Autost lähemalt
------------------
Tegemist siis 92a BMW 750 iL -iga. Kaasas oleva servic raamatu järgi vuhas auto kuni 2004 aastani veel baieri maal ringi, siis rändas ta Läti vabariiki, kust edasi rändas ta 2007 aastal Eestisse. Lisadest on loomulikult peal kõik, mis ühel keskmisest suurema varustusega 750 peal tavaliselt on. Spetsiaalselt tasuks välja tuua ehk tagumised elektri istmed, tagumised istme soojendused, pakettklaasid, softclose bagass, elektriliselt ära keerav keskmine peegel, mäluga juhiiste jne.
Ostmine
---------
Auto ei jõudnud veel korralikult sõitma hakatagi kui selle eelmine omanik autoliikude peo öösel sellega seadusesilmale vahele jäi ja lubadetta sõidu eest trahvi kaela sai. Selle tulemusena jäi masin seisma ning seisis aastakese, kuni lõpuks 2008 oktoobris tulin mina ja ostsin ta ära.
Esmased tegemised
-----------------------
Kuna eelmine (eesti väike linnas elav soome ehitustöölisest omanik) polnud autoga eriti hoolas, oli tekkinud palju väikseid, kuid minule olulisi vigu. Juhiistme raam oli pooleks murdunud ühelt poolt, eest stange alt puudusid mõlemad 750-ile iseärased alumised nurgad, esitulede asemel olid mingid jubedad angel-eyes hakataised, tagumistel el. istmetel olid osad lüliti nupud puudu jne. Sai korra UM-i külastatud ja vajalikud asjad olid nädala pärast juba olemas.
Tegemisi veel:
-------------------
*Auto alla piiludes tõdesin, et katte pole all, leidsin õnneks peagi 100 euriga väga vähe kasutatud katalüsaatorid.
*Kiskusin maha sisselaske kolled ja vahetasin küünlad ära ja mõned tihendid (kollede ja el. gaaside vahelised ja klapikambrikaane tihendid ja paar vaakumi jaoks vajalikku kummi rõngast).
*Vahetasin 15 tollised veljed 18 tolliste vastu.
*Peale seda väikest hooldus oli vasakpoolse nn nuka andurit "asendav" küünlajuhe halvaks läinud ja suure hurraaga hakkas tööle ainult parem poolne mootori osa. Sellega sai ikka palju vaeva nähtud, et viga kõrvaldada. Kuu aega järjest iga õhtu rahutult 4 -5 tundi garaasis veedetud. Kõik mis vähegi vahetada ja kontrollida andis käisin läbi. Lahendus tuli sealt kust kõige vähem oskasin oodata - küünlajuhtme ümber olev "infolugeja" oli peetis. Sain kasutatud juhtme asemele, vahetasin ja ülla ülla...tööle hakkas terve mootor. Sellega oli asi lahendatud.
*Vahetasin mehaanilise roolisamba elektrilise vastu.
*Ostsin ebayst highline-i sisu, millel plaanin viimse kui lisa tööle panna ja autosse sisse laduda. Algul arvasin, et kaasa tuleb see, mis oli ainult pildil, aga ei - sakslane pani kaasa kõik asjad, mis highline-i puudutab. Istmed, terve auto elektriskeemi (millest küll üks oluline osa on puudu, aga saab hakkama - juba tellisin vaja mineva kaabli ära), terve esimese ahju (kuna highline-l on esimene ahi ka erinev võrreldes tavalise 750 ahjuga), tagumise ahju, highline-i kondipumba, mis on ka erinev tavalise omast ja teise geneka, mis saab kondipumbalt käivituse. Isegi oli kere küljest lahti lõigatud tükike kardaanitunnelit kus küljes on kõrvad, mida highline-i sisu sisse pannes vaja läheb ja mida tavalisel iL kerel pole. Muidugi on telefonid ja Becker Mexico tagumine makk, lauad ja jalatoed ja muud sellised asjad ka olemas.
Teen mõned klõpsud ka lähi-ajal

Ja uute üllatustega hoian teid ka kursis !
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline