BMW e28 3,0L 525i 1983 Cardo
Kui jõuan siis tulen pühapäeval sulle pöialt hoidma ning piduriklotsi kärsakat nautima. Muidugi ei tea kumma suhtes rohkem pöialt hoidma peaks, kas heade aegade või tehnika vastupidamise poolt, vast mõlema
Jätkuvalt on see auto eesti rajasuunitlusega autodest üks mu lemmikuid, eelmine hooaeg oli kohe kuradi igav rajapäevadel käia, ei mingit silmarõõmu

Jätkuvalt on see auto eesti rajasuunitlusega autodest üks mu lemmikuid, eelmine hooaeg oli kohe kuradi igav rajapäevadel käia, ei mingit silmarõõmu

Carclassic OÜ
Arusaadav. Aga anna siis teada ka, kuidas ja kas puhtalt kütuserõhuga mängimine segu üle pööretevahemiku mõjutas.
Esimese lähendusega eeldaks, et kui kaant pole näpitud, et täitetegur pole oluliselt muutunud ning seega võib tõesti vajadus lisakütuse järgi suureneda tõesti proportsionaalselt mootori töömahuga. Huvitav oleks teada, kas see ka tegelikult nii on. Miskipärast teooria ja praktika alati ei ühti
Esimese lähendusega eeldaks, et kui kaant pole näpitud, et täitetegur pole oluliselt muutunud ning seega võib tõesti vajadus lisakütuse järgi suureneda tõesti proportsionaalselt mootori töömahuga. Huvitav oleks teada, kas see ka tegelikult nii on. Miskipärast teooria ja praktika alati ei ühti

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kruttisin pisut õhukulu mõõtjat, kruttisin kütuserõhku, proovisin ilma koormuseta erinevaid pöördeid ja lõpuks panin teema lukku, testisin teepeal ja läks asi paremaks kui ennem. 4 käik pööretel 4000 ja edasi täisgaasil näitas seguks 12,.... , kui sõita ühtlasel pöördel , siis on 14,7 ringis. Kui palju ta kiirendades rikkamana hoiab seda timmida ei saa. Tähtis oleks, et ta mul kusagile rajale sõites oleks vist normaalne, arvan.
Raja jaoks oleks vaja jah progetavat aju jne.... see ka tulevikus saab olema, hetkel teised prioriteedid.
Eelkõige vajaks mõnda käigukasti, millest saaks ühe korraliku kokku sepitseda ja sinna vajalik tuulutus teha. Hetkel on peale igat rajaüritust karterikaitse üsna õline, sest tuulutusest keedab kurvides ikka üksjagu välja, loodan, et see mure lõppeb kui kastis õli otsa saab
5 käik teeb ka tummist häält hetkel, teised mölisevad niisama. Koos korraliku kastiga saab ka mootor täisjäigad padjad koos kastiga, aga seda mitte ennem, kui käigukast on vaiksem kui hetkel 
Aga täna hakkas looma uus djuuning, peagi peaks kõik muu valgustus tulema energiasõbralikum ja kergem. Väljast reedab peegeldus kapotil ja armatuuril :

Seest aga seevastu miski selline :

Raja jaoks oleks vaja jah progetavat aju jne.... see ka tulevikus saab olema, hetkel teised prioriteedid.
Eelkõige vajaks mõnda käigukasti, millest saaks ühe korraliku kokku sepitseda ja sinna vajalik tuulutus teha. Hetkel on peale igat rajaüritust karterikaitse üsna õline, sest tuulutusest keedab kurvides ikka üksjagu välja, loodan, et see mure lõppeb kui kastis õli otsa saab


Aga täna hakkas looma uus djuuning, peagi peaks kõik muu valgustus tulema energiasõbralikum ja kergem. Väljast reedab peegeldus kapotil ja armatuuril :

Seest aga seevastu miski selline :

e28
Vahepeal pole suurt miskit juhtunud.
13.06.2010 toimus Raplas AG Suvekarikas ja BMW Klubi karikas üritus, millel osalesin üle pika aja. Kuna oluline oli, et saaks sõita, siis klassid ja muu mind eriti ei huvitanud.
Takkajärgi meenutades oli üsnagi vihmane sõit ja endalegi üllatuseks suutsin mingi koha sealt noppida. Kiireimat aega ringil ma ei saanud, kuna minu voorud olid kõik üsnagi vihmasel rajal ja mõnel õnnelikumal õnnestus ka poolenisti kuiva ideaaltrajektoori proovida. Esimeses voorus õnnestus ka paar kartulivagu künda, üllatuseks oli ikkagi selle vooru kolmas aeg. Põldu sai küntud ebamääraste pidurite tõttu millest tsipa juba hiljem juttu teen.
Kõigest täpsemalt juba kusagil seal : http://trialest.li2.ee/foto/Rapla/slides/IMG_4391.html
http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopi ... =2&t=14248
Tulemused : http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopi ... 10#p121810
Paigaldatud lairiba lambda muidugi muutis auto liikumise paremaks, ühesõnaga sain segud paika seadistada ja ka kiirelt külge moditud käiguvahetuse tuluke lubab nüüd tegeleda muuga, kui ühe silmaga tahhomeetri uurimisega.
Aga mida ei ole on pidurite tunnetus.
Ees on Ferodo 2500 koltsid ja taga Ferodo Premier odavad klotsid.
Pikka aega olin kahtlustanud peasilindri halba töövõimet, kuna pedaal on üsnagi pehme ( minujaoks vähemalt ) otsustasin selle välja vahetada.
Kaks õhtut garaazis tugevat pidurimodimise tööd ja testsõit võis alata. Loomulikult kõik vana õli välja, siis odav DOT4 sisse ja ka see läbipesu mõttes välja ja ühtlasi Motuli Racing õli takka. ( ennem oli mingi sinine racing vedelik+Moduli segu sees )
Testsõit tegi vägagi kurvaks ei mingit tulemust, isegi olukord oli veel hullem, nüüd tiris auto täiesti risti teepeale. OK garaazi tagasi ja sõber appi, proovisime veel õhutada, ei ühtegi mulli. Samas tundus, et parem esimene pidur on jahedam kui vasem. Arvasin, et äkki on suport kinni, samas kõik oli äsja tehtud, u 1000km tagasi
.
Suportit maha võttes aga ilmnes põhjus, Ferodo klotsi üks sektor oli puudu, nagu oleks tegemist sõnnikust pressitud klotsi jäänustega.

Ei jäänudgi muud üle kui et minna ja osta uued klotsid. Kuna kohe poest sellist kaupa ei saa ja vist enam DS2500-ga ei hakka katsetama, siis DS3000 või miskit popimat tuleb ära tellida, aga et saaks sõita ostsin sama tootja odavad klotsid millelt sai ka piduri peasilinder tellitud : PEX

Täna kiskusin esimesed klotsid kõik maha ja nendega on enamvähem kõik ka õhtal, tagavaraks võib ju hoida, aga kiiresti nendega enam ei sõida :

Uute odavate klotsidega on pidurid tagasi. Ei väida, et pidurid on nüüd väga head, aga pidurdavad arusaadavalt ja ehk saab sel nädalavahetusel Audrus taas sõita.
Mis puudutab tagumisi pidureid, siis sinna plaanin kiiremas korras väga head klotsid hankida, sest siis saaksin aru, kas tagumist pidamist on võimalik erinevate segudega mängides parendada, hetkel on tagumiste pidurite regulaator täiesti avatud, ehk sellest suurt tolku siiani ei ole olnud. Pigem ilus vidin salongis.
Juppide ja hea hinna eest tänud http://www.autoint.ee ja Eerole.
13.06.2010 toimus Raplas AG Suvekarikas ja BMW Klubi karikas üritus, millel osalesin üle pika aja. Kuna oluline oli, et saaks sõita, siis klassid ja muu mind eriti ei huvitanud.
Takkajärgi meenutades oli üsnagi vihmane sõit ja endalegi üllatuseks suutsin mingi koha sealt noppida. Kiireimat aega ringil ma ei saanud, kuna minu voorud olid kõik üsnagi vihmasel rajal ja mõnel õnnelikumal õnnestus ka poolenisti kuiva ideaaltrajektoori proovida. Esimeses voorus õnnestus ka paar kartulivagu künda, üllatuseks oli ikkagi selle vooru kolmas aeg. Põldu sai küntud ebamääraste pidurite tõttu millest tsipa juba hiljem juttu teen.
Kõigest täpsemalt juba kusagil seal : http://trialest.li2.ee/foto/Rapla/slides/IMG_4391.html
http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopi ... =2&t=14248
Tulemused : http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopi ... 10#p121810
Paigaldatud lairiba lambda muidugi muutis auto liikumise paremaks, ühesõnaga sain segud paika seadistada ja ka kiirelt külge moditud käiguvahetuse tuluke lubab nüüd tegeleda muuga, kui ühe silmaga tahhomeetri uurimisega.
Aga mida ei ole on pidurite tunnetus.
Ees on Ferodo 2500 koltsid ja taga Ferodo Premier odavad klotsid.
Pikka aega olin kahtlustanud peasilindri halba töövõimet, kuna pedaal on üsnagi pehme ( minujaoks vähemalt ) otsustasin selle välja vahetada.
Kaks õhtut garaazis tugevat pidurimodimise tööd ja testsõit võis alata. Loomulikult kõik vana õli välja, siis odav DOT4 sisse ja ka see läbipesu mõttes välja ja ühtlasi Motuli Racing õli takka. ( ennem oli mingi sinine racing vedelik+Moduli segu sees )
Testsõit tegi vägagi kurvaks ei mingit tulemust, isegi olukord oli veel hullem, nüüd tiris auto täiesti risti teepeale. OK garaazi tagasi ja sõber appi, proovisime veel õhutada, ei ühtegi mulli. Samas tundus, et parem esimene pidur on jahedam kui vasem. Arvasin, et äkki on suport kinni, samas kõik oli äsja tehtud, u 1000km tagasi

Suportit maha võttes aga ilmnes põhjus, Ferodo klotsi üks sektor oli puudu, nagu oleks tegemist sõnnikust pressitud klotsi jäänustega.

Ei jäänudgi muud üle kui et minna ja osta uued klotsid. Kuna kohe poest sellist kaupa ei saa ja vist enam DS2500-ga ei hakka katsetama, siis DS3000 või miskit popimat tuleb ära tellida, aga et saaks sõita ostsin sama tootja odavad klotsid millelt sai ka piduri peasilinder tellitud : PEX

Täna kiskusin esimesed klotsid kõik maha ja nendega on enamvähem kõik ka õhtal, tagavaraks võib ju hoida, aga kiiresti nendega enam ei sõida :

Uute odavate klotsidega on pidurid tagasi. Ei väida, et pidurid on nüüd väga head, aga pidurdavad arusaadavalt ja ehk saab sel nädalavahetusel Audrus taas sõita.
Mis puudutab tagumisi pidureid, siis sinna plaanin kiiremas korras väga head klotsid hankida, sest siis saaksin aru, kas tagumist pidamist on võimalik erinevate segudega mängides parendada, hetkel on tagumiste pidurite regulaator täiesti avatud, ehk sellest suurt tolku siiani ei ole olnud. Pigem ilus vidin salongis.
Juppide ja hea hinna eest tänud http://www.autoint.ee ja Eerole.
e28
Mitu rinkaüritust sa nende Ferododega sõita oled saanud? Mul on 2500 olnud all ühe Audruringi ja ütleks samuti, et pedaal on kergelt pehmemaks muutunud. Mingeid fataalseid kulumis- või lagunemisjälgi klotsil samas näha pole. Lisaks veel tundub et kulutab ketast ebaühtlaselt - klotsi keskosast justnagu võtaks rohkem.
Näib, et pole vist ikka päris õige klots hardcore pidurdamiseks... või on lihtsalt jahutus puudulik
Näib, et pole vist ikka päris õige klots hardcore pidurdamiseks... või on lihtsalt jahutus puudulik

E10 2002
Klotsid on tõesti päris õhtal:D
Kas vast hardcore pidurdamiseks, võib ka see kuumus olulist rollim mängida, et ei jõua maha jahtuda, siis tümitab piduri katte suht ära.
Kas vast hardcore pidurdamiseks, võib ka see kuumus olulist rollim mängida, et ei jõua maha jahtuda, siis tümitab piduri katte suht ära.
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür
Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür
Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
Klotsid said külge siin teemas :
http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?p=18810#18810
03.11.2007 sai pidurid esimese sõidu, seega ajaliselt väga hull ju ei olegi. Arvo, kas sa sõidad suvel rajal slikkidega ja talvel piikidega ? Kui ei, siis väga hullu ei tohiks ju olla.
Ürituste arvu ei tea, aga need klotsid on ühe tugeva suve vatti saanud + talvised sõidud takka.
Täna sai siis naabrimeest tüüdatud ja ehk saab reedeks pisut auto värvilisemaks, aga ennem ei hõiska kui asjad käes ja küljes.
http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?p=18810#18810
03.11.2007 sai pidurid esimese sõidu, seega ajaliselt väga hull ju ei olegi. Arvo, kas sa sõidad suvel rajal slikkidega ja talvel piikidega ? Kui ei, siis väga hullu ei tohiks ju olla.
Ürituste arvu ei tea, aga need klotsid on ühe tugeva suve vatti saanud + talvised sõidud takka.
Täna sai siis naabrimeest tüüdatud ja ehk saab reedeks pisut auto värvilisemaks, aga ennem ei hõiska kui asjad käes ja küljes.
e28
No siis on imho sul normis kulumine, või isegi võiks öelda, et suht hästi vastu pidanud. (Ma olen saanud EBC klotsidest lahti ühe ürituse raamesCardo kirjutas: Ürituste arvu ei tea, aga need klotsid on ühe tugeva suve vatti saanud + talvised sõidud takka.

Aga suvel sõidan jah slikiga, talvel tavalise naelaga... eks minu pidurite probleemid on ilmselt kinni suht "umbses" veljes, ehk siis ventileerimine on kehva.
E10 2002
Mõningased uuendused siis siit näha :

http://trialest.li2.ee/foto/Audru_08.08 ... _7733.html

http://picasaweb.google.ru/hempina/Audr ... 0010496530
Audrus läksin ringiaega parandama 2 seki lootuses, kuid aeg paranes vaid sekundi. 1,06.251
Selline tagatiib vajab ikka vist rohkem harjutamist, sest tagaotsa libisema ei saanud. Ühel korral sain külgees põrkamise selgeks, seda juhtub siis kui liiga kiirelt kurvi sisse saad. Mõnel korral sain pidurdades tagaotsa ette, vist sain pidurihädadele ajutise lahenduse ja peaks hakkama pidurdusjõudu reguleerima. Aga vaja oleks rohkem OT laadseid üritusi külastada kui neid Cupi teemasid, liiga väge saab sõita ja iga sõit on arvel, kui tahad head aega kirja saada, eksida ei tohi, samas just oleks vaja proovida nii ja naapidi.
Kiires kurvis Audrus on hoogu vähe, kas tiib takistas või on ikka mootorit puudu, silmanurgast GPS ütles miskine 140 ja peale kiiret max 155. Kiires kurvis esiotsal sisse keerates pidamine puudub ja juba sellise vähese hoo pealt. Vaja oleks tellida uued esiamordid, kuid hetkel jääb see millegitaha pidama.
28 aug peaks Tabasalus veel raja ära proovima, siis plaaniks pisut küljekarpe popimaks kohendada.
http://trialest.li2.ee/foto/Audru_08.08 ... _7733.html
http://picasaweb.google.ru/hempina/Audr ... 0010496530
Audrus läksin ringiaega parandama 2 seki lootuses, kuid aeg paranes vaid sekundi. 1,06.251
Selline tagatiib vajab ikka vist rohkem harjutamist, sest tagaotsa libisema ei saanud. Ühel korral sain külgees põrkamise selgeks, seda juhtub siis kui liiga kiirelt kurvi sisse saad. Mõnel korral sain pidurdades tagaotsa ette, vist sain pidurihädadele ajutise lahenduse ja peaks hakkama pidurdusjõudu reguleerima. Aga vaja oleks rohkem OT laadseid üritusi külastada kui neid Cupi teemasid, liiga väge saab sõita ja iga sõit on arvel, kui tahad head aega kirja saada, eksida ei tohi, samas just oleks vaja proovida nii ja naapidi.
Kiires kurvis Audrus on hoogu vähe, kas tiib takistas või on ikka mootorit puudu, silmanurgast GPS ütles miskine 140 ja peale kiiret max 155. Kiires kurvis esiotsal sisse keerates pidamine puudub ja juba sellise vähese hoo pealt. Vaja oleks tellida uued esiamordid, kuid hetkel jääb see millegitaha pidama.
28 aug peaks Tabasalus veel raja ära proovima, siis plaaniks pisut küljekarpe popimaks kohendada.
e28
Esmaesitlus autost seest läbi juhi vaatenurga.
Rapla rada, Angelar cup juuni 2010.
Kolmas voor, kõige aeglasem ja märjem rada.
Kaamera asukoht laes:
http://www.youtube.com/watch?v=X3pdEGecZDQ
Audru august 2010
Sama üritus, taas kolmas ja enda aeglaseim voor.
Teise vooru kiireim ring 1,06.251
Minu max kiirus pole pooltki seda, mis teistel paljalt ennem kiiret kurvi on.
Kaamera asukoht kiivri nokal.
HD:
http://www.youtube.com/watch?v=C32Ml2_hlow
Rapla rada, Angelar cup juuni 2010.
Kolmas voor, kõige aeglasem ja märjem rada.
Kaamera asukoht laes:
http://www.youtube.com/watch?v=X3pdEGecZDQ
Audru august 2010
Sama üritus, taas kolmas ja enda aeglaseim voor.
Teise vooru kiireim ring 1,06.251
Minu max kiirus pole pooltki seda, mis teistel paljalt ennem kiiret kurvi on.
Kaamera asukoht kiivri nokal.
HD:
http://www.youtube.com/watch?v=C32Ml2_hlow
e28