Värvimine

Kõik tehnilised küsimused.
Artemide
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Sept 2008 15:24
Asukoht: Saku

Värvimine

Postitus Postitas Artemide »

Tere,


Kuna enamus teist kõvad tegijad ja autodega tegelenud juba aastakümneid siis oleks järgnev küsimus. Kuna ka kindlasti on teil ette tulnud auto värvimist, siis kas keegi oskaks mulle soovitada mõnd kohta, inimest?
Olen uurind netist ja kuskil ´´normaalvärvimise´´ hind tuleb koos värvi ja eeltöödega 10-20. Reaalselt ise kuskil pole leidnud 10nega, aga eesmärk olekski normaalselt hea hinnaga värvitud saada auto. Kuna masin juba kuskil 20 aastat vana ka, siis ei ole vaja tead mis ime värve ja tehnikaid.
Autoks pole mul küll seekord BMW, aga ma ei usu et see oluline on :).
Väike Peugeot 205, mida kavatsen ümber ehitada, oleks siis vaja praegusest tumerohelisest mustaks lasta. Pmst kõik peale klaaside on juba ära ka võetud.

Kristjan
jossu
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Juun 2009 18:16
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Postitus Postitas jossu »

unustasid mainida piirkonna... tartus saaksin aidata...
Artemide
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Sept 2008 15:24
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Artemide »

No kui asi juba niiguinii kõvades tuhandetes siis pole nagu surm maksta 500 transpordi eest.
Kui sobib siis äkki peaks edasise vestluse siin teemas, siis saab äkki keegi teinegi midagi kasulikku praegu või tulevikus teada.

Esiteks oleks mul küsimus, kui paljaks ma peaksin auto koorima. Ma ise olen nii aru saanud et on mitmeid variante kui palju autot värvida: kas siis täiealikult, nii et ainult metall on järel ja siis et ainult väljast pmst, et seest peale tihendite ja liistude ei pea midagi ära kiskuma, on selline variant olemas? Mind just huvitabki et kui paljaks ma peaks kiskuma auto?
pisike528
Postitusi: 367
Liitunud: 15 Veebr 2006 22:38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pisike528 »

Kus sa ise asud?
Paides oleks võimalik värvida
BMW 320 1989 coupe manu
Audi 80 1.8T 1993 rwd
Arvo
Postitusi: 1411
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Artemide kirjutas:Esiteks oleks mul küsimus, kui paljaks ma peaksin auto koorima. Ma ise olen nii aru saanud et on mitmeid variante kui palju autot värvida: kas siis täiealikult, nii et ainult metall on järel ja siis et ainult väljast pmst, et seest peale tihendite ja liistude ei pea midagi ära kiskuma, on selline variant olemas? Mind just huvitabki et kui paljaks ma peaks kiskuma auto?
Oleneb muidugi autost mida värvitakse aga eeldan, et jutt käib siin ikka väärikas eas masinast... vanal autol soovitaks küll kõik paljaks teha, näiteks tihendite alused on haininadel üks valus koht kuhu kipub rooste tulema. Siis saab kõik sellised vead ära likvideerida, vastasel juhul võib paari aasta möödudes värv ebameeldivalt mullitama hakata.
E10 2002
Artemide
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Sept 2008 15:24
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Artemide »

Autoks 89. Peugeot 205, ja roostet ei esine kusagil, lihtsat kuna tagaluuk ja katus pleekind, ja mõlemad esitiivad kriimustatud, siis tahaks juba terve auto ära värvida. Saaks pealekauba veel ilusamat värvi ka tehtud. Aga kuna seest kerel midsgi viga pole, siis heameelega jätaks rahule sealt.
Ise muid Tallinna kandist, aga nagu ma juba ütlesin, asukoht Eestipeal ei jää probleemiks, peaasi et saaks korralikult tehtud.
Artemide
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Sept 2008 15:24
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Artemide »

Sellist värvimist sooviksin siis, kaasaarvatud mootoriruum ka :

Pilt

Pilt
TD
Postitusi: 157
Liitunud: 17 Aug 2007 09:30
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas TD »

Sellistes tingimustes värvimist võiks ju nimetada kvaliteet tööks 8)
Sellise Töö hind on... Kõige lihtsam, tee mõnda kaasaegsesse auto kere töödega tegelevasse ettevõttese päring ja saad omale vastuseid.
Artemide
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Sept 2008 15:24
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Artemide »

TD kirjutas:Sellistes tingimustes värvimist võiks ju nimetada kvaliteet tööks 8)
Sellise Töö hind on... Kõige lihtsam, tee mõnda kaasaegsesse auto kere töödega tegelevasse ettevõttese päring ja saad omale vastuseid.
Ma ei mõtle selliseid tingimusi, vaid seda pidasin silmas, et seest ei värviks, et samamoodi võiks papiga kinni katta.
TD
Postitusi: 157
Liitunud: 17 Aug 2007 09:30
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas TD »

Selge. Tegemist ei ole papiga.
Asukoha kirjeldus oleks positiivne, leidub ehk keegi kes võtab töö ette!
Artemide
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Sept 2008 15:24
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Artemide »

Sakus asub auto, aga kui näiteks keegi mulle Võrust parema pakkumise teeks kui keegi siit minu kandist, siis ikka ju läheks Võrru.

Aga on siis äkki keegi juba kursis sellega ka, et kus ma saaksin plastikust kerelaiendite piagaldamise tehtud, sest ega enne seda värvida ka ei saa.

Et siis sellisele autole:
Pilt

Selline laiendite komplekt:
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

See teema läheb siin ikka suht segaseks. Otsid algul 10-20 tuhande eest odavat teenust mis vanale autole käib kah (selle rahaeest saab suht prosta ja pohhui töö). Kahte asja korraga ei saa selle raha eest. On valida kas hoitakse materjalide pealt kokku ja mõne aja möödudes on paras käkk, või leiad mehe kes kasutab korralike materjale ja teeb nii kuis peab, aga tööd teeb heategevus korras. Seda enam et nüüd sa soovid plastikust laiendeid ka külge saada. Need ei lähe niilihtsalt, et hops külge ja värv selga. Nendega on parajalt palju jama. Vedelaid kohti tuleb seestpoolt toestada, kohti mis kokku ei istu kerega muuta, lõigata, juurde panna, ühendada, koolutada jne. Lõpuks kui on viisakalt plastikud küljes, on see värvimisraha sul juba ära kulunud. Niimoodi ei saa keegi ju korralikku hinnapakkumist teha kui tahetakse võimalikult soodsalt, head kvaliteetset tööd ja siis hakkab veel lisanduma erinevaid lisatöid ka. Tekkis veel küsimus, kas autol on eelnevalt plekitöö tehtud? Niru lugu maalri jaoks kui teeb värvimishinna, tuuakse auto ja selgub et peab kõigepealt plekitööd teostama hakkama, või siis tõmbab külma kõhuga pahtli rooste peale või mökerdab mõlgit täis (ükski niivana auto ei ole ilma roostetta ja ideaalselt sirge ning paigas). See töö on ka ju maalri jaoks lisakulu mille ta kas paneb töö lõpphinnale otsa või neelab alla ning teeb jälle heategevus korras ära et hinda lubatu piires hoida.
Oma pika jutuga tahtsin seda öelda et enne kui sa pakkumist küsima hakkad, tee korralik ülevaade autost. Pildid, hetkeolukord, mis tehtud, mis tegematta, mida nn värvimis käigus tegema peab jne. Siis saab ka pildi silmeette reaalselt tööst ning ka hinnapakkumise koostada.

PS. Tegelikult ei käi üldsegi sellise auto teema siia foorumisse, siin on ikka BMW suund.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Auto värvimine on vanaautohuviliste ringis alati intrigeeriv teema :)

Kui meil leidub foorumis mõni automaaler, siis oleks endalgi väga huvitav lugeda näiteks millised on ühe keskmiselt loppis 20 - 30 aasta vanuse auto ülevärvimisel tööoperatsioonid, nende mahud, milline on materjalikulu, kui kaua on auto töökojas (ruumikulud) jne.
Millise värvitöö saaks 10k, 20k, 30k või 50k eest?

Millised tööd oleks kokkuhoiu mõttes omanikul mõistlik ise ära teha? Näiteks sõitev auto viia maalri juurde ja paluda kapotialune ära värvida, see tähendaks seda, et maaler peaks enne tükk aega kapotialust lammutama, puhastama, hiljem kokku laduma (ning kui peale seda midagi ei tööta, siis jääb loomulikult maaler süüdi). Kui selle eest maalrile tunnihinda maksta, siis see tooks ilmselt kaasa märkimisväärse lisakulu.
Nagu Tõnis juba mainis, siis odava otsa värvitööd tehakse reeglina "pohhuilt". See tähendab et näiteks kapotialuse värvimisel on pärast juhtmepuud, kaitsmekarbid müramatid jms tuimalt värviga üle lastud. Kui konkreetset maalrit 100% ei usalda, siis tasub alati sellised võimalused välistada ja kas auto siis piisavalt laiali tõmmata või siis teha ise värvi alla mittejäävate kohtade katmised. Rääkimata siis sellistest juhustest, kus peale värvimist on rattad kerevärvi :shock:

P.S. Ise tean väga palju selliseid juhtumeid, kus on kõigepealt tehtud see odav värvimine ja kohe peale seda korralik värvimine ning odava värvimise hind on läinud koolirahaks :roll:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Vanaauto värviteema kohta lisalugemist: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25364
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
TD
Postitusi: 157
Liitunud: 17 Aug 2007 09:30
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas TD »

Kõik ju sõltub, kes kui palju ise teha viitsib või oskab. Tuled tood mulle terve sõitva auto ja kisun ise laiali või tood täiesti plangu mis vajab eeltööd ja värvimist.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Teemaalgatajale soovituseks see, et proovi teha nimekiri teostatavate tööde kohta.
Näiteks punkt 1. - laiendite paigaldus. Selliste juppide sobitamisega on alati tükk pusimist. Proovi nüüd mõelda kui palju aega selline töö võiks võtta. Ei ole sellise tööga absoluutselt kokku puutunud, aga pakuks lambist, et 3 tööpäeva, ehk 16 tundi... tõenäoliselt siiski rohkem. Siis mõtle sellele, et palju töömees võiks tunnihindeks küsida. Vaevalt et keegi on nõus enda tööd alla 200eek/h müüma, korralikud meistrid pigem sinna 300 - 400eek/tund. Sellepeale ei maksa muidugi kohe ägestuda, et on kuradi tõhk, küsib sellist pappi oma töö eest, sest igal meistrimehel on lisaks puhtale töötasule veel lisaks terve rida muid kulusid (a'la elekter, töökoja rent, riigimaksud, keevitustraat, relakakettad, liivapaber, tööriistade osamaksed jne-jne.).
Kokkuvõtteks siis nii, et 20 tundi tööd * 250eek/tund = 5000 krooni.
Tundub kallis? Aga alternatiiv on võtta ise vaba nädalavahetus ja hakata otsast pusima :)

nuga@teoreetik
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Artemide
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Sept 2008 15:24
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Artemide »

Ma mõtlesin ikka nii, et ma kõigepealt lasen siis kerelaiendid ära paigalda, siis teen nii palju ette valmistust ära kui vaja(võtan nii paljaks auto kui vaja) ja siis teen pildid ja kirjeldan detailselt autot vajalikest kohtadest.
Siis on nii nagu õige olekski, lihtne maalril olukorda hinnata ja hinnapakkumist teha. Ma ei usu et keegi teist siin foorumis sellise asjaga nagu kerelaiendite paigaldamine ju tegeleb :shock: .

Aga see odav aga hea töö ongi nii, et sellist inimest on võimalik leida, aga raske. Peaks olema keegi kes oskab oma tööd, aga ei ela puhtalt selle kulul. Siis oleks see et saab vaikselt teha põhitöö kõrvalt, aga teeks ka üsna korralikult pluss siis ei tuleks hind väga kirves.

Nüüd läheb veits aega siis, loodetavasti saan lähi nädalatega laiendite raha kokku ja siis saab ära maksta ja Inglismaalt teele panna. Seejärel pean veel leidma kellegi kes need külge aretaks( jällegi odavalt :D ) ja alles siis saab värvima hakata.

Järgmine küsimus siis veel, et kas keegi siit foorumist tegeleb asjade transpordiga Inglismaalt?
Artemide
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Sept 2008 15:24
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Artemide »

Nii, olekski nüüd antud hetkel huvi värvimise vastu.

See on mu teine 205, millel oleks vaja katus ja tagaluuk ära värvida, kuna ajaga on päike värvi ära pleegitanud.

Pilt
Pilt
Pilt

Kas oleks kedagi kellel oleks huvi töö vastu võtta?
E3 3,5 turbo
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Oleks huvi küll, aga vaevalt sa viitsid lõuna-eestisse seda värvimisse tuua.
Artemide
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Sept 2008 15:24
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Artemide »

Tee mulle hinnapakkumine.
E3 3,5 turbo
Vasta