Rauno E21 323i
Millal hakkame juhtmestiku panema ? Ja aju ja sellised asjd. Sul vist ei olnud sed kohta kuhu aju panna et pidid vist ise tegema vms? Kuidas sellega jääb:D
Aga jah .. nüüd nipet näpet veel ja on ka sisu tehtud !! Mis on lihtsalt uskumatult mõnus ja mugav ja ka ilus.
Ma usun et esimesed prooviringid polegi enam nii kaugel.... :) (Käivitamisest jne rääkimata)
Aga jah .. nüüd nipet näpet veel ja on ka sisu tehtud !! Mis on lihtsalt uskumatult mõnus ja mugav ja ka ilus.
Ma usun et esimesed prooviringid polegi enam nii kaugel.... :) (Käivitamisest jne rääkimata)
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
BMW M5 & BMW E90 320d
Differ all, kaitsmed kaitsmeplokis paigas, rool nahatatud ja valmis ning samuti küljes.
Sai proovitud esimest korda ka autoelektrit...tulemus oli huvitav...tagatuled töötavad(välja arvatud asjaolu et pidurituled hakkavad eri kohtades põlema), üks numbrituli põleb, pagassi valgus toimib, salongi valgus peaaegu toimib, kojamehed toimivad, klaasipesu mitte. Ees suunad ega ka tuled ei põle, korra üks kaugtuli sähvatas. Armatuuri valgustus ei põle(vigane tulede lüliti järelikult), el peeglid töötavad kuidagimoodi koos, st reguleerides liiguvad mõlemad korraga. Puhur ei tööta aga samas sigaretisüütaja toimib.
Eks hakkan testri ja mõnede varuosadega vaikselt asja uurima, kel mingite vigade kohta kohe lahendus olemas võib mainida.
Mõned pildid kah:

Rool on ise nahatatud ning seega kvaliteet pole 100% see mis võiks. Aga vähemalt uus nahk peal ja niikaua kuni tuttuue nahatatud klassikalise stiiliga rooli leiab on midagi olemas.


Jõuluvana tõi kingikotti ka ihaldatud pisividinad...uued bmw rehviventiilid


Sai proovitud esimest korda ka autoelektrit...tulemus oli huvitav...tagatuled töötavad(välja arvatud asjaolu et pidurituled hakkavad eri kohtades põlema), üks numbrituli põleb, pagassi valgus toimib, salongi valgus peaaegu toimib, kojamehed toimivad, klaasipesu mitte. Ees suunad ega ka tuled ei põle, korra üks kaugtuli sähvatas. Armatuuri valgustus ei põle(vigane tulede lüliti järelikult), el peeglid töötavad kuidagimoodi koos, st reguleerides liiguvad mõlemad korraga. Puhur ei tööta aga samas sigaretisüütaja toimib.
Eks hakkan testri ja mõnede varuosadega vaikselt asja uurima, kel mingite vigade kohta kohe lahendus olemas võib mainida.
Mõned pildid kah:

Rool on ise nahatatud ning seega kvaliteet pole 100% see mis võiks. Aga vähemalt uus nahk peal ja niikaua kuni tuttuue nahatatud klassikalise stiiliga rooli leiab on midagi olemas.


Jõuluvana tõi kingikotti ka ihaldatud pisividinad...uued bmw rehviventiilid



BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Pole kaua aega miskit kirjutanud.
Auto vahetas JÄLLE garaazi
Seekord siis põhimõtteliselt koju kõrvale, endise 15-30 minuti asemel saab 3 minutiga garaazi. Olemas on ka täissuuruses korrus(kanal) auto all, toda sai aastaid igatsetud. Muidugi ka kõik muud vajalikud mugavused ja värgid, ainuke asi mille peaks sebima on kütte võimalus.
Elekter on autol peaaegu toimiv, nimekiri asjadest mis ei tööta korralikult või üleüldse on aina vähemaks jäänud, siiani suht lihtsad vead olnud...järelikult peaks kaitsmekarp õigesti koos olema.
Sai ka soetatud elektriline ventilaator radika ette, originaal ventilaatorile selle auto kapoti all ruumi pole, radikas nibin-nabin mahub veel ära. Ventikas sai väikese varuga võetud, selleks et too ära mahuks peab natuke mõtlema-vaatama. Ventilaatoriga sain kaasa ka lõdviku vahele käiva temp anduri, mis ventilaatorit lülitab.
Täna sai ära vahetatud kastiõli, lähipäevil paneb kardaani, siduri töösilindri ja kõik muu kasti külge käiva ära. Siis jääb veel veovõllid taastada, et saaks jõuülekande tehtuks lugeda hetkel.
Mõned pildid kah, õnnestus canon eos digipeegel korraliku objektiiviga nädalaks laenuks saada.










Piltide eest suured tänud Kristinale!
Auto vahetas JÄLLE garaazi

Elekter on autol peaaegu toimiv, nimekiri asjadest mis ei tööta korralikult või üleüldse on aina vähemaks jäänud, siiani suht lihtsad vead olnud...järelikult peaks kaitsmekarp õigesti koos olema.
Sai ka soetatud elektriline ventilaator radika ette, originaal ventilaatorile selle auto kapoti all ruumi pole, radikas nibin-nabin mahub veel ära. Ventikas sai väikese varuga võetud, selleks et too ära mahuks peab natuke mõtlema-vaatama. Ventilaatoriga sain kaasa ka lõdviku vahele käiva temp anduri, mis ventilaatorit lülitab.
Täna sai ära vahetatud kastiõli, lähipäevil paneb kardaani, siduri töösilindri ja kõik muu kasti külge käiva ära. Siis jääb veel veovõllid taastada, et saaks jõuülekande tehtuks lugeda hetkel.
Mõned pildid kah, õnnestus canon eos digipeegel korraliku objektiiviga nädalaks laenuks saada.










Piltide eest suured tänud Kristinale!
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Õnnestus enne ostmist proovida hüdraulilist käsipidurit E28-lt. Kahjuks tuli esile kurb tõsiasi, et süsteem ära ei mahu, kõige suurem probleem just piduri survesilindriga. Seega sai see mõte maha maetud.
Peale pikka netis surfamist leidsin, et on ka E21 originaal pidurivõimuga mootor paika pandud. Järgmine päev proovisin asja ära ning nüüd siht selge. Juhipoolt on vaja mootorit täiendavalt ca 4cm tõsta. Peab tegema custom käpad või orginaale ümber tegema, originaale ei saa seetõttu jätta, et mootor istub muidu vastu tulemüüri. Tõenäoliselt peab ümber tegema ka käigukastihoovastikku. Muus osas on asjad palju paremad, uue mootori asendiga on mootor enamvähem samas asendis, mis originaalis ning sisselaske õhulõdvik mahub lõdvalt ära ning ruumi jääb ülegi. Jääb ära ka hüdraulilise pidurivõimendi lisakomponentidele koha leidmine.
Lisaks sellele on vahepeal uusi asju soetatud, vahetatud sisselaskekollektori kummist tihend(vana oli täiesti plastmassiks muutunud
) ning külge pandud veepump ja uus lamerihm.
Paar pilti kah:


Peale pikka netis surfamist leidsin, et on ka E21 originaal pidurivõimuga mootor paika pandud. Järgmine päev proovisin asja ära ning nüüd siht selge. Juhipoolt on vaja mootorit täiendavalt ca 4cm tõsta. Peab tegema custom käpad või orginaale ümber tegema, originaale ei saa seetõttu jätta, et mootor istub muidu vastu tulemüüri. Tõenäoliselt peab ümber tegema ka käigukastihoovastikku. Muus osas on asjad palju paremad, uue mootori asendiga on mootor enamvähem samas asendis, mis originaalis ning sisselaske õhulõdvik mahub lõdvalt ära ning ruumi jääb ülegi. Jääb ära ka hüdraulilise pidurivõimendi lisakomponentidele koha leidmine.
Lisaks sellele on vahepeal uusi asju soetatud, vahetatud sisselaskekollektori kummist tihend(vana oli täiesti plastmassiks muutunud

Paar pilti kah:


BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Jälle tuleb tõdeda kurba tõsiasja, et pole olnud üldse aega selle autoga tegeleda. Mis seal ikka...mai lõpus, kui eksamisessioon läbi on küllaldaselt aega garaazis veetmiseks.
Vahetasin endised madaldusvedrud sysilt saadud H&R vedrude vastu...eriti madalamaks ei läinudki, kahtlustan amorte selles.
Valmis sai ka aku kinnitus, kasutatud sai E34 originaal akualust. Lisaks veel mõned elektrikalad eemaldatud ning igasugu juppe taastatud. To-do list jääb väiksemaks küll
Paar pilti kah:


Vahetasin endised madaldusvedrud sysilt saadud H&R vedrude vastu...eriti madalamaks ei läinudki, kahtlustan amorte selles.
Valmis sai ka aku kinnitus, kasutatud sai E34 originaal akualust. Lisaks veel mõned elektrikalad eemaldatud ning igasugu juppe taastatud. To-do list jääb väiksemaks küll

Paar pilti kah:


BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Ei teagi, hetkel panin riiulisse, võimalik et eesmised sobivad näiteks rajapäevaks ideaalselt kuna H&R-st jäigemad. Tagumisi ei plaani enam alla panna. Kui huvi vedrude vastu võid PS-i pakkumise teha.priit300 kirjutas:Mis vanade vedrudega teed ?
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Minul ausalt öeldes juba kannatus otsas, tahaks mootori hääli kuulda juba. :):)
Kusjuures ma pole sult küsinudki, aga millal sa plaanid muidu tagumised istmed ära teha? Aga jah argh, 6 seeria istmed on mugavuse tipp.
Mõned talvised pildid veel minutehtud:



Meenutus siis nendest toredatest hangedest.
Kusjuures ma pole sult küsinudki, aga millal sa plaanid muidu tagumised istmed ära teha? Aga jah argh, 6 seeria istmed on mugavuse tipp.
Mõned talvised pildid veel minutehtud:



Meenutus siis nendest toredatest hangedest.
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
BMW M5 & BMW E90 320d
milline konsool sul on et ära ei mahtunud? mul endal orginaal keskkonsool ja sinna ilusasti ära peidetud...raunz kirjutas:Õnnestus enne ostmist proovida hüdraulilist käsipidurit E28-lt. Kahjuks tuli esile kurb tõsiasi, et süsteem ära ei mahu, kõige suurem probleem just piduri survesilindriga. Seega sai see mõte maha maetud.
e28...
Viimasel ajal olen saanud ennast korralikult selle auto tegemisele pühenduda. Eesmärgiks klassikaliste bmw-de kokkutulekule selle autoga tulemine ning lootus valmis jõuda on päris suur.
Natuke siis tegemistest kah.
Bensupumba-filtri kronstein valmis ja kõik paigas. Bensusüsteem valmis.
Veovõllid taastatud ning autol all.
Kardaani sain liivapritsist-värvimisest kätte, ootab allapanekut.
Radikale kinnitused tehtud.
El ventikale kinnitused tehtud.
Mootori juhtmed peaaegu ära veetud salongimootori kõrvalt.
Eesmised turvavööd korrastatud ning paigas.
Ning teha veel vaja:
Radika ja mootori vahelised lõdvikud välja nuputada.
Mootori juhtmed korralikult lõpuni vedada, aju ja releed salongi tuua ning ära kinnitada.
Ette piduritorud vedada ning vaakumvõimendi ja töösilinder taastada.
Pidurid ja sidur vedelikuga täita ja õhutada.
Mootorikäpad lõpuni valmis teha ning peale seda käigukastihoovastik ümber teha.
Väljalase valmis teha...too see kõige keerulisem.
Roolivõimendi survevoolik lasta teha.
Mootori juures hooldustööd.
Jne 100 muud pisiasja veel
Hädasti oleks vaja eesmisi turvavööde vastuseid ning 323-e parempoolset tagapütti(sirge lühikese toruga). Kel pakkuda andku teada!
Eks teen millalgi pilte kah, on natuke huvitavam vaadata.
Aga nüüd siis garaazi õli vahetama ja to-do listi vähendama
Natuke siis tegemistest kah.
Bensupumba-filtri kronstein valmis ja kõik paigas. Bensusüsteem valmis.
Veovõllid taastatud ning autol all.
Kardaani sain liivapritsist-värvimisest kätte, ootab allapanekut.
Radikale kinnitused tehtud.
El ventikale kinnitused tehtud.
Mootori juhtmed peaaegu ära veetud salongimootori kõrvalt.
Eesmised turvavööd korrastatud ning paigas.
Ning teha veel vaja:
Radika ja mootori vahelised lõdvikud välja nuputada.
Mootori juhtmed korralikult lõpuni vedada, aju ja releed salongi tuua ning ära kinnitada.
Ette piduritorud vedada ning vaakumvõimendi ja töösilinder taastada.
Pidurid ja sidur vedelikuga täita ja õhutada.
Mootorikäpad lõpuni valmis teha ning peale seda käigukastihoovastik ümber teha.
Väljalase valmis teha...too see kõige keerulisem.
Roolivõimendi survevoolik lasta teha.
Mootori juures hooldustööd.
Jne 100 muud pisiasja veel

Hädasti oleks vaja eesmisi turvavööde vastuseid ning 323-e parempoolset tagapütti(sirge lühikese toruga). Kel pakkuda andku teada!
Eks teen millalgi pilte kah, on natuke huvitavam vaadata.
Aga nüüd siis garaazi õli vahetama ja to-do listi vähendama

BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Täna sai radika ja el ventika kinnitused värvitud ning lõplikult külge. Radika alumised kinnitused E34 omad ümbertehtuna ning ülemised self-made. Kõik kinnitused pukside peal, ka el ventikal. Paar pilti kah:


Vahetatud sai ka mootoriõli, sisse läks poolsünt.
Täna eriti rohkem ei jõudnudki, sest vaja muid autosid kah teha.


Vahetatud sai ka mootoriõli, sisse läks poolsünt.
Täna eriti rohkem ei jõudnudki, sest vaja muid autosid kah teha.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Hakkab vaikselt ilmet võtma. Jahutuslõdvikud paigas, temp andur el ventika jaoks jahutusvoolikutel vahel. Roolivõimu paagil asukoht olemas, samuti pidurivõimu paagil. Täna sai ka viimased piduritorud veetud, värvin võimendi üle ja saab vedeliku sisse ning ära õhutatud. Igasugu 100 muud pisiasja kah tehtud, mis kõik tegemist vajab. Ega eriti palju polegi enam jäänud...
Paar pilti kah:

Ei pidanudki mitmest lõdvikust kokku aretama, sai E34 m20 lõdvikuga hakkama.

Päääris kitsas. Radikas siiski lõdvikule ega andurile vastu ei lähe, pilt petab veits.

Paar pilti kah:

Ei pidanudki mitmest lõdvikust kokku aretama, sai E34 m20 lõdvikuga hakkama.

Päääris kitsas. Radikas siiski lõdvikule ega andurile vastu ei lähe, pilt petab veits.

BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Minu e30-l jäi radika vee väljalaskmisnupu ja rv rihmaratta vahele täpselt 3cm ja peale ühte (üsna rahulikku) sõitu olid rihmaratta märgid selle nupu peal.
Ja see vahe oli siis ette-taha suunal, mitte küljele kuidagi.
Ja motopadjad olid sisuliselt uued.
Järelt - mootor liikus pidurdades 3cm ettepoole!
Ja see vahe oli siis ette-taha suunal, mitte küljele kuidagi.
Ja motopadjad olid sisuliselt uued.
Järelt - mootor liikus pidurdades 3cm ettepoole!
Eks seal ruumiga on nii või naa kehvasti, hetkel tagaseinast pole kah üldse mitte palju vahet. Selleks et kogu see krempel E21 vahel toimima saada on vaja ruumi osas kompromisse leida. Padjad on mul uued ja originaalist jäigemad, eks testperiood näitab mis kehvasti on ja vaja ümber teha. Hetkel seda radikat ettepoole nihutada ei anna ning originaalauku radikast jääb väheseks, omal nahal proovitud. Laias maailmas muidu päris mitu E21-te sõidavad sama radika lahendusega, vast saab hakkama.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008