ei pea võtma
Väljalaskesüsteemi jaoks peaks toormaterjal koos olema. Tagapütid siis E21 323 omad, keskele tuleb uus reso, enne seda veel summuti sukk ning sellest ette jäävad tuletorud ja lambda auk. Kõige keerulisem on vast reso ühendamine tagapüttidega...juba originaalis kole vähe ruumi seal keskmise ja tagapüttide jaoks.
Üks väike probleem kah. Nimelt ühena viimastest asjadest ei toimi el peeglid veel korralikult. laenasin korras juhtmestikku ning tulemus see, et mõlemad peeglid töötavad ja täisa iseseisvalt aga liiguvad ainult vasakule ja paremale, üles ja alla vajutades liiguvad samuti vasakule ja paremale. Ideid kellelgi?
Külge sai ka uus termostaat, nüüd jahutussüsteemi loodetavasti enam lahti ei pea võtma

Väljalaskesüsteemi jaoks peaks toormaterjal koos olema. Tagapütid siis E21 323 omad, keskele tuleb uus reso, enne seda veel summuti sukk ning sellest ette jäävad tuletorud ja lambda auk. Kõige keerulisem on vast reso ühendamine tagapüttidega...juba originaalis kole vähe ruumi seal keskmise ja tagapüttide jaoks.
Üks väike probleem kah. Nimelt ühena viimastest asjadest ei toimi el peeglid veel korralikult. laenasin korras juhtmestikku ning tulemus see, et mõlemad peeglid töötavad ja täisa iseseisvalt aga liiguvad ainult vasakule ja paremale, üles ja alla vajutades liiguvad samuti vasakule ja paremale. Ideid kellelgi?
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Elektripeeglitega asi korras...üks juhe oli keset juhtmepuud katki hoopiski.
Praegu tegelen esipõlle värvimisega...peab hetkel ilma BBS stangeta läbi saama, sest finants ei võimalda kohe ära värvida. Suur jama piduri peasilindriga ikka...vahetasin silindri ära aga jällegi täpselt sama jama, ette vedelikku ei jõua. Vahetasin ka vedelikupaagi ära aga ikka seis endine. Varsti saab mõistus otsa.
Hetkeseisuga nimekiri asjadest, mis vaja tehtud saada on selline:
Väljalase teha
Mootori elekter auto elektriga ühendada
Mootori aju ja releed salongi vedada ja kinnitada
Käigukastihoovastik ringi teha
Kardaan alla panna
Pidurid toimima saada
Sidur õhutada
Jahutusvedelik sisse
Roolivõimuõli sisse
Esiots kokku panna koos värvitud põllega
Aega hakkab väheks jääma ning raha juba praeguseks otsas...vast tilgub ikka natuke juurde, et viimased asjad ostetud saaks ning kindlustuse ja ÜV tehtud saaks. Loodan parimat.
Praegu tegelen esipõlle värvimisega...peab hetkel ilma BBS stangeta läbi saama, sest finants ei võimalda kohe ära värvida. Suur jama piduri peasilindriga ikka...vahetasin silindri ära aga jällegi täpselt sama jama, ette vedelikku ei jõua. Vahetasin ka vedelikupaagi ära aga ikka seis endine. Varsti saab mõistus otsa.
Hetkeseisuga nimekiri asjadest, mis vaja tehtud saada on selline:
Väljalase teha
Mootori elekter auto elektriga ühendada
Mootori aju ja releed salongi vedada ja kinnitada
Käigukastihoovastik ringi teha
Kardaan alla panna
Pidurid toimima saada
Sidur õhutada
Jahutusvedelik sisse
Roolivõimuõli sisse
Esiots kokku panna koos värvitud põllega
Aega hakkab väheks jääma ning raha juba praeguseks otsas...vast tilgub ikka natuke juurde, et viimased asjad ostetud saaks ning kindlustuse ja ÜV tehtud saaks. Loodan parimat.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Vahepeal siis asjad niimodi arenenud.
Mootori aju ja releed salongi vedada ja kinnitada - veetud, vaja kinnitada
Kardaan alla panna - tehtud
Pidurid toimima saada - peaks toimima kui support vahetada
Esiots kokku panna koos värvitud põllega - tehtud
Pidurid ei taha kohe kuidagi toimima saada. Peale suurt pusimist sai tänu Kristinale piduri peasilindri toimima ning kohe ka uuesti külge. Seejärel selgus järgmine kurb tõsiasi...vedelikku lekib parempoolse eesmise supporti vooliku juurest. Lähemal uurimisel selgus, et supportil vooliku keere kehv. Täna otsisin teise supporti välja ja homme vahetab ära, vast saab siis pidurid ja siduri õhutatud ning sellega ühelepoole. Sel juhul saab kohe ka minna väljalaset keevitama. Jääb veel mootori elekter autoga ühendada ning peakski auto sõidukorras olema. Peakski sellepärast, et alati võib mingeid vigu või lapsehaigusi välja tulla mis sõitu takistavad. Eks näis.
Paar pilti siis esmakordselt 100% kompletksena välimusega autost. Esipõlle värvimine ei läinud nagu tahtsin(allosa just) aga hetkel pole aega ega raha et ümber teha, jääb tulevikku.


Mootori aju ja releed salongi vedada ja kinnitada - veetud, vaja kinnitada
Kardaan alla panna - tehtud
Pidurid toimima saada - peaks toimima kui support vahetada
Esiots kokku panna koos värvitud põllega - tehtud
Pidurid ei taha kohe kuidagi toimima saada. Peale suurt pusimist sai tänu Kristinale piduri peasilindri toimima ning kohe ka uuesti külge. Seejärel selgus järgmine kurb tõsiasi...vedelikku lekib parempoolse eesmise supporti vooliku juurest. Lähemal uurimisel selgus, et supportil vooliku keere kehv. Täna otsisin teise supporti välja ja homme vahetab ära, vast saab siis pidurid ja siduri õhutatud ning sellega ühelepoole. Sel juhul saab kohe ka minna väljalaset keevitama. Jääb veel mootori elekter autoga ühendada ning peakski auto sõidukorras olema. Peakski sellepärast, et alati võib mingeid vigu või lapsehaigusi välja tulla mis sõitu takistavad. Eks näis.
Paar pilti siis esmakordselt 100% kompletksena välimusega autost. Esipõlle värvimine ei läinud nagu tahtsin(allosa just) aga hetkel pole aega ega raha et ümber teha, jääb tulevikku.


BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Eks tagaotsa tahaks isegi tsipa madalamale aga küll sellega jõuab tegeleda tulevikus. Nüüd siis sai pidurisupport vahetatud(kolb muidugi hästi ei liigu
) ning pidurid ja sidur õhutatud. Lähen siis väljalaset keevitama. Loodetavasti saab homme valmis selle.

BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008