Imre 728iA e23 1985-09-02 Müüdud!
Väide, et amort otsas, siiski tõde ei ole. Töötab ja väga hästi. Auto tagaosa pole nii jäik ja konkreetne veel olnud minu käes olles. Päris nii huupi ei tasu ikka pakkuda.
Samas miks ta paukus ma tõesti ei tea(äkki asi selles, et need on kaua kuuri all seisnud), aga täna on juba pilt teine ja asjad toimivad ilusti ning paukumist enam ei ole.
Amortide asemel ostan esialgu hoopis uued lähituled(väga koledad ja läbi ei paista enam, lisaks niiskus sees) ja numbrituled(nurgad pudenevad juba). Ostan otse maaletoojalt ja Hella kauba(väga palju parem hind kui UM-is, algselt plaanisin sealt osta). Amortide tellimus on jõus ja eks näis kas ostan nad välja või ootan veidi, eks oleneb sellest kuidas all olevad ennast üleval peavad.
Samas miks ta paukus ma tõesti ei tea(äkki asi selles, et need on kaua kuuri all seisnud), aga täna on juba pilt teine ja asjad toimivad ilusti ning paukumist enam ei ole.
Amortide asemel ostan esialgu hoopis uued lähituled(väga koledad ja läbi ei paista enam, lisaks niiskus sees) ja numbrituled(nurgad pudenevad juba). Ostan otse maaletoojalt ja Hella kauba(väga palju parem hind kui UM-is, algselt plaanisin sealt osta). Amortide tellimus on jõus ja eks näis kas ostan nad välja või ootan veidi, eks oleneb sellest kuidas all olevad ennast üleval peavad.
BMW E91 320D 07/2010
Auto tänasest enam väga aktiivselt ei liigu. Talvepuhkus algab(siiski õues
).
Sain kätte tuled:


Nüüd on ninas kõik tuled vahetatud(ka suunatulede klaasid).
Auto juhitavus on ikka jube, peab hakkama esimesi püstakuid otsima, mingid kolksud käivad, samas kõik puksid peaksid ok olema. Salongi on ka naginad tekkinud(kahtlustan, et see suurte ratastega sõit ei tee head nii vanale autole, enne kui auto enda käest ära andsin oli salong tunduvalt vaiksem...), eks peab hakkama otsima allikaid.

Sain kätte tuled:


Nüüd on ninas kõik tuled vahetatud(ka suunatulede klaasid).
Auto juhitavus on ikka jube, peab hakkama esimesi püstakuid otsima, mingid kolksud käivad, samas kõik puksid peaksid ok olema. Salongi on ka naginad tekkinud(kahtlustan, et see suurte ratastega sõit ei tee head nii vanale autole, enne kui auto enda käest ära andsin oli salong tunduvalt vaiksem...), eks peab hakkama otsima allikaid.
BMW E91 320D 07/2010
Kuna igapäeva auto vedas alt ja hetkel ootab väikest remonti, siis olude sunnil pean liiklema "seitsmesega". Polnud küll plaanis, kuid mis teha. Tegin ära kindlustuse ja sain kasutaja Kenveldi käest tagasi oma 14" valukad, kuhu mul oli peale panna kaks korraliku Nokian Haakapeliitta I 195/70 R14 rehvi ja kaks pidin panema protikad(muster muidugi sarnane neil, kuid kõrgused pole samad).
Kõik oleks tore(nii tore kui see olla saab sellise autoga lumes ja poris sõita), kuid isade päeva hommikul sain ilusa kingituse. Nimelt pidas politsei mind kinni ja tegi trahvi 180.-. Seda siis põhjusel, et ülevaatus aegus oktoobris. Endal tõesti ununes ei midagi valet, kuid kuna mul oli tööautoga(haagisega) suvel sama asja eest hoiatus all, siis sain seekord nn. hoiatustrahvi.
Täna kohe läksin tegin TÜV-i ära, mille läbisin muidugi puhtalt, kuid CO oli eelmise korraga(mil auto oli veel minu käes: 2008 aastal) võrreldes tunduvalt kõrgem(siiski ilusti normis): 0,260 vs. 1,700. Lubatud on 4.000. Ei tea küll kas see näitab midagi, aga vahepeal ju käis mootor lahti.... Eks ta seisis ka natuke vahepeal, oleks äkki pidanud piitsa andma enne? Või see nö. lahti sõitmine kehtib ainult kat-ga autode kohta...
Kõik oleks tore(nii tore kui see olla saab sellise autoga lumes ja poris sõita), kuid isade päeva hommikul sain ilusa kingituse. Nimelt pidas politsei mind kinni ja tegi trahvi 180.-. Seda siis põhjusel, et ülevaatus aegus oktoobris. Endal tõesti ununes ei midagi valet, kuid kuna mul oli tööautoga(haagisega) suvel sama asja eest hoiatus all, siis sain seekord nn. hoiatustrahvi.
Täna kohe läksin tegin TÜV-i ära, mille läbisin muidugi puhtalt, kuid CO oli eelmise korraga(mil auto oli veel minu käes: 2008 aastal) võrreldes tunduvalt kõrgem(siiski ilusti normis): 0,260 vs. 1,700. Lubatud on 4.000. Ei tea küll kas see näitab midagi, aga vahepeal ju käis mootor lahti.... Eks ta seisis ka natuke vahepeal, oleks äkki pidanud piitsa andma enne? Või see nö. lahti sõitmine kehtib ainult kat-ga autode kohta...
BMW E91 320D 07/2010
Sai autot vähe liigutatud, seisis teine novembrist saadik. Panin aku peale ja käis poolest pöördest, sellessuhtes ikka väga kõva. Kaevasin ta vahepeal küll lume alt välja, kuid ikka oli korralik müts asemele sadanud(üks pilt ka sellest galeriis).
Kuna kindlustust ei ole ja ei tahtnud palju ringi nagunii sõita soola sees, siis sai piirdutud Sõjamäe tänavaga. Ühesõnaga sai käidud pilte tegemas. Valgusega oli õhtul veidi keeruline, aga minule pildid meeldivad siiski, taust on küll liiga ilus ja auto jääb veidi tahaplaanile, kuid midagi siiski.
Pildid: http://www.bmwclassic.ee/galerii/Talv-2010
Paar jama tuli ka välja. Avastasin juba enne, et pihusti renn lekib(kütuse surveregulaatori juurest), aga seda et selle tulemusel auto oleks puterdama hakanud ei ole täheldanud.
Eks peaks vist ikka renni ja pihustid proovima muretseda, tean et kasutatud asjad ei pruugi paremad olla, aga kui kellegil on M30B28 konele renni pakkuda, siis andke märku. Mingid pihustid vist mul on olemas veel tagavaraks, samas võib neid ka pakkuda.
Kuna kindlustust ei ole ja ei tahtnud palju ringi nagunii sõita soola sees, siis sai piirdutud Sõjamäe tänavaga. Ühesõnaga sai käidud pilte tegemas. Valgusega oli õhtul veidi keeruline, aga minule pildid meeldivad siiski, taust on küll liiga ilus ja auto jääb veidi tahaplaanile, kuid midagi siiski.
Pildid: http://www.bmwclassic.ee/galerii/Talv-2010
Paar jama tuli ka välja. Avastasin juba enne, et pihusti renn lekib(kütuse surveregulaatori juurest), aga seda et selle tulemusel auto oleks puterdama hakanud ei ole täheldanud.
Eks peaks vist ikka renni ja pihustid proovima muretseda, tean et kasutatud asjad ei pruugi paremad olla, aga kui kellegil on M30B28 konele renni pakkuda, siis andke märku. Mingid pihustid vist mul on olemas veel tagavaraks, samas võib neid ka pakkuda.
BMW E91 320D 07/2010
Võtsin täna lati küljest ära ja panin uued/kasutatud tihendid teiselt mootorilt tulnud pihustitelt(sinna kuhu vaja oli, regulaatori tihend lekkis täiega, sest tükk oli väljas sealt). Lisaks vahetasin prooviks kõige tulemüüri poolse silindir pihusti ära.
Ühesõnaga see mure hetkel nüüd lahendatud, kõik ilusti kuiv nüüd.
Ühesõnaga see mure hetkel nüüd lahendatud, kõik ilusti kuiv nüüd.
BMW E91 320D 07/2010
Nii, võtsin end kokku ja tirisin sumbutaja viimase püti alt ära. Kuna Truumu väitis, et see on umbes lõikasin lahti ja uurisin asja lähemalt. Siiani olen arvanud, et tegemist on mingi aftermarket toodanguga, kuid lähemalt uurides selgus(minu arust vähemalt), et keegi(ilmselt sel ajal kui auto oli Hiiumaal) on selle ise teinud roostevabast materjalist. Ok, lahti kiskudes võtsin villa välja ja leidsin lihtsalt kaks läbi toru, kuhu oli puuritud väiksed augud, ridamisi. Seal sees aga oli treilaastud ja traat, kokku keeratult. Tirisin traadi ja kõik selle jama välja. Panin uuesti püti villa täis ja lasin paja kinni keevitada. Proovisõit tõi küll naeratuse näole, vahe oli tuntav. Siit ka mõned küsimused: mida võib põhjustada see nn. umbes sumbutaja pütt? Kui enne maantee kiiruse juures kiirendasin, siis lõi autosse vibratsiooni(mitte pideva, vaid siis just kui pöördeid järsult tõsta ehk gaasi anda) ja lisaks detoneeris ka mootor. Praegu väikse lõiguga detoneerimist ei täheldanud, aga kas see ka tegelikult nüüd selle lükkega ära kadus ei oska kommenteerida. Eks selgub kunagi kevadel kui hakkan tihedamalt kasutama autot. Vihjeks veel, et eelmise mootoriga oli sama sumbutaja ja siis läks klapp katki mootoris, kas on võimalik mingi seos sellega?
PS. Kuna on plaanis hakata käigukasti õli vahetama, siis küsiks targematelt nõu. Kas seda peaks tegema esinduses, võiks teha mõni tuntum BMW remontija foorumitest või ei ole oluline, peaasi et läheks sisse õige õli? Endal olemas võimalused ja ka inimesed kes tegelevad autodega, aga kui tekib pärast minegid anomaaliaid, siis ei tahaks riskida. Äkki kellegil on kogemusi. Eelmine kord vahetati seal õli 260000 pealt, nüüd on ees ~310000 ja hiidlasest autoomanik väitis, et tema vahetas iga 45000 km tagant.
PS. Kuna on plaanis hakata käigukasti õli vahetama, siis küsiks targematelt nõu. Kas seda peaks tegema esinduses, võiks teha mõni tuntum BMW remontija foorumitest või ei ole oluline, peaasi et läheks sisse õige õli? Endal olemas võimalused ja ka inimesed kes tegelevad autodega, aga kui tekib pärast minegid anomaaliaid, siis ei tahaks riskida. Äkki kellegil on kogemusi. Eelmine kord vahetati seal õli 260000 pealt, nüüd on ees ~310000 ja hiidlasest autoomanik väitis, et tema vahetas iga 45000 km tagant.
BMW E91 320D 07/2010
Kuna kevad koputab uksele, siis äratasin hai ellu ja jätsin töökotta sulama(õnneks järgmiseks aastaks on pesa olemas ja enam arvatavasti ei pea õues vedelema). Põhjus miks nii vara on see, et vaja suuremat sorti korraline hooldus ära teha. Vahetatakse ära mootori-, käigukasti-, ja diffriõli. Filtrid: õhk, õli, käigukast, bensiin. Ilmselt jälle ka uued küünlad(kuigi need pole sõitnudki praktiliselt). Lisaks sain vist spidoka tööle ilusti ja taustvalgustuses ka pirnid vahetatud.
Kuna sõitma hakkan kindlasti, siis tegin ka kindlustuse juba ette ära kolmeks kuuks. Lisaks on olemas amordid(veel poes, aga mulle tellitud) ja püstakute jama peaks pühapäeval lahenema, sellest juba siis kui asjad minu käes.
Ootan juba pingsalt, et lumi jehhat teeks ja saaks muretult seda autot kasutada, samas soola on see aasta tõenäoliselt veidi kauem teedel, kuna teeääres olevad hanged on ikka muret tekitavad
Kuna sõitma hakkan kindlasti, siis tegin ka kindlustuse juba ette ära kolmeks kuuks. Lisaks on olemas amordid(veel poes, aga mulle tellitud) ja püstakute jama peaks pühapäeval lahenema, sellest juba siis kui asjad minu käes.
Ootan juba pingsalt, et lumi jehhat teeks ja saaks muretult seda autot kasutada, samas soola on see aasta tõenäoliselt veidi kauem teedel, kuna teeääres olevad hanged on ikka muret tekitavad

BMW E91 320D 07/2010
Tulen just garaažist. Tänud Crisp-le, kes vaevus mu haikalal kõik vedelikud(mootor, kkast, differ) ja filtrid(bensiini omal ilutses kuupäev 19.01.94. Eestis pole siis vist seda vahetatud, Made in W. Germany oli ka seal peal).
Kuna auto oli tõstukiga laeall, sai ka rattad üle käidud, vasakul pool sai vahetatud juba ülemise õõtsa eesmine puks, kuid kurb tõsiasi on see, et mõlema õõtsa sarniirid ka kutud, ehk et mõlemad õõtsad tuleb välja ikkagi vahetada ilmselt. Samas pole lõtkud veel hirmsuured, sõites on kuulda kerget kobinat vaid väga konarliku teepeal(praegusel ajal neid jäiseid lõike sõites on tunda vaid).
Püstak ka olemas, lähiajal saab vahetatud esiamordid.
Kuna auto oli tõstukiga laeall, sai ka rattad üle käidud, vasakul pool sai vahetatud juba ülemise õõtsa eesmine puks, kuid kurb tõsiasi on see, et mõlema õõtsa sarniirid ka kutud, ehk et mõlemad õõtsad tuleb välja ikkagi vahetada ilmselt. Samas pole lõtkud veel hirmsuured, sõites on kuulda kerget kobinat vaid väga konarliku teepeal(praegusel ajal neid jäiseid lõike sõites on tunda vaid).
Püstak ka olemas, lähiajal saab vahetatud esiamordid.
BMW E91 320D 07/2010
Parem hilja kui mitte kunagi!
Täna läks auto hilisele garaaži kuurile. Selle suure sula ja heitlike ilmade(kord plussis, kord miinuses) puhul võtsin otsuse vastu ja saatsin auto katuse alla kuna selline võimalus tekkis. Järgmiseks aastaks on loota samas kohas puhkust autole. Arvan, et tegin õige otsuse(mis siis et ainult kuuks või kaheks)
Täna läks auto hilisele garaaži kuurile. Selle suure sula ja heitlike ilmade(kord plussis, kord miinuses) puhul võtsin otsuse vastu ja saatsin auto katuse alla kuna selline võimalus tekkis. Järgmiseks aastaks on loota samas kohas puhkust autole. Arvan, et tegin õige otsuse(mis siis et ainult kuuks või kaheks)

BMW E91 320D 07/2010
Auto eelmisest nädalast aktiivselt liikvel. Sõita mõistagi ülim
Siiski pole kõik nii roosiline. Käisin üksõhtul BMW-de kogunemisel ja sealt ära tulles ei võtnud starter ennast järgi. Enne ka seda jama olnud, aga alati on käima saanud. Seekord saime ka lõpuks väikese koputamise peale käima, kuid fakt oli, et starter tuleb kas remontida või uus muretseda. Järgmisel hommikul läksin juba taksoga tööle, sest enam polnud ka kopsimisest kasu. Tuli tuttav koju(samalajal olin ise tööl), keeras starteri maha, viis remonti(vahetati pendiks, mingid klemmid ja võeti üldse lahti ja kontrolliti üle, ning anti ka tööle garantii, kui pikk? Seda ma ei tea
) ja pani täna peale. Kõik toimib nagu kellavärk.
Samalajal saabusid minu kätte tuttuued Sachsi amordid(KG Knutssonist). Esimesel võimalusel hakkan vahetama ja samalajal vahetan ka probleemse püstaku ära(kuna rehvivahetus hooaeg hetkel käsil, siis peab maini kannatama see töö).

Siiski pole kõik nii roosiline. Käisin üksõhtul BMW-de kogunemisel ja sealt ära tulles ei võtnud starter ennast järgi. Enne ka seda jama olnud, aga alati on käima saanud. Seekord saime ka lõpuks väikese koputamise peale käima, kuid fakt oli, et starter tuleb kas remontida või uus muretseda. Järgmisel hommikul läksin juba taksoga tööle, sest enam polnud ka kopsimisest kasu. Tuli tuttav koju(samalajal olin ise tööl), keeras starteri maha, viis remonti(vahetati pendiks, mingid klemmid ja võeti üldse lahti ja kontrolliti üle, ning anti ka tööle garantii, kui pikk? Seda ma ei tea

Samalajal saabusid minu kätte tuttuued Sachsi amordid(KG Knutssonist). Esimesel võimalusel hakkan vahetama ja samalajal vahetan ka probleemse püstaku ära(kuna rehvivahetus hooaeg hetkel käsil, siis peab maini kannatama see töö).
BMW E91 320D 07/2010