BMW 320 Baur, Nuga
Baur on taas liikumisvõimeline
Eriti palju ei jõudnud täna enam proovida, aga tundub, et uue plokikaanega käib mootor oluliselt paremini kui enne. Nüüd on mootor tühikäigul kenasti paigal, enne rappus nagu segane. Ka ei ole enam madalatel pööretel jõnksutamist. Nii et praegu tundub, et remont läks asja ette
Bensupumba ühendamiseks kasutasime ühest vanast 323'e juhtmepuust väljalõigatud pesa ja juhtmeid. See õnnestus suhteliselt viisakalt olemasolevasse elektrisüsteemi ära ühendada. Lõikuma ei pidanudki midagi

Selline ta siis jäi:


Eriti palju ei jõudnud täna enam proovida, aga tundub, et uue plokikaanega käib mootor oluliselt paremini kui enne. Nüüd on mootor tühikäigul kenasti paigal, enne rappus nagu segane. Ka ei ole enam madalatel pööretel jõnksutamist. Nii et praegu tundub, et remont läks asja ette

Bensupumba ühendamiseks kasutasime ühest vanast 323'e juhtmepuust väljalõigatud pesa ja juhtmeid. See õnnestus suhteliselt viisakalt olemasolevasse elektrisüsteemi ära ühendada. Lõikuma ei pidanudki midagi


Selline ta siis jäi:

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Hulk tööd jälle auto juures ära tehtud. Eile käisin Vianoris sillastendis, kus aeti esisild sajandik kraadi täpsusega paika
Selle tulemusena sai rool hulka rahulikumaks ja sõit mõnusamaks.
Järgmise asjana käisin diagnostikas karpat ja süüdet sättimas. Karpat päris ideaalseks ei saanud, kuna asja vanusele kohaselt oli võlli ühes otsas väike lõtk, kust vahelt õhk sisse pressis. Sealt said esimesed kolm silindrit lisaõhku ja töötasid seega pisut lahjema seguga. Samas andis segukruvidest asi enam-vähem võrdseks seadistada, kuigi kui selle karpaga veel pikalt koos elada tahaks, siis tuleks võllid tihedaks teha
Ja siis ülevaatusele
Kõigepealt võeti ette pidurid - sõidupiduri üldefektiivsus 72%, seisupiduril 26%. Erinevused olid samuti minimaalsed. Ees 1%
, taga 6% ja kässaril 3% 
Heitgaasid olid nüüd superhead - CO: 1,05% (lubatud 4,5%, tehase poolt ette nähtud 1,0%) ja CH 75 ppm (lubatud 1000 ppm
). CH mõõtetulemus on karpamootori kohta täielik ulme
Meenutame, et eelnevatel aastatel kippus CH mul ikka 2500 kanti
Ka kõik muu oli korras ja seega ülevaatus ilma ühegi veata läbitud
Suvi võib alata!

Järgmise asjana käisin diagnostikas karpat ja süüdet sättimas. Karpat päris ideaalseks ei saanud, kuna asja vanusele kohaselt oli võlli ühes otsas väike lõtk, kust vahelt õhk sisse pressis. Sealt said esimesed kolm silindrit lisaõhku ja töötasid seega pisut lahjema seguga. Samas andis segukruvidest asi enam-vähem võrdseks seadistada, kuigi kui selle karpaga veel pikalt koos elada tahaks, siis tuleks võllid tihedaks teha

Ja siis ülevaatusele

Kõigepealt võeti ette pidurid - sõidupiduri üldefektiivsus 72%, seisupiduril 26%. Erinevused olid samuti minimaalsed. Ees 1%


Heitgaasid olid nüüd superhead - CO: 1,05% (lubatud 4,5%, tehase poolt ette nähtud 1,0%) ja CH 75 ppm (lubatud 1000 ppm



Ka kõik muu oli korras ja seega ülevaatus ilma ühegi veata läbitud

Suvi võib alata!
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
See on lausa uskumatu, kui palju paremini nüüd auto sõidab
Näiteks alustades käivitamisest - vana kaanega tuli enne võtme keeramist paar korda gaasipedaali tallata ja samuti käivitumise hetkel gaasiga mängida. Nüüd aga keerad korraks võtit, mootor käivitub ilma ühegi probleemita, tõstab pöörded mõneks sekundiks kõrgemaks ja seejärel tagasi tühikäigule.
Linnas viiendaga vaikselt kulgedes võib rahulikult pedaali põhja litsuda ja masin hakkab kohe madala pöörde pealt mõnusalt ja ühtlaselt kiirendama. Ei mingit detoneerimist ega jõnksutamist.
Täna õhtul autot garaaži ära pannes hakkasin mõtlema, et kurat liiga hea sai see mootor.
Ei raatsigi enam uuesti näppima hakata
...
Noot

Näiteks alustades käivitamisest - vana kaanega tuli enne võtme keeramist paar korda gaasipedaali tallata ja samuti käivitumise hetkel gaasiga mängida. Nüüd aga keerad korraks võtit, mootor käivitub ilma ühegi probleemita, tõstab pöörded mõneks sekundiks kõrgemaks ja seejärel tagasi tühikäigule.
Linnas viiendaga vaikselt kulgedes võib rahulikult pedaali põhja litsuda ja masin hakkab kohe madala pöörde pealt mõnusalt ja ühtlaselt kiirendama. Ei mingit detoneerimist ega jõnksutamist.
Täna õhtul autot garaaži ära pannes hakkasin mõtlema, et kurat liiga hea sai see mootor.
Ei raatsigi enam uuesti näppima hakata

...
Noot

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Mõned linnukesed jälle kirjas.
Streikiv roolivõimupump vahetatud korraliku vastu ja rooli saab nüüd taas ühe käega keerata. Musklitreenimiseks, tõsi, peab nüüd alternatiivseid võimalusi otsima
Tänud jx'le 
Samuti oli üks vana võlg pedaalid korralikult liikuma saada. Kunagi ammu kui ma pedaalid ära vahetasin, siis sai see asi veidi valesti kokku pandud ja pedaalide liikumine, eelkõige tagasijooks, oli kohati raskendatud. Seetõttu kippus pidur viimasel ajal teatud olukordades kergelt peale jääma.
Pisukese tagasilöögina avastasin, et siduri peasilinder on kergelt niiskeks tõmmanud
Peab hakkama vahetusele mõtlema.
Streikiv roolivõimupump vahetatud korraliku vastu ja rooli saab nüüd taas ühe käega keerata. Musklitreenimiseks, tõsi, peab nüüd alternatiivseid võimalusi otsima


Samuti oli üks vana võlg pedaalid korralikult liikuma saada. Kunagi ammu kui ma pedaalid ära vahetasin, siis sai see asi veidi valesti kokku pandud ja pedaalide liikumine, eelkõige tagasijooks, oli kohati raskendatud. Seetõttu kippus pidur viimasel ajal teatud olukordades kergelt peale jääma.
Pisukese tagasilöögina avastasin, et siduri peasilinder on kergelt niiskeks tõmmanud

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Seoses soojemate ilmade saabumisega otsustasin elektrilise jahutusventika teha tagasi kaheastmelise toimimise peale - nii nagu ta kunagi originaalis oli olnud. Selleks ostsin kaks uut temperatuurilülitit, üks rakendub 90 kraadi ja teine 98 juures. Panin katsetuseks ventika otse 90'se lüliti peale ja mis selgus - ventikas rakendus alles siis, kui temp. näidik oli juba kolmveerandi peal, puhus vaevalt minuti ja siis lülitus välja
Ei ta kas on vigane lüliti saanud või on uba kuskil mujal...





323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Mõtlen mis ma mõtlen, aga seekord mõtles auto minu eest ja otsustas, et tema ei kavatse sidurdada enam.nuga kirjutas:Pisukese tagasilöögina avastasin, et siduri peasilinder on kergelt niiskeks tõmmanudPeab hakkama vahetusele mõtlema.
Mõtlesin õhtul väikese tiiru teha, panin auto käima ja vaatasin, et pidurite hoiatustuli põleb. Kuna mul on klotsiandurid likvideeritud, siis ainus võimalus oli madal pidurivedeliku tase. No ja oligi loik auto all. Vedelik oli töösilindri kaudu jalga lasknud. Peasilinder ja töösilinder olid vist kokku leppinud, et neile aitab

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Lugesin ka seda artiklit. Nooh... jah, tekst oli kuidagi hüplik. Nagu oleks keegi ajahädas referaati kirjutanudmeelis k kirjutas:Viide: tänane Eesti Ekspressi lisa "Homme":).

CSi, ti, i, RT, TC1, D